جاهای دیدنی سمنان کجاست؟ (لیست جاذبه ها با آدرس)

استان سمنان سهم بزرگی از خاک ایران را به خود اختصاص داده و شهر سمنان هم در این استان یکی از شهرهای پر جمعیت ایران محسوب می‌شود. جاهای دیدنی سمنان تنوع بالایی از انواع جاذبه‌ها را دارد و مجموعه‌ای از آثار تاریخی با ارزش، طبیعت سرسبز و سرزمین‌های کویری است. و در این مقاله قصد داریم شمارا با جاهای دیدنی سمنان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی سمنان کجاست؟ (لیست جاذبه ها با آدرس)

مسجد جامع سمنان

یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی که در سفر به سمنان می توانید ببینید، مسجد جامع شهر است که قدمت آن به قرن اول هجری می رسد. گفته می شود که در دوران باستان این مکان جایگاه آتشکده ای بوده است و این مسجد بر روی خرابه های آتشکده شهر بنا شده است. سبک معماری این بنا به سبک معماری آذری شباهت دارد و بخش های مختلف آن در دوره های سلجوقیان و تیموریان ساخته شده است.

آدرس: سمنان، خیابان امام

جاهای دیدنی سمنان کجاست؟

بازار سمنان

یکی از جاهای دیدنی سمنان ، بازار سنتی شهر است که در خیابان امام قرار دارد. این بنا به خاطر معماری و قدمت تاریخی‌اش، فقط جایی برای خرید و فروش کالا نیست و یکی از جاذبه‌های سمنان هم محسوب می‌شود. این بازار در اوایل دوره‌ی قاجار ساخته شده و معماری ساده و درعین حال جذابی به رسم بازارهای ایرانی دارد. این مکان انتخاب فوق‌العاده‌ای برای خرید صنایع دستی، سوغات و مایحتاج زندگی است.

آدرس: خیابان امام، خیابان شهدا

جاهای دیدنی سمنان کجاست؟ (لیست جاذبه ها با آدرس)

دروازه ارگ

دروازه ارگ سمنان در شهر سمنان واقع است. این بنا دروازه شمالی و تنها باقی مانده ارگ سمنان است که در زمان بهمن میرزای بهاءالدّوله فرزند فتحعلی شاه قاجار، ساخته شده است.

از نوشته کتیبه روی آن برمی‌آید که ساختمان آن در سال ۱۳۰۲ ه. ق، در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار و حکمرانی انوشیروان میرزا حکمران سمنان، دامغان، شاهرود و بسطام به اتمام رسیده است.

از خود مجموعه ارگ چیزی باقی نمانده است به جز این دروازه که دو نمای شمالی و جنوبی دارد. کتیبه به خط نستعلیق است که طرح و برگ های اسلیمی به آن زیبایی خاصی بخشیده است.

آدرس: سمنان، شهر سمنان، میدان ارگ

دروازه ارگ

 

خوشحال میشیم نظراتتون رو درباره مقاله “جاهای دیدنی سمنان کجاست؟” با ما در میان بگذارید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *