چه زمانی نیاز به يک روان درمانگر داریم؟

چرا نیاز به روان درمانگر داریم؟

8 علامت که به شما نشان میدهد نیاز دارید به روان درمانگر مراجعه کنید.

روان درمانی ، گفتگو درمانی و یا مشاوره صرف نظر از نامی که با آن شناخته شده است ، می تواند به نفع افرادی باشد که با مشکلات عاطفی ، چالش های زندگی و نگرانی های بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کنند.

چه زمانی به درمانگر نیاز داریم؟

درمان می تواند به بهبود علائم بسیاری از مشکلات سلامت روان کمک کند. در درمان ، افراد همچنین یاد می گیرند که با علائمی که ممکن است فوراً به درمان پاسخ ندهند کنار بیایند. تحقیقات نشان می دهد که فواید درمان طولانی تر از دارو به تنهایی است. دارو می تواند برخی از علائم مشکلات روانی را کاهش دهد ، اما درمان به افراد مهارت می دهد تا علائم را به تنهایی رفع کنند. این مهارت ها پس از پایان درمان ادامه می یابد و علائم ممکن است همچنان بهبود یابند و باعث می شود افراد به درمان بیشتری احتیاج نداشته باشند.

مشکلات مسائل بهداشت روان درمان نشده اغلب بدتر می شوند و ممکن است اثرات منفی دیگری داشته باشند. آنها همچنین می توانند منجر به موارد زیر شوند:

1.ناتوانی در کار یا رفتن به مدرسه، مشکل در روابط یا مراقبت از کودکان ،افزایش خطر مسائل بهداشتی و بستری شدن در بیمارستان، خودکشی

2.خودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده در بین افراد 10 تا 34 سال است. حدود 90٪ افرادی که با خودکشی در ایالات متحده می میرند با یک بیماری روانی زندگی می کنند.

 

آیا من به “روان درمانگر” نیاز دارم؟

گفتن اینکه چه زمانی به درمانگر نیاز دارید سخت است. همچنین تشویق افرادی که فکر میکنید به درمان نیازی دارند یا از لحاظ روانی امری ضروری است. تشویق فردی که به او اهمیت می دهید برای بررسی گزینه های درمانی احتمالی ، حتی پیشنهاد بازبینی درمانگران بالقوه با آنها ، به طور کلی روش بهتری برای نشان دادن حمایت است. افرادی که احساس می کنند مجبور به درمان هستند ممکن است احساس مقاومت کنند و انجام کارهایی که برای ایجاد تغییر لازم است دشوارتر باشد.

در حالی که درمان می تواند به افراد کمک کند تا مسائلی را که منجر به افکار خودکشی می شود ، انجام دهند ، اما معمولاً بهترین گزینه برای افراد در بحران نیست. ممکن است شما ترغیب شوید که با نزدیکترین اورژانس تماس بگیرید. اگر شما دیگر دچار بحران نشوید ، یک درمانگر می تواند از شما در پیشبرد امور پشتیبانی کند.

روان درمانگر

وقتی هر نوع سلامت روان یا نگرانی عاطفی بر زندگی و عملکرد روزمره تأثیر بگذارد ، ممکن است درمان توصیه شود. درمان می تواند به شما  در مورد احساسات خود و اینکه چرا این احساس را دارید کمک کند و به شما بیاموزد چگونگی کنار آمدن با آن را یاد بگیرید.

افرادی که احساس می کنند مجبور به درمان هستند ممکن است احساس مقاومت کنند و انجام کارهایی که برای ایجاد تغییر لازم است برای آنها دشوار باشد.

درمان همچنین مکانی امن برای گفتگو درباره چالش های زندگی مانند جدایی ، اندوه ، مشکلات والدین یا مبارزات خانوادگی فراهم می کند. به عنوان مثال ، مشاوره زوجین می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا بر روی مشکلات رابطه تان کار کنید و روش های جدید ارتباط با یکدیگر را بیاموزید.

چه زمانی نیاز دارم به روان درمانگر بروم؟

 

ممکن است قبل از تصمیم گیری برای آماده بودن برای درمان ، کمی تأمل کنید. شاید بخواهید صبر کنید و ببینید آیا زمان ، تغییر سبک زندگی یا حمایت از دوستان و خانواده شما را بهبود می بخشد؟

انجمن روانشناسی آمریكا پیشنهاد می كند در مواردی كه مشكلی باعث پریشانی و تداخل در بخشی از زندگی شود ، باید به درمان توجه كرد ، به ویژه در موارد زیر:

تفکر یا کنار آمدن با این مسئله هر روز حداقل یک ساعت طول می کشد. این مسئله باعث شرمندگی شما می شود و یا شما را وادار می کند که از دیگران اجتناب کنید. این مسئله باعث شده کیفیت زندگی شما کاهش یابد این مسئله بر روی مدرسه ، کار یا روابط شما تأثیر منفی گذاشته است.

اگر هر یک از این احساسات را تا حدی تجربه کنید و یا هر یک از این احساسات در زندگی شما تداخل ایجاد کنند ، درمان ممکن است به شما در کاهش اثرات آن کمک کند. اگر احساس می کنید توسط علائم کنترل شده اید یا ممکن است این احساسات شما باعث آسیب به خود یا دیگران شود ، در نظر گرفتن کمک بسیار مهم است.

روان درمانگر

غرق شدن  ، ممکن است احساس کنید کارهای زیادی برای انجام دادن دارید یا مسائل زیادی برای کنار آمدن با آنها دارید. ممکن است احساس کنید نمی توانید استراحت کنید یا حتی نفس بکشید.

استرس و فشار شدید می تواند منجر به نگرانی جدی در مورد سلامت جسمی شود.

خستگی این علامت جسمی غالباً ناشی از مسائل بهداشت روان است یا همراه آن است. این می تواند افسردگی را نشان دهد. خستگی می تواند باعث شود شما بیش از حد معمول بخوابید یا صبح هنگام از خوابیدن در تخت مشکل داشته باشید.

خشم ، عصبانیت یا کینه. همه گاهی احساس عصبانیت می کنند. جستجوی حمایت برای کنار آمدن با این احساسات ممکن است ایده خوبی باشد

افراد مبتلا به آگورافوبیا از قرار گرفتن در مکان هایی که ممکن است حملات وحشت زده یا گرفتار شوند ترس دارند. برخی از افراد ممکن است نتوانند خانه های خود را ترک کنند.

افکار اضطراب آور یا سرزده هر از گاهی نگرانی درباره مسائل طبیعی است ، اما وقتی نگرانی قسمت قابل توجهی از روز شما را اشغال می کند یا علائم جسمی ایجاد می کند ، درمان می تواند به شما کمک کند تا با آن کنار بیایید.

از دست دادن علاقه به فعالیت های معمول ، دنیای اطراف شما یا زندگی به طور کلی می تواند بیانگر مسائل بهداشت روان مانند افسردگی یا اضطراب باشد.

ناامیدی. از دست دادن امید یا انگیزه ، یا احساس اینکه انگار آینده ای ندارید ، می تواند نشانگر افسردگی یا وضعیت بهداشت روانی دیگری باشد. احساس ناامیدی ، به ویژه پس از یک دوره دشوار ، غیر معمول نیست. اما وقتی ادامه پیدا کرد ، ممکن است به فکر خودکشی منجر شود.

کناره گیری اجتماعی بسیاری از افراد وقتی قادر به گذراندن حداقل مدتی در تنهایی هستند ، احساس بهتری پیدا می کنند. افراد درونگرا حتی ممکن است بیش از دیگران به زمانی برای تنها بودن نیاز داشته باشند. اما اگر در اطراف دیگران احساس ناراحتی می کنید یا از بودن با دیگران ترس دارید ، درمان می تواند به شما کمک کند این احساسات را درک کنید و با آن کنار بیایید.

خوب است بدانید:

گاهی اوقات درمان فوراً کمک نمی کند. حتی در یک موقعیت درمانی ایده آل ، بهبود علائم ممکن است زمان ببرد. مراجعه به درمانگر و مشاهده عدم تغییر ممکن است باعث ناامیدی شود. و یا به نظر برسد اتلاف وقت و هزینه است. در نتیجه بسیاری از افراد مراجعه به درمانگر را متوقف می کنند.

گاهی اوقات درمان فوراً کمک نمی کند. حتی در یک موقعیت درمانی ایده آل ، بهبود علائم ممکن است زمان ببرد.

عوامل دیگر می توانند بر میزان موثر بودن درمان تأثیر بگذارند. هیچ رویکرد واحد و درستی وجود ندارد که برای همه مفید باشد. یا هر درمانگر برای همه کار نخواهد کرد. داشتن یک تجربه منفی با یک درمانگر خاص یا نوع خاصی از درمان می تواند آزمایش مجدد درمان را دشوار کند.

به خاطر داشته باشید که رویکردهای مختلف برای مسائل مختلف بهتر است. تشخیص نادرست می تواند بر نحوه عملکرد تأثیر بگذارد. اگر قبلاً در درمان شده اید و حالا علائم متفاوتی را تجربه می کنید ، ممکن است یک درمانگر متفاوت مناسب شما باشد.

اگر میخواهید نام بهترین کتاب های روانشناسی را بدانید اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *