بهترین مکان های گردشگری،تفریحی اراک

اراک، مرکز استان مرکزی است و آثار تاریخی و طبیعی متعدد، آن را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. شهر اراک، مرکز استان مرکزی است که با وجود دیدنی‌های تاریخی و طبیعی گوناگون، سوغات و صنایع دستی جالب و مطلوب، آب‌وهوای کوهستانی با تابستان‌های معتدل در کنار میهمان‌نوازی و فرهنگ غنی ساکنین این منطقه از کشور، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سفر و بازدید در نظر گرفته شود.در این مقاله سعی ما بیان بهترین و برترین مکان های گردشگری اراک با محیط و فضای باز و طبیعی جهت کاهش انتقال ویروس برای علاقه مندان بوده و در پاره ای از موارد جهت دسترسی آسان با ادرس ذکر شده است.

در ادامه مقاله به معرفی بهترین مکان های گردشگری اراک میپردازیم.

 

۱. تالاب میقان اراک از زیباترین مکان های گردشگری اراک

در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اراک و در دشت فراهان استان مرکزی، تالابی دیدنی و زیبا قرار دارد که در گذشته به نمکزار فراهان شهرت داشته و امروزه نیز از آن به تالاب میقان یاد می‌شود. این جاذبه‌ی گردشگری طبیعی از سه جزیره به نام‌های کریستالین یک، کریستالین دو و بخش کویری تشکیل شده است و به‌دلیل آب‌وهوای معتدل در فصل زمستان، به یکی از زیستگاه‌ها برای مهاجرت پرندگان تبدیل شده است.

تالاب میقان

۲. غار سفید خانی (عین هو)

غار سفیدخانی یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی در شهرستان اراک است که در ۱۸ کیلومتری شهر اراک و در کوهی به همین نام قرار دارد که می‌توان حضور چشمه‌های متعدد و بسیار را که در دامنه‌ی این کوه مشاهده می‌شود، از ویژگی‌های این پدیده‌ی طبیعی دانست. همچنین در دهانه‌ی غار دودکش جن قرار دارد که به جذابیت‌های آن افزوده است.

به این علت که در زمستان روی این کوه برف زیادی می‌نشیند و به‌صورت یک‌شکل آن را سفید می‌کند، به آن سفید خانی می‌گویند. نکته قابل‌توجه و جالب درباره این جاذبه آن است که برای وارد شدن به یکی از غارهای آن، نیازمند تجهیزات و وسایل فنی خاص خواهید بود زیرا داخل آن چند نوع چاله و چاه طبیعی وجود دارد که بدون تجهیزات نمی‌توان وارد آن‌ها شد.

غارسفیدخانی

۳. روستای تاریخی انجدان

انجدان، روستایی تاریخی و کهن در ۳۷ کیلومتری شهرستان اراک است که می‌توان آن را یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار معرفی کرد. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و می‌توان در پیرامون آن، کوه‌ برف شاه و کوه چشمه و غارهای متعددی را مشاهده کرد. وجه تسمیه این روستای تاریخی، وجود گیاهی در اطراف این روستا است که به‌وفور در آن یافت شده و به انگدان شهرت دارد و از آن انگرود یا آنغوزه به‌دست می‌آید.

قدمت این روستا مربوط به سال‌های زیادی می‌شود که در طول تاریخ به‌علت عوامل طبیعی و غیر طبیعی دچار تغییراتی در سیستم زیست محیطی آن شده است.

انجدان

شهر بازی لاله از مهیج ترین مکان های گردشگری اراک

درخارج ازشهر اراک و در کنار هتل پنج ستاره امیرکبیر، در کوهپایه، شهربازی لاله قرار دارد. سه لونا پارک، یک رستوران و آلاچیق‌های متعددی در کوهستان و همچنین مجهز و به روز بودن، این شهربازی را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی اراک تبدیل کرده است. قطار شادی، سرسره آبشاری و شبیه‌سازماشین و دلفین، رنجر، قصربادی، سینما پنج بعدی، چرخ فلک وکلبه وحشت ازجمله بازی‌های این مکان است.

ساعت بازدید : ۱۸ تا ۲۴

قیمت بلیط : ورودی شهر بازی برای هر نفر ۱۵۰۰ تومان است.

دسترسی : اراک، خیابان آیت‌الله اراکی، شهربازی لاله

 

 باغ وحش و پارک جنگلی،جذاب ترین مکان های گردشگری اراک

باغ وحش و پارک جنگلی شهید باهنر اراک در حاشیه جنوب‌ شرقی شهرستان، در ابتدای جاده‌ تهران واقع شده‌است. باغ‌وحش اراک در مساحتی حدود ۳۲ هکتار، حدود ۴۵ گونه شامل شیر، خرس، روباه، شغال، کفتار، درنا، عقاب، جغد، سگ پاکوتاه، اردک، غاز، طاووس، خرگوش و حیوانات دیگر را در خود جای داده است. فضای سبز این پارک با گونه‌های مناسب و سازگار با اقلیم اراک به زیبایی آراسته شده است. در پارک جنگلی اراک امکان کمپ‌زدن و تجربه لحظاتی شاد با خانواده و دوستان وجود دارد.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس : اراک، ابتدای جاده تهران، پارک جنگلی شهید باهنر

 

کوه سفیدخانی

(خانه میران): منطقه سفیدخانی با مساحت 100هکتار از جمله فضاهایی است که بموجب مطالعات تربیت بدنی استان و اظهارنظر کارشناسان فدراسیون اسکی کشور برای استقرار پاره ای از امکانات زمستانی و تابستانی مناسب تشخیص داده شده است.این محوطه به دلیل نزدیکی به شهر اراک و وجود امکاناتی از قبیل تله لوژ و کانالهای شیبدار( سرسره) برای تفریحات خانوادگی و گذران اوقات فراغت مناسب می باشد. وجود برف در زمستان و دمای مناسب هوا در بهاروتابستان باعث خواهد شد این امکانات در بیشتر اوقات سال مورد استفاده اهالی و بازدید کنندگان استان قرار بگیرد.

چشمه چپقلی

چشمه چپقلی یکی از چشمه‌های کوه‌های سفیدخانی است که به نظر بسیاری از گردشگران از بهترین جاهای دیدنی اراک محسوب می‌شود. چشمه چپقلی  آب آن فاقد آلودگی میکروبی واز نوع آب‌های سرد و سبک است. این آب در معالجه بسیاری ازبیماری‌ها ازجمله بیماری‌های پوستی، امراض کلیوی، سوءهاضمه و ورم‌های کبدی مؤثراست. مراتع سرسبز، مناظر زیبا و آب و هوای بسیار دلپذیر اطراف چشمه شما را برای گذراندن ساعاتی لذت‌بخش و کمپ‌زدن در این منطقه وسوسه می‌کند. یک پارک جنگلی با مساحتی نزدیک به ۳۵ هکتار در کنار چشمه چپقلی وجود دارد که تابستان و بهاری مطبوع و دلپذیر و زمستان و پاییزی سرد دارد.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس : اراک، نرسیده به رباط میل

دسترسی : از طریق بزرگراه امام علی اراک، وارد بزرگراه اراک ملایر شوید و مسیر را تا بزرگراه اراک خرم‌آباد و سپس بروجرد اراک ادامه دهید. بعد از عبور از رباط میل در اولین فرصت دور بزنید. بعد از عبور دوباره از رباط میل در اولین مسیر فرعی وارد جاده منتهی به چشمه شوید و تا انتها برانید. جاده کمی ناهموار است.‌

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *