جاهای دیدنی وتفریحی قم کجاست

استان قم یکی از کوچکترین استان‌های ایران است. مرکزِ استان، یعنی شهر قم، یکی از نقاط مهم و پربازدید گردشگری مذهبی در ایران به شمار می‌رود. در کنار مکان‌های مذهبی که تقریباً همه با آن آشنایی دارند، این استان به لحاظ مکان‌های فرهنگی-تاریخی و طبیعت بکر و زیبا نیز بسیار غنی است. برای آشنایی با جاهای دیدنی وتفریحی قم باما همراه باشید، تا لذت سفر به این شهر زیبا برایتان دو چندان شود. مطلب بعدی که خدمتتان عارض می شویم این نکته است که مناطق معرفی شده طبیعتی بکر و مکان هایی روباز وآزاد میباشند تا میزان انتقال ویروس کرونا به حداقل برسد و مسافرین عزیز با خیالی آسوده ازاین شهر متبرک دیدن فرمایند.

حالا باهم سری به جاهای دیدنی وتفریحی قم میزنیم.

جاهای دیدنی و تفریحی قم

 

حرم حضرت معصومه (ع) یکی از مهم ترین جاهای دیدنی قم

 

حرم مطهر حضرت معصومه (ع) یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قم به شمار می‌آید. در حقیقت بیشتر مسافران به قصد زیارت این حضرت، عازم قم می‌شوند. حتی بسیاری از عاشقان اهل بیت، حین عبور از شهر قم، توقفی کوتاه می‌کنند و به زیارت می‌روند تا بتوانند کمی غبار از جان خسته خود پاک کنند. همانطور که می‌دانید، حضرت معصومه (ع)، خواهر امام رضا (ع) هستند و به همین خاطر، بسیاری از زائرین به قصد شفاعت، راهی حرم حضرت معصومه (ع) می‌شوند. فضای این حرم بسیار ساده اما دیدنی و عاشقانه است. بهتر است توجه داشته باشید که در ایام مهم مذهبی مثل شهادت یا ولادت امام رضا (ع)، ولادت حضرت معصومه یا نماز عید فطر، سیلی از عاشقان به صحن مقدس حرم حضرت معصومه (ع) هجوم می‌آورند.

شماره تماس: ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۰۵

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

آدرس حرم حضرت معصومه (ع) : شهر قم، بلوار زائر، حرم حضرت معصومه (ع)

جمکران قم

 

مسجد جمکران

مسجد جمکران را می‌توان یکی از نماد‌های مهم شهر قم دانست. بنا بر روایات، این مسجد به دستور مستقیم آقا امام زمان ساخته شده است. به همین خاطر در میان شیعیان از اهمیت بسیار والایی برخوردار هست. بر اساس اسناد دینی، امام زمان (عج) در روزهای سه شنبه هر هفته داخل همین مسجد به نماز می‌ایستند و کسانی که با خلوص نیت به اینجا آمده باشند، می‌توانند این حضرت را زیارت کنند. همچنین در نزدیکی این مسجد، چاه آبی وجود دارد که بنا بر روایات، اگر نامه‌ای در این چاه بیاندازید، امام زمان آن نامه را می‌خوانند.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

آدرس مسجد مقدس جمکران : قم ، خیابان امام حسن عسگری ، مسجد مقدس جمکران

شماره تماس: ۰۲۵۳۷۲۵۵۰۰۰

دره‌ قاهان ، فضایی سرسبز و زیبا در دل کوه

دره‌ی قاهان، دره‌ای به طول ۳۰ کیلومتر، که در مرز استان قم و استان مرکزی و ۳۵ کیلومتری جاده‌ی ساوه – سلفچگان قرار گرفته است؛ از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری قم به شمار می‌رود.

این دره شامل روستاهای متعددی با نام‌های بنابر، نویس، انجیله، آقلک، جمزقان، کاسوا و قاهان است و روستاهای پایین‌ترِ دره یعنی کاسوا، نویس و انجیله فضای کوهستانی‌تری دارند. این منطقه دارای قنات‌های زیادی است که آب منطقه از طریق آن‌ها تأمین می‌شود. رفتن به این دره‌ی بکر و زیبا که هر فصلِ آن زیبایی‌های منحصر به فردی دارد و بازدید از روستاهای بی‌نظیر آن را به دوستداران طبیعت پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

آدرس دره قاهان قم : شهر قم،  ۳۵ کیلومتری جاده ساوه_سلفچگان

 

کوه خضر نبی

کوه خضر نبی از جمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی استان قم است که طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ بر سه هزار سال دارد. مسجدی که بر قله کوه جای گرفته، طبق گفته‌ها محل زیارت خضر نبی بوده‌ است. برخی نیز این منطقه تاریخی را با نام کوه سفید می‌شناسند.

سالها پیش قبل از اینکه هنوز شهر قم انقدر بزرګ نشده بوده کوه خضر نبی محل نیایش عارفان بوده است.

دریاچه حوض سلطان

دریاچه نمک حوض سلطان در ۴۰ کیلومتری شمال شهرستان قم و ۸۵ کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه بزرگراه خلیج فارس قرار دارد.

این دریاچه که به دریاچه شاهی و دریاچه ساوه و دریاچه نمک قم هم معروف است به مساحت تقریبی ۲۴۰ کیلومتر مربع در شمال شرق شهرستان قم واقع شده‌است و رشته کوه‌های البرز در شمال آن قرار دارد.

دریاچه نمک حوض سلطان شامل دو چاله جدا از هم یکی به نام “حوض‎سلطان” و دیگری به نام “حوض‎مره” است که با آبراهه باریکی به هم وصل می‎شوند.

 

پارک آبی آب و تاب

پارک آبی آب و تاب یکی از جاهای دیدنی وتفریحی قم  و از مهم‌ترین مراکز تفریحی این شهر است. این مجموعه ۳۰ هزار متر است و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه به حساب می‌آید؛ سالن پارک آبی حلزونی، دریاچه مصنوعی،‌ سرسره سقوط آزاد،‌ ۷سرسره برای بزرگسالان، ۵ سرسره برای کودکان و استخر موج از امکانات این پارک آبی هستند. همچنین اگر به این پارک آبی بروید می‌توانید یک روز کامل در کنار خانواده‌تان تفریح کنید، در باغ‌رستوران مجموعه غذا بخورید و از تفریحات دیگری مثل عینک واقعیت مجازی و جت ترامپولین استفاده کنید. اگر هم قصد نداشته باشید در این مجموعه غذا بخورید می‌توانید به کافی‌شاپ پارک آبی یا غرفه‌های آبمیوه‌ و بستنی‌فروشی‌اش سر بزنید و با یک خوراکی خوشمزه تفریحتان را کامل کنید.

آدرس: قم، بلوار غدیر، بوستان غدیر

پارک توریستس صبا

 

 دهکده توریستی صبا ( جذاب ترین جاهای دیدنی وتفریحی قم)

وقتی اسم قم می آید تنها چیزی که در ذهن تداعی می شود حرم مطهر حضرت معصومه است و بس، اما جالب است بدانید همین قم هم در کنار زیارت این بانوی گرانقدر، جذابیت هایی دارد که از چشم ها بدور مانده است؛ یکی از این مکان ها دهکده سلامت صبا ست. شهر دستجرد تنها شهر ییلاقی قم است که با آب و هوای خنک و مطبوع خود یکی از مقاصد سفرهای یک روزه است. در این شهر اما چندی ست دهکده ای با امکاناتی مدرن و تفریحی ایجاد شده که می تواند آخر هفته ای شاد و آرامش بخش را برای میهمانانش به ارمغان آورد. در دهکده صبا فعالیت هایی نظیر دوچرخه سواری، قایق رانی بر روی دریاچه مصنوعی و زیبای دهکده، ماهیگیری، اسکیت سواری، پیاده روی در فضای مفرح مجموعه و استراحت بر روی نیمکت های گاه و بیگاه می تواند ساعاتی خوش را برای تان رقم زند. اما چیزی که در این دهکده آدرنالین خونتان را افزایش می دهد تفریحات مفرح آبی بر روی دریاچه است که در کمتر جایی می توانید آن را بیابید. اگر هم خستگی روزمرگی تان زیاد است و نیاز به احیای بیشتر روحی و جسمی دارید می توانید با اقامت در اقامتگاه های مجهز دهکده، شبی آرام و رویایی را برای خود رقم زنید.
تلفن دهکده توریستی تفریحی صبا : ۳ الی ۰۲۵۳۵۲۲۴۳۶۱ و ۰۹۱۲۲۵۳۲۱۸۵ و ۰۹۱۲۰۹۵۴۹۰۰

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *