جاهای دیدنی وتفریحی داخل شهر ارومیه

اگر نقشه گردشگری ارومیه را دیده باشید، حتما می دانید که ارومیه از یک طرف با کوه‌های بخش غربی ایران و از طرف دیگر با دریاچه ارومیه همسایه است؛ به همین خاطر آب و هوای این شهر سرد و کوهستانی است؛ اگر دوست دارید یک تابستان خنک را تجربه کنید؛ حتما نام این شهر را در میان لیست مقصدهای سفرهای تابستانیتان قرار بدهید؛ برای عوض کردن حال و هوای این روز های کرونایی برای ایام عیدبا انتخاب این شهر مطمئن باشید که پشیمان نمیشوید.مادراین مقاله چند تا از بهترین جاهای دیدنی شهر ارومیه را به شما معرفی کنیم تا وقتی به این شهر زیبا سفر کردید از این مکان های دیدنی بازدید فرمایید و از سفر خود نهایت استفاده کنید.ناگفته نماند مکان های نام برده شده ازفضاهای باز و وسیع برخوردارند که میزان انتقال ویروس کاهش یافته و برای مسافران خطری نداشته باشد.

خوانندگان گرامی به اتفاق سری به لیست مکان های تفریحی ارومیه میزنیم.

ساختمان شهرداری ارومیه

وقتی سخن از آثار تاریخی شهر ارومیه باشد، بعید است در این میان به یکی از زیباترین بناها و جاهای دیدنی ارومیه، یعنی «ساختمان شهرداری ارومیه» اشاره نشود. بنایی که با بیش از ۹۰ سال قدمت، همچون افراد کهنسال حوادث تاریخی زیادی را در این شهر تجربه کرده است.

هنگامی که وارد میدان انقلاب ارومیه می شوید، سه بنای مهم قدیمی شامل شهرداری، شهربانی، ستاد لشگر ۶۴ و همچنین ساختمان جدیدتر دادگستری نظر شما را جلب می‌کنند که هر عکاس صاحب ذوقی دوست دارد آن ها را در قاب دوربین خودش به تصویر بکشد. در این میان، ساختمان قدیمی شهرداری ارومیه نیز همچون نگینی در این قاب می‌درخشد.پیشنهاد میکنیم به خاطر کرونا در صورت خلوت بودن وارد ساختمان شده از داخل دیدن فرمایید در غیر اینصورت منظره این ساختمان از بیرون چشم نواز است.

میدان ارومیه

پارک جنگلی شیخ تپه زیباترین جاهای دیدنی شهر ارومیه

پارک جنگلی شیخ تپه، با وسعت ۴۴ هکتار در جنوب شرقی ارومیه بر ارتفاعات مشرف به شهر و در مجاورت تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است. این تپه جزو تپه های باستانی متعلق به دوره مادها پیش از رواج دین زرتشت است که امروزه به دلیل ساخت و سازهای شهری اثری از آن باقی نمانده است.

آدرس : آذربایجان غربی – ارومیه بلوار نبوت

پارک جنگلی

پارک اللرباغی

یکی از مراکز گردشگری طبیعی و جاهای تفریحی شهر ارومیه پارک شهر یا اللرباغی می باشد پارک ساحلی ارومیه یا پارک اللرباغی یکی از طولانی ترین پارک های شهرچایی در شمال این پارک ساحلی درجریان است موقعیت این پارک در حد فاصل اوچ گوزلو کورپوسو یا قویون کورپوسو می باشد این پارک در جنوب شهر ارومیه و حاشیه خیابان والفجر قرار دارد .

پارک اللرباغی

پارک دانشجو و پارک گل‌ها باصفاترین جاهای دیدنی شهر ارومیه

جذابیت‌های رودخانه شهرچای فقط به روستای بند و کافه‌های  اطرافش محدود نمی‌شود؛ در امتداد این رودخانه در مرکز شهر ارومیه پارک گل‌ها قرار دارد که جان می‌‌دهد برای یک پیک‌نیک خانوادگی، اگر هم اهل قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری هستید به راحتی می‌توانید از امکانات ورزشی که داخل پارک و دریاچه مصنوعی مجموعه طراحی شده‌است استفاده کنید؛ پارک دانشجو یا به قول خود اهالی ارومیه گوللرباغی هم  یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و تفریحات ارومیه است؛ که برای دیدنش نیازی نیست از شهر خارج بشوید؛ این پارک در امتداد  پارک ساحلی و ائللر باغی قرار گرفته و اگر شانس بیاورید و در اردیبهشت ماه عازم ارومیه بشوید؛ می‌توانید از جشنواره گل لاله این پارک دیدن کنید؛ زمانی‌که این پارک در اوج زیباییش از هرمسافری دلبری می‌کند.

پارک ارومیه

دهکده ساحلی چی‌چست

از جاهای دیدنی ارومیه و مکان‌های تفریحی و فرهنگی این شهر، دهکده ساحلی چی‌چست بوده که مکانی مفرح و سالم است که جهت ایجاد رفاه و نشاط و باهدف جذب توریست طراحی و ساخته شده‌است. این مجموعه شامل امکانات تفریحی، رفاهی و فرهنگی است که برای روزهای گرم، بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود. وسعت این دهکده رفاهی ـ تفریحی در حدود 20 هکتار بوده و دارای امکاناتی رفاهی و محیطی نظیر رستوران، هتل سه طبقه با ظرفیت 109 نفر، سوئیت‌هایی با طرفیت 62 نفر، کافه‌های مدرن و سنتی، تالار، آمفی‌تئاتر 1200 نفری، باغ توت، فضای سبز و گل‌کاری و… است.

این دهکده رفاهی همچنین دارای یک ساختمان بازی است که محلی برای بازی‌های سرگرم‌کننده و پرهیجان همچون، کارتینگ اتومبیل‌رانی، بیلیارد، ایرهاکی، استوکر و برخی بازی‌های مفرح دیگر است. از ویژگی‌های دهکده چی‌چست می‌توان به برگزاری جشنواره انگور نیز اشاره کرد که یکی از مراسم و سنت‌های اصیل آذری نیز محسوب می‌گردد. این دهکده تفریحی رفاهی، در شهر ارومیه، جاده چی‌چست، حد فاصل 18 کیلومتری ارومیه به‌طرف دریاچه یا بندر گلمخانه قرار دارد.

قلعه

یخچال دوقوز پلهاز بهترین جاهای دیدنی شهر ارومیه:

یکی از بهترین جاهای دیدنی ارومیه و از جاذبه‌های مطرح و شناخته‌شده گردشگری به‌حساب می‌آید. این مکان را گاهأ یخچال نه پله نیز می‌نامند چراکه کلمه دوقوز در زبان ترکی به‌معنای عدد نه است. قدمت ساخت این بنا مربوط به دوران قاجار است که درواقع محلی برای نگهداری و تهیه یخ مورد‌نیاز مردم در تابستان و نیز محل برگزاری مراسم چهارشنبه سوری بوده‌است. اما پس از صنعتی‌شدن ارومیه و با پیشرفت شهر، این مکان، کارایی اولیه خود را از دست داده و اکنون با هدف جذب توریست به‌عنوان یک نمایشگاه به‌نام خانه آبگینه ارومیه، فعالیت دارد. یخچال دوقوز پله، واقع در خیابان و محله‌ای به نام عسگرخان در ارومیه است.

حیف است که تا اینجا فقط از جاذبه های دیدنی داخل شهر ارومیه بگوییم و یادی از دیدنی های زیبای طبیعت بکرو دلنشین ارومیه سخن به میان نیاید.

چشمه آب معدنی کوه زنبیل ارومیه

در یک کیلومتری دریاچه ارومیه در دهستان نازلو چای کوهی به نام زنبیل وجود دارد که چشمه های آب از دامنه های شرقی این کوه و شرق سپرغان نشأت می گیردکه یکی از چشمه های به چشمه کوه زنبیل معروف است . این چشمه در فاصله تقریبی ۳۶ کیلومتری از شمال شرق ارومیه قرار دارد .

چشمه آب معدنی زنبیل به صورت طبیعی حوضچه ای دایره ای شکل دارد که قطر تقریبی آن ۴ متر و عمق آن نیز بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است و از کف این چشمه به صورت مداوم گاز خارج می شود .دور تا دور چشمه سنگ کاری شده است و از زمانهای نه چندان دور در هر ثانیه حدود ۱۰ لیتر آب از این چشمه خارج می گردید که این مقدار هم اکنون کاهش چشمگیری داشته است .

چشمه آبگرم هفت آباد

مجموعه چشمه های هفت آباد در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر ارومیه در بخش سیلوانا و محال مرگور و در روستای به نام هفت آباد قرار دارد این چشمه در کنار رود باراندوز چای و در دامنه سرسبز یک کوه آتشفشانی خاموش قرار گرفته و همین امر باعث ایجاد ترکیبی زیبا از طبیعت شده است و مکان مناسبی برای گردش مردم ایجاد کرده است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *