مکان های تفریحی نزدیک به شیراز

مکان های تفریحی نزدیک به شیراز در زیبایی و شکوه سرآمد تمام مناطق طبیعی هستند. دشت‌هایی با فرش‌هایی از سبزی گیاه و نقش و نگاری از گل‌های رنگارنگ و مدهوش‌کننده، به همراه اشک شوق ابر و عطر خاک باران‌خورده که همه در کنار هم قرار گرفته‌اند و تبدیل شده‌اند به قابی که شاید هرگز مثل و مانندش در هیچ یک از گالری‌های نقاشی به چشم دیده نشود.وقتی به لیست بهترین جاهای دیدنی اطراف شیراز نگاه می کنیم برای نخستین مرتبه شوکه می شویم! جاهای دیدنی استان فارس و مناطق گردشگری اطراف شیراز در نوع خود کم نظیر هستند، خیلی از اماکن تاریخی اطراف شیراز ثبت میراث جهانی یونسکو و آثار ملی ایران شده اند و تعداد زیادی دیگری در صف ثبت شدن می باشند! ما در بعضی از موارد اشاره ای کوتاه به آدرس محل و ساعات بازدید برای علاقمندان ذکر کرده ایم امید است موثر واقع شده باشدلازم به ذکر است تمام جاهایی که بیان شده فضاهای باز و جذابی میباشد که برای این روزهای کرونایی مناسب باشند.

 حال سراغ لیست مکان تفریحی نزدیک شیراز میرویم

تیزاب شیراز

تنگ تیزاب باشکوه ترین مکان تفریحی شیراز

یکی از دیدنی‌های اطراف شیراز که از طبیعت  غیر قابل وصف برخوردار است با نام تنگ تیزاب شناخته می‌شود. این دیدنی جذاب و شگرف در قسمت شمال غربی سپیدان واقع شده است. در این تنگۀ باطراوت و دل‌نواز، رودخانه‌ای حیات‌بخش و فیروزه‌ای در جریان است. این رودخانه از رشته کوه‌های سر به آسمان سائیدۀ سپیدان از قلب زمین می‌جوشد و به سطح زمین را پیدا می‌کند و بعد آرام آرام و با طمأنینه راه خود را باز می‌کند و بدون هیچ ترس و هراس از میان تنگ تیزاب عبور می‌کند.این رودخانه، رودی دائمی است و در تمام فصل‌های سال در تنگ تیزاب جریان دارد و در هر لحظه با هر جریان آرام خود زندگی و طراوت را به اطرافش می‌بخشد. در اطراف این رودخانه و در تنگ تیزاب درختان سبز و بلند بالایی از قبیل درخت بید، درخت بلوط و همچنین درخت بادام می‌رویند. افراد زیادی تنگ تیزاب را به عنوان مقاصد سفر یک روزۀ خود انتخاب می‌کنند. یکی از دلایل این انتخاب آب و هوای دل‌انگیز این منطقه است. به طوری که در فصل تابستان که شاید خیلی از مناطق با آب و هوایی گرم و طاقت‌فرسا پنجه نرم می‌کنند تنگ تیزاب با خنکای نسیم از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. البته به همین نسبت در فصل سرما نیز از آب و هوایی سرد بهره دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که بهترین فصل برای سفر به تنگ تیزاب فصل بهار و بهترین ماه، ماه اردیبهشت است. همچنین در تنگ تیزاب امکان ماهیگیری نیز وجود دارد ماهی‌های خوش‌طعم و خوشمزه. علاوه بر این امکان برپاکردن چادر مسافرتی هم وجود دارد.

مکان شیراز

دشت ارژن

دشت ارژن که در زیبایی و شکوه با بهشت رقابت می‌کند فقط و فقط با شهر شیراز به اندازۀ ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. این دشت در حاشیۀ جادۀ اصلی واقع شده است. جاده‌ای که از سمت شهر شیراز به سمت شهر بوشهر امتداد پیدا می‌کند. به عبارت دیگر این جاده شاه‌راهی است که مرکز ایران زمین را به جنوب آن ارتباط می‌دهد. این دشت پهناور و دلربا از گذشته‌های دور تا به امروز با چند نام از قبیل ارژن، ارجن یا ارزن خوانده شده است، اما معمول‌ترین نام برای این دشت همان ارژن است و بیشتر با همین نام خوانده می‌شود.

دشت جذاب و تماشایی ارژن در واقع منطقه‌ای حفاظت‌شده است که در آن انواع و اقسام گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری در کنار هم به حیات پربرکت خود ادامه می‌دهند. شاید باورش دشوار باشد اما جالب است بدانید که در سال‌های پیش، در این منطقه حتی شیر ایرانی نیز وجود داشته است و چه باشکوه است دیدن شیر ایرانی آن هم از نزدیک و در دل طبیعت. البته در حال حاضر امکان دیدار شیر ایرانی در این دشت وسیع وجود ندارد، اما هنوز گونه‌های گیاهی و جانوری ارزشمند بسیاری در این دشت خانه دارند که تماشای آن‌ها بسیار جذاب و مهیج خواهد بود. بنابراین حق بزرگی به گردن همۀ ما ایجاد می‌شود؛ و آن حق، حفاظت از این منطقۀ پرشگفتی در دل طبیعت است.

تنگ بستانک

تنگ بستانک استان فارس یکی از بهترین مناطق پیک نیک و بیرون شهر در روزهای گرم سال برای گردشگران است، بستانک یک منطقه حفاظت شده با نام بهشت گمشده می باشد که با ارتفاع دو هزار متری از سطح اب های آزاد آب و هوای بسیار خنکی در نیمه اول سال داراست، تعدادی آبشار، رودخانه، دریاچه درودزن، گونه های نادر گیاهی و جانوری از ویژگی های منطقه بشمار می آیند.

آدرس : جاده شیراز به یاسوج، بیضا، منطقه کامفیروز

عمارت عباسقلی خان بهترین مکان تفریحی نزدیک شیراز

این خانه که تا سال 1395 در شرف نابودی بود با یک مرمت به موقع به محل موزه مردم شناسی آباده و سفره خانه سنتی تبدیل شد، این عمارت در دوره پهلوی اول احداث شد و دارای دو بخش تابستانی و زمستانی است، کل خانه در دو طبقه با یک ایوان چوبی زیبا، یک حوض در مرکز حیاط و بخش شاه نشین بنا گردید.

آدرس : شهر آباده، خیابان 17 شهریور

دریاچه مهارلو ازمهم ترین مکان تفریحی نزدیک شیراز

دریاچه مهارلو فارس از مهم ترین مکان های تفریحی نزدیک به شیراز می باشد، این دریاچه با رنگ سرخ پیش زمینه همه تصاویر گردشگری شیراز است، در فصل مهاجرت ، فلامینگوها به این مکان سفر می کنند و جلوه گاه نابی برای مسافران ایجاد می شود،این محل گاهی به رنگ سرخ و گاهی سبز و گاهی بی رنگ در می آید!

آدرس : جاده شیراز به فسا، روستای مهارلو

تنگ براق

روستای تنگ براق از توابع سده در استان فارس امروزه به بهترین روستای شیراز تبدیل شده است که یکی از مهم ترین دلایل آن جاذبه های طبیعی فوق العاده در کنار آب و هوای ایده آل در فصل بهار و تابستان به پاتوق طبیعت گردان تبدیل می شود، تنگ براق نه تنها بهترین روستای شیراز بلکه یکی از زیباترین روستاهای ایران قلمداد می شود.

آدرس : شمال غربی شیراز،  بیست کیلومتری شهر سده ( فاصله از یاسوج 70 کیلومتر )

تنگه هایقر

تنگه هایقر فیروز آباد ملقب به گرند کنیون ایران در استان فارس یکی از باستانی ترین جاذبه های طبیعی ایران زمین می باشد که در قرن های دورتر جنگ های خونینی بین سرابازن متجاوز انگلیسی با دلیر مردان قشقایی در آن رخ داده است، این دره خارق العاده با چشم انداز متحیر کننده همان ابتدای سفر چشم شما را مات خود خواهد کرد، کافیست چه چه پرنده ای رخ دهد تا صدای آن همانند اکویی بهشت گونه به گوش شما برسد، البته پیشمایش تنگه هایقر نیاز به استقامت بدنی خوب دارد و در غیر اینصورت باید به مناطق پایین دست تنگه اکتفا کنید.

آدرس : 35 کیلومتری جنوب غرب فیروزآباد، جاده قیر-فیروزآباد، تنگه هایقر
بخوانید  عمارت دیوانخانه قوام ملکی شیراز

روستای قلات آخرین مکان تفریحی نزدیک شیراز

این دهکده علاوه بر جاذبه های طبیعی زیبا دارای جاذبه های تاریخی متعددیست که از آن دست می توان به کلیسای 2 هزار ساله و معماری قدیمی منازل مسکونی وجود اشاره کرد ، امروزه گردشگران از سراسر کشور برای استفاده از اب و هوای عالی منطقه و بازدید از جاهای دیدنی به این روستا سفر می کنند .

آدرس : 35 کیلومتری شمال غرب شیراز ، جاده یاسوج – شیراز

منبع:intoday

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *