ارزان ترین شهرهای ایران برای زندگی و سفر |‌ سفر با هزینه کم

بسیاری از ما برای تغییر روحیه ترجیح می‌دهیم برای مدتی به شهر دیگری سفر کنیم. حتی در مواردی تصمیم می‌گیریم که برای مدتی در شهر دیگری زندگی کنیم. در این شرایط به دنبال بهترین شهرها برای این کار هستیم. اما یکی از موارد مهم برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شهرها هزینه زندگی و یا سفر به آن‌ها است. چون ممکن است بسیاری از این افراد با پول کمتری قصد این کار را داشته باشیم. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به بررسی ارزان ترین شهرهای ایران برای زندگی و سفر می‌پردازیم.

ارزان ترین شهرهای ایران برای زندگی

همانطور که می‌دانید هزینه زندگی در شهر­های مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین هزینه‌های موجود برای زندگی در شهرها می‌توان به هزینه مسکن‚ خوراک‚ پوشاک‚ آموزش‚ حمل و نقل‚ امکانات شهری و … اشاره کرد. اما عواملی که روی قیمت مسکن در یک شهر تاثیر می‌گذارد شامل مواردی مانند میزان معاملات، امکانات، قیمت زمین و موقعیت‌های شغلی می‌شود. باید بدانید که با توجه به آمار‚ در گران‌ترین شهرهای ایران هزینه مسکن تقریبا ۶۰ درصد از درآمد افراد را به خود اختصاص می­دهد. اما در شهرهای ارزان ایران این هزینه به ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. قیمت ملک بر اساس عواملی مانند استان‚ شهر‚ محله‚ خیابان‚ کوچه و  حتی خود مسکن متغیر خواهد بود. اما ارزان ترین شهرهای ایران برای زندگی کدام موارد هستند؟

ارزان ترین شهرهای ایران
ارزان ترین شهرهای ایران

باید بدانید که ممکن است در بسیاری از شهرهایی که از نظر هزینه مسکن ارزان‌تر هستند‚ هزینه زندگی در آن‌ها با هزینه زندگی در تهران برابری کند. گفته می‌شود که استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، سمنان و کیش با این وجود که از نظر مسکن ارزان تری دارند‚ هزینه­‌های زندگی در آن‌ها با تهران برابری می‌کنند. اما در ایران شهرهایی که ارزان ­ترین­ مسکن‌ها را دارند نیز شامل شهرهای خرم آباد‚ ایلام‚ بیرجند‚ کرمان‚ یاسوج و بوشهر می‌شود.

قیمت مسکن در ارزان­‌ترین شهر­های ایران نسبت به گران­‌ترین آن‌ها بسیار متفاوت است. اما به صورت کلی ارزان‌ترین استان‌های کشور هم شامل استان‌های قم، کرمان، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی می‌شود. البته تفاوت قیمت در ارزان‌ترین شهرهای ایران بسیار کم است و ممکن است تفاوتی در ترتیب آن ایجاد کند.

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

سفر کردن یکی از بهترین روش‌هایی است که ما برای تغییر روحیه خود و کسب تجربه‌های جدید انجام می‌دهیم. اما ممکن است که به هر دلیلی بخواهیم هزینه کمتری برای سفر خود داشته باشیم. نگران نباشید که چون راه حل‌هایی برای هزینه کمتر در مسافرت وجود دارد. در این صورت می‌توانید به شهرهایی سفر کنید که برای مسافرت ارزان تر هستند. البته باید به یاد داشته باشید که بخش قابل توجهی از هزینه‌هایی که در سفر وجود دارد بستگی به مسافر دارد. به این معنی که مسافر با انتخاب محل اقامت ارزان‌تر و یا رستوران‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر هزینه‌های سفر خود را کاهش خواهید داد. اما ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت کدام‌ها هستند؟

تهران

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر تهران را به عنوان یک شهر گران و آلوده بشناسید. به همین دلیل شاد هیچ وقت فکر مسافرت به این شهر را نکرده باشید. اما باید بدانید که خیابان‌های تهران معمولا در روزهای تعطیل خلوت بوده و هوای پاکیزه‌ای دارد. همچنین اقامتگاه‌های ارزان‌تری در تهران وجود دارد. باید بداندی که در تهران امکانات تفریحی، توریستی و اقامتی بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای مسافرها جذاب باشد. محله‌های قدیمی‚ بناهای تاریخی‚ باغ موزه قصر، میدان‌های حسن آباد و مشق‚ کاخ‌های گلستان و دادگستری قدیم‚ مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی سعدآباد و نیاوران‚ محله‌های سنگلج و عودلاجان‚ مدرسه و مسجد میرزا ابوالحسن خان ایلچی‚ سپه سالار و دارالفنون‚ بازار بزرگ تهران‚ عمارت‌های سردر باغ ملی و کوشک‚ خانه استاد صبا‚ پل امیر بهادر و … برخی از مکان‌های دیدنی و جذاب تهران است.

ارزان ترین شهرهای ایران
ارزان ترین شهرهای ایران

برخی از جاذبه‌های تهران که برای همه ما شناخته شده هستند نیز شامل برج‌های میلاد و آزادی‚ باغ فردوس‚ بازار تجریش و امامزاده صالح‚ پل طبیعت‚ دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس‚ باغ پرندگان و شهر اوشان می‌شود که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه جالبی را برای شما رقم بزند.

استان لرستان

همانطور که می‌دانید استان لرستان در رشته کوه‌ زاگرس قرار گرفته و دارای قدمتی چهار هزار ساله است. همچنین یکی از استان‌های کم هزینه برای مسافرت است. شما در سفر به استان لرستان می‌توانید تجربه دیدن از جاذبه‌هایی مانند دریاچه‌های گهر دورود و کیو قلعه فلک‌الافلاک قلعه‌های باجول و دختر غار‌های تمندر و کوگان پل‌های شاپوری و قلعه حاتم پارک جنگلی شور‌آب اشترانکوه دشت لاله‌های واژگون خانه تاریخی ابو تالاب ازگن مقبره حیات‌الغیب آسیاب گبری و مسجد سلطانی را کسب کنید.

سفر با هزینه کم
سفر با هزینه کم

استان ایلام

یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به شهرهای ارزان قیمت سفر به استان ایلام می‌باشد. باید بدانید که هزینه سفر و اقامت در شهرهای مختلف استان ایلام بسیار مناسب است. از جاذبه‌های این استان نیز می‌توان به مواردی مانند شهر باستانی سیروان‚ تنگه ارغوان‚ کوه قلاقیران و قلعه قیران‚ دریاچه دو قلو سیاه گاو‚ سنگ نوشته تخت خان‚ غار طلسم‌خان‚ روستای کلم‚ تپه چغاگلان‚ نقش برجسته گل گل ملکشاهی‚ تنگه بهرام چوبین‚ قلعه والی‚ کوه مانشت و موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد. شما در این استان می‌توانید با اقامت در یک اقامتگاه بوم گردی لذت بیشتری ببرید.

شهرهای ارزان برای سفر
شهرهای ارزان برای سفر

استان کردستان

یکی از زیباترین استان‌ها برای سفر استان کردستان است. این استان با وجود زیبایی‌های بی نظیر هزینه چندانی هم برای سفر نیاز ندارد. این استان کوهستانی دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی نظیر است. برخی از این جاذبه‌ها شامل دریاچه‌های زریوار و سد وحدت‚ رودخانه سقز یا چم سقز‚ آبشار‌بل و آبشار کویله‚ عمارت‌های وکیل‌الملک و مشیر دیوان‚ قلعه قمچقای بیجار‚ غار کرفتو‚ کوه آربابا بانه‚ موزه سنندج‚ روستای پلکانی پالنگان‚ منطقه اورامان‚ بازار سنندج‚ چهل چشمه‚ پل قشلاق‚ کلیسای سنندج‚ سراب قروه و سینمای روباز پارک جنگلی آبیدر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

سفر با هزینه کم
سفر با هزینه کم

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *