۱۰ موضوع مهم که قبل از ازدواج حتما باید درباره آن صحبت شود

یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد ازدواج است. و همه ی افراد تا لحظه عقد به این فکر میکنند که آیا انتخاب آنها درست است؟ پس یکی از بهترین کارها این است که قبل از ازدواج با سوالات اساسی از طرف مقابل همه جوانب را بسنجیم. و سپس فرد مقابل خود را انتخاب کنیم. چرا که دلایل زیادی وجود دارد که طلاق در سال اول زندگی رخ می دهد. 

10 موضوع مهم برای صحبت قبل از ازدواج

صحبت قبل از ازدواج

1. گذشته

وقتی صحبت از برنامه ریزی برای ازدواج می شود ، صحبت در مورد گذشته خود بسیار مهم است ، زیرا گذشته در شکل گیری حال نقش دارد. خواه گذشته شما آلوده به درد و ناراحتی باشد ، یا مملو از امید باشد – شما باید از جایی که می خواهید وارد رابطه واقعی شوید درباره روابط گذشته ، سابقه خانوادگی و تجارب قابل توجه (مثبت و منفی) که شما را شکل داده اند با فرد مقابل خود صحبت کنید. برخی از موارد هستند که باید هنگام بازگشت به گذشته مورد بحث قرار گیرند تا بتوانید در حرکت به جلو با هم همراه شوید.

2. خانواده

خانواده شما پس از ازدواج چه نقشی در زندگی شما خواهند داشت؟ دیدارها ، تعطیلات و مواقع خاص چه تاثیری بر روابط شما با یکدیگر خواهد داشت؟ آیا سنت های خود را دارید ، یا سنت های خانواده خود را ادامه می دهید؟ خانواده ما در مورد زندگی و تصمیم گیری ما چه نقشی خواهند داشت؟ تلفیق دو نفر از دو خانواده جداگانه در یک خانواده امری است که خیلی ها آن را سبک می پندارند. اما این موضوعی است که اگر تا حدی با آن مقابله نشود و درباره آن به توافق نرسید  باعث فشار و استرس زیادی می شود.

صحبت قبل از ازدواج

3. رابطه جنسی

دیدگاه های ما در مورد جنسیت و رابطه جنسی مدت ها قبل از اینکه متعهد به ازدواج شویم ، شکل می گیرد. راحت بودن با این موضوع مکالمه بسیار مهم است ، زیرا موضوعی است که شما برای ادامه زندگی زناشویی خود به آن نیاز دارید. دیدگاه شما درباره جنسیت چیست و چگونه شکل گرفته است؟ سابقه جنسی گذشته شما چیست و چگونه ممکن است بر روابط شما تأثیر بگذارد؟ چه انتظاراتی از طرف مقابل دارید ؟ درک دیدگاه های جنسی خود و دانستن دیدگاه های شریک زندگی خود بخشی مهم در آماده سازی برای صمیمیت هردوی شماست.

4. اسرار

چه موقع زمان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن “اسرار” است ؟ اسرار یا همان بخشهایی از زندگی شما که بندرت با دیگران به اشتراک می گذارید. وقتی روابط شما صمیمی میشود و به ازدواج نزدیک میشوید ، زمان خوبی برای به اشتراک گذاشتن این چیزهه میباشد. از اسرار خانوادگی ، گرفته تا انتخاب های شخصی ، از مشکلات بهداشتی تا نگرانی های مربوط به سلامت روان ، این زمان برای به اشتراک گذاشتن چیزهای کوچک و بزرگ است ، که زمینه ساز صداقت و صراحت به عنوان پایه و اساس روابط شما است.

5. انتظارات

از آنجا که انتظارات بخشی عمیق از آنچه که ما هستیم است ، بیشتر ما در مورد آنها فکر نمی کنیم. اما صحبت در مورد این موارد به ما فرصتی می دهد تا آنها را به روشی سازنده حل کنیم. نظرات شما در مورد نقش های شغلی ، خانوادگی و ازدواج چیست؟ چگونه می توانید پخت و پز ، نظافت و کارهای خانه را انجام دهید؟ این یکی از مهم ترین بخش های زندگی برای زمانی است که میخواهید با فرد مقابل خود ازدواج کنید‌.

صحبت کردن

6. پول

شگفت آور است که چگونه چنین موضوع به ظاهر خوش خیم قبل از ازدواج ، می تواند پس ازدواج زمینه ساز طلاق باشد. زوج های زیادی در دام استرس مالی و کشمکش ها گرفتار می شوند ، زیرا وقت خود را برای بحث در مورد امور مالی صرف نکرده اند. عادت های خرجی شما چیست؟ آیا بدهی دارید و چگونه می خواهید آن را پرداخت کنید؟ دیدگاه شما در مورد پس انداز چیست؟ قبل از آنکه یکی شوید حتما درباره این موضوع بحث و گفتگو کنید زیرا ممکن است شخص مقابل شما نتواند انتظارات شما را برآورده کند و بعدها دچار مشکل شوید‌

7. ایمان

وقتی صحبت از ایمان واقعی می شود ، این بخشی از شماست. اما به همان اندازه که حفظ رابطه فردی خود با خدا مهم است ، مهم است که وقتی به ازدواج نگاه می کنیم ، در رابطه با ایمان و خدا نیز با شخص مورد نظر خود صحبت کنیم. بحث در مورد  نماز ، قران ، نقشهای معنوی ، عقاید کلامی و ترجیحات فرقه ای همه مواردی است که باید درباره آنها صحبت کنید زیرا اختلاف عقاید شکاف عمیقی در شما ایجاد میکند. بنظر شما بهترین سن ازدواج چه سنی است؟ 

8. کودکان

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم به تفاهم رسیدن در طرف درمورد تعداد کودکان است‌. دوست دارید چند فرزند داشته باشید؟ اگر نتوانید باردار شوید چه اتفاقی می افتد؟ چگونه کودکان خود را تربیت میکنید و نظرات شخصی شما در مورد فرزندپروری چیست؟ چه کسی از کودک مراقبت خواهد کرد ، و نظرات شما در مورد مراقبت روزانه ، مدرسه و موارد مشابه چیست. بسیاری از جنبه های مهم این موضوع وجود دارد که صرف وقت برای بحث و کار کردن در آنها مفید خواهد بود.

صحبت های قبل از ازدواج

9.ده سال دیگر خود را چگونه میبنید؟

سعی کنید با همسر آینده خود درباره ده سال آیندهتان بحث و گفتگو کنید. این موضوع مهمی است زیرا تصورات شما از زندگی اینده با همسرتان را بازگو میکند و اینگونه میتوانید با هم به توافق برسید و میزان تفاهم خود در شکل گیری زندگی اینده را بررسی کنید.

10. مبارزات

ازدواج همه چیز را بزرگ می کند. مانند نقاط قوت و ضعف های شما. قبل از ورود به ازدواج ، باید با عادت های بد خود مبارزه کنید. آیا تمایل به ابراز خشم از طریق عصبانیت دارید؟ آیا با رفتارهای اعتیاد آور دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا در زندگی شما زمینه هایی وجود دارد که قبل از حرکت به سمت ازدواج نیاز به افشای آنها و پرداختن به آنها داشته باشید؟ وقت بگذارید و صریح و صادقانه در مورد مبارزات خود صحبت کنید و زمانی را برای تلاش در جهت امید و شفابخشی اختصاص دهید.

فصل قبل از ازدواج یک دوران غنی و شاد در زندگی یک زن و شوهر است. اجازه ندهید فشار داشتن” مراسم عروسی عالی” شما را از آنچه که واقعاً مهم است دور کند. برای عروسی خود برنامه ریزی کنید ، اما مهمتر از همه ، برای ازدواج خود برنامه ریزی کنید‌ زیرا یک ازدواج سالم چیزی است که ارزش آن را دارد که واقعا برا آن جشن بگیرید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

آموزش نقاشی در تهران

۷ باور اشتباه در ارتباط با نقاشی که مانعی برای پیشرفت یادگیری است

بسیاری از ما نقاشی را دوست داریم و از آن با عنوان یک سرگرمی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *