۲۰ مزیت فوق العاده کتاب های صوتی

وقتی صحبت از مزیت کتاب های صوتی می شود ، دوستداران کتاب نظرات متفاوتی در مورد مزایای آن در مقایسه با خواندن معمولی کتاب دارند.  با این حال ، صرف نظر از نظرات ، کتاب های صوتی به قلب بسیاری از دوستداران کتاب راه یافته است و محبوبیت آن با گذشت زمان افزایش می یابد. کتابهای صوتی مزایای شناخته شده زیادی دارند که آنها را برای موقعیت های مختلف مناسب می کند.

من نمی گویم کتاب های صوتی بهتر از خواندن هستند. منظور من این است که هر دو اهمیت و ویژگی های خاص خود را دارند و ما باید آنها را به خاطر ارزشهای بزرگی که به ما می دهند ، بپذیریم.

مزیت کتاب صوتی

مزایای اصلی گوش دادن به کتاب های صوتی

1. تلفظ و روان خوانی را بهبود می بخشد.

گوش دادن به کتاب های صوتی دقت و تسلط خواندن و گفتار شما را بهبود می بخشد. در حالی که راوی داستان کتاب را روایت می کند ، می توانید نحوه تلفظ کلمات مختلف را متوجه شده و بیاموزید. نه تنها این، بلکه می توانید متوجه سرعت خواندن او ، مکث ها و لحن گفتار او شوید ، که برای داشتن تسلط خوب و تسلط بر هر زبانی بسیار مهم است.

2. به بهبود مدیریت زمان کمک می کند‌.

یکی از مهمترین مزیت های کتاب های صوتی این است که می توانید با انجام چند کار در زمان خواندن آن وقت زیادی را صرفه جویی کنید. و حتی زمانی که کاری ندارید ، می توانید به کتاب صوتی خود گوش دهید.

بسیاری از مردم عاشق گوش دادن به کتاب های صوتی در سالن بدنسازی ، یا هنگام پیاده روی ، یا هنگام انجام سایر رفت و آمدهای روزانه ، رانندگی ، آشپزی ، نظافت و یا حتی در هنگام حمام کردن هستند.

3. مهارتهای شنیداری انتقادی را ایجاد می کند.

گوش دادن انتقادی شامل تجزیه و تحلیل ، تفکر انتقادی و قضاوت است. گوش دادن به کتاب های صوتی یک راه عالی برای تقویت مهارت های شنیداری انتقادی است.

تجزیه و تحلیل پیچیدگی های مختلف در طرح داستان و تلاش برای قضاوت های خاص بر اساس تجزیه و تحلیل شما به شما در تقویت این مهارت ها کمک می کند. و این یکی دیگر از مزیت های بی شمار کتاب های صوتی است.

بهترین اپلیکیشن های کتاب صوتی رایگان ios

4. تمرکز و دامنه توجه را بهبود می بخشد.

هنگام گوش دادن به یک کتاب صوتی ، باید به آنچه راوی سعی در انتقال آن به شما دارد توجه کنید. و باید این توجه را در طول روایت حفظ کنید.

در زمانیکه هنگام گوش دادن به کتاب های صوتی حواس شما پرت می شود ، فاصله گرفتن از داستان اصلی بسیار آسان است. و برخلاف خواندن کتاب ، بازگشت و گوش دادن دوباره به آن برای شما مشکل میشود. بنابراین مهم است که تمرکز داشته باشید و اجازه ندهید هیچ چیزی حواس شما را پرت کند.

5. حافظه را بهبود می بخشد.

هنگام گوش دادن به کتاب صوتی موارد زیادی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. نام شخصیت ها و ویژگی های آنها ، نام مکان ها ، طرح ها و طرح های فرعی ، ترتیب رویدادها ، مکالمات مهم و غیره برخی از اطلاعات کلیدی هستند که هنگام گوش دادن به داستان باید به آنها توجه داشته باشید.

توانایی حفظ این اطلاعات با تعداد زیادی از کتابهای صوتی که به آنها گوش می دهید ، بهبود می یابد. و همانطور که مغز شما یاد می گیرد اطلاعات را از خط داستان به خاطر بسپارد ، دیگر چیزها را به خاطر میسپارد و باعث تقویت حافظه شما میشود.

6. تفکر انتقادی ایجاد می کند و مهارت های درک مطلب را بهبود می بخشد.

هنگام گوش دادن به کتاب صوتی ، اطلاعات زیادی به طور همزمان در مغز ما پردازش می شوند. این امر دیدگاه های متفاوتی را برای مغز شما باز می کند.

اگر در حال گوش دادن به یک کتاب معمایی هستید ، مغز شما دائماً سعی می کند نتایج و رویدادهای خاصی را حدس بزند. همچنین باید یک رویداد را با یک رویداد دیگر مرتبط سازد تا داستان معنا پیدا کند. همه اینها به نوبه خود ذهن شما را تقویت می کند و همزمان مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی شما را تقویت می کند.

مزیت کتاب صوتی

7. یک تجربه جالب از داستان به دست می آورید.

شخصيت راوی می تواند جريان و احساس داستان را افزايش دهد. آنها به ما در ایجاد تصاویر ذهنی از موقعیت ها و شخصیت ها کمک می کنند و همچنین در راستای درک بهتر احساسات داستان تلاش میکنند. راوی ها بسیار مشتاق هستند و داستان را با انعکاس صدا ، طنز ، رمز و راز و آهنگ متنوع زنده می کنند. و همه اینها داستان را برای شنوندگان به یک تجربه جالب ، سرزنده و سرگرم کننده تبدیل می کند!

8. کتابهای صوتی برای افراد دارای نقص بینایی بسیار مفید هستند.

کتابهای صوتی نعمتی برای افرادی است که دارای اختلالات بینایی و سایر اختلالات خواندن مانند نارساخوانی ، هایپرلکسی و غیره هستند.

به عنوان مثال ، Learning Ally ، یک سازمان داوطلب غیرانتفاعی که در سراسر ایالات متحده فعالیت می کند ، کتابخانه ای از کتابهای صوتی قابل دسترسی برای افرادی که به دلیل نقص بینایی ، نارساخوانی و سایر مشکلات خواندن نمی توانند به طور موثر کتابهایی با چاپ استاندارد را بخوانند ، تهیه و نگهداری می کند.

9. به ایجاد همدلی کمک می کند.

یکی دیگر از مزیت های مهم کتاب های صوتی این است که به شما کمک می کند تا همدل تر شوید. همدل بودن به معنای توانایی درک و اشتراک احساسات با دیگران است. راویان کتاب های صوتی به شما کمک می کنند تا با شخصیت ها و طرح های داستان ارتباط برقرار کنید. به طوری خود شما هم بخشی از کتاب می شوید و احساس می کنید که شخصیت ها چه احساسی دارند. روایت پر جنب و جوش توسط راوی باعث می شود درد و ناراحتی شخصیت ها را درک کنید.

معرفی برترین اپلیکیشن های کتاب صوتی اندروید

10. سلامت روانی ما را افزایش می دهد.

گوش دادن به کتاب های صوتی خوب می تواند سلامت روانی ما را افزایش دهد. درست مانند خواندن کتاب ، گوش دادن به کتاب های صوتی نیز می تواند استرس را کاهش داده و ذهن ما را آرام کند. و این بزرگترین مزیت کتاب های صوتی است.

11. باعث بهبود کیفیت خواب میشوند.

بسیاری از مردم قبل از خواب به کتاب های صوتی آرامش بخش گوش می دهند. این به آنها کمک می کند تا بخوابند و همچنین کیفیت خواب را بهبود می بخشد. که باز هم عاملی عظیم برای بهبود و حفظ سلامت روانی ما است.

مزایای کتاب های صوتی

12. بهبود مهارت های اولیه سوادآموزی و گسترش واژگان

این بدان معناست که کتاب های صوتی مزیت های مشابهی با کتابهای چاپی دارند ، مانند بهبود مهارت های سواد اولیه و گسترش واژگان شما. اما کتاب های صوتی مزایای خاص خود را نیز دارند. آنها می توانند برای افرادی که زبان یاد می گیرند فوق العاده مفید باشد. از این گذشته ، نحوه تلفظ برخی از کلمات موجود در کتاب کار دشواری است. جذب اطلاعات از کتاب های صوتی همچنین به شما کمک می کند تا مهارت های گوش دادن و تمرکز خود را که برای زندگی روزمره ضروری است تمرین کنید و می تواند تمرکز و حافظه شما را بهبود بخشد. علاوه بر این ، گوش دادن به یک کتاب صوتی می تواند به شما در بهبود دقت خواندن هنگام نیاز به خواندن یک کتاب فیزیکی کمک کند.

13. کمک به کودکان برای یادگیری نوشتن و خواندن

از آنجا که کتاب های صوتی به بهبود سواد کلی کمک می کند ، می تواند به ویژه برای بچه هایی که خواندن را یاد می گیرند مفید باشد. گوش دادن به کتابی که خوانده می شود به کودکان کمک می کند تا کلمات را با تصاویر ذهنی مرتبط سازند ، که این امر باعث افزایش درک می شود و مهارتی است که می توانند هنگام خواندن از آن استفاده کنند. کتاب های صوتی همچنین به کودکان کمک می کند تا درک بهتری از ریتم کلمات و ساختار جمله داشته باشند که اجزای خوب صحبت کردن ، نوشتن و خواندن هستند. علاوه بر این ، کتاب های صوتی می توانند خواندن را برای کودکان لذت بخش تر و در دسترس تر کنند. هنگامی که کودکان برای اولین بار شروع به خواندن می کنند ، زمان زیادی را صرف شنیدن کلمات و زمان بسیار کمتری را برای درک و درگیر شدن با داستان می کنند. این اغلب برای یک کودک خسته کننده است و می تواند منجر به این شود که خواندن بیشتر شبیه یک کار خسته کننده باشد تا سرگرمی. صداها و جلوه های صوتی موجود در کتاب های صوتی خواندن را به ماجراجویی تبدیل می کند و بچه ها را هیجان زده می کند ، و این باعث می شود آنها تمایل بیشتری به تمرین خواندن مستقل و توسط خود داشته باشند. به علاوه ، کتابهای صوتی درست مانند کتابهای چاپی ، داستان هایی را بیان می کنند که تخیلات کودکان را تقویت کرده و چیزهای زیادی را به آنها آموزش می دهد.

14. باعث بهبود شما در طول رفت و آمد طولانی میشود.

حتی اگر کتاب های چاپی زیادی میخوانید ، گوش دادن به کتابهای صوتی می تواند به شما کمک کند از زمان خود استفاده بهتری کنید. اگر بتوانید به جای عصبی شدن در ترافیک یا خیره شدن به پنجره اتوبوس ، از رفت و آمد روزانه خود برای یادگیری و پیشرفت خود استفاده کنید چرا نکنید؟ از این مزیت بزرگ کتاب های صوتی استفاده کنید. حجم خیره کننده ای کتاب های صوتی غیر داستانی جذاب در موضوعات مختلف از نجوم و مهندسی گرفته تا جامعه شناسی و تاریخ موجود است. با یک کتاب صوتی در زمینه توسعه حرفه ای یا مهارت های رهبری ، می توانید حرفه خود را به سطح بالاتری برسانید. یا می توانید کتاب صوتی تحسین برانگیزی برای خود بگذارید و دریابید که چگونه می توانید سلامت شخصی خود را ارتقا دهید و به فردی تبدیل شوید که آرزویش را دارید. گزینه ها بی پایان هستند ، اما مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید ، ایمان داشته باشید هر کتابی را که انتخاب کنید دانش خود را گسترش داده و شخصیت خود را توسعه خواهید داد.

15. به جلوگیری از اتلاف وقت در رسانه های اجتماعی کمک می کند.

در زمان بیکاری، دسترسی به رسانه های اجتماعی یا روشن کردن تلویزیون وسوسه انگیز است ، اما این رسانه ها اغلب اطلاعات معنی دار و کاربردی را ارائه نمی دهند و می توانند زمان شما را تلف کنند. اگر به جای گشت و گذار در اینستاگرام خود یا عوض گردن پی در پی کانال های تلوزیونی ، از آن زمان برای توسعه خود و گسترش ذهنیت خود از طریق کتاب استفاده کنید ، زندگی شما چگونه خواهد بود؟ نیازی نیست کوله پشتی های پر از کتابی را حمل کنید یا چشم خود را مجبور به تمرکز بر روی کلمات چاپ شده کوچک کنید. خودآموزی و یادگیری به آسانی با ضربه زدن روی دکمه روی تلفن و روشن کردن کتاب صوتی است. تمام مزایای باورنکردنی کتاب های صوتی در نوک انگشتان شماست ، بنابراین منتظر چه هستید؟ گوش دهید و ببینید چه تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد میشود.

16. گذراندن زمان با کیفیت با دوستان و خانواده

گوش دادن به کتاب های صوتی می تواند ما را به فرزندان ، والدین ، ​​همسر و دوستان خود نزدیک کند. درست است که بیشتر دوستداران کتاب از تنهایی خواندن کتاب لذت می برند ، اما این اشتیاق زمانی بیشتر میشود که به اشتراک گذاشته شود. لذت بردن از کتاب های صوتی به صورت گروهی مزایای بسیاری را ارائه می دهد مانند گذراندن زمان با کیفیت در حین گوش دادن پس میتوانید عزیزان خود را دور هم جمع کنید ، راحت باشید و پیش رفتن داستان را با هم گوش دهید.

17.سهولت دسترسی

چند وقت یکبار بدون همراه داشتن گوشی خود از خانه خارج میشوید؟ در عصر امروز تلفن همراه به یک ضرورت تبدیل شده است. بر اساس گزارش Statista ، در سال 2008 ، کمتر از 25 درصد از بزرگسالان در انگلستان تلفن هوشمند داشتند. در سال 2020 ، گزارش شد که این تعداد به 99 درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که 99 درصد از ما دستگاهی داریم که می تواند هنگام خارج شدن از خانه کتاب صوتی پخش کند. و با خدماتی مانند Audible که به شما امکان می دهد عناوین خود را برای استفاده آفلاین بارگیری کنید ، می توانید بدون نیاز به اتصال به اینترنت ، به کتابهای صوتی خود در هر کجا که هستید گوش دهید.

18. سهولت ذخیره سازی

کتابهای صوتی نیازی به قفسه کتاب فیزیکی ندارند ، همه آنها به صورت دیجیتالی در برنامه کتابهای صوتی انتخابی شما ذخیره می شوند. بسیاری از ما این احساس را داریم که می خواهیم کتاب بخریم ، اما جایی برای نگهداری آنها در خانه نداریم کتاب های صوتی این مشکل را برطرف می کند ، و به شما در صرفه جویی در فضا و دسترسی در هر زمان که نیاز دارید ، کمک میکند!

19. توانایی خواندن با چشمان بسته

گاهی اوقات تمرکز بر کلمات در یک صفحه دشوار است. با استفاده از یک کتاب صوتی ، شما حتی نیازی به بازکردن چشمان خود برای لذت بردن از داستان ندارید. به گفته دکتر قوشه ، چشم پزشکی پیشرفته ، “بستن چشم ها باعث آرامش ذهن شما می شود و عضلات و اندام های شما را آرام می کند” ، این یک مزیت دیگر برای کتاب های صوتی است! توانایی کاوش در یک داستان با چشمان بسته نیز به ما این امکان را می دهد که حواسمان پرت نشود و با آنچه که در اطراف ما اتفاق می افتد ، حواسمان را پرت نکنیم.

20.غرق شدن در کتاب

با استفاده از کتاب های صوتی ، این فرصت را دارید که کاملاً در یک داستان غرق شوید. با چشمان بسته و راحت به کتاب مورد علاقه خود گوش دهید و روی هیچ چیز تمرکز نکنید ، جز جزئیاتی که نویسنده برای شما ارائه کرده است. چهره ها ، مناظر و سناریوها را به گونه ای تصور کنید که با یک کتاب فیزیکی نمی توانید.

خط آخر:

اینها برخی از مزایای کلیدی کتاب های صوتی بودند. هنگامی که گوش دادن به کتابهای صوتی را شروع می کنید ، موارد دیگری نیز وجود خواهد داشت.

اگر هنوز کتاب های صوتی را امتحان نکرده اید ، به شما توصیه می کنم که سراغ آن بروید و آنها را امتحان کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ضبط فیلم از صفحه نمایش

آموزش روش‌های ضبط فیلم از صفحه نمایش دسکتاپ

تصور کنید باید به کسی نشان دهید که چگونه به یک حساب آنلاین وارد شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *