بهترین مکان های گردشگری تفریحی سنندج برای بهار

سنندج جاهای دیدنی خوبی در فصل بهار دارد. یکی از قشنگ‌ترین نقاط ایران بخصوص در فصل بهار کردستان و سنندج است. سنندج مکان های دیدنی متفاوتی دارد که آب و هوای لطیفی دارد و جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه های خروشانش آن را به یکی از استان های کشور با جاذبه های گردشگری بسیار تبدیل کرده است. ما در این پست مکان های گردشگری سنندج را که در سفر به این شهر حتما باید دید، نوشته‌ایم.

ما را با نگاه مهربانانه خود یاری نمایید.

مجموعه تفریحی آبیدر زیباترین مکان های گردشگری سنندج

یکی از اصلی ترین جاهای گردشگری سنندج، کوه آبیدر است. آبیدر یعنی جایی که آب زیاد از آن بیرون می‌آید و این وجه تسمیه به خاطر چشمه های زیرزمینی فراوان این منطقه است. نزدیک بودن این منطقه به سنندج و بلند بودن آن و منظره زیبایی که از شهر دارد، به علاوه باغ‌ها و چشمه های طبیعی‌اش و قرار گرفتن بزرگترین سینمای روباز در اینجا باعث محبوب بودنش شده است.

این مجموعه در انتهای خیابان آبیدر واقع شده.

آبیدر

اورامانات، طبیعت کردستان بهشتی از مکان های گردشگری سنندج

یکی از دیگر دیدنی های کردستان، هورامان است که ما آن را با عنوان اورامان یا اورامانات می شناسیم. این منطقه ی زیبا مرز مشترک ایران و عراق است و سالانه مسافران زیادی را برای دیدن زیبایی هایش به سمت خود می کشاند. زیبایی زبان گیر این منطقه از دره های پیچ در پیچ، کوه های بسیار بلند، رودخانه های پر پیچ و خم و پر آب و ابرهایی که گویی در نزدیکی زمین هستند، نشات می گیرند. امروزه اورامانات به یکی از بهترین جاذبه های طبیعی کردستان است.

اورامانت

آبشارگویله از جمله مکان های گردشگری سنندج

در کردستان جاذبه های طبیعی کم نیستند و دقیقا به عنوان یکی از عواملی که باعث زیبایی این خطه از ایران، شناخته می شوند. البته مریوان پر است از جاذبه های متنوع و مختلف که هر کدام از آن ها یکی از جاذبه های گردشگری کردستان هستند. از این جاذبه ها می توانیم به تفرجگاه ملاقویی، غار کونا شم شم و بسیاری از آثار تاریخی دیگر اشاره نماییم.

 

آبشارگویله

سد قشلاق سنندج

اگر بیست کیلومتری از سنندج فاصله بگیرید در مسیر جاده سقز سدی را خواهید یافت که بر روی رودخانه قشلاق ساخته شده است. این سد حالا   دیگر دریاچه ای زیبا پدید آورده است که تماشای آن خالی از لطف نیست. این دریاچه اکنون مملو از حضور ماهی های مختلف است. به همین سبب   ماهیگیری یکی از تفریحات رایج در این منطقه است. قایق سواری هم از دیگر تفریحات دریاچه سد قشلاق است.

رود سیروان

رود سیروان مهمترین رودخانه استان کردستان به شمار می‌رود و که پر آب و پر پیچ و خم است، همین باعث شده است که این رود مانند در بین شهرهای مختلف این استان حرکت کند و باعث زیبایی بیشتر و رونق بخشیدن به این مناطق شود. این رود که از نزدیکی شهر سنندج عبور می کند باعث بوجود آمدن جاهای دیدنی زیادی شده است و باعث شده که بسیاری از رهگذران و مسافران برای کمی استراحت در کنار این رود زیبا بنشیند و از فضای دلنشین اطراف آن لذت ببرند.

غار کرفتو از دیدینی ترین مکان های گردشگری سنندج

یکی از جاهای دیدنی سنندج که می‌تواند هر بیننده ای را مجذوب خود کن، غار کرفتو می‌باشد که در فاصله 166 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. این غار بسیار قدیمی و آهکی مربوط به دوره سوم زمین شناسی می‌باشد و می‌توان گفت که این غار بزرگترین و طولانی ترین غار ایران است که شامل دو بخش کنده شده با دست و طبیعی است و در زمانهای قدیم مانند یک آپارتمان 4 طبقه مورد استفاده قرار میگرفته است. هنوز هم در بخشهایی از این غار آب جریان دارد و برای رفت آمد در آن باید از قایق استفاده کنید. در ضمن دشتهای اطراف این منطقه به زیباتر شدن آن کمک کرده و مناظری زیبا را در برابر شما قرار داده است.

آبشار گویله باشکوه ترین مکان های گردشگری سنندج

آبشار گویله یکی‌ از جاهای‌ دیدنی‌ کردستان‌ است‌ که‌ در شهرستان‌ مریوان‌ و در مسیر جاده‌ مریوان- سقز واقع‌ شده است.‌ این‌ آبشار زیبا در فصل‌ بهار از مکان‌های دیدنی‌ و زیبای‌ منطقه‌ محسوب‌ می‌شود.یکی از چشم اندازهای زیبای مسیر سقز مریوان پس از کوهستان عمدتا سفید پوش چهل چشمه، آبشار زیبای گویله است که از میان پیچ وتاب های جاده جنگلی و قدیمی سقز- مریوان سر بر می آورد و به عمق دره می ریزد

پارک لاله

پارک لاله یکی از پارک‌های بزرگ و جاذبه های گردشگری سنندج به‌ شمار می‌رود که در محدوده شمال شرق سنندج و در نزدیکی میدان‌های نبوت و دوازده فروردین قرار دارد. در پارک لاله امکانات تفریحی، رفاهی و دریاچه برای گردشگران فراهم است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *