سفر یک روزه اطراف تهران كجا بريم؟

در حال حاضر با توجه به شرایط سختی که ویروس کرونا برای مردم جهان ایجاد کرده‚ همه بخش‌های زندگی ما تحت تاثیر قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید در اواخر فروردین تا نیمه اردیبهشت تقریبا رنگ بندی کرونای تمام کشور به رنگ قرمز بود. به همین دلیل همه کادر درمان و مسئولین تاکید دارند که مردم قرنطینه را رعایت کنند. بهتر است که در این شرایط سخت همه ما تا جای ممکن بیرون نرویم و خود را در تجمعات قرار ندهیم. اما در این مقاله از وب سایت نیمه شب برای سفر یک روزه اطراف تهران در تعطیلات عید فطر ایده‌هایی داریم.

سفر یک روزه اطراف تهران

به یاد داشته باشید که رعایت نکردن پروتکل‌ها در این شرایط به معنی بازی با جان خودمان و عزیزانمان است. مخصوصا حالا که ویروس کووید 19 مرتب در حال جهش است. یکی از موارد مهمی که باید در این دوران رعایت شود نرفتن به سفر است. به این دلیل که سفر رفتن باعث انتقال بیشتر ویروس می‌شود. به همین دلیل گفته شده که جاده‌ها در تعطیلات عید فطر امسال بسته خواهند بود. اما در اطراف چه مکان‌هایی برای سفر یک روزه وجود دارد؟

سد لتیان

سد لتیان یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سفرهای یک روزه از تهران است. این سد در  پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان قرار دارد و یکی از مکان‌های تفریحی حومه تهران محسوب می‌شود. سد لتیان که پیش از انقلاب با نام سد فرحناز شناخته می‌شد مکان مناسبی برای پیک‌نیک‚ دیدن جنگل‌های اطراف‚ ماهیگیری‚ قایق‌سواری و اسکی روی آب می‌باشد. این سد در سال ۱۳۴۶ و جهت تأمین آب شیرین پایتخت به بهره‌ برداری رسید.

سفر یک روزه اطراف تهران
سفر یک روزه اطراف تهران

روستای آهار

روستای آهار یکی از روستاهای بسیار زیبا است که در همه فصول زیبایی خاص خود را دارد. این روستا تقریبا در فاصله ۴۰ کیلومتری و در منطقه رودبار قصران نزدیک شمیرانات واقع شده است. در کنار روستای آهار رودخانه‌ای با طول 40 کیلومتر به نام شکرآب می‌گذرد. این رودخانه در مسیر خود تمام گیاهان و درختان این منطقه را سیراب می‌کند. رودخانه دیگری با نام پیش کنک نیز از ارتفاعات گاجره و سی پال به سمت روستای آهار می‌آید. این دو رودخانه در این روستا به یکدیگر می‌پیوندند و به رودخانه جاجرود رهسپار می‌شوند.

روستای افجه

اگر به روستاگردی علاقه دارید یا حتی اگر فقط می‌خواهید به طبیعت سفر کنید روستای افجه می‌تواند یکی از مناسب‌ترین مقاصد باشد. این روستا در هشت کیلومتری شمال شرق شهر لواسان واقع شده است و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است. کوهنوردان نیز به علت وجود قله‌های آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال در اطراف روستای افجه‚ به این روستا علاقه زیادی دارند. علاوه بر این دشت زیبای هویچ‚ باغ‌های گیلاس‚ سقاخانه‚ حمام تاریخی‚ درخت چنار ۴۰۰ سالهدشت‌ها و آبشارهای تماشایی‚ قلعه ساکا و … از دیگر جاذبه‌های دیدنی این روستا هستند.

سفر یک روزه اطراف تهران
سفر یک روزه اطراف تهران

فشم

یکی دیگر از مناطق جذاب و زیبا برای سفر یک روزه اطراف تهران فشم است. این منطقه از شمال شرق تهران تقریبا ۲۸ کیلومتر فاصله دارد و دارای آب و هوای بسیار خوب و خنک است. این منطقه مخصوصا در فصل تابستان برای سفر بسیار جذاب خواهد بود. فشم یک منطقه ییلاقی در محدوده شمیرانات است. روستاها و باغ‌های سرسبز این منطقه فضای بسیار دلپذیری را برای مردم ایجاد کرده است. البته این منطقه حتی در فصول سرد هم زیبایی خاص خود را دارد. بارش برف در فصل زمستان در فشم باعث شده که افراد بسیاری برای پیست‌های اسکی این منطقه به آن جا سفر کنند.

طالقان برای سفر یک روزه اطراف تهران

طالقان یک منطقه گردشگری بسیار زیبا واقع در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران است. طالقان نه تنها دارای طبیعت زیبا و آب و هوای خوب است‚ بلکه دارای جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه‌های تاریخی متعلق به دوران اسماعیلیان نیز می‌باشد. علاوه بر این چشمه‎‌های پر آب‚ آبشار شله‌بن‚ آبشار کرکبود، غارهای طبیعی مانند پراو، قله‌ها و ارتفاعات، سد و دریاچه طالقان برخی از جاذبه‌های این منطقه می‌باشند. منطقه طالقان همچنین دارای چند روستا و ده مانند روستای اورازان و دیزان و امامزاده‌هایی مثل امامزاده هارون نیز می‌باشد. اگر به ماهیگیری علاقه داشته باشید سد طالقان بر روی رودخانه شاهرود برای شما امکان ماهیگیری را فراهم می‌کند. صید ماهی‌هایی مانند قزل‌آلای رنگین‌کمان و کپور در این مکان امکانپزیر است.

روستای لالون

روستای لالون یکی از زیباترین روستاهای تهران است که در  ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم قرار دارد. این روستا به چشمه و رودخانه‌های زیبا و آب گوارا شهرت دارد. این روستا یک روستای کوهستانی است و کوهنوردان بسیاری در طول سال مخصوصا در فصول گرم‌تر سال برای کوهنوردی به این روستا می‌آیند. چون در نزدیکی روستای لالون قله‌های متعددی مانند قله خلنو وجود دارد. علاوه بر این‌ها غارهای اسکول‚ غار اسپول‚ آبشار و چشمه تلخاب‚ تونل برفی‚ برفچال از دیگر زیبایی‌ها و جاذبه‌های روستای لالون به شمار می‌روند. با وجود همه این موارد‚ این روستا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر یک روزه اطراف تهران در طبیعت می‌تواند باشد.

سفر یک روزه اطراف تهران
سفر یک روزه اطراف تهران

آبشار و روستای سنگان

در نزدیکی روستای سنگان و در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار آبشاری به نام آبشار سنگان وجود دارد. این آبشار در تمام فصول سال زیبایی خود را دارد. در فصل بهار که زیبایی خارق العاده آن همه مسافران را مسحور می‌کند. در فصول سرد هم یخ‌های آن جلوه دیگری از زیبایی آبشار را به نمایش می‌گذارند. همچنین روستای سنگان نیز یک روستای کوهستانی است که طبیعت زیبایی دارد و برای سفر یک روزه اطراف تهران بسیار مناسب است. به یاد داشته باشید که اگر قصد رفتن به این مکان را دارید حتما آمادگی کوهنوردی و دره نوردی را داشته باشید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *