بهترین مکان های دیدنی،گردشگری وتفریحی زنجان

استان زنجان که آن را فلات زنجان نیز می نامند، در ناحیه مرکزی شمال غربی ایران واقع شده است. استان زنجان در تابستان آب و هوای خوبی دارد . در طول سال یکی از خنک ترین استانهای ایران است . بنابراین گزینه خوبی برای مسافرت در تابستان گرم می باشد . در این استان علاوه بر آثار تاریخی, مساجد و بناهای قدیمی جاذبه های طبیعی از قبیل آبشارها , رودخانه ها , غار, تالاب ها و روستاهای بکر وجود دارد . اگر علاقمند به طبیعت گردی هستید حتما سری به مکان دیدنی گردشگری زنجان بزنید.

در این مقاله سعی داشتیم بهترین مکان دیدنی      گردشگری زنجان را برای شما معرفی کنیم .

آبشار شارشار

آبشار شارشار یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای شهر زنجان است که در شمال شرقی شهر زنجان در منطقه تهم و در میان سنگ‌های صخره‌ای قرار دارد. این آبشار در ایام بهار و تابستان مورد توجه بازدیدکنندگان است و از تفرجگاه‌های مهم شهر زنجان به شمار می‌رود. این آبشار با دریاچه سد تهم حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به آن با یک کوهنوردی یک ساعته امکان‌پذیر است.

آبشار شار شار

دریاچه پری دلنشین ترین مکان دیدنی گردشگری زنجان

دریاچه پری در دهستان اوریاد از توابع بخش مرکزی شهرستان ماهنشان و ۱۵۲ کیلومتری شهر زنجان و ۴۵ کیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان ماهنشان است و تقریباً تنها دریاچه طبیعی استان زنجان محسوب می‌شود.

دریاچه پری

رود خانه قزل اوزن

رودخانه مهم و پرارزش قزل اوزن که از کوههای کردستان سرچشمه می گیرد، از استان زنجان گذشته و درمسیرخود یک اکوسیستم پراهمیتی بوجود آورده وبه دریای خزرمی ریزد علاوه بر این رودخانه های زیادی دراستان وجود دارند که از پیوستن دهها رود فرعی، جویبار و نهرهای متعددی بوجود می آیند که ازکوهستانهای منطقه سرچشمه می گیرند ودر مسیر خود جاذبه های طبیعی فراوانی پدید می آورند.

دریاچه اوزون

 چمن سلطانیه اززیباترین مکان دیدنی گردشگری زنجان

در بخشی از منطقه سلطانیه که روزگاری پایتخت ایلخانیان بوده است، دشت وسیع و بکری با قدمت 700 ساله قرار گرفته است که دور تا دور آن را کوه های سربه فلک احاطه کرده اند و چشم انداز زیبایی با وجود گنبد فیروزه ای سلطانیه پدید آمده است. به دلیل موقعیت و شکل جغرافیایی این منطقه، آب های زیرزمینی از گذشته به مقدار زیادی انباشته شده و موجب طراوت و تازگی طبیعت سرسبز این دشت شده اند.

 چشمه آب گرم وننق

بر فراز تپه ای بلند چشمه آبگرمی قرار دارد که علاوه بر گذشتن از میان کشتزارهای متعدد و آبیاری آنها بخشی از مسیر خود را در اختیار مردم محلی و گردشگران برای استحمام قرار داده است.آب آن از نوع سولفاته کلسیک می باشد که حمام کردن در این آب علاوه بر آرامش بخشی در کاهش دردهای عصبی و مفصلی و رماتیسم نیز موثر است؛ همچنین پوشاندن سطح بدن و پاها بوسیله گِل های چشمه، موجب کاهش درد روماتیسم می شود.

پیست اسکی پاپایی از مهیج ترین مکان دیدنی گردشگری زنجان

پیست اسکی پاپایی با وسعتی در حدود 80 هکتار، تنها پیست اسکی استان زنجان محسوب میشود که ظرفیت پذیرش 5 هزار گردشگر را دارد. این پیست مجهز به تله اسکی، بالابر، سوئیت، رستوران، کافی شاپ و پارکینگ میباشد و برای اسکی، اسنوبرد، صحرا نوردی و سرعت پذیرای علاقه مندان به این ورزش پرهیجان است.همچنین این پیست دارای مدرسه ی اسکی نیز هست که برگزار کننده ی کلاس های آموزشی در تابستان می باشد.

دود کش جن

یکی دیگر از نقاط بسیار دیدنی زنجان که اسم عجیب و غریبی به نام دودکش جن یا تخت دیو دارد، منطقه‌ای است بسیار شبیه به قسمتی از گرندکانیون آمریکا.

دلیل نامگذاری این منطقه به دودکش جن مشخص نیست و برخی آن را به باورهای مردم این منطقه نسبت می‌دهند. اما این پدیده در زمین‌شناسی اسم دیگری دارد و به آن هودو می‌گویند.

هودو در اصل نوعی سنگ به شکل قارچ است که در نتیجه فرسایش شکل گرفته و شبیه مناره بلند و نازکی است که سنگ دیگری روی آن آمده. تورهای گردشگری به این منطقه از پرطرفدار‌ترین‌هاست.

آدرس: دود کش جن در ۹۶ کیلومتری زنجان و در نزدیکی شهر ماهنشان قرار گرفته.

مجموعه تفریحی ائل داغی

اگر در سفر به زنجان یک روز را خواستید در نقطه‌ای خوش آب و هوا سر کنید، جایی که امکانات تفریحی زیادی مثل دریاچه مصنوعی و قایق‌های پدالی دارد و در زیر آلاچیق‌هایش می‌توان نشست، بروید مجموعه تفریحی ائل داغی. هم می‌توان غذا را از خانه برد و روی چمن‌های این منطقه نشست و خورد و هم می‌توان خود را مهمان یکی از رستوران‌هایش کرد.

آش، یکی از پرطرفدارترین عصرانه‌های اینجاست. همچنین غروب‌های این منطقه بسیار دیدنی است. مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان یا مجموعه تفریحی گاوازنگ زنجان در شمالی‌ترین نقطه شهر قرار گرفته.

 

با آرزوی سفری خوش برای شما

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *