کدام فرم بینی برای چهره من مناسب تر است؟

بینی در قسمت میانی صورت قرار دارد. داشتن بینی زیبا متناسب با سایر اجزای صورت مانند گوش ها، لب ها، چشم ها، چانه و گونه، بر زیبایی تاثیر مطلوب می گذارد. با جراحی بینی شما میتوانید چهره ای زیباتر داشته باشید. نوع جراحی بینی برای بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت می باشد.

در زمان انجام جراحی بینی عوامل زیادی را باید مد نظر داشت مانند اینکه بینی فرد غضروفی و یا استخوانی می باشد. ایجاد هر مدل بینی بعد از جراحی، برای تمام صورت ها مناسب نیست. در زمان انتخاب نوع جراحی، باید به جنسیت فرد هم توجه داشت تا یک بینی زیبا و متناسب با صورت فرد ایجاد شود.  از مهمترین مسائلی که در زمان انجام جراحی زیبایی بینی باید به آن توجه کرد، این است که باید عملکرد حس بویایی و تنفسی بینی،  سالم باشد. همچنین با گذشت زمان مشکلاتی برای عملکرد بینی ایجاد نشود.

دکتر پژمان سرشارزاده

مدل های بینی

جراحی بینی یکی از عمل های زیبایی می باشد که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در حال حاضر بسیاری از خانم ها و جوانان علاقمند هستند که عمل بینی را انجام دهند. اما در زمان انتخاب روش مناسب جراحی بینی باید به مدل بینی توجه کرد.

  • بینی گوشتی: در بینی گوشتی ضخامت پوست و چربی زیر پوست، زیاد است. غضروف بینی کمتر از غضروف بینی استخوانی می باشد. برای عمل بینی گوشتی، جراح غضروف و بافت استخوانی بینی را تقویت می کند تا بینی خوش فرم تر شود.
  • بینی استخوانی: بینی استخوانی دارای تیغه استخوانی مستحکم، غضروف کافی و پوستی نازک می باشد. معمولا در بینی استخوانی، قوز کمی وجود دارد. اکثر کسانی که دارای بینی استخوانی هستند، برای رفع قوز بینی، عمل بینی را انجام می دهند. اشکالات بینی مانند پولیپ بینی، شکستگی بینی، انحراف تیغه بینی و … در طی این عمل درمان می شوند. جراحی بینی استخوانی یکی از بهترین نتایج را بعد از عمل حاص میکند.
  • بینی زینی شکل: جراحی بینی برای درمان بدشکلی فرم بینی انجام می شود. عوامل موثر بر ایجاد بدشکلی بینی شامل مواردی مانند عوامل مادرزادی، نژاد، ضربه دیدن بینی، نزدیک بودن سپتوم غضروفی یا استخوانی به صورت، برداشتن بیش از اندازه از سپتوم غضروفی در عمل سپتوپلاستی، ابتلا به بیماری هایی مانند سالک، سیفلیس و جذام و مصرف بیش از اندازه کاکوئین اشاره کرد.
  • بینی با انحراف داخلی: در برخی موارد بینی حول محور طولی خود پیچ خورده است. در اکثر مواقع این عارضه، بر اثر صدمات بینی در دوران کودکی ایجاد می شود و  غضروف بینی و استخوان آسیب می بینند. انحراف بینی یکی از عوامل موثر برای انجام عمل بینی می باشد.

جراحی زیبایی بینی

انواع مدل های جراحی بینی

کسانی که قصد جراحی بینی را دارند، باید انتظارات واقع بینانه از عمل داشته باشند. جراحی بینی باید به گونه ای انجام شود که نتیجه متناسبی با سایر اجزای صورت تشکیل شود. داشتن بینی غیر طبیعی و ظاهری مصنوعی موجب ایجاد زیبایی و جذابیت نخواهد شد.

جراحی بینی طبیعی

بیشتر خانم ها و آقایان روش جراحی بینی طبیعی را انتخاب می کنند. زیرا در این روش مشکلات بینی رفع می شود و بینی تغییر زیادی نمی کند.  در برخی مواقع اشخاصی که بعد از عمل با شما برخورد دارند، متوجه نمی شوند که شما جراحی زیبایی بر روی بینی خود انجام داده اید. دکتر پژمان سرشارزاده جراح بینی در تهران به افرادی که نمیخواهند تغییرات زیادی در ظاهر بینی خود ایجاد کنند این جراحی را پیشنهاد می دهد.

جراحی بینی طبیعی برای برطرف شدن مشکلات ظاهری بینی مانند افتادگی نوک بینی، قوز بینی، پهنای نوک بینی و انحراف بینی انجام می شود. در این روش بینی زیبا و متناسب با دیگر اجزای صورت می شود.  در عمل بینی طبیعی عوارض جانبی مانند باقی ماندن جای بخیه، کوچک شدن بیش از اندازه سوراخ های بینی و فرورفتگی های زیاد در قسمت پشت و پره های بینی ایجاد نمی شود.

جراحی بینی طبیعی از بهترین و مناسب ترین روش های عمل بینی می باشد. در این عمل بینی، توانایی تکلم، عملکرد تنفسی و بویایی بینی دستخوش تغییرات نخواهد شد و سلامتی عمومی فرد حفظ می شود.

مدل بینی فانتزی و یا عروسکی

برخی از افراد جوان، طرفدار مدل غیر طبیعی بینی هستند. در این جراحی نوک بینی به سمت بالا کشیده می شود. در جراحی بینی فانتزی قوس پشت بینی، بیش از اندازه ایجاد شده و در قسمت پره های بینی، فرورفتگی زیادی شکل می گیرد.  در این روش عمل بینی به مقدار زیادی کوچک می شود.

مدل بینی فانتزی برای کسانی مناسب است که دارای بینی استخوانی و اجزای صورت ظریف هستند. نتیجه عمل بینی در این افراد که دارای پوست بینی نازک و تیغه بینی محکمی هستند،  بهتر خود را نشان می دهد. اما باید توجه داشت در این روش تناسب بین اجزای صورت از بین می رود. در این روش ممکن است، اختلالاتی در عملکرد تنفسی و بویایی فرد ایجاد شود. همچنین ممکن است فرد دچار مشکلاتی در تکلم و گفتار شود.

بعد از  انجام این جراحی، هنگام برخورد با دیگران در اولین نگاه، متوجه عملی بودن بینی می شوند زیرا ظاهری بینی غیر طبیعی می باشد. این روش جراحی بینی برای جوانان در کوتاه مدت جذاب و خوشایند است اما در دراز مدت آزار دهنده است. افرادی که این نوع جراحی را انجام می دهند، بعد از گذشت چند سال جراحی دیگری برای ترمیم و اصلاح فرم بینی انجام می دهند.

جراحی بینی نیمه فانتزی

حدود نیمی از خانم هایی که قصد انجام جراحی بینی دارند، از روش عمل بینی نیمه فانتزی استفاده می کنند. در این روش جراحی، شکل و اندازه بینی  متناسب با سایر اجزای صورت تغییر می کند. در این روش نوک بینی نسبت به عمل بینی طبیعی کمی بالاتر و قوس پشت بینی هم مقداری بیشتر از عمل بینی طبیعی می باشد.

عمل بینی

در جراحی بینی نیمه فانتزی اندازه سوراخ های بینی و پهنای بینی از روبرو باریکتر از عمل بینی طبیعی می باشد. ظاهر بینی در این روش همانند مدل عروسکی تغییرات زیادی نمی کند. هنگام برخورد با دیگران بعد از جراحی ممکن است، متوجه نشوند که فرد عمل بینی انجام داده است.

تفاوت عمل بینی در خانم ها و آقایان

جراحی بینی در خانم ها با آقایان متفاوت است. عواملی مانند ظرافت، استخوانی تر بودن و نازک تر بودن پوست بینی خانم ها نسبت به آقایان موجب ایجاد تفاوت هایی در عمل می شوند. همچنین به دلیل بیشتر بودن غده های چربی نوک بینی آقایان نسبت به نوک بینی خانم ها،  عمل جراحی متفاوت می باشد.

کلام آخر

تمام کسانی که می خواهند، جراحی بینی انجام دهند، باید حتما به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر مراجعه کنند. انتخاب یک روش مناسب موجب ایجاد ظاهری زیبا و جذاب می شود. در نتیجه موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر سرشار زاده به آدرس  drsarsharzadeh.com  مطرح کنید.

 

 

 

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

چه زمان نباید از روغن برای پوست سر استفاده کرد؟

روغن تراپی کف سر یک روش طبیعی و عالی برای تقویت و رفع مشکلات مو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *