در ساری کجا بریم؟ (جاهای دیدنی 1400)

جالب است بدانید که شهر ساری که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است در تابستان ۱۳۹۶ اولین شهر برتر گردشگرپذیر ایران با بیش از ۲ میلیون سفر تابستانی شناخته‌ شد. در ادامه معرفی میکنیم که در ساری کجا بریم؟ (جاهای دیدنی 1400)

عمارت فاضلی

عمارت فاضلی از بناهای تاریخی ارزشمندی است که در بخش فرهنگی-تاریخیِ آب انبار نو، در شهر ساری واقع شده است. این بنا مربوط به دوره‌ی قاجار و پهلوی اول و متعلق به خاندان فاضلی بوده و یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ساری است. بر اساس تحقیقات انجام شده، صاحب این عمارت معلم بوده؛ اما اطلاعاتی در مورد معمار آن وجود ندارد. عمارت فاضلی از دو عمارت مسکونی تشکیل شده است که بنای اصلی دارای سه طبقه و یک زیر زمین است و عمارت‌های دو طبقه‌ی شرقی و غربی در دوره‌ی پهلوی به آن اضافه شده‌اند.

در ساری کجا بریم؟ (جاهای دیدنی 1400)

نمای آن آجری و بندکشی شده است. بام آن سفالی بوده و بخش‌های مختلف آن نیز به شیوه‌ی آجرکاری تزئین شده‌اند. این بنا به لحاظ فرهنگی و تاریخی اهمیت فراوانی دارد و در حال حاضر بازدید از آن برای عموم آزاد است

عمارت فاضلی

باداب سورت

جاری شدن آب‌های رسوبی در شیب این کوهستان طی سال‌های طولانی، باعث به وجود آمدن طبقات و حوضچه‌های زیبا و بی نظیر با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز شده است که زیبایی وصف ناپذیرِ آن چشم‌ها را خیره می‌کند. این چشمه‌ها در سال ۱۳۸۷ توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران، بعد از قله‌ی دماوند ثبت شدند.

در ساری کجا بریم؟

پناهگاه حیات وحش میانکاله

پناهگاه حیات‌وحشِ میانکاله، که با نام شبه جزیره‌ی میانکاله نیز شناخته می‌شود، یکی از دیدنیهای ساری و در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری شمال بهشهر واقع شده است و مساحتی در حدود ۶۶ هزار هکتار دارد. این منطقه به لحاظ زیست محیطی جایگاه ویژه‌ای در میان کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر دارد و در بین سواحل جنوبی دریای خزر، تنها محدوده‌ای است که تا حدود زیادی بکر و دست نخورده باقی مانده و از آلودگی‌ها و تخریب‌های انسانی مصون مانده است.

خانه رمدانی‌ها

خانه رمدانی‌ها یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی ساری است که از دوران قاجاریه به یادگار مانده. این خانه تاریخی زیبا و دیدنی، از جمله جاهای دیدنی ساری است که طرفداران زیادی دارد و معماری خاص و سردر دیدنی آن، مورد توجه گردشگران است.

این خانه سنتی به دو بخش قاجاریه و پهلوی تقسیم می‌شود که بخش جنوبی آن متعلق به عصر قاجاریه است. بنای خانه رمدانی‌ها، در دو طبقه با تزیینات زیبای چوبی، ارسی‌ها، نورگیرهای گچی و سردری چشم‌نواز و معروف ساخته شده است که محل مناسبی برای گردش و تماشای زیبایی‌های آن است.

سپاس از همراهی شما در مقاله “در ساری کجا بریم؟ (جاهای دیدنی 1400)”

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *