کرم ضد آفتاب | راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب فصل تابستان

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا یکی از نگرانی‌هایی که برای بسیاری از ما به وجود می‌آید مراقبت از پوست است. باید بدانید که یکی از عواملی که به طرز قابل توجهی سلامت پوست ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد نور آفتاب است. در ما‌ه‌های گرم سال مدت زمانی که نور آفتاب با پوست ما تماس پیدا می‌کند بیشتر است. علاوه بر این آفتاب در این ماه‌ها تاثیر بیشتری روی پوست ما دارد. یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر مثبت روی سلامت پوست ما در این فصول داشته باشد و مانع از آسیب دیدن پوست توسط نور آفتاب شود‚ استفاده از ضد آفتاب است. در این مقاله از وب سایت نیمه شب برای خرید کرم ضد آفتاب مناسب به شما راهنمایی‌هایی خواهیم کرد.

کرم ضد آفتاب
خرید کرم ضد آفتاب

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب نه فقط در فصول گرم‚ بلکه در فصول سرد سال هم الزامی است. به این دلیل که با وجود سرد بودن هوا در این فصول‚ هنوز پوست ما تحت تاثیر اشعه‌های منتشر شده توسط خورشید قرار دارد. به صورت کلی می‌توان گفت که استفاده از ضد آفتاب برای زمانی که شما بیرون از خانه سپری می‌کنید (غیر از شب) برای سلامت پوست شما ضروری است.

کرم ضد آفتاب

هر گاه که شما ساعاتی از طول روز را بیرون از خانه سپری می‌کنید، نور خورشید به پوست‌ شما آسیب می‌رساند. برخی از علائم این آسیب دیدگی مورادی مانند آفتاب سوخته شدن و ایحاد چروک و لکه‌های بد منظر در صورت است. باید بدانید که ممکن است حتی قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب در بعضی موارد موجب ابتلا به سرطان پوست در افراد شود. اما چه راه کلی برای این مشکل وجود دارد؟ کرم ضد آفتاب بهترین راه حل برای مراقبت از سلامتی پوست در مقابل آفتاب است. استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست شما در مقابل اشعه فرابنفش خورشید مراقبت کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

نکته قابل توجهی که درباره مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب وجود دارد این است که خطر ابتلا به سرطان پوست بدون در نظر گرفتن سن، نوع پوست، جنسیت و نژاد برای هر کسی وجود دارد. پس شما در هر سنی و با هر جنسیت و نژادی هستید باید از ضد آفتاب استفاده کرده و از آسیب دیدن پوست توسط آفتاب جلوگیری کنید. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آقایان احتیاجی به استفاده از ضد آفتاب ندارند. ولی این تصور کاملا اشتباه است و آقایان نیز در معرض خطرات ناشی از قرار گرفتن زیر نور آفتاب قرار دارند.

درباره مراقبت از پوست کودکان در مقابل نور خورشید هم باید بدانید که پوست کودکان بسیار نرم و لطیف است. به این دلیل که مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان ترکیبات شیمیایی است و همچنین میزان چربی آن مناسب پوست کودکان نیست‚ توصیه می‌شود که از این ضد آفتاب‌ها برای کودکان استفاده نکنید. کرم‌های ضد آفتاب کودکان شامل ترکیبات ملایم‌تری است که با نوع پوست آن‌ها سازگارتر است.

نکات مهم هنگام خرید ضد آفتاب

با توجه به نکات گفته شده دریافتیم که استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه برای ما ضرورت دارد. هچنین ضرورت استفاده از آن در فصل تابستان و روزهای گرم‌تر و طولانی‌تر دو چندان می‌شود. اما چگونه یک ضد آفتاب مناسب خریداری کنیم. در ادامه نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید ضد آفتاب به یاد داشته باشید.

خرید ضد آفتاب
خرید ضد آفتاب

میزان SPF

SPF یک معیار اندازه‌گیری است و مشخص می‌کند که استفاده از یک ضد آفتاب مشخص تا چه میزان باعث کاهش آسیب‌های پوستی می‌شود. SPF در واقع یک عدد است که روی کرم های ضد آفتاب وجود دارد. می‌توان گفت که هر چقدر میزان SPF ضدآفتاب بیشتر باشد، ترکیبات شیمیایی و چربی موجود در آن بیشتر است. به همین دلیل ممکن است پوست را بیشتر دچار تعریق کند و حالت چسبناک به آن بدهد. اما بهترین اندازه SPF موجود در ضد آفتاب در فصل تابستان بیشتر از ۳۰ می‌باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سایت Cancer.org، مقاومت ضد آفتاب‌ها نسبت به اشعه مضر خورشید به صورت زیر است:

  • ضد آفتاب با SPF 15 تا ۹۳%
  • ضد آفتاب SPF30 تا ۹۷%
  • ضد آفتاب SPF50 تا ۹۸%
  • کرم ضد آفتاب با SPF100 حدود ۹۹%

اما اگر فکر می‌کنید که با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با بالاترین درجه SPF می‌توانید مدت زمان بیشتری را زیر نور آفتاب سپری کنید‚ اشتباه می‌کنید. به این دلیل که عوامل دیگری مانند شرایط آب و هوایی، ساعات مختلف روز، نوع پوست، نحوه استفاده از کرم ضدآفتاب و مقدار آن و … در میزان تاثیر ضد آفتاب روی پوست افراد موثرند. باید بدانید که بیشتر افراد تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد از مقدار توصیه شده از محصول را استفاده می‌کنند.

نکته مهمی که در رابطه با استفاده از ضد آفتاب وجود دارد این است که تأثیر محافظتی محصولات ضدآفتاب با هر میزان SPF بعد از حداکثر دو ساعت از بین می‌رود. پس باید ضد آفتاب به فاصله دو ساعت تمدید شود.

میزان مقاومت

دو اشعه فرابنفش UVA و UVB در نور آفتاب وجود دارد که تماس آن‌ها با پوست بسیار آسیب زننده است. کرم‌های ضد آفتابی که در برابر اشعه UVB مقاومت دارند مانع از آفتاب سوختگی فرد می‌شوند. کرم‌هایی که در برابر UVA مقاومت دارند افراد را از اثرات طولانی مدت خورشید مثل چین و چروک و سرطان پوست دور می‌کنند. مقاومت یک کرم ضد آفتاب مناسب باید در برابر هر دو اشعه مضر UVA و UVB خورشید از پوست محافظت کند. برای تشخیص این ضدآفتاب‌ها باید به عبارت ”طیف گسترده“ یا broad-spectrum روی بسته بندی کرم توجه کنید. این محصولات از پوست شما در برابر هر دو اشعه یفرابنفش UVA و UVB محافظت خواهند کرد.

چه ضد آفتابی بخریم
چه ضد آفتابی بخریم

تاریخ مصرف

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته خود بسیار آسیب زننده است. درباره ضد آفتاب‌ها هم همین نکته صادق است. معمولا تاریخ مصرف کرم‌های ضد آفتاب بین ۲ تا ۳ سال است. پس حتما شما هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که حداقل دو سال به تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد. با این کار هزینه‌ای که صرف می‌کنید به هدر نخواهد رفت و مجبور نیستید پس از مدت کوتاهی آن محصول را دور بیاندازید.

Waterproof یا ضد آب

وجود عبارت Waterproof روی ضد آفتاب به معنی ضد آب بودن آن است. اما اگر تصور می‌کنید که با شنا کردن و تعریق تاثیر این ضد آفتاب از بین نخواهد رفت اشتباه می‌کنید. به این دلیل که وجود این عبارت روی محصول به این معنی است که استفاده از آن به مدت ۴۰ تا ۸۰ دقیقه در برابر تعریق و آب مقاوم است. پس همانطور که گفته شد بهتر است که ضد آفتاب خود را مخصوصا در فصل تابستان هر ۲ ساعت یک بار تمدید کنید. در صورت تعریق و یا شنا کردن، اگر صورت و بدن خود را با حوله یا دستمال خشک کنید، کرم ضد آفتاب پاک می‌شود. پس باید دوباره آن را مصرف کنید.

نکات مهم

  • یک بار استفاده از ضد آفتاب نمی‌تواند مقاومت لازم برای پیاده روی زیر آفتاب در کل روز را برای شما فراهم کند. بهتر است که هر دو ساعت یک بار مجددا از ضد آفتاب برای پوست خود استفاده کنید.
  • با وجود استفاده از ضد آفتاب بهتر است که حتما از آفتابگیر و عینک آفتابی هم استفاده کنید. این کار از پوست شما بیشتر در مقابل اشعه‌های مضر محافظت می‌کند. با این کار تا ۹۹% از اشعه مضر UV در امان خواهید بود.
  • سعی کنید در روزهای گرم‌تر‚ در ساعات اوج گرما و تابش نور خورشید هرگز زیر آفتاب مستقیم قرار نگیرید. به صورت کلی بهتر است در این روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ زیر نور خورشید قرار نگیرید. به این دلیل که در این ساعات شدت اشعه UV یا در بالاترین سطح خود قرار دارد.
  • در صورتی که مجبور شدید در اوج گرما و تابش نور خورشید از خانه خارج شوید، حتما لباس پوشیده به تن کنید. با این کار پوست بدنتان در معرض تماس با نور آفتاب قرار نخواهد گرفت.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

آبرسان صورت

بهترین محصولات برند نوتروژینا برای انواع پوست‌ها

توجه به برند لوازم آرایشی در زمان خرید یکی از مهمترین نکاتی است که حتما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *