معرفی محبوب ترین استایل های دخترانه

 مد، روندی است متمایز و غالباً مستمر در سبکی که یک فرد برای ظاهر خود انتخاب می‌کند. همه‌ی ما تقریباً هر روز با مد و استایل به نوعی در ارتباط هستیم. در این مقاله به بررسی انواع استایل های دخترانه در سال 1400 می پردازیم. حتی افرادی که می‌گویند با مد کاری ندارند و چندان از آن پیروی نمی‌کنند، صبح در هنگام آماده شدن و بیرون رفتن از منزل، لباسی را انتخاب می‌کنند که تمایل بیشتری به آن دارند و در آن احساس راحتی می‌کنند و این یعنی، مد کار خود را کرده‌ و دختر و پسر هم ندارد.
سبک‌های زیادی در دنیای مد و استایل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. استایل‌های دخترانه‌ای مثل الگانت، گوتیک، اگزوتیک، وینتیج و… هر کدام برای افراد و موقعیت‌های خاصی کاربرد دارند و روز به روز هم به تنوع این استایل‌ها افزوده می‌شود. اگر به استایل کردن علاقه مندید ما جدیدترین استایل های مجلسی دخترانه را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

استایل

در این مطلب، رایج‌ترین و پر طرفدارترین استایل‌های دخترانه را به شما معرفی می‌کنیم و درباره ویژگی‌های هر کدام توضیح کوتاهی می‌دهیم.

پرطرفدار ترین استایل‌ دخترانه :

1- استایل دخترانه کژوآل

واژه کژوال، به معنی اتفاقی، تصادفی و غیر جدی است و ممکن است با شنیدن استایل کژوال، به شلختگی فکر کنید. اما، بدانید که کژوال در مد، هر چیزی هست، به جز شلختگی! در مد به سبک گاه به گاه و عجیب و غریب می‌گویند کژوال. دخترانی که از مد روز اقلام جسورانه و عجیب و غریب را فاکتور می‌گیرند و بیشتر به دنبال راحتی هستند، پیرو استایل کژوال هستند. در کل، آن‌ها نه تنها شلخته نیستند، بلکه، ظاهری بسیار مدرن و بی نظیر و در عین حال، ساده و راحتی دارند که با ظرافت خاصی همراه شده‌است که گیرایی و جذابیت خاصی دارد. این تیپ، از پرطرفدارترین استایل‌های دخترانه در دنیا شناخته می‌شود.

2- استایل قدیمی

یکی از جذاب‌ترین تیپ در میان دختران، وینتیج یا قدیمی است. این سبک شامل آیتم‌های مرسوم در مد سال های گذشته می‌شود که بسیار فوق العاده، شگفت انگیز و الهام گرفته شده از دهه 50 میلادی است. همه چیز در این استایل در رنگ‌های روشن و پاستلی خلاصه می‌شود. طرح پارچه‌های لباس‌های این سبک، بیشتر خال خالی و گل گلی است و دامن، آیتم مهمی به شمار می‌رود. مدل موی دختران با استایل دهه پنجاه، یک فر ملایم دارد یا خیلی ساده به صورت دم اسبی پشت سرشان جمع شده‌است.

3- استایل اگزوتیک

این سبک شامل پوشیدن و استفاده از هر چیز عجیب و غریبی می‌شود که شاید کسی تا به حال آن را ندیده باشد. در واقع، استایل اگزوتیک، مجموعه‌ای است از قطعات جسورانه، مرموز و چشم نواز که معمولاً ترکیبی از رنگ‌های تند و پر جنب و حوش، گلدوزی‌ها و طرح‌های پیچیده، چاپ‌های جذاب و عجیب و زیورآلات خاص و استثنایی می‌شود که از چند متر دورتر هم به چشم می‌آید.

4-استایل Retro

این سبک هم مانند وینتیج از مد زمان گذشته الهام می‌گیرد و شباهت زیادی با آن دارد. آیتم‌ها، رنگ‌ها و پارچه‌های مرسوم برای ساخت این مد، به نوعی پلی به گذشته می‌زند و نوستالژی گونه است. تی‌شرت‌های به رنگ پاستیلی، شلوارهای جین معمولاً کوتاه، بلوزهای یقه اسکی، کفش‌ها یا بوت‌های سفید، عینک‌های کورت، طرح‌های چهارخانه و راه راه، کفش‌های راحتی و زیور آلات آنتیک از آیتم‌های این استایل هستند.

تفاوتی که استایل رترو با وینتیج دارد در این است، که طرفداران مد وینتیج از همان لباس‌های تولید و طراحی شده در زمان قدیم استفاده می‌کنند، اما در رترو، همه آیتم‌ها امروز و تنها با الهام از گذشته طراحی و تولید می‌شوند.

5-استایل ویبرانت

این استایل با شعار ” هی دنیا، منو نگاه کن! ” به جهان مد سلام می‌کند و مختص دختران و زنانی است که می‌خواهند پر جنب و جوش به نظر آیند. این سبک، شامل الگوهای وحشی، گلدوزی‌ها و طرح‌های بزرگ و نا متقارن است و با رنگ‌ها چشم را نوازش می‌دهد. بیشتر لباس‌های افراد پیرو این سبک، رنگ‌های فوق العاده‌ و پاستلی دارند که چشم همه را به خود جلب می‌کنند.

6- استایل دانشجویی

کمد لباس پیروان این استایل، همانور که از نامش پیداست، الهام گرفته از دختران دبیرستانی و مدرسه‌ای یا دانشجو است. بیشتر استایل آن‌ها، شامل پیراهن‌های یقه دار، بافتنی‌های ساده، دامن‌ و جوراب‌های بلند می‌شود. آرایش موهای این افراد عمدتاً ساده است و معمولاً عینک‌های فرم دار استفاده می‌کنند، حتی اگر عینکی نباشند! ممکن است این استایل، برای شما ارزان تمام شود و کمتر لوکس و غیر اجتماعی و غیرعدی به نظر برسد، اما به نوبه‌ی خود فوق العاده و جالب است. این استایل محبوب دختران جوان و نوجوان است.

7- استایل الگانت

یار و همراه همیشگی استایل الگانت دخترانه ، عناصر پر زرق و برق و جزئیات ظریف است. دختران پیرو این استایل، هرگز بدون بهترین‌های خود از خانه بیرون نمی‌روند و توجه می‌کنند که سر تا پای خود را با جلوه‌های جادویی و شیک بیارایند. آن‌‌ها عاشق چیزهای پرزرق و برقند و بدون زیورآلات مجلل و خیره‌کننده خود در مهمانی حاضر نمی‌شوند. در این استایل بعد دخترانگی بیشتر خود را نمایان می‌کند.

8- استایل بوهمیا

الگوی مد سبک بوهمیا، اغلب الگوهای وحشی، پیچیده و دارای بافت‌های عجیب و غریب است. بوهمیا ها از هیپی‌ها و کولی‌ها الهام گرفتند و اشکال هندسی، زنجیر، حاشیه و طرح‌های چشمگیر را چاشنی این سبک کرده‌اند. لباس‌های گشاد، رنگی رنگی و طرح‌دار و گل گلی این سبک، بیشتر توجه قشر هنرمند را به خود جلب می‌کند.

9-استایل دخترانه

این تیپ را می‌توانیم به راحتی به عنوان یک استایل پرطرفدار و محبوب دخترانه معرفی می‌کنیم. اکثر لباس‌های داخل کمد دختران طرفدار استایل دخترانه، مزین به تور های سفید و رنگی است، طرح‌های گل و قلب طرح مورد علاقه آن‌هاست و رنگ سفید و صورتی را بیشتر از هر رنگی در لباس‌های خود انتخاب می‌کنند. دختر طرفدار این سبک، مانند یک خانم  تمام عیار رفتار می‌کند تا مانند قصه‌ها، با سبک دوست داشتنی‌اش دل شاهزاده افسانه‌هایش را به دست آورد.

10- استایل کاوگرل

اصطلاح کابوی را احتمالاً زیاد شنیده باشید، کاوگرل هم نوع دخترانه‌اش است. در این سبک خاص، وجود چند آیتم در قفسه لباس‌ها مانند یک کلاه کابوی واقعی قهوه‌ای رنگ، شلوار جین آبی با کمربند جرم قهوه‌ای، ژاکت جیر یا چرم، یک جفت چکمه‌ی گاوچرانی و چند تی‌شرت سفید یا طرح جین ضروری است. دختری با این تیپ، از زیورآلات چرم و کیف چرم برای تکمیل استایل خود استفاده می‌کند.

11- استایل دختر همسایه

این استایل خیلی عجیب و غریبی نیست، چون آیتم خاص و غیر معمولی را شامل نمی‌شود. این استایل ساده دخترانه، با یک بلوز راه راه، شلوارک کوتاه و یک کفش تنیس تکمیل می‌شود. خوشحالی دحتر طرفدار این تیپ، به خاطر راحتی و سادگی لباس‌هایش است و نمی‌خواهد زیاد مورد توجه قرار گیرد، فقط برایش ستایش گاه و بی گاه اطرافیان کافی است.

12-استایل پانک Punk

طرفداران استایل دخترانه Punk، به طرز اغراق آمیزی از رنگ‌های مشکی و قرمز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند. پارچه چرم و کشی اسپندکس در سبک آن‌ها نقش مهمی بازی می‌کند و کت و شلوار، ست محبوب آن‌هاست. چاپ‌‌هایی با طرح حیوانات وحشی بر روی تی‌شرت Punk ها زیاد دیده می‌شود و چکمه‌های بلند آیتم جدا نشدنی استایل آن‌هاست. طرفداران Punk از زنجیرهای بلند به عنوان زیورآلات به دور مچ دست و گردن استفاده می‌کنند.

13-استایل هنری Artisty

یکی از استایل های دخترانه محبوب مدل آرتیستی است. دخترانی که از سبک‌های هنری لذت می‌برند، بیشتر تمایل دارند به دور از ترندهای سنتی دنیای مد و استانداردهای آن باشند و دوست دارند ذوق و روحیه‌ی خود را با مجموعه‌ای از لباس‌های هنری معرفی کنند. آن‌ها اغلب خالق سبک‌های منحصر به فرد خود هستند و بلوز، تی‌شرت، کلاه و کت خود را خودشان طراحی می‌کنند. بنابراین، سبک هنری، در میان پیروان ین سبک، در هر کسی متفاوت دیده خواهد شد، چرا که هر کس، بر اساس ایده، ذوق و قریحه‌ی هنری خود، سبکی جالب و غیر متعارف خلق می‌کند.

14-استایل کاری یا Businesswoman

دختری که این سبک را انتخاب می‌کند، احتمالاً یک بیزینس ومن است. او معمولاً هوشمندانه رفتار می‌کند، موقعیت اجتماعی بالایی دارد و بسیار تمایل دارد مورد احترام دیگران قرار گیرد. در کمد لباس دختران طرفدار این سبک، دامن‌های نسبتا بلند ماکسی، کت و کفش‌های نسبتاً پاشنه بلند در رنگ‍های خنثی یافت می‌شود. استفاده از کیف دستی‌های مستطیل شکل و  زیورآلات ساده و رسمی، به خصوص ساعت این استایل را کامل‌تر می‌کند.

15-استایل تام بوی Tomboy

لباس پوشیدن دخترانه به سبک پسران جوان، می‌تواند مدرن، ساده، بی دردسر و جالب باشد. دخترانی که طرفدار استایل تام بوی دخترانه هستند، تزئینات اضافی، تور، زنجیر، رنگ‌های روشن یا سایر جزئیات لباس‌های دخترانه را دوست ندارند و در عوض، با یک شلوار جین یا کتان، با پیراهنی دکمه‌دار و یک کفش راحت که کف آن صاف باشد، بیشتر احساس راحتی و خوشحالی می‌کنند.

16-استایل گوتیک Gothic

اگر برای ساخت استایل گوتیک دخترانه ، تنها به یک عنصر نیاز داشته باشید، آن عنصر  می‌توانست رنگ مشکی باشد! همه چیز در این سبک ترکیبی از رنگ سفید و مشکی است، حتی آرایش مو و صورت. پیراهن مشکی، چکمه‌های مشکی یا سفید و غیره. لباس‌های جذب، زنجیر، زیورآلات خاص و تیز ( پانچ‌های فلزی و حلقه‌ها و مهره‌های براق فلزی )و سایر اکسسوری‌های این سبک عجیب هستند. به طور کلی طرفداران این سبک، تمایل دارند از نظر دیگران مرموز جلوه کنند.

17-استایل راکر Rocker

استایل راکر می‌تواند بسیار متنوع باشد. بسته به این که فرد به چه نوع سبک از موسیقی راک علاقه دارد،  استیل‌ها با یکدیگر در افراد طرفدار راک متفاوت است. اما به طور کلی این سبک در چند آیتم مشترک است، مثل رنگ مشکی، شلوار جین پاره، تی‌شرت‌های قدیمی،  چکمه یا نیم بوت، کت و شلوار چرمی و استودهای متنوع(انواع مهره‌های تزئینی).

18-استایل دهه هفتاد

سبک مد دهه هفتاد را هیپی نیز می‌توان نامید، استایل دخترانه ای که در آن موی خود را بلند می‌کنند، شلوار‌های کلاسیک و دم پا گشاد می‌پوشند، کراوات‌های رنگی استفاده می‌کنند و برای این که ظاهری ساده داشته باشند، کمترین آرایش را به کار می‌برند.

19-استایل ورزشی Sporty

سبک ورزشی دیگر نیازی به توضیح و شرح ندارد. دختران ورزشکار، اغلب با لباس ها  و کفش های ورزشی آدیداس و نایک، آماده دویدن و جنب و جوش هستند. لگ‌های ورزشی، کوله یا ساک ورزشی، کفش‌های کتانی و غیره از ملزومات قفسه لباس‌های یک دختر ورزشکار برای استایل های دخترانه است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

رنگ لباس پاییزی

بهترین رنگ پارچه برای لباس پاییزی

روند رنگ لباس های پاییزی منعکس کننده فصل و تغییر رنگ برگ در طبیعت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *