مکان های دیدنی یاسوج در نوروز (استان کهگیلویه و بویراحمد)

گردشگران با هر سلیقه ای بی شك با قرار گرفتن در دل طبیعت و زیبایی های موجود در آن دگرگون می شوند. یكی از این مناطق كم نظیر در كشور شهر زیبای یاسوج  می باشد، در این مقاله قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی شهر یاسوج روبرو کنیم.

مکان های دیدنی یاسوج در نوروز

آبشار یاسوج

شهر یاسوج به‌دلیل حضور آبشارهای خروشان، در بین سایر شهرهای کشور، از شهرت و محبوبیت فراوانی در بین گردشگران برخوردار است و این پدیده‌ زیبای طبیعی، از اصلی‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است.

این آبشار زیبا با ارتفاعی برابر با ۱۰ متر، در فاصله‌ دو کیلومتری از مرکز و در شمال شهر یاسوج قرار دارد و از به هم پیوستن چشمه‌های متعددی که از کوه‌های زاگرس تراوش می‌کند، تشکیل شده است.

مکان های دیدنی یاسوج در نوروز

دریاچه کوه گل سی سخت

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر یاسوج دریاچه کوه گل سی سخت است. علاقمندان به گیاهان به ویژه عاشقان گل های رنگارنگ می توانند در نزدیكی شهر به طبیعت شهر سی سخت سری بزنند. منطقه سی سخت در دل خود بركه ها و دریاچه های بسیاری را جای داده است. هر كجا كه دریاچه و رودخانه باشد، بی گمان طبیعت زیبایی نیز در آن دیده می شود.

در نزدیكی شهر سی سخت می توان یكی از بزرگ ترین و پر آب ترین دریاچه های این استان را از نزدیك دید. دریاچه كوه گل كه همان طور كه از نامش پیداست، كوهی از گل های رنگارنگ را در دل خود جای داده است. انواع گیاهان دارویی و گل های رنگارنگ را می توان گرداگرد این دریاچه به تماشا نشست.

دشت راق

از دیگر دشت های سرسبز و دیدنیهای یاسوج می توان به دشت راق اشاره كرد. دشتی كه در میان خود چشمه ها و آبشار های بسیاری را جای داده است.

آبشار تنگه مو در این دشت رویایی از جمله زیباترین آبشار های این استان می باشد كه اغلب بومیان و محلی های این استان در فصل بهار و تابستان از آن بازدید می كنند. همان طور كه گفته شد شهر یاسوج و استان كهكیلویه و بویر احمد در كنار طبیعت بی همتای خود، تاریخ و فرهنگی غنی را جای داده است.

یكی از مکان های دیدنی شهر یاسوج در نوروز، پل های پاتاوه است كه یادگاری از زمان صفویه می باشد.

مکان های دیدنی یاسوج در نوروز

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *