یوگا چیست؟ با فلسفه و تاریخچه یوگا آشنا شوید.

یوگا راهی برای بهبود وضعیت، تعادل و هماهنگی شماست.
یوگا یک تمرین منظم از ورزش بدنی، کنترل نفس، آرامش، کنترل رژیم غذایی، تفکر مثبت و مراقبه با هدف ایجاد هماهنگی در بدن، ذهن و محیط است. این عمل شامل فعالیت بدنی، تکنیک های تنفس (پرانایاما) ، آرامش و مراقبه است. اکثر مردم با وضعیت های بدنی یا موقعیت های یوگا آشنا هستند اما نمی دانند که یوگا موارد بسیار بیشتری را درگیر می کند.
یوگا
فواید یوگا چیست؟
در زمینه های پزشکی، تکنیک های آن در برنامه های ارتقا سلامت، برنامه های درمانی سو مصرف مواد ، و به عنوان یک درمان مکمل برای بیماران دارای اختلالات اضطرابی ، افسردگی ، بیماری عروق کرونر قلب ، سرطان ها و HIV / AIDS اعمال می شود.
Yog به معنی اتحاد است. یوگا اتحادی از سیستم های اندام بدن با هوشیاری در ذهن است. از نظر فلسفی، یوگا اتحادیه ای از بدن ، ذهن و انرژی را ایجاد می کند تا حالت آرامش را در فرد به وجود اورد.
با پیشرفت در یک وضعیت و با آمیختن علم و فلسفه ، فرد اتحادی از بدن ، ذهن ، انرژی درونی و انرژی کیهانی فراگیر را تجربه می کند ، در نتیجه باعث سلامت جسمی بهتر ، کنترل ذهنی و… می شود.

تاریخچه آن چیست؟
هزاران سال پیش فیزیکدان هندی بنام پاتانجلی Patanjali سری حرکات بدنی که در آن زمان توسط آدمیان دوران باستان در هند انجام می گرفت و یوگا نام داشت را بصورت مدون درآورد و آن را به ۸ مرحله تقسیم کرد و نام آن را یوگای ۸ مرحله ای گذاشت. یوگای ۸ مرحله ای پس از گذشت هزاران سال تا به امروز همچنان بر جا مانده و در این زمان تقریبا در تمامی مراکز یوگای جهان آموزش داده می شود.
یوگا تا قرن نوزدهم فقط در هند توسط هندیان تمرین میشد تا اینکه در سال ۱۸۸۲ میلادی استادی هندی بنام سوامی ویوکاناندا در سال ۱۸۹۳ به کنفرانس ادیان در شیکاگو آمریکا دعوت شد. او برای اولین بار در سخنرانیش در این کنفرانس به یوگا و اثرات آن بر جسم و ذهن اشاره کرد و اینجا بود که یوگا به عنوان روشی که می تواند سلامتی تن و روان را بدنبال داشته باشد به آمریکاییان شناسانده شد. یوگاناندا دومین استاد هندی بود که در سال ۱۹۲۰ میلادی به آمریکا عزیمت کرد و طی ۳۲ سالی که در شهر لوس آنجلس اقامت داشت با راه اندازی مرکزی به نام SRF، عرفان شرق و دروس برگرفته از آن از جمله یوگا را به جمع زیادی از آمریکائیان آموزش داد. در این ورزش بسیاری از مردم از اسماج برای پاک سازی محیط استفاده می کنند تا انرژی مثبت به آن ها بدهد و از انرژی های منفی به دور باشند.
تمرین یوگا
فواید یوگا برای سلامتی چیست؟
از مزایای آن میتوان به بهبود انعطاف پذیری بدن، عملکرد، کاهش استرس، دستیابی به آرامش درونی اشاره کرد. این سیستم به عنوان یک درمان مکمل برای کمک به بهبود چندین بیماری مانند بیماری عروق کرونر قلب، افسردگی، اختلالات اضطرابی، آسم و توانبخشی گسترده برای اختلالاتی از جمله مشکلات اسکلتی عضلانی و آسیب مغزی مورد توجه قرار گرفته است. این ورزش همچنین به عنوان درمان رفتاری برای ترک سیگار و سو مصرف مواد (از جمله سو مصرف الکل) پیشنهاد شده است.

اگر این ورزش را تمرین کنید، ممکن است این مزایا را دریافت کنید:
جسمی

  • بهبود انعطاف پذیری و تعادل بدن
  • استقامت قلبی عروقی
  • هضم غذا
  • بهبود قدرت شکم
  • افزایش قدرت کلی عضلانی
  • شل شدن فشارهای عضلانی
  • کنترل وزن
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • سیستم ایمنی پیشرفته

ذهنی

  • تسکین استرس ناشی از کنترل احساسات
  • پیشگیری و رهایی از اختلالات مربوط به استرس
  • تقویت فکری

معنوی

  • زندگی با معنا و با هدف
  • صلح و آرامش درونی

با وجود مزایای فراوان ممکن است آسیب دیدگی برای تمرین کنندگان جدید یوگا یا کسانی که این کار را بدون آموزش صحیح انجام می دهند، باشد. گزارش شده است كه بیش از 36 میلیون آمریكایی یوگا تمرین می كنند و پزشکان آسیب هایی نظیر رگ به رگ شدن عضلات و رباط ها ، درد گردن و پشت و پارگی غضروف را در آنها مشاهده می كنند.

شرایط خاص بهداشتی که توسط یوگا بهبود می یابد چیست؟
آرتریت روماتوئید: ممکن است به افراد مبتلا به آرتروز کمک کند تا با درد و سفتی مقابله کنند، دامنه حرکتی آنها را بهبود ببخشند و قدرت را برای فعالیتهای روزمره افزایش دهند.

مولتیپل اسکلروزیس: اشکال خاصی از یوگا ممکن است به کاهش خستگی در افراد مبتلا به ام اس کمک کند.

افراد غیرفعال یا سالخورده: اگر غیرفعال هستید، یوگا می تواند تمرین ایده آل برای ذهن و بدن برای شروع زندگی فعالیت شما باشد. یوگا علاوه بر تقویت استخوان ها و عضلات و بهبود وضعیت بدن و همچنین سلامت و شادابی کلی ، کاهش استرس را نیز فراهم می کند. برای تمرین یوگا نیازی نیست که روی زمین یا حصیر بنشینید. و میتوانید بسیاری از حرکات را روی صندلی انجام دهید.
یوگا برای افراد پیر
چگونه می توانم کلاس های یوگا را شروع کنم؟
برای تمرین یوگا لازم نیست بدت خیلی انعطاف پذیری داشته باشید. در واقع، یوگا به شما کمک می کند انعطاف پذیر شوید. از آنجا که سبک های مختلف یوگا وجود دارد، از مبتدی تا سطح حیلی پیشرفته، یک معلم با نیازها، توانایی ها ،محدودیت ها ، شرایط بدنی فعلی و برنامه کلاس پیدا کنید. انسان باید در کلاس یوگا احساس نشاط، آرامش و احساس راحتی جسمانی کند. سعی کنید هفته ای دو بار یا بیشتر در یک کلاس یوگا شرکت کنید. کلاسها معمولاً 60-90 دقیقه طول می کشد.

برخی دیگر از دستورالعمل های تمرین آن به شرح زیر است:
لنزهای تماسی، ساعت مچی و سایر لوازم جانبی را برداشته و موهای بلند خود را ببندید.
با شکم پر این ورزش را انجام ندهید.
در هر جلسه بدن خود را گرم کنید.
در یک محیط آرام تمرین کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *