بهترین جاهای دیدنی تهران درعید نوروز

شهر تهران در ایام نوروز بسیار دیدنی است . در این مطلب ما به شما بهترین جاهای دیدنی تهران درعید نوروز که می توانید بازدید کنید معرفی می کنیم .ما علاوه برآنکه  به طور مفصل لیستی از 8مکان از بهترین جاهای دیدنی تهران برای عید نوروز تشریح کردیم ادرس دقیق هم برای علاقه مندان ذکر نموده ایم.

بهترین جای تهران

1-کاخ گلستان

یکی از بهترین و دیدنی ترین جاذبه های تاریخی شهر تهران که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب می کند، مجموعه کاخ موزه گلستان می باشد. کاخ موزه گلستان یادگاری از سلسله های زندیه، صفوی و قاجار است. از مهمترین بخش های کاخ گلستان که طرفداران بسیاری هم دارد عمارت بادگیر، کاخ ابیض و شمس و العماره هستند. شمس العماره به عنوان بلند ترین ساختمان در زمان خود یکی از جاذبه های اصلی کاخ موزه گلستان می باشد که سوژه خوبی برای عکاسی است. شما عزیران می توانید در بازدید از کاخ موزه گلستان از کاخ ابیض، تالار آینه، موزه مردم شناسی و تخت مرمر دیدن نمائید.آدرس کاخ گلستان: خیابان 15 خرداد، خیابان سی تیر، میدان ارگ

 2-برج میلاد؛ بلندبالای باشکوه

شاید به سختی آدم‌هایی پیدا شوند که برج میلاد را نشناسند یا تا به حال اسم آن را نشنیده باشند. برج معروف و زیبای پایتخت که با هیبتی بزرگ و زیبا، ۱۱ سال است که مهمان تهران شده و این روزها به عنوان نماد تهران شناخته می‌شود.

برج میلاد، بلندترین برج تهران است که در منطقه شمال‌ غربی پایتخت بنا شده است. این برج ۱۲ طبقه دارد و بازدید از هشت طبقه آن امکان‌پذیر است. هر یک از طبقات برج، دیدنی‌های جذاب و بی‌نظیری دارد که بخش‌های مختلف آن، طرفداران خاص خودش را دارد.

موزه شهرداری، موزه مشاهیر، کار بازیا که مخصوص کودکان و والدینشان است، سکوی دید باز، گنبد آسمان برج میلاد و پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم) از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی در برج بلند میلاد و از بهنرین جاهای دیدنی تهران است.

در برج میلاد می‌توانید در کنسرت‌های موسیقی مختلف شرکت کنید و یا در سالن‌های خوب سینمای آن، فیلم‌ ببینید. اتاق فرار، لیزریوم، سینما گیم، و دهکده اقوام ایرانی نیز از جمله سرگرمی‌هایی به شمار می‌رود که اگر به دنبال محیطی متفاوت می‌گردید، پاسخگوی نیاز شما است. بعد از گذراندن یک روز خاص و به یادماندنی در برج بلند تهران، می‌توانید غذایتان را در رستوران گردان برج میلاد نوش جان کنید و از چشم‌انداز فوق‌العاده شهر لذت ببرید. از نکات مثبت برج میلاد می‌توان به دسترسی آسان و امکان رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد که کار شهروندان و مسافران را راحت‌ کرده است.

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد

3- برج آزادی؛ نماد تاریخی تهران

می‌توان گفت بهترین رفیق پایتخت و یار غار تهران، برج آزادی است. برج زیبا و قدیمی تهران که از روزگار گذشته تا به امروز، آبستن حوادث تلخ و شیرین تاریخ و همراه همیشگی مردم است. این بنای باشکوه در سال ۱۳۴۹ ساخته شد و از آن روز تا الان به عنوان نماد تهران به شمار می‌رود. برج شکوهمند آزادی، آمیزه‌ای از سنت و مدرنیته است و معماری بی‌نظیر و هوشمندانه آن، چشم بینندگان را به خودش خیره می‌کند. معماری این بنا ترکیبی از هنر باستانی و اسلامی ایران است که نقش و طرح و رنگ را به زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش می‌گذارد.

برج آزادی چهار طبقه دارد و ارتفاع آن در حدود ۴۵ متر است. در هر یک از این چهار طبقه، می‌توانید بخش‌های بی‌نظیری همچون گذرگاه پیشینیان، تالار کهن، سالن ایران شناسی، سالن ایران نما، سالن تشریفات، تالار آینه، سالن انتظار، تالار دانستنی‌ها، سالن نمایش، کتابخانه و نگارخانه را ببینید و از گشت و گذار در آن‌ لذت ببرید.

این برج کهن و زیبا، از زیباترین و نوستالژی‌ترین جاهای دیدنی تهران است که تماشای آن، حس وطن پرستی و غرور را در دلتان زنده می‌کند.

4-دربند ، کوه‌نوردی در شمال تهران

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران دربند نام یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شمیران در زمان‌های دور است. منطقه‌ای که در گذشته ییلاق تهران به حساب می‌آمد و عده‌ای در تابستان‌های گرم شهر به آن‌جا کوچ می‌کردند. حالا دیگر این منطقه جایی در دل تهران بزرگ است. جایی که یکی از مقاصد گردشگری تهران به ویژه در فصل بهار و تابستان است. پیاده‌روی و کوه‌نوردی در کوچه و پس کوچه‌های دربند می‌تواند بخشی از لذت‌بخش‌ترین گذرهای شما در شهر تهران باشد.

همچنین می‌توانید در رستوران‌های موجود در آن غذا صرف کنید یا خود را مهمان فنجانی چای در هوای بی نظیر این منطقه کنید.

دربند یکی از مناطق شمالی تهران به حساب می‌آید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سورتمه دربند را امتحان کنید تا منظره‌ای زیبا از شهر را با چاشنی هیجان ببینید.

آدرس: تهران، منطقه یک شهری، محله دربند

5-دریاچه چیتگر ، خلیج فارس تهران

نام دریاچه شهدای خلیج فارس حدود 6 سال پیش در میان پایتخت نشینان بر سر زبان‌ها افتاد. دریاچه‌ای که سال‌ها آوازه‌ی ساختش ورد زبان‌ها بود و امروز به دریاچه‌ای دنج در غرب تهران تبدیل شده است. تفریحاتی مانند قایق پدالی، دوچرخه سواری ، چرخ و فلک و… را می‌توانید در محوطه این دریاچه تجربه کنید.

مدتی است که مجموعه بام لند در مجاورت دریاچه افتتاح شده است. مجموعه‌ای که به تنهایی می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران باشد. شما می‌توانید پس از قدم زدن و تفریح در کنار دریاچه از فروشگاه‌ها ، کافه و یا رستوران‌های بام لند نیز دیدن کنید.

آدرس: تهران، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر

6-باغ نگارستان ، باغ باصفای مرکز شهر

حتما هنگامی که فتحعلی شاه قاجار دستور ساخت اقامتگاهی تابستانی را در تهران صادر می‌کرد ، نمی‌دانست که حدود دویست سال بعد باغی زیبا و پر طرفدار در یکی از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد تهران برجای خواهد گذاشت. فارغ از پیشینه‌ای که شاهان قاجار در تاریخ ایران داشته‌اند می‌توان از این شاه قاجار بابت ساخت عمارت بهشتی تابستانی‌اش تشکر کرد.

باغ نگارستان جایی دنج و سرشار از روح و طراوت است که اگرچه امروزه تنها بخشی از آن قابل بازدید است، اما می‌تواند از جذاب‌ترین مکان های دیدنی تهران در نوروز باشد. در بخشی از باغ موزه مکتب کمال الملک ، نقاشی‌های علی اسفرجانی و موزه مردم نگاری دایر است. پس از آنکه به قدر کافی در تاریخ موزه پرسه زدید و در باغ گشت زدید، در کافه روحی خستگی از تن بگیرید و طعم‌های منحصر به فرد آن را امتحان کنید.

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

7-باغ پرندگان ، صحنه نمایش جانوران آسمان

یکی ازبهترین جاهای دیدنی تهران درعید نوروز باغ پرندگان است. باغی که در دل جنگل‌های لویزان جا خوش کرده و در آن می‌توانید انواع پرندگان را از نزدیک و در محوطه‌ای زیبا و بی نظیر ببینید. تعدادی از پرندگان در کنار شما راه می‌روند و تعدادی دیگر که به پرندگان پروازی معروف‌اند از پشت میله‌های قفس زیباییشان را به رخ تماشاگران می‌کشند. بیش از 250 گونه پرنده از سراسر جهان در باغ پرندگان تهران وجود دارند.

آدرس: تهران ، بزرگراه شهيد بابايی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان

8-پل طبیعت ، گذرگاه مرتفع تهران

این یک جاذبه متفاوت است. جایی که اگر به تهران علاقه مند باشید و البته کمی ارتفاع را هم دوست داشته باشید به زیباترین جاذبه شهر تبدیل می‌شود. این پل یکی دیگر از نمادهای شهر تهران است که در منطقه عباس آباد قرار گرفته و پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. روی این پل بایستید و از عبور و مرور ماشین‌ها و دیدن گذر شهروندان تهرانی لذت ببرید. نورپردازی منحصر به فرد پل طبیعت نمای زیبایی در شب به آن بخشیده است. همچنین رستوران‌های موجود در آن وعده‌هایی با کیفیت را به مشتریان عرضه می‌کنند. این پل از ساعت 6 صبح تا 12شب میزبان گردشگران است.

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

9-باغ گیاهشناسی ملی ، دور دنیا در چند ساعت

بهار را می‌توانید با زیباترین شکل خود در این نقطه از تهران ببینید. باغ گیاهشناسی ملی یکی از مناطق دانش بنیان در زمینه نگهداری گیاهان است

که می‌توان در آن گیاهانی از سراسر دنیا را از نزدیک دید.

باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی، باغ سیستماتیک، حوزه خزر و پوشش گیاهی اروپا بخشی از این دنیای پر رنگ و عطر است.

این مجموعه هر روز 8 صبح تا 15 پذیرای گردشگران است.

آدرس: تهران، اتوبان تهران-کرج، بعد از پارک چیتگر، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی (خیابان هشتم)،

بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی

درآخر ضمن تشکر از همراهی شما بزرگواران امیدواریم مطالبی  ما در مورد بهترین جاهای دیدنی تهران درعید نوروز در اختیار شما قرار دادیم موثر واقع شده باشد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

3 نظر

  1. سلام خیلی ممنون از مطلبتون امیدوارم با توجه به کرونا بشه برنامه ریزی کرد 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *