مکان های تفریحی بجنورد (بجنورد کجا بریم؟)

مکان های تفریحی بجنورد بسیار متعدد است. جاهای دیدنی بجنورد چه در بخش طبیعی و چه در بخش تفریحی برای گردشگران ایده آل خواهد بود. بسیاری این شهر را با گردشگاه بابا امان می‌شناسند. این گردشگاه مکانی زیبا و دلنشین برای مسافرانی است که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور و به ویژه سفر به مشهد مقدس را دارند و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های کشور محسوب می‌شود. در ادامه سراغ دیگر مکان های تفریحی و دیدنی‌های این منطقه می رویم.

بجنورد کجا بریم

لیست مکان های تفریحی بجنورد :
خانه بانک ملی

خانه بانک ملی در بجنورد از اماکن تاریخی مهم خراسان شمالی ثبت در آثار ملی ایران می باشد که با سبک معماری اروپایی اش در بین علاقه مندان به تاریخ گردی شهرت فراوانی دارد، این بنا با سبک معماری کلاه فرنگی در خیابان امیریه جنوبی واقع شده است.

خانه بانک ملی

بند خاکی عبدل آباد

بند خاکی عبد آباد از دیرباز محل پیک نیک و طبیعت گردی بجنوردی ها بوده که در سال های پر بارش میزان و حجم آب موجود در این سد خاکی افزایش پیدا می کند، این سد دارای طبیعت زیبا و مسیرهای کوهنوردی در اطراف می باشد که در 40 کیلومتری پس از بابا امان پس از کلاته حاجی شهسوار واقع شده است.

بند خاکی عبدل آباد

باغ دره بجنورد

باغ دره بجنورد از بهترین مکان ها در پاسخ سوال بجنورد کجا بریم؟ این منطقه فوق دیدنی در فاصله 10 کیلومتری جاده ی این شهر به سمت اشخانه واقع شده و در آن گونه های نادر گیاهی، جانوری، تعداد زیادی چشمه وجود دارد، اگر سفر شما در نیمه اول سال است اینجا از آب و هوای خنک و ییلاقی برخوردار می باشد که برای برپایی پیک نیک انتخاب خوبی خواهد بود.

باغ دره بجنورد

دریاچه سد شیرین دره

در بین مناطق دیدنی خراسان شمالی و مکان های تفریحی بجنورد نام دریاچه سد شیرین دره وسیع ترین سد این استان قرار دارد، با شروع فصل گرما بومیان وسایل تفریحی از جمله قایق و لوازم ماهیگیری به گردشگران اجاره می دهند تا خاطره ای خوب در نزدیکی رودخانه شیرین دره کسب کنند، این مکان تفریحی در شمال شهر پس از محمد آباد قرار دارد.

جاهای دیدنی بجنورد

 

کوشک باغ علی آباد

در بین جاذبه های تاریخی بجنورد نام کوشک باغ علی آباد ساخته شده در دوره حکومت ناصر الدین شاه قاجار به شچم می خورد که با توجه به معماری کلاه فرنگی دیدنی اش در فهرست اثار ملی ایران ثبت شده است، این سازه در روستای علی آباد بجنورد قرار گرفته است.

مکان های تفریحی بجنورد

حسینیه جاجرمی ها

حسینیه جاجرمی ها که پیشتر با سبک معماری چشم نوازش در سال 83 به آثار ملی ایران افزوده شده بود، این مکان تاریخی در سال 1299 شمسی در این محل احداث گردید و یک سازه دو طبقه مربع شکل با تعدادی حجره، ایوان، هشتی با مصالحی همچون آجر و گچ بری های دیدنی محل خوبی برای گردش های درون شهری شما خواهد بود، یک کتیبه منقش به بیت مشهور حسینی باز این شورش است در این حسینیه به چشم می خورد که اثر یکی از هنرمندان مطرح تاریخی خراسان شمالی است.

مکان های تفریحی بجنورد

امامزاده سلطان سید عباس بجنورد

امامزاده سلطان سید عباس یکی از قدیمی ترین اماکن مذهبی ایران در شهر بجنورد واقع در محله معصوم زاده که در جنگ وحشیانه مغول ها از بیخ ویران گردید و در دوره پهلوی دوم با یک مرمت خوب به حالت قبلی خود بازگشت، ایشان فرزند امام موسی کاظم (ع) بودند که در سفری از مدینه به مشهد در این ناحیه دار فانی را وداع گفتند، امروزه دو مناره طلایی رنگ با کاشی های فیروزه ای دلگشا در کنار مقبره شهدای گمنام محل خوبی برای زیارت های دنج شما و راز و نیاز خواهد بود.

مکان های تفریحی بجنورد

آتشکده اسپاخو

آتشکده اسپاخو یا معبد اسپاخو از قدیمی ترین معابد زرشتیتان در حوالی شهر بجنورد واقع در استان خراسان شمالی که در میراث ملی ایران هم اضافه شده است، به گفته برخی منابع غیر رسمی این محل قبل از اسلام کلیسایی باستانی بوده که با ورود دین زرتشت به نواحی شمال شرقی ایران زمین به معبد زرتشتی تغییر کاربری داده است.

مکان های تفریحی بجنورد

عمارت آینه خانه مفخم بجنورد

عمارت آینه خانه مفخم یا آینه خانه مفخم از بهترین جاذبه های گردشگری بجنورد در استان خراسان شمالی که در خیابان شریعتی شمالی واقع شده است، این عمارت قجری به قدری زیباست که چشم هر بیننده ای را مات خود می کند، این محل درون عمارت مفخم واقع شده که با 4 مناره کاشی کاری شده فوق دیدنی در آثار ملی ایران برای همیشه ثبت شده است، سردار مفخم سازنده این محل در دوران ناصرالدین شاه قاجار بود که این بنای دو طبقه زیبا را ایجاد کرد.
عمارت مفخم بجنورد یکی از بهترین مکان های تفریحی بجنورد است که در آثار ملی ایران هم ثبت شده است، این عمارت فوق دیدنی با سی و چهار اتاق محل زندگی سردار مفخم در زمان ناصرالدین شاه قاجار بوده که امروزه با توجه به سبک معماری متحیر کننده اش از بهتری اماکن تاریخی خراسان شمالی بشمار می اید، نمای سازه با کاشی های هفت رنگ، آثار مینیاتوری و اشکال زیبای گوناگون تزئین شده و امروزه محل موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد می باشد.

مکان های تفریحی بجنورد

تفرجگاه بش قارداش

گردشگاه بش قارداش یکی از باستانی ترین مناطق تفریحی ایران در استان خراسان شمالی که در کیلومتر 7 جاده بجنورد به اسفراین واقع شده است، بش قارداش کلمه ای ترکی به معنای 5 داداش می باشد که به گفته افسانه های غیر قابل اثبات این پنج برادر در مقابل ظلم و ستم ایستادگی و ایثارگری کردند و در این منطقه به قتل رسیدند، البته در برخی منابع رسمی نام این محل با کاربری عبادتگاه زرتشتیان در دوره ساسانی ذکر شده است، چشمه آب معدنی بش قارداش از بهترین جاذبه های طبیعی ایران است که امروزه دارای خواص درمانی ویژه امراض مختلفیست که در کنار آن افزوده شدن امکانات رفاهی ایده آل به این مکان سفری لذت بخش را برای شما نوید می دهد.

مکان های تفریحی بجنورد

بابا امان بجنورد

گردشگاه و تفرجگاه بابا امان بجنورد یکی از قدیمی ترین پارک های ایران واقع در استان خراسان شمالی که در بین بومیان به امامزاده بابا امان شهرت دارد، همینکه بدانید در این مکان بالغ بر چهارصد هزار اصله درخت سر به فلک کشیده قرار دارد متوجه زیبایی منطقه خواهید شد، همچنین پارک حیات وحش با نام پردیسان در کنار یک سینما شش بعدی، شهربازی، سوئیت های اقامتی، کافه رستوران، مسجد و امکانات ایده آل گردشگری نوید یک گردش جذاب را به شما می دهند، اینجا از بهترین جاذبه های طبیعی ایران هم محسوب می شود.

مکان های تفریحی بجنورد

روستای اسفیدان

روستای اسفیدان بجنورد یکی از زیباترین روستاهای ایران در استان خراسان شمالی می باشد که با سبک معماری منازل پلکانی در سال 1385 خورشیدی عنوان قشنگ ترین روستای توریستی کشور را از آن خود کرد ، هر نوع جاذبه طبیعی که فکرش را بکنید در این دهکده قرار دارد که از آن دست می توان به غار ، آبشار ، رودخانه و دره اشاره کرد ، مسیرهای کوهنوردی این منطقه باعث شده تا علاقه مندان به این رشته در طول سال برای فتح قلل ، به این روستا سفر کنند.

مکان های تفریحی بجنورد

 

منبع: سایت این تودی

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *