صندلی ماشین کودک تا چه سنی باید استفاده شود؟

یکی از مهمترین وظایفی که والدین دارند این است که در هنگام سوار شدن در ماشین مراقب کودک خود باشند. سالانه هزاران کودک خردسال در تصادفات رانندگی کشته یا زخمی می شوند. استفاده صحیح از صندلی های ایمن ماشین که برای کودک تهیه میشود و به حفظ امنیت او کمک می کند الزامی است.

نوع صندلی مورد نیاز کودک شما به موارد مختلفی بستگی دارد ، از جمله سن ، اندازه و نیازهای او. در این مقاله اطلاعات کاملی از آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در مورد انتخاب مناسب ترین صندلی ممکن برای فرزند شما آورده شده است.

صندلی ماشین کودک

صندلی ماشین کودک تا چه سنی باید استفاده شود؟

همه نوزادان و کودکان نوپا باید تا زمانی که به بالاترین وزن یا ارتفاع مجاز از طرف سازنده صندلی ایمنی خودرو خود برسند ، از آن استفاده کنند. معمولا کودکان زمانی که به قد ۱۳۰ سانتی متر میرسند میتوانند روی صندلی عقب بنشینند. همچنین توصیه میشود کودکان تا سن ۱۲ سالگی روی صندلی مخصوص خودرو بنشینند. اما با توجه به تفاوت های ظاهری کودکان مختلف با یکدیگر نمیتوان سن دقیقی را برای آن تخمین زد.

توجه کنید که باید صندلی را متناسب با اندام فرزند خود در سنین مختلف تهیه کنید. و نمیتوان برای همه سنین از یک نوع صندلی استفاده کرد. بسیاری از صندلی ها می توانند کودکان تا 65 پوند (۲۹ کیلوگرم) یا بیشتر را در خود جای دهند.

در نیمه شب بخوانید:دوربین کنترل اتاق کودک | راهنمای خرید مانیتور و پیجر اتاق کودک و نوزاد

کودک من چه زمانی میتواند روی صندلی جلو بنشیند؟

همه کودکان زیر ۱۳ سال باید بر روی صندلی عقب بنشینند. و کودکان فقط زمانی میتوانند در صندلی جلو بنشینند که به اندازه کافی بزرگ شده باشند و بتوانند کمربند وسیله نقلیه را به درستی ببندند.

آیا صندلی ماشین باعث ایمن نگه داشتن کودک میشود؟

نوزادان در تصادفات بیشتر در معرض آسیب هستند. این به این دلیل است که ستون فقرات نوزادان در حال رشد است و سر آنها برای بدن آنها بزرگ است. در صورت تصادف ، اگر کودک شما در صندلی جلو سوار باشد ، ممکن است نخاع او کشیده شود ، که می تواند منجر به آسیب جدی یا مرگ شود. با این حال ، هنگامی که نوزاد شما روی صندلی عقب و درون صندلی ایمنی کودک سوار می شود ، قسمت بالایی بدن او شامل: سر ، گردن و ستون فقراتش در صورت تصادف بر روی پشتی صندلی ایمنی کودک قرار می گیرد و مانع از آسیب دیدن آن میشود.

بر اساس مطالعات ، کودکان 2 ساله و کوچکتر که در صندلی های ایمنی کودکان قرار گرفته اند در مقایسه با کودکان هم سن که در صندلی های ایمنی کودک قرار نمیگیرند بیشتر در معرض آسیب دیدگی پس از تصادف هستند.

پس مصرف صندلی ها حداقل تا سن ۲ سالگی امری ضروری است و بدترین روش ممکن قرار دادن کودک در صندلی جلو میباشد.

صندلی ماشین کودک

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک:

از بین همه چیزهایی که برای فرزند خود می خرید ، صندلی خوب ماشین یکی از مهمترین آنهاست. شما از لحظه ای که نوزاد خود را از بیمارستان به خانه می برید تا زمانی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ شود و بتواند به کمربند ایمنی بزرگسالان متصل شود ، به صندلی ماشین کودک نیاز دارید. چیزی که ترسناک است این است که حدود 46 درصد صندلی های کودک به اشتباه نصب شده اند. نصب نادرست صندلی کودک میتواند جان فرزند شما را به خطر بیاندازد.

توجه کنید صرف پول زیاد لزوما به این معنی نیست که بهترین صندلی را خواهید گرفت. بسیاری از مدل های دارای قیمت متوسط ​​به خوبی و یا حتی بهتر از مدل های گران قیمت عمل می کنند. هر چقدر هم هزینه کنید ، ممکن است یک صندلی خاص روی صندلی های ماشین شما به درستی قرار نگیرد. به همین دلیل است که توصیه میشود از قبل برنامه ریزی کنید.

آنچه باید قبل از خرید صندلی بدانید:

راهنمای خرید صندلی

• فرزند خود را بشناسید: عادت کنید که قد و وزن و سن فرزند خود را پیگیری کنید ، که می تواند اندازه صندلی و زمان تعویض آن را تعیین کند.

• از فروشگاه های معتبر خرید کنید: برخی از مغازه ها به شما اجازه می دهند صندلی را در ماشین خود نصب کنید و قبل از خرید آنرا امتحان کنید ، که این بسیار عالی است زیرا ما دریافتیم که زاویه صندلی های خودرو و یا نوع قرار گیری کمربند ایمنی می تواند صندلی ماشین کودک را ناسازگار کند. همچنین الزامی است: فروشگاهی را انتخاب کنید که تعویض یا پس دادن را میپذیرد.

• اتومبیل خود را بشناسید: قسمت های ایمنی کودک در دفترچه راهنمای مالک وسیله نقلیه خود را بررسی کنید و ویژگی های مربوطه مانند کمربند ، چفت و شیوه قرار گیری صندلی را مطالعه کنید.

4 راه برای اطمینان از ایمنی فرزند شما

مطالعات انجام شده توسط NHTSA در این زمینه نشان می دهد که میزان تاثیر این صندلی و کمربند ایمنی از 74 تا 90 درصد متغیر است. بله ، شما درست خواندید در اکثر تصادفات صندلی های کودک به درستی نصب نشده بودند.

در اینجا نحوه انجام صحیح آن آمده است:

صندلی درست: محدوده قد و وزن صندلی را بررسی کنید. سن نیز عامل مهمی است زیرا نشان دهنده رشد اسکلتی کودک شما است.

صندلی محکم: پس از نصب ، صندلی نباید بیش از 1 اینچ از پهلو به پهلو و یا از جلو به عقب حرکت کند.

محکم کردن کودک: اگر کودک شما به درستی محکم شده است ، نباید بتوانید پارچه ای را در زیر شانه های کودک خود قرار دهید.

بررسی نهایی: به راست خم شوید و صندلی را محکم کنید. زاویه شیب را برای صندلی های رو به عقب بررسی کنید (اکثر آنها دارای نشانگر هستند) تا اجازه ندهید سر کودک به جلو بیفتد و مانع تنفس شود.

برای صندلی های رو به جلو که با LATCH یا کمربند ایمنی ایمن میشوند، همیشه بند بالا را ببندید و محکم کنید تا از حرکت به جلو ، که می تواند باعث آسیب سر شود جلوگیری شود.

در نیمه شب بخوانید:سیستم هشدار دهنده کودک

خط آخر

استفاده از صندلی های ماشین کودک بسیار مهم و ضروری است. زیرا باعث ایمن نگه داشتن کودک و جلوگیری از وقوع سوانح و حوادث میشود.

اگر کودک شما به قد ۱۳۰ سانتی متر رسیده باشد میتوانید از صندلی معمولی برای او استفاده کنید. معمولا کودکان تا ۱۲ سالگی به صندلی کودک نیاز دارند.

برای خرید صندلی خوب در ابتدا به نوع ماشین خود و سپس به قد و وزن کودک خود توجه ویژه داشته باشید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

2 نظر

  1. خیلی عالی بود ممنون از وبسایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *