بهترین جاهای گردشگری تفریحی زاهدان

هرزمان که عزم سفر و دیدن جاذبه های متفاوت می کنیم، فورا به شیراز، شمال و اصفهان فکر میکنیم، اما در کنار این شهر های دیدنی استان های دیگری قرار دارند که شاید از نظر جذب گردشگر مظلوم مانده اند اما این بدان معنا نیست که مناطق دیدنی و گردشگری ندارند. “زاهدان” مرکز استان پهناور “سیستان و بلوچستان” از این دسته شهر ها می باشد که دنیایی از مناظر جذاب و منحصربه فرد که همگی خبر از تاریخ و قدمت این شهر می دهد و طبیعت بکر و زیبایی را در دل خود جای داده است و سعی ما معرفی برترین و بهترین جاذبه های گردشگری زاهدان به صورتی که از فضاهای باز وبکر و طبیعی جهت کاهش انتقال ویروس کرونا برای مسافران عزیزی که قصد عزیمت در این روزهای کرونایی دارند بیان کردیم.

عزیزان با ما همراه باشید تا یک سفر مجازی به زاهدان داشته باشیم.

روستای لادیز از جاذبه های گردشگری زاهدان

در دل کوه روستای لادیز از توابع شهرستان زاهدان و در صد کیلومتری آن غار طبیعی لادیز قرار دارد که در طول سال از اطراف و سقف آن قطرات درشتی از آب جاری می باشد و این قطرات در کف این غار جریان دائمی آب را ایجاد کرده است صدای این قطرات آب در غار حسی وصف ناپذیر و شگفت انگیز تن و روح هر شنونده ای را آرام می کند ناگفته نماند در فاصله نزدیکی از این غار نیز آبشار لادیز خودنمایی می کند.

روستالادیز

قلعه لادیز:

بنای متفاوت و دیدنی که یادگار هنرمندی ساسانیان می باشد و در 17 کیلومتری جنوب میرجاوه و حدفاصل روستای تمین مانند نگینی قیمتی میدرخشد. قلعه با استفاده از سنگ های بسیار قدیمی بنا شده است و همچنین با خشت وگل شکل بسیار زیبایی را گرفته است. قلعه به مانند تمام دژ های قدیمی داری قسمت های متعددی می باشد و مثل معماری همه دوران ها اشکال هندسی در این بنا به چشم می خورند. سنگ های روی هم چیده شده مجموعه ای زیبا را تشکیل داده است که ارزش دیدن این بنا را زیاد کرده است.

قلعه لادیز

آبشار لادیزاز منحصرترین جاذبه های گردشگری زاهدان :

طبیعتی بکر وجود دارد که زیبایی و هوای مطبوعش دل از هر بیننده ای را خواهد برد. آبشار از دل سنگ ها بیرون می آید و از شمال روستا عبور میکند و تمام اهالی منطقه را از نعمت وجودش مستفیظ می کند. نسیم خنکی که برگرفته از این آبشار می باشد گونه هایتان را نوازش می دهد و طراوات و شادابی دلچسبی را به شما خواهد داد

ابشارلایز

تالاب هامون از جزابترین جاذبه های گردشگری زاهدان

در استان سیستان و بلوچستان به کشور افغانستان تالاب فصلی هامون پوزک قرار دارد که  این تالاب فقط قسمتی از تالاب بزرگ هامون که از سه تالاب تشکیل شده میباشد و به هم متصل هستند تا در زمان ترسالی تالاب بزرگ هامون را تشکیل دهند.

نام های دو هامون دیگر به ترتیب هامون کوه خواجه یا سنگول و هامون صابری که در خاک ایران قرار دارند.

روستای تمین و چشمه آب معدنی

روستای تامین و چشمه آب معدنی یکی از جاهای دیدنی زاهدان است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. ساختار بسیار زیبا و طبیعت بکر اطراف این روستا باعث شده است که این مکان طرفداران زیادی داشته باشد‌.  آب و هوای این روستا در فصول سرد سال خنک و زمستانی است و از سوی دیگر در فصل‌های گرم سال شاهد آب و هوای معتدل و دلنشین در این منطقه هستیم.آب و هوا و طبیعت این منطقه باعث شده است که در آن کشاورزی و دامپروری رونق بیشتری داشته باشد.

آرامگاه هفتاد ملا از خاص ترین جاذبه های گردشگری زاهدان

آرامگاه هفتاد ملا  قرار گیری این قبرستان تاریخی در قسمت کوهستانی دامنه‌های شمالی تفتان و درمیان یک کوه کوچک ماسه‌ای، باعث شده است که فضایی بسیار جذاب و دیدنی داشته باشد. همچنین قرارگیری آن در کنار رودخانه روپس باعث شده است که در این منطقه شاهد طبیعتی بسیار زیبا و پوشیده از بوته‌های مختلف و درختچه‌های جنگلی ببینیم. همچنین در اطراف رودخانه باغ‌های میوه مانند باغ گردو دیده می‌شود که به زیبایی این منطقه افزوده است.

غار پوسه

در شرق روستای اسکل‌آباد و نزدیک جاده زاهدان به خاش در ۱۱۴ کیلومتری جنوب زاهدان و در حدود ۲۲ کیلومتری غرب کوه تفتان در شمال بلوچستان واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان است. طول غار پوسه ۲۵ متر است و در انتهای شاخه اصلی، یک شاخه فرعی وجود دارد و عبور از آن نیازمند در اختیار داشتن امکانات لازم است.

 چشمه‌ آب معدنی

زیبایی‌های طبیعت و جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن‌ها، یکی از مهم‌ترین دلایل بازدید و سفر به مناطقی است که از این نعمت برخوردار است. در برخی از روستاهای کشور از جمله روستای تمین شهرستان زاهدان، چشمه‌ آب معدنی وجود دارد که تنها تامین‌کننده‌ آب اهالی روستا است. همچنین حضور املاح معدنی، درجه‌ حرارت و منبع آن که از دل صخره‌ای بزرگ و زیبا بیرون می‌تراود، از ویژگی‌های این پدیده‌ طبیعی است. دمای چشمه در روزهای سرد سال گرم و در روزهای گرم سال خنک است و محلی دوست‌داشتنی برای گردشگران محسوب می‌شود.

روستای درک

برای چند لحظه تصور کنید روی رمل‌های کویری ایستاده‌اید و باد از صورت و موهایتان می‌گذرد و به‌جای سکوت کویر این بار امواج دریا گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد. شبیه تصوری خیالی‌ است، نه؟!

روستای درک همان جایی‌ است که آب دریا و شن‌های کویر مثل خیال و واقعیت به‌هم رسیده‌اند و شاید همان بهانه‌ای شود که شما را هم به دل جنوب ایران برساند تا سرآغاز سفری باشد که در آن هرآنچه دیدنی‌ است، یک‌جا ببینید؛ از ساحل صخره‌ای و مرجان‌هایش و شن‌های کویری که جادو و خواص درمانی را یک‌جا دارد تا نخلستانی که کمی آن‌طرف‌ترش کوه‌ها قد علم کرده‌اند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *