پانزده برنامه برتر آموزش زبان در سال ۲۰۲۱

همه ما همیشه دنبال روش های جدید و آسان برای یادگیری زبان های خارجی هستیم. چه فردی مبتدی هستید چه حرفه ای، برنامه های آموزش زبان با ویژگی های خاص همیشه به ارتقا و پیشرفت شما کمک می کند. امروزه دانش زبانی بخصوص زبان انگلیسی به‌خاطر زبان بین‌المللی، یکی از اساسی‌ترین ابزارهای موفقیت در رقابت‌های کاری و تحصیلی به‌شمار می‌رود. زبان انگلیسی پل ارتباطی برای ایجاد روابط برون مرزی با اقوام و ملیت های مختلف در مقیاس جزئی است که به راحتی می توانید در شبکه های اجتماعی با فردی ان سوی جهان ارتباط کلامی برقرار کنید، این ارتباط تنها نیازمند یک زبان بین المللی مشترک است.اگر در آموزش زبان مبتدی هستید، و قصد دارید یک زبان خارجی را روان صحبت کنید یا مهارت مکالمه انگلیسی روزانه خود را بهبود ببخشید ، اینها بهترین برنامه هایی هستند که به شما در یادگیری سریع انگلیسی کمک می کنند. اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید ، یکی از برنامه های یادگیری انگلیسی زیر را دانلود کنید تا انگلیسی خود را ارتقاء ببخشید.طبق آمار منتشرشده، تعداد افراد تک‌زبانه روبه کاهش است. این آمار نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از جمعیت زمین حداقل به دو زبان و ۱۳ درصد به سه زبان، ۳ درصد به چهار زبان و فقط ۱ درصد به پنج زبان یا بیشتر تسلط دارند. سؤالی که ایجاد می‌شود این است که جایگاه شما در این آمار کجاست؟ آیا در بین اکثریت دوزبانه یا بیشتر قرار دارید؟

یادگیری زبان انگلیسی یا به‌طورکلی هر زبان دوم دیگری، مزایایی دارد. برای مثال، در رقابت‌های استخدامی، زبان دوم موجب درخشش روزمه‌ی شما خواهد شد. در آینده هم زندگی بدون زبان انگلیسی بسیار دشوار می‌شود. به‌علاوه، یادگیری زبان دوم موجب آسان‌شدن یادگیری زبان‌های بعدی خواهد شد.

در نهایت، زبان دوم رشد شخصیتی، فرهنگی و خلاقیت را درپی خواهد داشت. بنابراین، از هرسو که درنظر بگیرید، یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دوم دیگری به‌نفع شما است و مسیر موفقیت کاری را برای شما هموار می‌کند.

دراین بین، روش‌های سنتی و نوین آموزش زبان انگلیسی وجود دارند. یکی از روش‌های نوین، استفاده از برنامه های اموزش زبان انگلیسی است که به‌کمک آن می‌توانید دانش زبانی را توسعه دهید و ساختار زبانی کارآمدی بنا کنید.
اموزش زبان انگلیسی

پیشنهاد سر دبیر : چت با خارجی ها برای تقویت زبان

این برنامه ها به زیرمجموعه‌ی برنامه های اموزش زبان انگلیسی برای اندروید، آیفون و کامپیوتر تقسیم می‌شوند. البته، طبقه‌بندی‌های دیگری هم می‌توان برای آن‌ها تعریف کرد. برای مثال، برنامه  اموزش زبان انگلیسی برای کودکان یا اپلیکیشن‌های متمرکز بر یکی از مهارت‌ها زبانی مثل مکالمه، لغات یا گرامر.

بهترین برنامه های اموزش زبان انگلیسی در پلتفرم‌های مختلف بستگی به معیارها و نیازهای شما دارد. در این مقاله قصد داریم به‌طورکلی ویژگی‌ها و امکانات بهترین برنامه های اموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم تا بتوانید از بین آن‌ها اپلیکیشن مناسب خود را انتخاب و یادگیری زبان انگلیسی را فورا شروع کنید.

اینجا لیستی از برنامه موبایل اموزش زبان آماده کردیم تا جستجو را برای شما آسان تر کنیم. احتمالاً با برخی از آنها آشنا هستید، اما مواردی جدید هم خواهید یافت.

برنامه های آموزش زبان انگلیسی

1. Memrise

برنامه Memrise دقیقا همان چیزی است که شما برای تمرین واژگان سرگرم کننده می خواهید. تقریباً برای هر زبانی که می توانید تصور کنید، دوره های آموزشی داریم. می توانید دوره های استاندارد را بر اساس کتابهای درسی محبوب یا لیست های واژگان و همچنین مجموعه واژگان کمتر شناخته شده مانند “کلمات شیطانی ژاپنی” یا ترجمه ژاپنی هری پاتر و سنگ فلسفه پیدا کنید. این برنامه دارای ۴۵ میلیون کاربر فعال است که نشان می‌دهد این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود.

این برنامه از یک روش یادگیری پیروی می کند که متکی به ایجاد ارتباطات خنده دار یا عجیب و غریب با کلمات مورد مطالعه است. دوره ها غالباً با میم (mem) همراه هستند که برای به یادآوری واژگان طراحی شده اند. میم ها توسط کاربران ایجاد می شوند و هر کس می تواند میم خود را اضافه کند! هم درآمد و هم ایجاد میم منبع خوبی است که به شما کمک می کند تا در سلسله مراتب کاربران Memrise (از Membryo به Overlord) پیشرفت کنید.

این برنامه تدریس زبان را با کمک ویدئو انجام می‌دهد و افرادی که به زبان مسلط هستند ازطریق ویدئو به سایر زبان‌آموزان تازه وارد، آموزش خواهند داد. درواقع، اپلیکشن آموزش زبان Memrise با یاری افراد بومی در یک منطقه و به‌صورت عملی زبان را آموزش می‌دهد. برای مثال، شخصی با زبان اصلی (Native) انگلیسی ویدئویی را با زبان‌آموزان به‌اشتراک می‌گذارد تا ازطریق آن بتوانند توانایی گفتار خود را تقویت کنند و اصطلاحات جدید بیاموزند.

memrise برنامه اموزش زبان

 

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise رویکرد تدریس زبان Direct Method را برای آموزش زبان استفاده می‌کند. در این روش زبان‌آموزها به‌طور مستقیم در شرایط زبان هدف قرار دارند و مفاهیم فقط به‌وسیله‌ی زبان هدف توضیح و تفسیر خواهند شد. به بیانی دیگر، زبان‌آموز در این روش، زبان دوم را همانند زبان مادری خود آموزش می‌بیند. فرض کنید نوزادی تازه به‌دنیا آمده است و هیچ ساختار زبانی منسجمی ندارد و رفته‌رفته با قرارگیری در موقعیت‌های زبانی و شنیداری صحبت‌های والدین با او یا با یکدیگر، ساختار زبانی خود را گسترش می‌دهد و درطی سال‌ها، ایرادهای آن ساختار را رفع می‌کند؛ بنابراین در این روش هیچ ترجمه‌ای صورت نمی‌گیرد و مفاهیم به‌وسیله‌ی زبان هدف و اشیاء، تصاویر و… آموزش داده خواهند شد و زبان‌آموز با کمک تمرین‌های شفاهی، مهارت‌های خواندن، نگارش، شنیداری و گفتاری را توسعه می‌دهد.

برنامه آموزش زبان Memrise را می‌توان بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه‌ی انگلیسی دانست. البته، به‌خاطر داشته باشید که استفاده از این برنامه نیاز به دقت بالایی دارد تا بتواند مثمرثمر واقع شود، زیرا قرار است خود زبان‌آموز نکات مهم را از روی فایل‌های ویدئویی کشف کند و خودآموزی کند.

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise همچنین، با استفاده از بازی و آموزش تک‌به‌تک باعث می‌شود نوع تلفظ زبان‌آموز مثل یک فرد بومی شکل بگیرد و ادای آواها با ظرافت خاصی انجام شود؛ البته به‌شرطی که آموزش را جدی بگیرد و عادت مطالعه‌ی روزانه‌ی زبان را در خود ایجاد کند. یکی از نکات مهمی که می‌توان با استفاده از اپلیکیشن Memrise از آن بهره‌مند شد، آموزش ۵ دقیقه‌ای روزانه است.

کاربر می‌تواند انواع زبان‌ها، از مکزیکی گرفته تا فرانسوی و انگلیسی یا عربی را مسلط شود، فقط باید روزانه ۵ دقیقه زمان برای یادگیری درنظر بگیرد. اپلیکیشن Memrise بخشی از آموزش‌های خود را به‌رایگان دردسترس قرار داده است و برای استفاده از سایر بخش‌ها باید اشتراک خریداری کنید.

 

 

برنامه تموزش زبان انگلیسی

2. LinguaLift

Lingualift

اپ LinguaLift یک برنامه آموزش زبان است، که بیشتر به دنبال کسانی است که می خواهند یک برنامه کامل زبان با راهنمایی یک معلم خصوصی داشته باشند و زبان را به طور جدی دنبال کنند. این سبک آموزش مانند یک معلم حرفه ای است که این اپ را متفاوت می کند.
مربیان همیشه در دسترس شما هستند تا به سوالاتتان پاسخ دهند. آنها می توانند به گرامر کمک کنند، منابع اضافی را پیشنهاد می دهند و حتی تکالیف را برای علاقه مندان تعیین و تصحیح می کنند.

 

3. Rosetta Stone

اپلیکیشن آموزش زبان Rosetta Stone یک از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که پیشینه‌ی شرکت توسعه‌دهنده‌ی آن به سال ۱۹۹۲ می‌رسد و یکی از اولین نرم‌افزارهای آموزش زبان به‌شمار می‌رود. این نرم‌افزار حالا در قالب اپلیکیشن در پلتفرم‌های اندروید و آ‌ی‌او‌اس نیز دردسترس قرار گرفته است. به‌باور توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن، همه‌ی افراد توانایی یادگیری زبان را دارند؛ اما این مسئله حاصل تلاش زیاد است و چیزی نیست که در یک شب اتفاق بیفتد.

این اپلیکیشن در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی گوگل بوده و در سال ۲۰۱۹ توسط PCMag نیز در فهرست برترین‌ها قرار گرفته است. علاوه‌براین، جایزه Tabby Awards را نیز در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرد و در جشنواره‌ی بهترین اپلیکیشن‌های موبایل سال ۲۰۱۹ برنده‌ی طراحی شد.

بدون اپ Rosetta Stone هیچ لیستی از برنامه های برتر آموزش زبان کامل نخواهد بود. دلیلی که ما آن را وارد لیست کرده ایم این است که یکی از شناخته شده ترین برنامه های یادگیری زبان شده است.

شعار و روش آنها در یادگیری زبان “مانند یک کودک یاد بگیرید” است. اما یک اشکال اساسی در این مکتب فکری وجود دارد و آن این است که روشهای بسیار موثرتر و سریعتری برای یادگیری یک زبان در بزرگسالی وجود دارد.

اپلیکیشن Rosetta Stone چندین زبان مختلف اعم از: انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، چینی، عربی و حتی فارسی را پوشش می‌دهد و کاربران می‌توانند از بین این زبان‌ها هرکدام را که می‌خواهند به‌صورت آنلاین یا آفلاین، آموزش ببینند. زبان‌آموز با کمک این برنامه‌ی آموزش زبان می‌تواند باتوجه‌به نیاز خود برنامه‌ی شخصی یادگیری زبان داشته باشد و آن را دنبال کند. رویکرد آموزشی این اپلیکیشن برای بازدهی بهتر زبان‌آموز، استفاده از رویکرد «غوطه‌وری زبان» (Language Imersion Method) است. این شیوه‌ی آموزش زبان به‌گونه‌ای است که زبان‌آموز را در موقعیت و فضای زبان هدف قرار می‌دهد.

برای مثال، یکی از اثرگذارترین کارها برای غوطه‌وری زبانی، استفاده از گوشی در زبان هدف است، اگر درحال یادگیری زبان انگلیسی هستید بهتر است منوی گوشی خود را انگلیسی کنید. حال این اپلیکیشن نیز با همین روش شما را در موقعیت زبانی غوطه‌ور می‌کند.

اپلیکیشن Rosetta Stone به‌صورت آفلاین دردسترس کاربران قرار دارد و حتی اگر نسخه‌های مختلف آن را روی دستگاه‌های متفاوت استفاده می‌کنید، امکان همگام‌سازی فرایند آموزشی خود را در تمام دستگاه‌ها خواهید داشت.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

 

4. Duolingo

آموزش زبان، یادگیری

هنگامی که می خواهید هر برنامه یادگیری دیگری را توصیف کنید، چند بار این سوال را شنیده اید که “آیا مانند Duolingo است؟”

Duolingo امروزه محبوب ترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی در جهان است و یک برنامه کاملاً توصیه شده برای مبتدیان یادگیری زبان انگلیسی است. با این برنامه ی رایگان، آموزش زبان انگلیسی سرگرم کننده و اعتیاد آور است. این برنامه نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر فقط در پلتفرم اندروید دارد و تعداد کاربران این برنامه به‌طور کلی به رقم ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد! این اپلیکیشن درواقع یک برنامه‌ی گسترده آموزش زبان است و افراد می‌توانند با کمک آن به آموزش بیش از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشند.

برنامه‌ی آموزش زبان دولینگو به کاربر کمک می‌کند مهارت‌های گفتار (Speaking)، خواندن و درک مفاهیم (Reading)، شنیداری (Listening) و نگارش (Writing) را با تمرین‌های مختلف تقویت کند تا ساختار لغوی و دستوری لازم برای برقراری ارتباط به‌زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ایجاد شود.

برنامه اموزش زبان انگلیسی دولینگو یک برنامه‌ی آموزش زبان ازطریق بازی است و درس‌ها را با کمک بازی‌های مختلف به‌صورت مؤثر برای کاربر ارائه می‌دهد.

همچنین، این برنامه مسیر پیشرفت زبانی شما را زیرنظر خواهد داشت تا به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برسید و تمرین روزانه‌ی آموزش زبان را تبدیل به عادت کنید. دیگر ویژگی که باعث می‌شود اپلیکیشن دولینگو را به‌عنوان یکی از بهترین برنامه های اموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم، رایگان بودن آن است. کاربر با کمک این برنامه می‌تواند از بین ۲۸ زبان ارائه‌شده، هر زبانی را که می‌خواهد، به‌رایگان آموزش ببیند.

اپلیکیشن اموزش زبان انگلیسی Doulingo مورد توجه بسیاری از روزنامه‌نگاران و کارشناس‌ها قرار گرفته است، برای مثال می‌توان از مجله‌ی Time نقل قول کرد که در گزارشی مفصل، این اپلیکیشن را مورد ارزیابی قرار داده است، در گزارش این مجله گفته شده: «برنامه آموزش زبان دولینگو رمز و راز آینده‌ی آموزش زبان را در دست دارد.» ازجمله‌ زبان‌هایی که به‌وسیله‌ی دولینگو آموزش داده می‌شود، می‌توان به انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی، پرتغالی، ترکی، آلمانی، هلندی، اوکراینی، عربی، لاتین، ژاپنی و… اشاره داشت.

این برنامه همچنین، نسخه‌ی دیگری دارد که با نام Doulingo Plus شناخته می‌شود و با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد. تفاوت این برنامه با نسخه‌ی رایگان در عدم نمایش تبلیغات است.

اپلیکیشن آموزش زبان

5. HelloTalk

 

برنامه ای با هدف تسهیل تمرین های اسپیکینگ(گفتاری) و از بین بردن استرس احتمالی حین مکالمه در زمان واقعی است. زبان آموزان می توانند افراد بومی (native) را پیدا کنند و با استفاده از پیام های صوتی و متنی مانند واتساپ با آنها گفتگو کنند.

6. Mindsnacks

از هر هفت زبان که در اپ آموزش داده میشود، هر کدام هشت یا نه بازی کوچک دارند که برای کمک به شما در یادگیری واژگان، دستور زبان و تمرین گوش دادن طراحی شده اند. دروس ساده كوتاهي وجود دارد كه مفاهيمي را بيان مي كنند و قبل از اينكه به سطح تسلط برسید، در بازي ها آن هارا تمرين میکنید يا از شما تست گرفته مي شود. Mindsnacks پیشرفت شما را کنترل می کند، بنابراین می توانید به وضوح ببینید که برای دستیابی به مهارت در هر زمینه چقدر به یادگیری بیشتری نیاز دارید. هرچند این برنامه بسیار سرگرم کننده است و حتی اگر به مهارت مسلط شوید باز هم برمیگردید و بازی های آن را انجام خواهید داد!

7. Busuu

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی یا به‌طورکلی زبان، اپلیکیشن آموزش زبان Busuu است که در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل نیز قرار گرفته است.

اپ Busuu دوره های کامل را به 12 زبان ارائه می دهد. این برنامه رایگان است اما برای باز کردن بیشتر ویژگی ها و مواد درسی باید ماهانه 17 دلار پرداخت کنید. این برنامه شما را از طریق یادگیری کلمات به گفتگوهای ساده هدایت می کند که همه آنها صوتی هستند و می توانید به تلفظ افراد محلی گوش دهید.
این دروس در تم هایی سازماندهی می شوند که در آن مهارتها و اصطلاحات مربوط به وظایف را می آموزیم. همچنین هر آموزش دارای یک دوره کوتاه مسافرتی اختصاصی برای کسانی است که باید سریع مباحث مقدماتی را قبل از سفر به خارج از کشور کسب کنند؛ که بسیار مفید است!

این اپلیکشن بیش‌از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا و در پلتفرم‌های مختلف دارد و علاوه‌بر قرارگیری در فهرست اپلیکیشن‌های منتخب گوگل، در PC MAG نیز نمره‌ی عالی از منتقدان کسب کرده و توسط DtGV به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان در سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است. براساس گزارش تحقیقاتی که در وب‌سایت Busuu منتشر شده است، این اپلیکیشن درطی یک دوره مطالعه‌ی ۲۲ ساعتی می‌تواند اثرگذری یک ترم کلاس را برای زبان‌آموز داشته باشد.

بهترین برنامه های آموزش زبان

اپلیکیشن Busuu به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌تواند برای یادگیری ۱۲ زبان اعم از انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، چینی، لهستانی، روسی، پرتغالی، ایتالیایی، ترکی و عربی مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی متشکل از زبان‌آموزان در سراسر جهان است؛ بنابراین کاربران می‌توانند با سایر افراد ارتباط بگیرند و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند و دوستان بین‌المللی داشته باشند.

همچنین، برقراری ارتباط و پیداکردن دوست می‌تواند برای یادگیری و استفاده‌ی بیشتر از اپلیکیشن Busuu به‌عنوان یک محرکه‌ی قوی عمل کند.

زبان‌آموزها در اپلیکیشن Busuu برای یادگیری مکالمه و تقویت این مهارت، با افراد بومی تمرین می‌کنند، برای مثال افرادی  که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است، به زبان‌آموزهای زبان انگلیسی آموزش مکالمه می‌دهند و زبان‌آموزان با افراد بومی تمرین و تکرار خواهند کرد تا ساختار زبانی ارگانیک ایجاد کنند.

دیگر ویژگی این اپلیکیشن ارائه‌ی برنامه‌ی مطالعه باتوجه‌به اهداف کاربران است. برنامه‌ی مطالعه بنابر درخواست کاربر توسط کارشناس و ازطریق اپلیکیشن برای شما فراهم می‌شود. علاوه‌براین، آموزش گرامر در اپلیکیشن Busuu با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود تا درک بهتری از دانش کاربر کسب کند و براساس نیاز او، زمان آموزش‌های ضروری را افزایش دهد.

اپلیکیشن آموزش زبان Busuu همچنین، با همکاری سازمان تحصیلی McGraw Hill، به افرادی که بتوانند در آزمون، نمره‌ی معقولی کسب کنند، گواهی رسمی اعطا خواهد کرد که در سایر اپلیکیشن‌های آموزش زبان چنین ویژگی مشاهده نمی‌شود.

8. Babbel

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزشزبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر درسراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند.

این اپلیکیشن در تحقیقات دانشگاه‌های مختلف مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است و براساس نتایج به‌دست‌آمده، برای مثال در دانشگاه ایالتی میشیگان، ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان نمره‌ی دستورزبان و لغت خود را بهبود بخشیدند و ۷۳ درصد از داوطلبان نیز در مهارت گفتار پیشرفت نشان دادند. طبق تحقیقات دانشگاه ییل نیز که مطالعه‌ی سه‌ماهه روی داوطلبان خود انجام داد، تمام شرکت‌کنندگان در مدت سه ماه توانستند تسلط کلامی بیشتری بر زبان دوم پیدا کنند.

نسخه رایگان این برنامه با 40 کلاس ارائه می شود، بنابراین حتی بدون پرداخت هزینه هم این برنامه به شما امکان می دهد تا مقدار مناسبی از عبارات را به یکی از 13 زبان تدریس شده بیاموزید.
هر کلاس از آموزش گام به گام واژگان با کمک تصاویر شروع می شود. سپس کلمات در عبارات مرتبط استفاده می شوند و گفتگوهای کوتاه متناسب با سطح دانش آموز تنظیم می شوند تا به سرعت در ایجاد مهارت مکالمه کمک کنند.

 

علاوه‌بر تحقیقات دانشگاهی، در مطبوعات نیز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه به زبان انگلیسی را برنامه‌ی آموزش زبان Babbel معرفی می‌کنند.

درس‌ها در این برنامه به‌صورت تعاملی طراحی شدند و کاربران برای یادگیری زبان فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان درطول روز نیاز دارند. همچنین، درس‌ها در این اپلیکیشن براساس موضوع‌های تفکیک شده برای موقعیت‌های متفاوت طبقه‌بندی شده‌اند. این موضوع‌ها عبارت‌اند از: اصطلاحات مفید در سفر، اصطلاحات کاربردی در محل کار، اصطلاحات زندگی روزمره و مواردی دیگر که به زبان‌آموز امکان می‌دهد از این طریق به‌راحتی اصطلاحات را طبقه‌بندی کند.

اپلیکیشن آموزش زبان Babbel برای تمام مهارت‌های زبانی تمرین‌هایی را فراهم می‌کند و حتی کاربر می‌تواند با ادای تلفظ لغات، لهجه‌ی خود را ارزیابی کند، زیرا این اپلیکیشن به فناوری تشخیص صوت مجهز است و از این فناوری در راستای تقویت تلفظ زبان‌آموزان بهره می‌گیرد. این برنامه برای آموزش ۱۴ زبان مختلف، بیش‌از ۶٬۰۰۰ دوره‌ی آموزشی با بیش‌از ۶۰٬۰۰۰ درس ارائه می‌کند و افراد می‌توانند با اتکا به برنامه‌ی مدون آن، مهارت‌های خود را توسعه دهند.

اپلیکیشن اموزش زبان انگلیسی

9. TripLingo

 

همانطور که از نام این برنامه پیداست، هدف مسافرانی است که قبل از تعطیلات رویایی در موریس یا سفر کاری به مکزیک، باید مهارت های زبان خود را افزایش دهند.
این برنامه با هدف تقویت مهارت شما در صحبت کردن و فهمیدن است تا در یک فضای خارجی احساس گم شدن نکنید و باعث می شود اقامت شما نه تنها از نظر فرهنگی بسیار غنی باشد، بلکه استرس کمتری نیز داشته باشد. علاوه بر این، سازندگان تلاش کردند تا شما مانند افراد محلی به نظر برسید و از عبارات درستی استفاده کنید.

بهترین نرم افزار آموزش زبان

10. MosaLingua

اپلیکیشن آموزش زبان

اپ MosaLingua یک منبع کاملا غنی برای تعدادی از زبانها از جمله فرانسه، اسپانیایی و ایتالیایی است. می توانید با استفاده از عبارات و اعداد ساده، برنامه درسی استاندارد خود را طی کنید یا می توانید یکی از بسته های موضوعی خاص را انتخاب کنید. به عنوان مثال افراد، زمان یا گردشگری.
این بدان معناست که اگر اصول پایه را قبلاً فراگرفته اید و به دنبال پر کردن خلا خاصی از دانش خود هستید، می توانید بلافاصله آموزش خود را با این برنامه شروع کنید.

 

11.اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English: Learn English

اپلیکیشن های مناسب آموزش زبان

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن Hello English: Learn English است که توسط بیش‌از ۵۰ میلیون کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه تاکنون در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل قرار گرفته و در سال ۲۰۱۷ عنوان بهترین اپلیکیشن هندی را از آن خود کرده است. این برنامه دارای ۴۷۵ درس تعاملی برای آموزش زبان است که موضوع‌های مختلفی را در دستور زبان انگلیسی، لغات و… پوشش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English امکان آموزش آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است.

این برنامه همچنین، برای آموزش مهارت‌های خواندن، ترجمه، املای کلمه‌ها، دستورزبان و لغات با استفاده از بازی‌های تعاملی، نتیجه‌ی مؤثری در آموزش کودکان خواهد داشت.

اپلیکیشن آموزش زبان Hello English برای تمرین بهتر زبان‌آموزها از اخبار و ویدئوهای روزانه بهره می‌برد. دیکشنری این برنامه دارای ۱۰ هزار کلمه‌ی گوناگون با تلفظ دقیق است. کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه به‌صورت گروهی نیز زبان خود را تقویت کنند. به‌عبارتی دیگر، کاربران قادر خواهند بود ازطریق این اپلیکیشن با دوستان خود بازی، دانش زبانی یکدیگر را ارزیابی و حتی دوستان جدید پیدا کنند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود این برنامه در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی قرار بگیرد، وجود ویژگی ارتباط با مدرسان است. زبان‌آموزهای اگر با پرسشی روبه‌رو شوند که پاسخش را نمی‌دانند یا برای مبحثی نیاز به کمک و توضیح بیشتر داشته باشند، می‌توانند با مدرس‌ها ازطریق برنامه تماس بگیرند و از آن‌ها طلب راهنمایی کنند.

دیگر امکانی که می‌توان به آن اشاره کرد، ویژگی چت با ربات‌ها برای تقویت دانش زبانی است؛ همچنین کاربران با عملکرد خوب امتیاز دریافت می‌کنند و در رتبه‌بندی‌های منطقه‌ای، شهری و سراسری با سایر کاربران مقایسه خواهند شد. اپلیکیشن Hello English جزو بهترین اپلیکیشن‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی است که علاوه‌بر آن زبان‌های دیگری مثل هندی، اندونزیایی، تایلندی، عربی، اردو، چینی و چند زبان آسیایی دیگر را در خود گنجانده است.

 

12. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت یکی دیگر از بهترن اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن بیش‌از ۲۰۰ هزار کاربر دارد و یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی ایران است. روش آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن Grammar Translation Method است که به‌طور خلاصه به آن GTM گفته می‌شود. این روش آموزش زبان یکی از بهترین روش‌ها برای تدریس زبان دوم به‌خصوص برای بزرگسالان است.

در این روش تدریس مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی زبان‌آموز انجام می‌شود. برای مثال، معانی کلمه‌های انگلیسی به فارسی آموزش داده می‌شوند و دستور زبان نیز با استفاده از فارسی توضیح داده خواهد شد.

 

پلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت با استفاده از رویکرد GTM به کاربران کمک می‌کند ساختار زبانی خود را به‌گونه‌ای پیش ببرند تا بتوانند ادبیات انگلیسی را بخوانند و درک کنند. از ویژگی‌های رویکردی اپلیکیشن که بگذریم، به ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن می‌رسیم.

این ویژگی‌ها شامل محتوای آموزشی مدون می‌شود که در درس‌های متفاوت طبقه‌بندی شده است؛ همچنین آموزش گرامر به‌صورت صوتی و متنی انجام می‌شود تا نبود مدرس را تاحدی جبران کند. با کمک این اپلیکیشن زبان‌آموزها می‌توانند دایره لغات انگلیسی خود را تقویت کنند و مهارت‌های مکالمه و شنیداری خود را بالاتر ببرند. علاوه‌براین، شیوه‌ی بازی‌گونه‌ی آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن باعث می‌شود در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای کودکان قرار بگیرد. این اپلیکیشن درحال حاضر فقط برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است و متأسفانه کاربران iOS به آن دسترسی ندارند.

 

13. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی B-amooz

اپلیکیشن دیگری که در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، اپلیکیشن «زبان بیاموز» یا B-amooz است که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن آموزش زبان، علاوه‌بر زبان انگلیسی، برای یادگیری زبان آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی کاربر دارد. روش تدریس زبان در این برنامه مثل دیگر اپلیکیشن ایرانی آموزش زبان، روش GTM است تا بیشتری بازدهی را برای سنین مختلف داشته باشد.

 

اپلیکیشن آموزش زبان B-amoz دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام به‌خودی خود طبقه‌بندی دارند. این بخش‌ها عبارت‌اند از: بخش واژه‌آموزی، بخش گرامر، بخش خواندن و شنیدن و در آخر بخش الفبا و تلفظ. در بخش واژه‌آموزی مجموعه‌ی وسیعی از هزاران واژه به‌همراه مثال، توضیح، تلفظ و دانستی‌های ضروری گرامری ارائه شده است. در این بخش زبان‌آموز می‌تواند لغات طبقه‌بندی شده‌ی موضوعی یا کتاب‌های خاصی مثل «۵۰۴» یا «۱۱۰۰» را با استفاده از لایتنر و  فلش‌کارت مطالعه کند.

بخش گرامر یا دستور زبان اپلیکیشن B-amooz نیز دارای یک کتابخانه‌ی بزرگ از منابع آموزشی دستور زبان است که به‌صورت موضوعی طبقه‌بندی شده‌اند و زبان‌آموز می‌تواند دانش گرامری خود را با کمک آن‌ها گسترش دهد.

بخش خواندن و شنیدن متشکل است از چندین کتاب با متن‌های ساده تا سخت که درک مطلب و مهارت خواندن را تقویت می‌کند و در بخش آخر که الفبا و تلفظ است زبان‌آموزها با تلفظ صحیح واژه‌ها به‌وسیله‌ی حروف فونتیک آشنا می‌شوند تا تلفظ دقیق کلمات را یاد بگیرند. این اپلیکیشن ویژگی‌های زیاد دیگری نیز دارد که همگی به ایجاد ساختار منسجم زبانی کمک می‌کنند. درحال حاضر اپلیکیشن زبان بیاموز فقط برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است و کاربران iOS به آن دسترسی ندارند.

 

14. اپلیکیشن Elevate

اپلیکیشن Elevate درواقع یک برنامه‌ی همه‌فن حریف است و برای تقویت توانایی ذهن، افزایش تمرکز، تقویت مهارت گفتار، تقویت حافظه و سایر ابعاد انتزاعی مفید است. مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن شناسایی و همگام‌سازی برنامه‌ی تمرینی، مخصوص هر فرد است تا بتواند درطول مدت استفاده بهترین بازدهی را داشته باشد.

 

 

هرچه بیشتر از اپلیکیشن Elevate استفاده شود، مهارت‌های شناختی مهم، بهبود خواهند یافت و درنهایت موجب افزایش خلاقیت و بهره‌وری، کسب قدرت و اعتماد به‌نفس در کاربر می‌شود. براساس مطالعات انجام‌شده، کاربرانی که سه‌بار در هفته از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، رشد چشمگیری از خود به‌نمایش می‌گذارند و اعتماد به‌نفس استوارتری نسبت‌به سایر افراد دارند.

اپلیکیشن Elevate در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی علاوه‌بر تقویت بیان، امکان گسترش دایره لغات را فراهم می‌سازد و کاربران می‌توانند در قالب بازی، دانش لغوی خود را نیز به چالش بکشند. از سایر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به بیش‌از ۳۵ بازی فکری برای تقویت مهارت‌های شناختی مثل تمرکز، حافظه، حل مسائل ریاضی و درک مطلب اشاره کرد.

همچنین، کاربران به‌لطف بررسی دقیق برنامه می‌توانند گزارش جزئیات عملکرد خود را مشاهده کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسند. اپلیکیشن Elevate با کمک هوش مصنوعی به‌گونه‌ای فرایند تمرین کاربر را مدیریت می‌کند تا خسته‌کننده نباشد و همچنان تجربه‌ی چالش برانگیزی را برای کاربران ایجاد کند.

اپلیکیشن Elevate ازنظر بسیاری از روزنامه‌نگاران و کارشناس‌های رسانه‌ای، برنامه‌ی کاملی برای تمرین و تقویت ذهن است. ازجمله می‌توان به واشنگتن پست اشاره کرد که این اپلیکیشن را بهترین اپلیکیشن برای استراحت فکری درطول یک روز پرمشغله‌ی کاری لقب داده است. این اپلیکیشن را می‌توان بعداز ایجاد حساب کاربری به‌رایگان نیز استفاده کرد. برای اینکار باید بعداز عضویت، دکمه‌ی X در گوشه‌ی سمت چپ بالا را لمس کنید.امروزه به دلیل کاربرد گوشی همراه و اینکه 90 درصد افراد برای آموزش، ارتباط، اخبار و … از گوشی همراه استفاده میکنند میتوان با استفاده از نرم افزار های معرفی شده به راحتی به یادگیری زبان پرداخت.

15. اپلیکیشن Knudge

Knudge.me به شما کمک می کند واژگان را یاد بگیرید و بهبود بخشید و همچنین ریاضی را با کمک دوره های کوچک، فلش کارت تصویری و بازی های جالب تمرین کنید. واژگان جدید را آموزش می دهد و راه های زیادی برای تمرین ارائه می دهد. این برنامه برای دستگاه‌های iOS و Android رایگان است و به بهبود مهارت‌های ارتباطی کمک می‌کند. Knudge.me برای کودکان 11+ مناسب است.

Knudge.me قصد دارد به شما کمک کند واژگان خود را به روشی آسان، جالب و موثر یاد بگیرید. این پلتفرم بر روی الگوریتم های علمی پیشرفته کار می کند که به شما کمک می کند به روشی موثر یاد بگیرید. دوره های فعلی برای بهبود واژگان، اصطلاحات انگلیسی، افعال عبارتی، همنام ها/هم آوازها، کلمات رایج گیج کننده انگلیسی طراحی شده اند که به ارتقای زبان انگلیسی شما کمک می کنند.

Knudge.me چه مهارت هایی را توسعه می دهد؟
سازنده واژگان – آسان: این فهرست کلمات توسط متخصصان انتخاب شده است. تعاریف و جملات مثال برای هر کلمه در فهرست کلمات با فلش کارت های مفید به شما در بهبود دایره لغات کمک می کند.
سازنده واژگان – متوسط: واژگان خود را با این فهرست کلمات متشکل از 200+ کلمه بسازید. تعاریف، مترادف ها/متضادها، نکات حافظه و اینفوگرافیک ها به بهبود واژگان کمک می کنند. تسلط خوب به این کلمات همچنین به شما کمک می کند تا در آزمون های ورودی مانند CAT / GRE / GMAT / IELTS / TOEFL نمره خوبی کسب کنید.
سازنده واژگان – پیشرفته: امتحانات ورودی برای دستیابی به نمره خوب نیاز به تسلط بالایی بر واژگان دارند. تعاریف، جملات مثال، مترادف ها/متضادها و اینفوگرافیک ها به بهبود دایره لغات شما کمک می کند و به کسب نمره خوب کمک می کند. مفید برای امتحاناتی مانند CAT، MAT، XAT، NMAT، SNAP، GMAT، GRE، SAT، SSC، CGL، Bank PO، CET، GATE، IAS، IBPS، IELTS، IES، TOEFL، UPSC، JKSSB، PTE، DU JAT، Toeic، NIFT، JBPS، CFE.
اصطلاحات انگلیسی – حدود 250 اصطلاح رایج انگلیسی را بیاموزید. هدف این دوره بهبود واژگان و کمک به شما در ادامه مکالمات روزمره انگلیسی با استفاده از اصطلاحات رایج انگلیسی است.
افعال عبارتی – این دوره به شما کمک می کند تا بیش از 200 مورد از رایج ترین افعال عبارتی انگلیسی را درک کرده و از آنها استفاده کنید. درک خوب این افعال عبارتی به بهبود زبان انگلیسی و برتری در امتحانات رقابتی مانند CAT / XAT / NMAT / GRE کمک می کند.
کلمات گیج کننده رایج – بیش از 200 همونیم، هموفون و سایر کلمات گیج کننده. این دوره به شما کمک می کند تا با استفاده صحیح از همنام ها و همفون ها، از رایج ترین اشتباهات انگلیسی عبور کنید.
بازی ها
ترکیب و تطبیق: یک بازی جالب واژگان مبتنی بر زمان برای کمک به شما در بهبود مهارت های خواندن به روشی سرگرم کننده.
بازی Space Pursuit: یک بازی کلمات جالب برای کمک به بهبود مهارت های نوشتاری با حذف رایج ترین اشتباهات در زبان انگلیسی.
Fly High: یک بازی کلمات جالب که به ساخت واژگان شما کمک می کند در حالی که بالن سواری به آسمان می کنید.
Reader’s Digest: مهارت های خواندن را با تمرکز بر سرعت، دقت و درک مطلب بهبود بخشید.
اکو: این بازی دیکته جالب را انجام دهید تا از اشتباه گرفتن املا در نوشتار خود جلوگیری کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا مهارت های گفتاری را بهبود بخشید.
Jelly Fiz: این بازی را انجام دهید تا با یادگیری افعال عبارتی به شیوه ای جالب، مهارت های گفتاری خود را بهبود ببخشید.
Panda’s Trail: این بازی را انجام دهید تا در گرامر انگلیسی بهتر شوید.
Sea Voyage: این بازی را انجام دهید تا سرعت خواندن و حفظ خود را به چالش بکشید.
Word Maze: این بازی را انجام دهید تا دانش واژگان خود را به چالش بکشید.
Knudge Me شامل چه مواردی است؟
یادگیری فاصله دار و یادگیری تطبیقی ​​مغز شما را برای یادگیری و حفظ درس ها تقویت می کند.
بهترین برنامه سازنده واژگان انگلیسی برای یادگیری کلمات جدید در حال حرکت.
تلفظ واژگان.
در حین مطالعه پیشرفت خود را دنبال کنید. تست واژگان تجدیدنظر تطبیقی ​​شخصی برای ارزیابی عملکرد شما.
فلش کارت های مفید به شما این امکان را می دهد که دروس را به طور موثر تجدید نظر کنید.
برای داوطلبان امتحان مبتنی بر واژگان مفید است تا واژگان را با استفاده از مفهوم “Words a day” بهبود بخشند.
بازی های کلمه ای جالب برای یادگیری

اکنون، یادگیری زبان انگلیسی در تلفن همراه خود جالب شده است.

 

 

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا کدام است؟

برای خرید غذا نیازی نیست که در صف رستوران‌ها منتظر بمانید. چون با ظهور اینترنت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *