طرز تهیه 21 شام آسان

پزشکان معتقدند،شام باید سبک باشد و همین‌طور خوردن شام در ابتدای شب بسیار مفید است. بهترین زمان برای شام خوردن سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب و دو ساعت پس از انجام فعالیت‌های روزانه است از سوی دیگر، باید زمان مناسبی برای شام خوردن در نظر گرفته شود . ‌صرف شام در این زمان باعث می‌شود انتقال‌دهنده‌های عصبی بتوانند در طول خواب شبانه به فعالیت‌های خود مشغول باشند.

1. املت

مواد لازم:
سیر دو حبه
پیاز متوسط دو عدد
تخم مرغ 4 عدد
گوجه متوسط 5 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:
ابتدا سیر و پیاز را همراه روغن درون ماهیتابه ریخته و میگذاریم تا طلایی شوند. وقتی کاملا طلایی شد گوشه ها را نگینی میکنیم و درون ماهیتابه میریزیم و میگذاریم تا آب گوجه ها به طور کامل خشک شوند سپس نمک و فلفل را اضافه کرده و میگذاریم گوجه ها کمی سرخ شوند. سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و حرارت را کم میکنیم تا بپزند املت شما آماده سرو است.

2.ماکارونی(اسپاگتی) :

اسپاگتی
ماکارونی 400 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه‌ای خرد شده یک عدد
رب گوجه فرنگی چهار قاشق غذاخوری
پیاز متوسط دو عدد
پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری
نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار لازم
سیر 1 حبه ریز شده اختیاری
طرز تهیه:
ابتدا یک قابلمه را پر از آب کنید و بگذارید تا جوش بیاید زمانی که آب درون قابلمه جوش آمد ماکارونی را به آن اضافه کنید. در همین حال پیاز و مقداری روغن را درون ماهیتابه بریزید و حرارت دهید تا زمانیکه پیازها طلایی و نرم شوند. سپس سیر های خرد شده را به آن اضافه کنید.
و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت بدهید. سپس گوشت را اضافه کنید و بگذارید کمی نرم شود و وقتی رنگ خود را تغییر داد نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.
سپس چهار قاشق رب به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید ربتان سرخ شود . وقتی رب و مواد سرخ شدند آویشن را به مواد اضافه کنید و ماکارونی های درون آب را آب کش کنید.
سپس لایه لایه مواد را به ماکارونی ها اضافه کنید و بگذارید دم بکشد.

3. لازانیا:

لازانیا
لازانیا 400 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه‌ای خرد شده یک عدد
رب گوجه فرنگی چهار قاشق غذاخوری
پیاز متوسط دو عدد
پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری
نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار لازم
سیر 1 حبه ریز شده اختیاری
پنیر پیتزا به میزان لازم
طرز تهیه:
داخل یک قابلمه را پر از آب کنید و بگذارید تا جوش بیاید زمانی که آب درون قابلمه جوش آمد ورقه های لازانیا را به آن اضافه کنید. در همین حال پیاز و مقداری روغن را درون ماهیتابه بریزید و حرارت دهید تا زمانیکه پیازها طلایی و نرم شوند. سپس سیر های خرد شده را به آن اضافه کنید.
و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت بدهید. سپس گوشت را اضافه کنید و بگذارید کمی نرم شود و وقتی رنگ خود را تغییر داد نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.
سپس چهار قاشق رب به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید ربتان سرخ شود . وقتی رب و مواد سرخ شدند آویشن را به مواد اضافه کنید و لازانیاهای درون آب را آب کش کنید.
سپس یک لایه لازانیا و یک لایه از مواد گوشت و بر روی آن پنیر پیتزا بریزید.
لایه ها را به مقدار دلخواه ادامه دهید و بر روی لایه اخر پنیر پیتزا بریزید.
لازانیا را میتوانید درون فر یا درون ماهیتابه بگذارید تا پنیر پیتزای آن به آرامی آب شود.

4.اسنک:

طرز تهیه اسنک
قارچ: 200 گرم
فلفل دلمه ایی
ذرت پخته شده‌ی نرم: به مقدار لازم
پنیر پیتزا: حدود 100 گرم
کالباس: 200 گرم
نان تست نرم: به تعداد لازم
نمک: به مقدار دلخواه
پودر آویشن: به مقدار دلخواه
پودر فلفل: به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

کالباس، قارچ و فلفل دلمه‌ای را خرد کنید. دستگاه ساندویچ ساز را آماده کنید و یک نان درون آن بگذارید. بر روی نان کمی پنیر پیتزا بریزید و سپس کمی از مواد را بر روی آن بریزید. حالا باز مقداری پنیر پیتزا بر روی مواد بریزید و سپس کمی ادویه بر روی آن بپاشید. بر روی مواد یک لایه نان تست دیگر بگذارید و در ساندویچ ساز را حدود 10 دقیقه ببندید. پس از 10 دقیقه شام شما اماده است.

5. بیف استرا گانف:

طرز تهیه بیف استراگانف
پیاز 2 عدد
شیر یک دوم لیوان
قارچ ۱۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
گوشت ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را برش می دهیم (برش های نازک)، سپس پیازها را نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و تکه گوشت ها را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند، آنگاه ۲ لیوان آب داخل ماهیتابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا خوب بپزد و آب گوشت کاملا تبخیر شود. زمانی که آب تابه کاملا تبخیر شد قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند. شیر را داخل کاسه ای می ریزیم و آرد،نمک و فلفل را با آن مخلوط می کنیم. و هم می زنیم تا یکدست شود و بعد به مواد داخل تابه اضافه میکنیم و تفت می دهیم تا شیر حباب دار شود  آن وقت تابه را از روی حرارت بر می داریم. خامه را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود. حالا میتوانید بیف استراگانف خود را با سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.

6.سالاد ماکارونی:

 

ماکارونی شکلی 2 پیمانه

خیار شور 150 گرم
کالباس 4 ورقه
گوجه 3 عدد
نخود فرنگی 1/2 پیمانه
ذرت 1/2 پیمانه
سس مایونز 3/4 پیمانه
نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه:

ایتدا آب جوش بیاورید و در آن نمک بریزید سپس ماکارونی ها را در آن بریزید تا نرم شوند. در این مدت کالباس، خیار شور و گوجه را خرد کنید. یکی از گوجه ها، مقداری از خیارشور، ذرت و نخودفرنگی را برای تزیین کنار بگذارید. ماکارونی آبکشی شده، خیار شور، گوجه و کالباس خرد شده را داخل کاسه ای بریزید. سپس سس مایونز را اضافه کنید. سالاد را هم بزنید و بچشید و در صورت تمایل نمک و فلفل و آویشن را اضافه کنید. و آن را به شکل دلخواه تزیین کنید و 1 ساعت داخل یخچال قراردهید سپس سرو کنید.

7. چیکن آلفردو:

 

طرز تهیه چیکن الفردو

 

1 پوند | 500 گرم ران مرغ بدون پوست، (یا سینه)
نمک و فلفل، برای چاشنی
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 پیاز، خرد شده
4 حبه سیر، خرد شده (یا 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده)
8 اونس (250 گرم) قارچ، قطعه قطعه شده
2 فنجان (500 میلی لیتر) آب مرغ، یا آب
1 1/2 فنجان (375 میلی لیتر) خامه (خامه غلیظ شده ، خامه سبک ، شیر تبخیر شده نیز قابل استفاده است)
نمک و فلفل اضافی، به میزان لازم
ماکارونی خشک 8 اونسی (250 گرمی)
1 1/2 فنجان پنیر پارمزان تازه رنده شده
جعفری خرد شده تازه، برای تزیین

طرز تهیه:

ران مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید.
نیمی از روغن را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. ران مرغ را اضافه کنید  تا طلایی شود و پخته شود.
روغن باقیمانده را در قابلمه اضافه کنید. پیاز را سرخ کنید تا طلایی شود، گاه گاهی هم بزنید (حدود 2 دقیقه). سیر را تفت دهید تا معطر شود (30 ثانیه)،  قارچ ها را اضافه کرده و حدوداً یک دقیقه بپزید، و گاهی آنرا به هم بزنید.
1 فنجان خامه (یا شیر تبخیر شده) بریزیدو ادویه ها را اضافه کنید. بگذارید تا آرام آرام بپزد و ماکارونی را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید، و آنرا آرام آرام بجوشانید و گاهی اوقات هم بزنید، تا زمانی که ماکارونی به حالت نرم درآید (حدود 15 دقیقه).
پنیر پارمزان را اضافه کنید. بلافاصله از روی حرارت برداشته و به آرامی 1 / 4-1 / 2 فنجان خامه باقیمانده را اضافه کنید.

مرغ را به صورت نواری برش زده و ماکارونی را هم بزنید. در صورت تمایل با جعفری تازه و پارمزان اضافی تزئین کنید.

8.سوپ شیر:

طرز تهیه سوپ شیر
جو پخته شده: 2 پیمانه
سیب زمینی: 2 عدد
هویج :1 عدد
قارچ : صد گرم
شیر : 2لیوان
خامه : یک پاکت

طرز تهیه:

فلفل سیاه و نمک و آبلیمو: به میزان لازم ابتدا  جوی پوست کنده رو به روش زیر میپزیم؛ برای اینکه جوها بعد از پخت، سفید رنگ باشن و رنگ سوپتان را خراب نکنند: جو را حداقل از ۵-۶ ساعت قبل، بشورید و خیس کنید. برای شستن آنها، باید جوها رو بین دو دست و با حرکت دایره‌ای مالش بدید و با آب بشورید تا کاملا تمیز بشوند و بعد با مقداری آب خیس کنید. بعد از گذشت زمان خیس کردن جو را با آب تازه روی حرارت قرار دهید، وقتی جوشید یک قاشق آبلیمو و مقداری نمک اضافه کنید و حرارت را کاهش دهید. سیب زمینی هارا خرد کرده وجوی پخته شده را با آن مخلوط میکنیم. هویج را نیز رنده کرده و به مخلوط اضافه میکنیم؛ به این مخلوط آب هم اضافه میکنیم و روی حرارت قرار میدهیم تا بجوشد.

زماتی که سبزیجات نیم پز شدند، قارچ را به سوپ اضافه کرده و میگذاریم مواد بجوشند.

وقتی سبزیجات کاملا پخته شد، شیر را اضافه کرده و اجازه میدهیم مواد با شیر بجوشند و گاهی هم میزنیم تا رویه نبندد. زمانیکه سوپ به غلظت لازم رسید، خامه را اضافه کنید.  حالا مخلوط خامه و سوپ را به سوپ داخل قابلمه اضافه میکنیم . وقتی یک قل زد حرارت را خاموش میکنیم.

 

9. الویه:

 

مواد لازم برای سالاد الویه:

سینه مرغ : 1عدد

سیب زمینی متوسط 4 عدد
تخم مرغ 3 عدد
ژامبون مرغ یا گوشت 5 ورق اختیاری
کنسرو نخود فرنگی هویج و ذرت 1 پیمانه
خیار شور رنده شده 1 و 1/2 پیمانه
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو به میزان لازم
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم
طرز تهیه:
قبل از هر چیز سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را آب پز کنید و سینه مرغ را آب پز کنید.
جهت اطمینان از پخته بودن سیب زمینی میتوانید چنگالی را داخل آن ها فرو کنید. سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست بگیرید و با دنده ریز رنده کنید و سینه مرغ را ریش ریش کنید.
خیارشور را خرد کنید و همراه سیب زمینی و تخم مرغ و مرغ داخل کاسه ای بریزید. ژامبون را هم خرد کنید و سپس همراه سبزیجات کنسروی یا پخته به بقیه مواد سالاد اضافه کنید. سس مایونز و
ماست را در ظرف دیگری بریزید. نمک، فلفل و در صورت تمایل کمی آبلیمو و پودر سیر بزنید. خوب با هم مخلوط کنید. سس را برروی مواد بریزید و خوب هم بزنید. الویه را بچشید و اگر لازم است به آن نمک و فلفل بیشتری بزنید. پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در ظرفی بریزید حداقل به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود.

10. پیتزا

طرز تهیه پیتزای خوشمزه
پیتزاهای مختلفی وجود دارند که شما به راحتی میتوانید آن ها را درست کنید برای مشاهده دستور پخت پیتزاهای مختلف خوشمزه و آسان میتوانید بر روی کلمه پیتزا کلیک کنید.

11. تاکو

طرز تهیه تاکو
تاکو یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مکزیکی است که بسیار راحت و خوشمزه است.
انواع مختلفی از تاکو مثل تاکوی گوشت، تاکوی مرغ، تاکوی خوشمزه و… وجود دارد.
برای مشاهده مواد لازم و دستور پخت این تاکو های خوشمزه بر روی کلمه تاکو کلیک کنید


12.سالاد سزار:

 طرز تهیه سالاد سزار
نان تست 4 عدد
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
سینه مرغ 2 عدد
رزماری 3 شاخه
کاهو 1 عدد
سیر 3 حبه
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
مایونز 5 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان 1/2 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
طرز تهیه:
ابتدا فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. نان را به قطعات کوچک تبدیل کنید و روی سینی فر پخش کنید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی نان ها بپاشید.
برروی آنها کمی نمک بپاشید نان را بین 8 تا 10 دقیقه داخل فر بگذارید و هر چند دقیقه پشت و رو کنید تا تمام سطوح آن به خوبی برشته شوند.
استخوان را از سینه‌ مرغ جدا کنید و پوستش را بگیرید. برای پخت سریع‌تر سینه‌ی مرغ را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس قطعات مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. تابه را روی گرمای متوسط گرم کنید. مرغ را داخل تابه قرار دهید و به مدت 4 دقیقه تفت دهید. مرغ را در تابه پشت و رو کنید و برای 4 دقیقه‌ی دیگر تفت دهید. کاهو را خرد کنید.

طرز تهیه سس:

برای تهیه سس سزار سیر را رنده کنید. سس مایونز، سرکه، آبلیمو و پنیر پارمزان را با آن مخلوط کنید. سس را بچشید و در صورت تمایل کمی نمک و فلفل به آن بزنید. کاهو را در ظرف سرو سالاد بریزید. تکه های مرغ و نان برشته شده را روی آن بریزید. کمی پنیر پارمزان خرد شده یا رنده شده اضافه کنید. سپس سس سزار آماده شده را روی سالاد بریزید.

 

 13.کوکو سیب زمینی

سيب زمينی 4 عدد
تخم مرغ 3 عدد
پیاز 1 عدد
نمك و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:
سیب زمینی ها را بشورید و آب پز کنید و زمانی که چنگال به راحتی درون آن فرو رفت از روی گاز بردارید و با رنده رنده کنید. و یا با چنگال له کنید.
سیب زمینی ها را داخل کاسه ای بریزید. تخم مرغ ها را بشکنید و به آن اضافه کنید. سپس با کمی نمک و فلفل خوب مخلوط کنید. در ماهیتابه روغن بریزید و حرارت را زیاد کنید تا روغن خوب داغ شود. با قاشق از مایه کوکو بردارید و داخل ماهیتابه بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید.
سپس هر دو طرف کوکو را به خوبی سرخ کنید.

14. پاستا:

 طرز تهیه پاستا سیر
 پاستا هم یکی دیگر از غذاهای بسیار پرطرفدار است که معمولا در کافی شاپ ها یافت میشود. اما چرا خودمان به تهیه آن نپردازیم؟
ما دستور پخت چندین پاستای خوشمزه و معروف و راحت را برای شما گذاشتیم که میتوانید برای دسترسی بر روی کلمه پاستا کلیک کنید.

15. کوکو سبزی

سبزی کوکو شامل : تره، جعفری، شوید، گشنیز و مقدار کمی شنبلیله 600 گرم
تخم مرغ 3 عدد
زرشک 100 گرم
مغز گردوی خرد شده 100 گرم
زردچوبه و پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
آرد 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
یک کاسه بزرگ بیاورید سبزی کوکو را درون آن بریزید سپس آرد تخم مرغ زرچوبه و پودر سیر را به آن اضافه کنید. و سپس زرشک و گردو را به این ترکیب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.
سپس روغن را در ماهیتابه گرم کنید و برای امتحان میتوانید با نوک قاشق مقداری از کوکو را درون روغن بریزید اگر واکنش نشان داد تمام مواد را در درون ماهیتابه ریخته و با قاشق صاف کنید. سپس هر دو طرف را سرخ کنید. و نوش جان کنید.

16. آش برنج با ماهیچه

طرز تهیه آش برنج با ماهیچه
همه ی ما میدانیم ماهیچه را به هر چیزی که اضافه کنی خوشمزه میشود. یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه آش برنج و ماهیچه است.
برای مشاهده دستور پخت این شام خوشمزه بر روی آش برنج و ماهیچه کلیک کنید.

 17. سیب زمینی تنوری

سیب زمینی یه میزان لازم
نمک
پنیز پیتزا
این غذا فقط در صورت داشتن فر، مایکرویو و یا تستر قابل پخت است.
ایتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و سپس آنها را از وسط نصف کنید. بعد با نمک به خوبی روی آنها را بپوشانید وقتی سیب زمینی ها پختند بر روی آنها پنیر پیتزا اضافه کنید.

18. ساندویچ مونت کریستو:

طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو
ژامبون گوشت یا مرغ 100 گرم
نان تست سفید 3 عدد
پنیر گودا رنده شده 100 گرم
سس مایونز(یا خردل) 2 قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
شیر 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

روی یکی از نان ها مقداری پنیر بریزید، سپس یک ورق ژامبون روی آن قرار دهید، روی ژامبون مقداری سس مایونز بمالید، یک ورقه ژامبون دیگر قرار دهید، مقداری پنیر روی ژامبون بریزید و یک نان تست روی آن قرار دهید. برای لایه دوم یم بار دیگر این کار را تکرار کنید. پس ازینکه کار چیدن مواد تمام شد لبه های نان را ببرید. زیرا لبه ها هنگام سرخ کردن ممکن است زیادی خشک و سفت شوند. حالا باید ساندویچ را به خوبی متراکم و فشرده کنید. فشار دادن و متراکم کردن ساندویچ یکی از نکات ریز و در عین حال مهم برای پخت این ساندویچ است. در یک کاسه تخم مرغ، شیر، نمک و مقداری فلفل بریزید و خوب هم بزنید. کره را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. ساندویچ مونت کریستو را چند ثانیه داخل مایه تخم مرغی فرو ببرید. سپس ساندویچ را داخل ماهیتابه قرار دهید و سرخ کنید.

19. سوپ هویج :

طرز تهیه سوپ هویج

اگر به دنبال خوردن یک شام سبک و راحت هستید بهترین انتخاب برای شما سوپ هویج است .

برای دسترسی به طرز تهیه سوپ هویج روی سوپ هویج کلیک کنید.

 

20. سالاد رژیمی

سالاد رژیمی
تن ماهی: ۲ قاشق غذاخوری
گل‌ کلم کوچک: ۱ عدد
نخودفرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای: به میزان دلخواه
خیارشور و زیتون بدونِ هسته
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
سرکه: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا گل‌ کلم را به مدت ۱۵ دقیقه در کمی آب به‌ همراه مقداری نمک جوشانده و سپس آبکشی کنید. خیارشور، فلفل دلمه‌ای و زیتون را خرد کنید و همه مواد را داخل ظرفی بریزید و در آخر سرکه و روغن زیتون را به سالاد اضافه کنید.

غذاهای آسان ایرانی:

1. نرگسی

تخم مرغ: 4 عدد
اسفناج: 500 گرم
سیر: 3 حبه
پیاز: 2 عدد
روغن: به مقدار لازم
نمک، زردچوبه و فلفل: به میزان لازم
طرز تهیه:
اسفناج های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و آن را بر روی حرارت ملایم به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا اسفناج ها به آرامی پخته شوند.  پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن ها را بر روی تخته آشپزخانه خرد کنید. در ادامه یک تابه را که مقداری روغن مایع در آن ریخته اید را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. یعد از داغ شدن روغن پیاز ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ طلایی به خود بگیرند. در ادامه سیرها را پوست بگیرید. بشویید و  رنده کنید. و به پیاز های داخل تابه اضافه کنید. مواد را با یکدیگر تفت دهید و صبر کنید تا سیرها نرم شوند. سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و خوب مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد از اینکه سیر و پیازها کاملا سرخ شدند.  اسفناج پخته شده را به تابه اضافه کنید . به این نکته دقت کنید که اسفناج ها را در هنگام اضافه کردن به تابه باید بدون آب باشند. بعد از اضافه کردن اسفناج به تابه، به مدت چند دقیقه مواد را با یکدیگر تفت دهید. پس از اینکه مواد را با یکدیگر تفت دادید، به آن ها مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و مواد را بار دیگر هم بزنید. سپس در آخر تخم‌ مرغ‌ها را بر روی اسفناج ها بشکنید و در قابلمه را بگذارید تا تخم مرغ‌ها بپزند.

1. قیمه ریزه

این غذا با نام سر گنجشکی هم شناخته میشود و یک غذای بسیار ساده است.این غذا یک غذای اصفهانی میباشد.تمام زمانی که برای طبخ این غذا نیاز دارید 20 دقیقه میباشد و اینکه بر خلاف اسمش شباهتی به غذای قیمه ندارد.

مواد لازم:

  • گوشت چرخکرده 200 گرم
  • روغن سرخ کردنی 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • سیب زمینی 1 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • آب 1 و 1/2 پیمانه
  • آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
  • سبزی معطر خشک 2-3 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه 1 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

ابتدا پیاز را پوس بکنید و نصف آن را رنده کنید و با گوشت کاملا ترکیب کنید.سپس سبزی خشک، آرد نخودچی، نمک، فلفل و ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه را به این ترکیب اضافه کنید و خوب ترکیب کنید.سپس گوشت را که کاملا با مواد ترکیب شده به صورت کوفته های کوچک شکل دهید و کنار بگذارید.حالا نصف پیاز ها را خرد کنید در یک قابلمه روغن را داغ کنید و پیاز ها را بریزید ۱/۲ قاشق چایخوری از زردچوبه نیز اضافه کنید و تفت دهید.سیب زمینی ها را خرد کنید اما نه خیلی ریز نه خیلی درشت و به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید سپس رب گوجه را اضافه کنید و مجدد تفت دهید یک و نیم پیمانه آب را به قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد کوفته های کوچک را به آن اضافه کنید.شعله های زیر قابلمه را کم کنید، درب قابلمه را بگذارید تا یک ساعت غذا بپزد.قیمه ریزه شما بعد از یک ساعت آماده است و میتوانید نوش جان کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *