جاذبه های دیدنی ،تفریحی رشت و بندر انزلی

استان گیلان و شهر رشت به‌خاطر طبیعت و زیبایی‌های سرسبزش، همیشه برای روحیه‌ مسافران آثار مثبتی دارد و گردشگران با دیدن زیبایی‌های این خطه سرشار از انرژی می‌شوند. رشت به‌خاطر آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع، طبیعت منحصر‌به‌فرد و همچنین جاذبه‌های تاریخی‌اش، در میان توریست‌ها از شهرت زیادی برخوردار است. سرزمین سبز گیلان با طبیعت زیبا در گذر تاریخ همواره مهد هنر و آفرینش بی‌بدیل بوده و یادگارهای بسیاری از این کهن دیار بر جای مانده است.در این مقاله بهترین  جاذبه های دیدنی گردشگری رشت  وبندرانزلی ذکر شده، ناگفته نماند که مکان های نام برده شده از فضاهای باز و بکر جهت کاهش انتقال ویروس کرونا برای عزیزان بیان شده.

خوانندگان گرامی تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

– باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

باغ محتشم که همان پارک شهر معروف است، قدیمی‌ترین پارک رشت است که قدمت آن به دوران ناصرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد. باغ محتشم را می‌توان یکی از زیباترین جاهای دیدنی رشت در شب دانست. در ضلع جنوبی باغ محتشم هم عمارت کلاه‌فرنگی قرار دارد که از جمله آثار دوره‌ی قاجاریه محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این بنا چندضلعی بودن آن است که همین مسئله ظاهر زیبایی به ساختمان داده است.

در گذشته تردد کمی به باغ محتشم و عمارت کلاه‌فرنگی وجود داشت و به همین دلیل محل مناسبی برای سکونت تابستانی حکمرانان بود. دلیل نام‌گذاری عمارت کلاه فرنگی شباهت طبقه بالایی این عمارت به کلاه سیلندری (فرنگی) است. این عمارت در سال ۱۳۷۴ به مدیریت میراث فرهنگی گیلان واگذار شد و در سال ۱۳۷۵ هم به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

آدرس باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی : گیلان، رشت، انتهای بلوار توحید، جنب پل تاکسیرانی (شمال شهر)، محله‌ی گلسار، داخل باغ محتشم

باغ محتشم

دریاچه سقالکسار رشت بینظیرترین جاذبه های دیدنی گردشگری رشت

در نزدیکی شهرستان شفت، دریاچه‌های زیادی وجود دارد که زیبایی خاصی را خلق کرده اند، یکی از بزرگترین این دریاچه‌ها که از دیدنی های رشت می باشد، سد خاکی سقالکسار است که در نزدیک چماچاه و روستای سقالکسار قرار دارد. آب دریاچه سقالکسار رشت از چشمه‌ها و جوی‌های اطراف تامین می شود.

دریاچه سقالسکار

منطقه ساحلی حاجی بکنده از دلنشین ترین جاذبه های دیدنی گردشگری رشت

یکی از ساحل های نزدیک به شهر رشت، ساحل حاجی بکنده است که بی شک می توان آن را در دسته ساحل های بکر، زیبا و پاکیزه دسته بندی کرد. این ساحل در میان راه رشت به بندر انزلی واقع شده و به آب های دریا خزر منتهی می شود.

شما با حضور در این ساحل به راحتی می توانید، چندین لذت و جاذبه را مانند طبیعت دریا، ساحل شنی، امکان انجام ورزش‏ های ساحلی و شنا، صید ماهی، تماشای صید گروهی یا به گویش محلی پره صیادی و زمستانی، خرید ماهی تازه از صیادان و ده ‏ها جاذبه دیگر را در کنار هم تجربه کنید.

– باغ مجسمه‌های مشاهیر قشنگترین جاذبه های دیدنی گردشگری رشت

این میدان تاریخی که در نزدیکی میدان شهرداری رشت قرار دارد، در زمان حکومت محمدولی خان تنکابنی در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بازسازی شد و از همان زمان به گردشگاه عمومی تبدیل شد. در فضای سبز این میدان کتابخانه‌ عمومی و مجسمه‌هایی از مشاهیر گیلان همچون شیون فومنی، دکتر محمود بهزاد، پروفسور مجید سمیعی و پروفسور اکبرزاده قرار دارد که نمای زیبایی به آن داده است.

در محدوده‌ی سبزه میدان و خیابان‌های منتهی به آن هم مراکز خرید و فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که همین موضوع این منطقه را به یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید در شهر رشت تبدیل کرده است.

آدرس سبزه میدان رشت : گیلان، رشت، نزدیکی میدان شهرداری

حالا میرسیم به جاهای تفریحی بندر انزلی 

بندر انزلی دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و بدون شک یکی از دیدنی‌ترین بنادر ایران است. از نیلوفرهای آبی تالاب گرفته تا موج‌شکن قدیمی و بلوار ساحلی زیبای انزلی، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری در این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. در این مقاله با شماری از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بندر انزلی آشنا می‌شویم.

تالاب انزلی

تالاب یا مرداب انزلی یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استان گیلان است که در جنوب غربی شهر انزلی قرار دارد. تالاب انزلی در عین حال یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران محسوب می‌شود که در فهرست تالاب‌های بین‌المللی نیز به ثبت رسیده است.

همچنین، این‌ تالاب به دلیل وجود لاله‌‌ی مرداب و نیلوفر‌های آبی که در تمام تالاب وجود دارند و منظره‌ای بی‌نظیر به وجود آورده‌اند، مقصدی منحصربه‌فرد برای گردشگری طبیعت است.

تالاب انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگ‌ترین باغ شهر ایران است. این شهرک در منطقه غازیان انزلی بین محله شالیور و بی‌بی حوریه غازیان واقع‌شده و از هنگام ساخت آن در سال ۴۸ توسط مرحوم فرهنگی تاکنون باوجود ایجاد شهرک‌های توریستی فراوان در استان گیلان و مازندران هنوز از زیباترین شهرک‌های گردشگری ایران است. در دهکده ساحلی فضای سبز اهمیت ویژه‌ای دارد، به گونه‌ای که ویلاهای این شهرک در حدود ۲۰ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است.  شهرک ساحلی بندر انزلی (دهکده ساحلی بندر انزلی) دارای امکانات رفاهی همچون رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و… است.

پارک جنگلی بندرانزلی

پارک جنگلی بندر انزلی از جاذبه های شگفت‌انگیز استان گیلان به شمار می‌رود که شهرداری بندر انزلی برای استراحت و آسایش حال مسافران و گردشگران خود در نظر گرفته است. این پارک یکی از دیدنی های بندر انزلی محسوب می‌شود که در جاده رشت به سمت انزلی و ورودی شرقی شهر واقع شده است و پذیرای شما علاقه‌مندان به طبیعت و فضای سبز است. امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در پارک جنگلی بندر انزلی برای راحتی حال مردم فراهم شده است که باعث می‌شود در سفر به انزلی برای گشت و گذار در این پارک ترغیب شوید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *