جاهای دیدنی قزوین

راستش را بخواهید قزوین همیشه خدا گلوگاه بوده است چه حالا که زیر گوش پایتخت جا خوش کرده و کلا رنگ و بوی صنعتی گرفته چه صدها سال قبل که یا بر سر راه جاده ابریشم بوده یا بهترین گزینه برای ارتباط با کشورهای آ ن سوی آب ها. همین گلوگاه بودن سبب شده تا شهری که یادگار شاپور ساسانی است پر از یادگاری های تاریخی باشد، البته هم نشینی با البرز هم بی تاثیر نبوده و قزوین را با آب و هوایی کوهستانی و معتدل و طبیعتی سرسبز جذاب نموده است. شهر خطاطان چیره دست که سال ها مورد علاقه صفویان هم بوده، مقصد این باره سفر ماست.همراه ما باشید تا سری به جاهای دیدنی قزوین بزنیم.ناگفته نماند به خاطر شرایط کرونایی از مکان های روباز دلنواز طبیعت یاد کردیم.

 در این مقاله 6 تا از معروفترین و بکرترین مکان های قزوین  بیان کردیم :

دریاچه اوان:

زیبا! باور کنید هیچ کلمه دیگری از عهده توصیف این دریاچه نقلی برنمی آید. دریاچه ای که در میان کوه های سربه فلک کشیده پنهان شده است. گویی زمین چشم باز کرده و آسمان را یکجا بلعیده است . نمای جذاب دریاچه آنقدر شهره است که اغلب اوقات سال، سر اوان گرم میهمانانش است. می توانید در دریاچه اوان قزوین قایق سواری کنید و اطراف آن کمپ بزنید. می توانید از کوه ها بالا بروید و اوان را از بالا به نظاره بنشیند، انتخاب با شماست اینجا که یکی از جاهای تفریحی قزوین است  فقط باید لذت برد، حالا هرکسی به شیوه خودش!
آدرس: قزوین، منطقه الموت، روستای اوان

دریاچه اوان

پارک سنتی ملاخلیلا

این پارک که با الهام از معماری دهه‌های سی و چهل شمسی ساخته شده، امکانات فراوان تفریحی، اقامتی، فرهنگی و تجاری را در خود جای داده است و گردشگران می‌توانند ضمن تنفس هوای پاک، استفاده از امکانات مدرن، و تماشای درخت‌های کهنسال، پرندگان زیبا و آبگیرهای مصنوعی این بوستان فوق‌العاده، حس قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های قدیمی ایران را تجربه کنند.

اگر از سمت همدان به قزوین می‌آیید، این بوستان درست در ورودی شهر واقع شده، در غیر این صورت برای رسیدن به پارک سنتی یا بوستان ملاخلیلا، باید به بلوار جمهوری اسلامی بروید، این بوستان روبه‌روی میدان میوه و تره‌بار قزوین قرار گرفته و پارکینگ بزرگی هم دارد.

آبشار ورچرزیباترین جاهای دیدنی قزوین :

در کنار تخته سنگ هایی که مسیر را سخت و نفس گیر کرده اند، پشت بوته های وحشی و درخت هایی که با پافشاری تمام از میان سنگ ها سربرآورده و منظره را رویایی کرده اند، صدایی به گوش می رسد که هیجان انگیز است. از دل صخره های بلند بالا آبشاری به زمین می رسد که در یک کلام زیباست و شاید چیزی در حدود 30 متر ارتفاع داشته باشد. راستش را بخواهید دسترسی به آبشار آنقدرها هم آسان نیست و مستلزم پیاده روی از مسیری گاه سنگلاخ است اما زیبایی مسیر و در نهایت ابهت آبشار قطعا به این سختی می ارزد.
آدرس: قزوین، منطقه الموت، روستای رزجرد 

 پارک جنگلی باراجین

این پارک جنگلی علاوه‌بر پوشش گیاهی و درخت‌های سرسبز، منظره‌های تماشایی، کوه‌ها و تپه‌هایی برای کوه‌پیمایی و آب‌وهوای پاک، بخش‌ها و امکانات فراوان دیگری هم دارد؛ ازجمله: پیست‌های دوچرخه‌سواری و موتورسواری، پارک رباتیک، دهکده‌ی طبیعت، سینمای تابستانه، شهربازی، آب‌نماهای تماشایی و امکانات اقامتی.

اگر خواستید کمی از تاریخی‌گردی در داخل شهر قزوین فاصله بگیرید و آب‌وهوایی عوض کنید، پارک جنگلی باراجین محل فوق‌العاده‌ای است تا ساعت‌ها و چه‌بسا روزهایی پرهیجان و به‌یادماندنی برای خود و خانواده رقم بزنید. برای رسیدن به این پارک جنگلی از داخل شهر قزوین، باید به‌سمت شمال شهر حرکت کنید و بلوار نخبگان را تا انتها بروید. به‌جز این، ازطریق آزادراه قزوین زنجان هم می‌توانید خود را به باراجین برسانید.

 منطقه ییلاقی پیچ بن ازدلنشین ترین جاهای دیدنی قزوین:

این منطقه حد طبیعی میان دو استان قزوین و مازندارن است؛ و یکی از پرطرفدارترین مسیرهای پیاده‌روی در امتداد جاده سه هزار برای رسیدن به شمال کشور است؛  بسیاری از کوهنوردها و طبیعت‌گردها بعد از عبور از رشته کوه‌های البرز، ناگهان  با یک دشت سرسبز و بزرگ در کنار جنگل‌های انبوه غافلگیر می‌شوند؛ کمی پایین‌تر صدای چشمه‌های کوچک و بزرگ خستگی راه را از تن هر مسافری به در می‌کند؛ واقعا چه چیزی لذت بخش‌تر از این‌که روی سبزه‌ها دراز بکشید به قله‌ها و درخت‌ها نگاه کنید و همزمان به صدای آواز پرنده‌ها و رودخانه‌ها گوش بدهید.

 دره نینه رود محبوب ترین جاهای دیدنی قزوین:

کمی که از قزوین دور بشوید در نزدیکی روستای هیر و ویار کافی است چشم‌هایتان را ببندید و اجازه بدهید سایر حواستان راهنمایی‌تان کنند؛ گوش بدهید؛ صدای پر فشار جریان آب شما را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری قزوین می‌کشاند؛ چشم‌هایتان را باز کنید؛ به دره نینه رود خوش آمدید؛ این دره در گذشته یکی از مسیرهای پرطرفدار حرکت از گیلان به سمت مرکز بوده است؛ باغ‌های سرسبز فندق و آب خوشمزه چشمه جوشان وگل، قطعا خستگی را از تن و روحتان به در می‌کند؛ اگر خوش‌شانس باشید و در تابستان عازم این منطقه بشوید؛ می‌توانید با ریواس‌های خوشمزه و آبدار این منطقه هم یک جشن حسابی بگیرید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *