طرز تهیه گرانولا خانگی

آیا شما عاشق گرانولا هستید؟ من هم همینطور! امروز ، به طرز تهیه”گرانولا خانگی” خوشمزه میپردازیم ، که یکی از بهترین دستور العمل های موجود برای درست کردن گرانولا است.  در واقع ، این دستور آنقدر خوشمزه است که در کتاب آشپزی ، Love Real Food ، نیز یافت میشود. این گرانولا یک میان وعده یا صبحانه فوق العاده است.(میتوانید شیر دلخواه خود را به آن اضافه کنید و یا برخی میوه های تازه را نیز به آن اضافه کنید و سپس آنرا میل کنید).

 

اگر این گرانولا خانگی را امتحان کنید ، دیگر از گرانولاهای موجود در فروشگاه ها استفاده نخواهید کرد و همیشه گرانولای خانگی خود را تهیه میکنید.

این دستورالعمل گرانولا همچنین گزینه بسیار سالم تری است ، زیرا با غلات کامل و روغن تصفیه نشده درست شده و به طور طبیعی شیرین شده است. شما همچنین می توانید گرانولای تازه پخته شده را با مواد خوشمزه و خوبی که مورد علاقه شماست سرو کنید.

به علاوه ، تهیه گرانولای خانگی بسیار آسان است. شما فقط به یک کاسه و برخی از مواد اولیه احتیاج خواهید داشت.

 

طرز تهیه گرانولای خانگی

 

گرانولا پرتقال و بادام:

این دستور شامل پوست پرتقال (2 قاشق چای خوری) ، بادام کامل و کشمش طلایی است.

گرانولای نارگیل سه گانه:

در این دستورالعمل روغن نارگیل ، پوسته های بزرگ نارگیل و نارگیل خرد شده وجود دارد.

گرانولا پرتقال:

این دستور العمل کاملاً مشابه دستور اول است، اما کمی شیرین تر و پر از عطر و طعم پرتقال تازه است.

گرانولا عسل و بادام:

همان طور که از اسم آن پیداست حاوی بادام عسل، به علاوه زردآلو خشک خرد شده است.

 

زمان آماده سازی گرانولا خانگی : 5 دقیقه

زمان پخت و پز: 21 دقیقه

کل زمان: 26 دقیقه

تعداد: 8 فنجان

این دستور العمل خوشمزه و گرانولای سالم به طور طبیعی با شربت افرا (یا عسل) شیرین می شود. و با جو دوسر ، روغن نارگیل و آجیل و میوه مورد علاقه شما تکمیل میشود. این  دستور العمل حدود 8 فنجان گرانولا دارد که برای 16 وعده با فنجان نیمه کافی است.

مواد لازم برای تهیه گرانولا خانگی:

  • فنجان جو دوسر به سبک قدیمی (از گرانولای بدون گلوتن و از جو دوسر بدون گلوتن استفاده کنید)
  • 1 لیوان آجیل خام
  • 1 قاشق چایخوری نمک دریایی ریز دانه
  • دارچین آسیاب شده ½ فنجان
  • روغن نارگیل ذوب شده یا روغن زیتون ½ فنجان
  • شربت افرا یا عسل 1 قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل ⅔ فنجان
  • میوه خشک ، خرد شده به میزان لازم
  • اختیاری: ½ فنجان چیپس شکلات یا پوسته نارگیل

طرز تهیه گرانولا خانگی

طرز تهیه گرانولا در فر:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک کاغذ روغنی را روی ماهیتابه فر قرار دهید. در کاسه بزرگ مخلوط کن ، جو دوسر ، آجیل ، نمک و دارچین را ترکیب کنید. هم بزنید تا مخلوط شود. سپس روغن ، شربت افرا و / یا عسل و وانیل را در آن بریزید. خوب مخلوط کنید ، تا جایی که جو دوسر و آجیل به آرامی پوشانده شود. گرانولا را روی ظرف آماده شده خود بریزید و از یک قاشق بزرگ برای پخش آن در یک لایه یکنواخت استفاده کنید. تا زمانی که کمی طلایی شود ، حدود 21 تا 24 دقیقه آن را بپزید ، در همین حین آن را هم بزنید.

گرانولا با خنک شدن بیشتر ترد می شود. بگذارید گرانولا کاملاً خنک شود ، بدون مزاحمت (حداقل 45 دقیقه). روی آن را میوه خشک (و در صورت استفاده چیپس شکلاتی اختیاری) قرار دهید. اگر می خواهید تکه های بزرگ را حفظ کنید ، گرانولا را با دست تکه تکه کنید ، یا اگر گرانولای کوچک تر میخواهید با قاشق آن را به هم بزنید. گرانولا را در یک ظرف ضد هوای در دمای اتاق به مدت 1 تا 2 هفته نگه دارید ، یا در کیسه فریزر مهر و موم شده در فریزر تا 3 ماه نگه دارید. و بگذارید 5 تا 10 دقیقه قبل از سرو ، در دمای اتاق گرم شود.

گرانولا خانگی

نکات تهیه گرانولا خانگی وعده خوشمزه:

گرانولا را فاقد گلوتن کنید: حتماً از جو دوسر بدون گلوتن استفاده کنید.

آن را بدون آجیل درست کنید: به جای آجیل از دانه هایی مانند پپیتاس یا تخمه آفتابگردان استفاده کنید.

تهیه گرانولا جو:

جو دوسر سالم و سالم ، دلچسب و سبوس دار به سبک قدیمی در حین پخت شکل خود را حفظ می کند. در صورت نیاز به گرانولای بدون گلوتن حتما از جو دوسر بدون گلوتن استفاده کنید.

 

آجیل و / یا بذر:

برخی برای تهیه از اسپند و پپیتاس (دانه کدو سبز) استفاده میکنند. سایر گزینه ها شامل گردو است که سرشار از امگا 3 ، بادام کامل یا شکاف دار ، بادام هندی ، بادام زمینی ، پسته ، مغز ماکادمیا و تخمه آفتابگردان است.

 

روغن تصفیه نشده:

روغن به ترد شدن و سفت نبودن این گرانولا کمک می کند.  روغن نارگیل تصفیه نشده انتخاب بهتری است ، چون خوشمزه تر است‌.

همچنین می توانید از روغن زیتون بسیار بکر استفاده کنید. اگر چربی خون دارید ، روغن زیتون انتخاب بهتری است!

 

شیرین کننده طبیعی:

استفاده از شربت افرا ناب در گرانولا بهترین انتخاب است. عسل هم عالی برای این ترکیب عالی است. این شیرین کننده های طبیعی عطر و طعم بسیار خوشمزه ایی را به گرانولای شما اضافه می کنند که خیلی شیرین نیست.

 

نمک و ادویه:

برای گرانولای خوش طعم ، نمک را حذف نکنید! استفاده از نمک دریایی ریز انتخاب بهتری است ، اما نمک معمولی نیز این کار را خواهد کرد (فقط کمی کمتر استفاده کنید).

اضافه نمودن برخی از ادویه های گرم کننده مانند دارچین نیز ضروری است. مخلوط زنجبیل ساییده شده (نصف مقدار استفاده کنید) و ادویه کدو تنبل گزینه های دیگر هستند.

 

میوه خشک شده:

میوه خشک مقداری شیرینی ، بافت جویدنی و عطر و طعم میوه ای مقاومت ناپذیری به آن می دهد. میتوانید از قره قاط خشک و همچنین گیلاس خشک ، کشمش و زردآلو خشک خرد شده نیز استفاده کنید.

 

مخلوط های اختیاری:

برای عطر و طعم مرکبات تازه ، قبل از پخت ، پوست مرکبات تازه (تا 2 قاشق چای خوری) را در مخلوط کن مخلوط کنید.  به خصوص پوست پرتقال طعم شگفت انگیزی به آن میبخشد. بعد از سرد شدن کامل گرانولا می توانید شکلات چیپسی اضافه کنید.

همچنین در نیمه شب بخوانید: طرز تهیه ماهی سالمون رژیمی

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *