طرز تهیه سوپ سفید با آرد برنج

سوپ سفید با آرد برنج، یک پیش غذای مناسب و سبک است که من با ابتکار خودم به طرز تهیه آن رسیدم. امیدوارم شما هم این سوپ را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

سوپ سفید با آرد برنج

یک آشپز با تجربه، همیشه مواد مورد نیازی که در پایه ی اکثر غذا ها وجود دارد و بسیار پر استفاده است را در آشپزخانه خانه ی خود دارد. تا زمانیکه به بازار دسترسی ندارد بتواند با ابتکار خود با آنچه که موجود است خوراکی لذیذی تهیه کند.

همچنین باید مراقب تاریخ مصرف مواد غذایی هم بود که زیاد کهنه نشوند. چون قارچ ها به راحتی می توانند در مواد غذایی حتی مواد خشک مثل پودر ادویه جات هم رشد کنند. گوشت و مرغ بهتر است مدت زیادی در فریزر نگهداری نشود، زیرا به مرور زمان عطر و طعم خود را از دست می دهند.

به هر حال تجربه با گذشت زمان راه های صحیح تری برای نگهداری مواد غذایی به ما خواهد آموخت. به همین خاطر باید برای تجارب خود و دیگران همیشه ارزش قائل بود.

مواد لازم برای تهیه سوپ سفید :

  • آب مرغ حدود 4 تا 6 لیوان
  • آرد برنج نصف پیمانه
  • پیاز یک عدد
  • قارچ سفید یک پیمانه
  • برگ کلم سفید یک پیمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • کره یک قاشق
  • شیر در صورت نیاز

طرز تهیه سوپ سفید با آرد برنج:

ابتدا پیاز را خرد کرده در کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شود، اما همچنان سفید باشد و زیاد طلایی رنگ نشود. سپس قارچ ها و برگ کلم را خرد کرده روی پیاز ریخته و کمی تفت می دهیم .وقتی کلم و قارچ نیز نرم شد، از روی حرارت برداشته کنار می گذاریم.

سپس آرد برنج را در آب مرغ که سرد شده ریخته و هم میزنیم تا در آن حل شده و یک دست شود. مقداری نمک به دلخواه نیز به آب مرغ اضافه می کنیم.

سپس روی حرارت قرار می دهیم و از همان ابتدا شعله را ملایم کرده و مرتب هم می زنیم. باید مرتب مواظب باشیم که آرد برنج ته نگیرد و به ته ظرف نچسبد و بوی سوختگی نگیرد. هنگامی که آرد برنج جوش آمد و بعد از چند دقیقه قوام آمد، مواد تفت داده شده (پیاز و قارچ و برگ کلم ) را روی آن ریخته، هم می زنیم و اجازه می دهیم تا به آرامی بجوشد.

بعد از چند دقیقه اگر سوپ سفت شد مقداری شیر داغ به آرامی به آن اضافه می کنیم. بطوری که زیاد شل و رقیق نشود و کمی شل تر از ماست باشد. زمانیکه سوپ جا افتاد شعله را خاموش کرده و کره را اضافه می کنیم. سپس سوپ را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

سوپ سفید با آرد برنج

در آخر کمی جعفری خرد شده روی سوپ میریزیم.

نکته: همین دستور سوپ سفید با آرد برنج را می توان بجای آرد برنج با رشته فرنگی تهیه کرد.

نکته: مقدار آب مرغ بستگی به لعاب آرد برنج دارد. بعضی از برنج ها زود و زیاد لعاب میدهند و بعضی ها کمتر.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

2 نظر

  1. خيلي سوپ خوبيه واسه افطار ممنون بابت آموزش خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *