ماهی سالمون| چند روش پخت ماهی سالمون رژیمی

ماهی سالمون ماهی شاداب ، سفت و گوشتی با عطر و طعم ملایم اما خاص است. این ماهی با نام مستعار “سلطان ماهی” معروف است ، این ماهی آزاد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی مهم، از جمله پروتئین، نیاسین، تیامین، سلنیوم، پتاسیم ، فولات و ویتامین های B6 ،B12  D و E است. به دلیل محتوای بالای اسید چرب امگا 3 ارزش دارد. همچنین این ماهی با اضافه کردن یک رژیم غذایی غنی از امگا 3 با کاهش التهاب  لخته شدن خون و سطح بالای تری گلیسیرید در برابر بیماری آلزایمر و بیماری های قلبی محافظت می کند و علائم افسردگی را کاهش میدهد.

چند روش پخت رژیمی برای ماهی سالمون :

ماهی سالمون

آب پز کردن ماهی سالمون:

آب پز کردن علاوه بر اینکه یکی از سالم ترین روش های تهیه این ماهی است ، داشتن گوشت مرطوب و لطیف را تضمین می کند.  و برای پخت و پز فیله ایده آل است ، مراحل آب پز کردن سالمون شامل قرار دادن آن در یک قابلمه وسیع و کم عمق ، افزودن مایع کافی برای پوشاندن آن و سپس پختن آن درست در زیر نقطه جوش مایع تا زمانی که ماهی پخته میشود است.(معمولاً حدود 10 دقیقه برای فیله).

پیشنهائ ویژه : چند مدل غذای خوشمزه با تن ماهی

بخار پز کردن ماهی سالمون:

بخارپز کردن یکی دیگر از روش های پخت و پز با حرارت مرطوب است که نیازی به استفاده از روغن یا کره ندارد. این روش برای فیله ها مناسب تر است زیرا به ضخامت استیک ها نیست. برای پخت این ماهی می توانید تقریباً از هر نوع بخارپز استفاده کنید. تا زمانی که ماهی قزل آلا با آب تماس پیدا نکند ، ماهی تابه  خشک شود و تا زمانی که یک فیله را بخارپز کنیم تقریباً 10 دقیقه طول می کشد. اگر بخارپز ندارید ، ماهی قزل آلا را بین دو بشقاب قرار دهید و آنها را روی یک قابلمه آب جوش قرار دهید. قبل از بخار پز کردن ماهی ، آن را با ادویه جات طعم دهید ، سپس بخار پز کنید.

پخت ماهی سالمون:

ماهی سالمون

بهترین روش برای پخت ماهی سالمون پختن آن در فر نیست ، روش های سالم دیگر روغن یا کره کمتری نیاز دارند و بنابراین کالری اضافی و چربی کمتری دارند. فیله های ماهی سالمون یا استیک های جداگانه را در بسته های فویل ، با یک قطره روغن زیتون ، گیاهان تازه یا نمک و فلفل ببندید. بسته ها را روی یک ماهیتابه یا سینی مخصوص فر تنظیم کنید و آنها را در اجاق گاز گرم شده با دمای 400 درجه فارنهایت برای مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که گوشت به راحتی پوسته شود ، قرار دهید.

 

ماهی سالمون کبابی:

ماهی سالمون

کباب کردن یک روش پخت و پز با حرارت خشک است که برای استیک ماهی سالمون  و یا فیله های با ضخامت زیاد ، که هنوز پوست دارند ایده آل است. پوست مانع از خرد شدن ماهی در هنگام کباب شدن می شود. شما باید ماهی سالمون  با پوست را روی فویل قرار دهید. هنگامی که گریل شما گرم شد ، گریل را به روغن نباتی آغشته کنید. ماهی سالمون را کمی با نمک و فلفل مزه دار کنید و در صورت تمایل هر طرف را با مقدار کمی روغن زیتون مالش دهید. ماهی را از سپت دارای پوست روی منقل داغ قرار دهید ، آن را با فویل بپوشانید و بگذارید حدود 4 دقیقه قبل از برگرداندن آن بپزد.

طرز تهیه خوراک تن ماهی

ماهی سالمون خام:

این ماهی به صورت تازه و خام مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است و عطر و طعم فوق العاده ای دارد. این ماهی خام اغلب به عنوان سوشی یا ساشیمی سرو می شود ، اما ممکن است کارپاچیو ، کراودو یا سویچ ماهی سالمون نیز پیدا کنید. هنگام سفارش از منو ، مراقب برخی از رولهای ماکی باشید. آنها اغلب با سس های پرکالری سرو می شوند که می توانند بر رژیمی بودن این ماهی غلبه کنند.

خواص ماهی سالمون:

این ماهی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است ، که بدون داشتن چربی های کامل به سلامت قلب و مغز شما کمک می کند. سرشار از ویتامین های B کمپلکس ، چند ماده معدنی است و می تواند مقدار قابل توجهی ویتامین D به میزان مصرف روزانه شما اضافه کند. این ماهی همچنین حاوی آستاگزانتین ، یک کاروتنوئید است که مربوط به ویتامین A است و اعتقاد بر این است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و تحریک کننده سیستم ایمنی بدن است.

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *