بهترین کتاب های روانشناسی | معرفی محبوب‌ترین کتاب های روانشناسی

در حال حاضر بسیاری از افراد به خواندن کتاب های روانشناسی روی آورده‌اند. خواندن این دسته کتاب‌ها ممکن است دلایل مختلفی برای افراد داشته باشد. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به معرفی بهترین کتاب های روانشناسی می‌پردازیم.

بهترین کتاب های روانشناسی
بهترین کتاب های روانشناسی

بهترین کتاب های روانشناسی

مطالعه کتاب‌های روانشناسی می‌تواند برای شناخت خودمان و همچنین اطرافیانمان بسیار موثر باشند. مطالعه کتاب‌های شناخته شده در این زمینه بسیار مفید است. اما باید بدانید که مطالعه این کتاب‌‌ها هرگز نمی‌تواند جای روان درمانگر را برای شما بگیرد. کتاب‌هایی که در این زمینه وجود دارند به چند دسته تقسیم می‌شوند. شخصیت شناسی، افزایش عزت نفس، مدیریت استرس، استعدادیابی، توسعه فردی‚ شناخت و مدیریت انگیزه، مهارت ارتباطی، تحلیل رفتار متقابل، مدیریت تعارض، روانشناسی مثبت نگر، روانشناسی پول و روانشناسی رنگ‌ها از مجموعه کتاب‌های روانشناسی می‌باشند.

انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از مشهورترین کتاب‌ها در زمینه روانشناسی می‌باشد. این کتاب نوشته‌ی دکتر ویکتور فرانکل است و ترجمه‌های مختلفی به فارسی دارد و توسط انتشارات‌های مختلفی نیز به چاپ رسیده است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ منتشر شد و یکی از بهترین نمونه‌های ادبی در ادبیات روانشناسانه است. دکتر ویکتور فرانکل در کتاب انسان در جستجوی معنا روایت نجات خود از اردوگاه کار اجباری آشویتس رژیم نازی را شرح می‌دهد. خاطرات دکتر فرانکل از دوران اسارتش و سپس تلاش‌های او برای زنده ماندن در این کتاب روایت شده است.

کتاب روانشناسی
کتاب های روانشناسی

دکتر فرانک در این کتاب با روایت زندگی خود به اثبات می‌رساند که اختلال‌هایی که فرد دچار آن‌ها می‌شود ناشی از عدم توانایی او در یافتن معنایی برای زندگی خود است. انسان برای ماندن و زندگی کردن و نه فقط زنده ماندن به یک مفهوم، یک تعریف و یا معنایی مستحکم نیاز دارد.

نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین کتاب های روانشناسی می‌باشد. این کتاب نوشته‌ی دبی فورد بوده و برای چند هفته در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

کتاب های روانشناسی
کتاب روانشناسی

یونگ معتقد است که سایه آن کسی است که شما نمی‌خواهید باشید. به این معنی که اکثر ما از سایه‌های درون خود فرار می‌کنیم و از رمزگشایی ناشناخته‌های درونی خود می‌ترسیم. به این دلیل که از ورود به بخش تاریک وجودمان وحشت داریم. دبی فورد در این کتاب روش‌های منظم و پیوسته‌ای را آموزش می‌دهد که توسط آن بتوانیم به یکپارچگی درونی برسیم. نویسنده در کتاب نیمه تاریک وجود در ده فصل به بیان شیوه‌های پذیرفتن ویژگی‌های انسانی می‌پردازد. استقبال از تاریکی‌های درون ما موجب شناخت بهتر شده و همچنین آرامش زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت. با این کار ما کمتر به قضاوت کردن دیگران می‌پردازیم. چون می‌دانیم که هر آنچه به دیگران نسبت می‌دهیم در درون خود ما نیز وجود دارد.

یونگ می‌گوید: هیچ‌کس با تصور نور به نور حقیقت نمی‌رسد، ولی به کمک شناخت تاریکی‌ها می‌توان به روشنایی حقیقت دست یافت.

اثر مرکب

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی است و از دیگر کتاب های محبوب و شناخته شده در زمینه روانشناسی می‌باشد. این کتاب ترجمه‌های مختلفی به زبان فارسی دارد و همچنین توسط انتشارات‌های مختلفی به چاپ رسیده است.

کتاب های موفقیت
کتاب های روانشناسی شخصیت

آینده ما حاصل تمامی تصمیم‌های ما است. حتی کوچک‌ترین تصمیمات ما. شاید کوچک‌ترین تصمیمی که شما در طول روز می‌گیرید‚ تفاوتی بین شما و دیگران در انتهای روز ایجاد نکند. حتی در انتهای ماه و یا سال. اما حتما تصمیمات کوچک ما در طول روز تفاوت ما و دیگران را در پنج سال آینده مشخص خواهند کرد. این کتاب هرگز به شما یک داروی شفابخش و یا یک فرمول سریع و کلی برای رسیدن به موفقیت نمی‌دهد. اما مطالعه کتاب اثر مرکب می‌تواند به شما یک برنامه عملی و نقشه‌ای جامع و ملموس برای تغییر فرضیات قبلی و تاثیر روی شما بدهد. با این کار کنجکاوی شما را برانگیخته کرده و به زندگی شما ارزش خواهد داد. اثر مرکب نکات بسیار مفیدی را در راستای رسیدن به موفقیت به شما گوشزد خواهد کرد.

خرده عادت ها

یکی دیگر از بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت کتاب خرده عادت ها می‌باشد. این کتاب اثر جیمز کلیر است و پیرامون تغییرات کوچکی است که می‌تواند موجب به دست آوردن نتایج بزرگ شود. در این کتاب نویسنده راهی آسان و تاثیر گذار برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد به ما معرفی می‌کند. جیمز کلیر خود را متخصص عادت‌ها می‌داند و در این کتاب می‌گوید ایده‌های گفته شده در این کتاب را به این دلیل که مجبور بوده با آن‌ها زندگی کند یاد گرفته است.

چه کتابی بخوانیم
چه کتابی بخوانیم

کتاب تفکر سریع و کند

کتاب تفکر، سریع و کند نیز یکی دیگر از بهترین کتاب های روانشناسی و تصمیم گیری است. این کتاب نوشته‌ی دانیل کانمن است و پیرامون موضوع رفتارهای غیر عقلانی انسان‌ها می‌باشد. البته این موضوع از نظر کانمن الزاما به عنوان ضعف قلمداد نمی‌شود. کتاب تفکر، سریع و کند علاوه بر آشنایی با مجموعه‌ای از خطاهای شناختی، اعتماد به نفس بیش از حد در ما را نیز کمتر خواهد کرد.

نشریه نیویورک تایمز: این کتاب قرن‌ها پس از ما هم در خاطر انسان‌ها باقی خواهد ماند.

چه کتابی بخوانیم
چه کتابی بخوانیم

تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم

کتاب تغییر: چطور وقتی تغییر سخت است، تغییر کنیم یک میکرو کتاب است که در زمینه روانشناسی و تغییر است. این میکرو کتاب نوشته چیپ هیث و دن هیث می‌باشد و به شما می‌گوید که چطور تغییرات را به عادت‌هایی ماندگار تبدیل کنید. ما برای رسیدن به بسیاری از اهدافمان نیازمند ایجاد تغییر هستیم. اما اغلب ما در ایجاد این تغییرات زیاد موفق نبوده‌ایم مخصوصا اگر در رابطه با کسب و کار ما باشد. وقتی لازم باشد که تغییری در سطح یک شرکت یا کسب و کار صورت گیرد‚ یا این که لازم باشد به بیشتر از ده نفر انگیزه بخشی کنیم‚ این میکرو کتاب می‌تواند کمک زیادی به شما بکند و اشتیاق کارمندانتان را برای تغییر بیشتر کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین رمان های جهان

معرفی بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان کدام هستند؟ اگر قصد مطالعه یک رمان جذاب را داشته باشید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *