مکان های تفریحی کودکان | مهیج ترین پیشنهاد های تفریحی برای کودکان در تهران

بازی کردن برای کودکان یک بخش بسیار مهم در روزمره است که تقریبا بیشتر ساعات را در طول روز به آن مشغولند. باید بدانید که بازی و تفریح برای کودکان علاوه بر ایجاد سرگرمی کارکردهای مهم دیگری هم دارد. آمورش و یادگیری از مهم‌ترین کارکردهایی است که بازی برای کودکان دارد. همانطور که می‌دانید کودکان نیاز به سرگرمی‌های مختلفی دارند. یعنی شما نمی‌توانید با ابزارها و اسباب بازی‌های محدود برای مدت طولانی آن‌ها را سرگرم نگهدارید. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت نیمه شب به معرفی مهیج ترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران می‌پردازیم تا شما را بیشتر با این مکان‌ها آشنا کنیم.

مکان های تفریحی کودکان در تهران

باید بدانید که در حال حاضر نسبت به گذشته تفریح و سرگرمی بچه‌ها در طراحی شهری جدی تر گرفته می‌شود. یعنی شما سرگرمی‌های کودکان دهه‌های قبل را به یاد بیاورید متوجه این تفاوت خواهید شد. همچنین علاوه بر سرگرمی‚ اهمیت بازی و آموزش و یادگیری کودکان حین بازی بیشتر برای افراد مشخص شده است. باید بدانید که تهران عملکرد بهتری در طراحی مکان‌هایی خصوص بازی کودکان داشته است. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مکان های تفریحی کودکان در تهران می‌پردازیم.

مکان های تفریحی کودکان
مکان های تفریحی کودکان

باغ پرندگان

شناخت حیوانات و ازتباط با آن‌ها معمولا برای کودکان بسیار جذاب است. دیدن و شناخت پرندگان نیز از مواردی است که برای اغلب کودکان جالب است. باغ پرندگان تهران مکانی است که برای شما و کودکانتان این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید با پرندگان زیادی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف آشنا شوید. از پرندگانی که در باغ پرندگان تهران نکهداری می‌شوند می‌توان به جغد، شاهین، عقاب، طاووس، قو، پلیکان و فلامینگو اشاره کرد. باید بدانید که باغ پرندگان تهران بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران است و در آن زمین بازی برای کودکان و امکانات بازی آن‌ها فراهم است. پرندگان در این باغ در بالای سرشما در حال پروازند و یا روی درختان و در کار برکه‌ها هستند. این منظره دلنشین را از دست ندهید و برای تفریح کودکان به باغ پرندگان تهران سری بزنید.

دریاچه چیتگر

از دیگر مکان‌ها در تهران که می‌تواند برای کودکان بسیار جالب باشد دریاچه چیتگر است. این دریاچه در همت غرب- شهید خرازی- خروجی دریاچه شهدای چیتگر واقع شده است و با نام دریاچه خلیج فارس نیز شناخته می‌شود. دریاچه چیتگر می‌تواند برای همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان بسیار دلنشین و مفرح باشد. امکان قایق سواری‚ زمین بازی مخصوص کودکان‚ آبنمای موزیکال‚ بازی‌های متنوع آبی و دوچرخه سواری از جذابیت‌های این مکان برای کودکان است.

پارک ژوراسیک

کودکان بسیاری هستند که اشتیاق دانستن اطلاعاتی درباره دایناسورها هستند. این کودکان به واسطه شنیده‌هایی که از دوران دایناسورها دارند برای دانستن نکات بیشتر درباره این موضوع بسیار کنجکاو هستند. پارک ژوراسیک تهران این امکان را برای شما و کودکانتان فراهم کرده که بتوانید با دوران دایناسورها بیشتر ارتباط برقرار کنید. پارک ژوراستیک اولین پارک موضوعی تهران است که در سعادت آباد واقع شده است.

در این پارک حدود۳۰ گونه دایناسور را با ابعاد واقعی وجود دارد که توانایی حرکت دادن بدن خود را نیز دارند. در این پارک شما و کودکانتان با نام علمی، غذا و روش زندگی هر گونه دایناسور آشنا خواهید شد. از جمله دایناسورهایی که در این پارک وجود دارند می‌توان به سوسمار بالدار، برکیوسور گیاه‌خوار، تیرانوسوروس و … اشاره کرد. پارک ژوراستیک در سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق واقع شده است و شما می‌توانید یک گردش علمی بسیار مفرح را به همراه کودکانتان در آن تجربه کنید.

مکان های تفریحی کودکان
مکان های تفریحی کودکان

باغ کتاب تهران

همانطور که می‌دانید آشنایی با کتاب اگر در سنین کمتر توسط والدین انجام گیرد برای کودکان بسیار مفید خواهد بود. باغ کتاب تهران امکانی را برای دوست‌داران کتاب فراهم کرده که بتوانند ساعت‌ها در بین کتاب ها بگردند و لذت ببرند. البته این مکان می‌تواند برای کودکان نیز جذاب باشد و از مکان های تفریحی کودکان به شمار رود. به این دلیل که در آن فضایی مخصوص کودکان و نوجوانان با طراحی ناسب روحیه آن‌ها در نظر گرفته شده است و در آن محصولات فرهنگی و کتاب عرضه می‌شود. باید بدانید سینمای کودکان از دیگر جذابیت‌های باغ کتاب برای کودکان شما می‌باشد.

پارک بازیافت از مکان های تفریحی کودکان

از دیگر مکان های تفریحی کودکان در تهران می‌توان به پارک بازیافت تهران اشاره کرد. این پارک دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که برای هز بازدید کننده‌ای جالب خواهد بود. خلاقیتی که در طراحی و ساخت این پارک به خرج رفته به این صورت است که در آن با استفاده از زباله‌های دور ریختنی و پسماندهای خشک، انواع تندیس‌های حیوانات ساخته شده‌اند. دیدن از این تندیس‌ها معمولا سرگرمی خوبی برای کودکان است. این پارک علاوه بر سرگرمی باعث شده که کودکان بتوانند در زمان تفریح خود به یادگیری و آشنایی با مفاهیم علمی بازیافت‚ محیط زیست و زباله بپردازند. این پارک در علی آباد، بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور واقع شده و خلاقیت به کار رفته در آن باعث محبوبیت آن در بین کودکان و بزرگسالان شده است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

متن پاییزی عاشقانه جدید با جملات دلبرانه و رمانتیک 1401

متن پاییزی عاشقانه جدید با جملات دلبرانه و رمانتیک 1401

با آمدن فصل پاییز، تبادل پیامهای عاشقانه پاییزی رونق می یابد و به همین جهت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *