راک استار بازی مهیج ماجراجویی (GTA Online)

کمپانی ROCK STAR GAMES یک ناشر آمریکایی بازی های ویدیویی مستقر در شهر نیویورک است که اعضای بنیان گذار این شرکت سام و دن هاوسر ، تری دو نووان و جیمی کینگ هستند و در حال حاضر راک استار بازی مهیج ماجراجویی (GTA Online) بسیار پر طرفداری گشته که این روزها نام آن بسیار بر سر زبان ها افتاده است

کمپانی راک استار

این شرکت همانند سایر شرکت های دیگر شرکتی بود که از صفر شروع کرد و در جریان تکاملش از جنجال‌ها دور نبود، کمپانی راک استار گیمز (Rockstar Games) هم‌اکنون بعنوان یکی از بزرگترین، مشهورترین و بهترین کمپانی‌های بازی‌سازی تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. کمپانی راک استار گیمز سازنده چندین عنوان و چندین فرنچایز مختلف در طول نسل‌های مختلف بازی‌های ویدیویی است.

GTA ROCK STAR

راک استار گیمز در مجموع تاکنون 25 بازی مختلف عرضه کرده و معمولا با عرضه هر بازی‌، صنعت بازی‌های ویدیویی را گامی به جلو هل داده‌ است. هیچ‌کس نمی‌تواند بازی های راک استار را حتی متوسط خطاب کند، زیرا این کمپانی با وسواسی که در ساخت بازی‌هایش به خرج می‌دهد، همواره محصولی حداقل «بهتر از خوب» را ارائه می‌کند.

این شرکت در حال حاضر یکی از موفق ترین شرکت ها در عرصه ی بازی های مجازی است.

هیچ‌ کمپانی بازی‌سازی نمی‌تواند ادعا کند که در طول سالهایی که بازی عرضه می‌کرده، به نرخ موفقیت بازی های راک استار گیمز دست یافته است. این کمپانی هم‌اکنون دو دهه است که در صنعت بازی‌های ویدیویی حضور دارد و به معنای واقعی کلمه یکی از مهم‌ترین ستاره‌های این صنعت به شمار می‌رود.

موفقیت ها

در جوایز بازی های ویدئویی آکادمی بریتانیا در مارس 2014، ROCK STAR GAMES به دلیل ایجاد دنیای پیچیده لایه های تعاملی، باعث شد این شرکت بیش از یک دهه در خط مقدم صنعت بازی چه از نظر انتقادی چه از نظر تجاری جایزه BAFTA Academi Followship را دریافت کند

فلسفه شرکت

در اکتبر 2011 این شرکت تلاش کرد تا از توسعه بازی در ژانر تیر انداز اول شخص اجتناب کند چرا که هدف خود را اجتناب از تقلید توسط کمپانی های بازی های دیگر می دانست و کمپانی راک استار صراحتا بیان نمود که هدف این است بازیکنان یا گیمرها بطور واقعی احساس کنند که ما چه کاری از آنها می خواهیم که انجام دهند .

همچنین این شرکت ادعا نمود بازی های راک استار تاکنون با بازی هایی که در ژانرهای گذشته وجود داشته است متفاوت بوده است و تمام ژانرهای بازی بصورت اختصاصی توسط شرکت راک استار ساخته شده است مانند بازی های سری GTA و برای ساخت بازی ها از هیچ کتاب و منبعی کمک گرفته نشده است که این ادعاها هیچ یک خلاف حقیقت نیست.

خدمات بازی های راک استار 

باری های راک استار در همه ی زمینه ها خدماتی عرضه کرده است که در ادامه مطلب با برخی از مهم ترین آنها آشنا می شویم :

بازی راک استار موتور بازی پیشرفته 

موتور بازی راک استار یک موتور بازی پیشرفته است که توسط گروه داخلی فناوری راک استار San Diego  ساخته شده است که برای تسهیل توسعه بازی در سیستم های :

ایکس باکس وان

پلی استیشن 3 و 4

ایکس باکس 360

ویندوز و …

ایجاد شده است

باشگاه اجتماعی Rock Star Games

این باشگاه یک سرویس بازی آنلاین است که توسط Rock Star Games برای احراز هویت و برنامه های چند نفره ایجاد شده است .

گالری راک استار 

در 17 سپتامبر 2019 راک استار گیمز گالری بازی های خود را برای مایکروسافت ویندوز منتشر کرد . این گالری با حساب کاربری کاربر ادغام می شود و به آنها امکان می دهد که بازی هایی را که قبلا از طریق فروشگاه راک استار خریداری کرده اند را مجددا بارگیری و خریداری نمایند .

بدترین و بهترین بازی راک استار

در این بخش می‌خواهیم بهترین و بدترین بازی های این شرکت را معرفی کنیم البته احتمال دارد این رتبه‌بندی با نظر شما متفاوت باشد اما نوشته ی حاضر نتیجه ی نظر سنجی هایی است که در مورد این بازی در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است و ما بدون هیچ قضاوت و داوری این نتیجه را در اختیار شما علاقمندان به بازی های نسل GTA می گذاریم.

بهترین بازی : Red Dead Redemption ( سرخ پوست مرده )

دنباله Red Dead Redemption شرکت راک استار گیمز چیزهای زیادی برای اثبات کردن داشت. همانطور که گفتیم، نسخه اول این بازی یکی از بهترین عناوین جهان باز به همراه یکی از بهترین داستان‌های بازگو شده در بازی‌های ویدیویی است. با توجه به اینکه Red Dead Redemption 2 قرار بود پیش درآمدی برای عنوان اول محسوب شود و داستان گروه ون در لیند را بازگو کند، همین امر باعث تردید طرفداران درمورد آن شد. با این وجود بعد از صبر بسیار زیاد، بالاخره این بازی راک استار گیمز عرضه شد و همه را از همه جهت شگفت زده کرد.

Games Online

در این بازی شاهد یک دنیای فوق العاده پیچیده با شخصیت‌های قابل تعامل، اکوسیستم‌های واقع گرایانه و سایر شبیه‌سازی‌های تاکتیکی و واقع گرایانه هستیم که باعث می‌شود تفاوت قابل توجهی میان رد دد 2 و سایر عناوین AAA به وجود آید. در این بازی راک استار گیمز فعالیت‌های بسیار زیادی را می‌توان انجام داد و تمامی محیط‌های آن از قله‌های برفی گرفته تا شهرهای کوچک و کمپ‌ها به زیبایی تمام طراحی شده است که شخصیت‌های مختلف آن در حال گذراندن زندگی در غرب وحشی هستند.

داستان Red Dead Redemption 2 هم بخش فوق‌العاده‌ای از آن را در کنار این دنیای زیبا تشکیل می‌دهد. این بار به جای جان مارستون در نقش آرتور مورگان بازی می‌کنیم. دیدن نحوه ارتباط مورگان با رئیس گروه یعنی داچ و سایر اعضای  تیم در طول داستان، فوق العاده است. در بازی به اندازه کافی صحنه‌های اکشن در قطار یا خانه‌های مجلل وجود دارد تا شما را همواره به ادامه آن ترغیب کند و خسته کننده نشود. جاه طلبی شرکت راک استار گیمز در این بازی موج می‌زند و قطعا رد دد 2، بهترین بازی راک استار گیمز تاکنون است.

بدترین بازی : Rockstar Games Presents Table Tennis (تنیس روی میز )

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، چیزی با عنوان یک بازی «بد» در تاریخچه بازی های راک استار گیمز وجود ندارد، اما وقتی که سعی داشته باشید تمام بازی‌های این کمپانی را از بدترین به بهترین مرتب کنید، بازی تنیس روی میز (Table Tennis) این کمپانی، در رتبه آخر قرار می‌گیرد.

Rockstar Games Presents Table Tennis

کمپانی راک استار گیمز درواقع این بازی را پیش از عرضه بازی GTA IV خلق کرد تا قدرت انجین (موتور بازی‌سازی) جدیدش یعنی انجین RAGE (مخفف: Rockstar Advanced Game Engine) که قرار بود در ساخت بازی GTA IV بکار رود را امتحان کند. این کمپانی نیاز داشت تا بهترین تکنولوژی‌ها را برای ساخت بازی بعدی فرنچایز Grand Theft Auto، بزرگترین فرنچایز صنعت بازی‌های ویدیویی، بکار گیرد؛ از این رو برای تست کردن انجین بکار رفته در بازی GTA IV این بازی کوچک تنیس روی میز را ساخت تا از کارکرد این انجین مطمئن شود.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

با کدام بازی‌های گوشی موبایل پول در بیاوریم؟

آیا واقعا می‌توانید از بازی‌های گوشی موبایل پول درآورید؟ برنامه‌های بازی زیادی وجود دارند، که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *