طرز تهیه ژله سبزه عید، ایده های ژله

یکی از زیباترین ایده های برای پذیرایی از میهمانان در نوروز درست کردن ژله به شکل سبزه عید است. در این مقاله با طرز تهیه ژله سبزه عید آشنا شوید.

ژله سبزه عید

طرز تهیه ژله به شکل سبزه عید :

اول یه بسته ژله الوورا رو با یه لیوان اب جوش حل کنید و سه چهارم لیوان اب سرد بریزید .
بزارید تو یه ظرف شفاف که از پشتش پیدا باشه ببنده بعدش دوتاقاشق ژله ی سبز رنگ رو فقط به قدری اب جوش بریزید که خیس بشه بعد سرکتری حلش کنید و با سه قاشق خامه مخلوط کنید تا خامه سبز بشه.

حالا خامه رو تو سرنگ بکشید و بصورت نامنظم فقط وارد ژله الورا کنید و درحال بیرون کشیدن تزریق کنید .با اینکار برگ های سبزه عیدتان را درست کرده اید. فقط مواظب باشید کف ژله تون رو پاره نکنید

وقتی کار تزریق تموم شد,بقیه پودر ژله سبز رنگتونو یا با ابجوش و اب یا با اب جوش و شیر یا ابجوش و بستنی بدید روی کارتون و بزارید ببنده بعدم برگردونید و دورش روبان بپیچید.

منبع: سیمرغ

نکات مهم برای درست کردن ژله تزریقی

اولین نکته برای درست کردن ژله تزریقی این است که حتما برای کار از ژله آلوئه ورا استفاده کنید . زیرا این ژله به خاطر خاصیت بی رنگی باعث می شود تا کار شما بهتر خودش را نشان دهد و جلوه ی بیشتری به کار می دهد.

استفاده از ژله های رنگی , هرچند کم رنگ جلوه و درخشندگی کار را کم می کند.

برای درست کردن ژله آلوئه ورا ابتدا هر یک بسته از پودر این ژله را با دو لیوان ( سایز متوسط ) آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم ( روی کتری آب جوش ) قرار دهید و خوب هم بزنید تا مایع یکدست , شفاف, و بدون ناخالصی به شما بدهد .

زمانی که ژله شما و آب جوش خوب مخلوط شدند می توانید مایع را داخل یک ظرف پیرکس بریزید و منتظر شوید تا از حرارت ژله کم شود و بعد ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.

اما چنانچه می خواستید ژله خود را داخل یک ظرف پلاستیکی بریزید تا در موقع برگشتن دچار مشگل نشوید , بعد از این که ژله را از روی کتری برداشتید , صبر می کنید تا دمای مایع ژله ما کم شود و به دمای محیط برسد و بعد ژله را داخل ظرف پلاستیکی می ریزید.

*نکته دوم برای درست کردن ژله تزریقی این است که چند سرنگ داشته باشید تا برای انجام کار مجبور نباشید مدام یک سرنگ را بشویید و برای رنگ بعدی استفاده کنید . آب مانده از هر شستشو داخل سرنگ کار را خراب می کند و خامه ی داخل سرنگ را شل می کند. و چنانچه سرنگ را نشویید و برای رنگ بعدی استفاده کنید روی زیبایی کار شما اثر منفی می گذارد.

*نکته سوم برای درست کردن ژله تزریقی خوب و زیبا این است که هرگز برای تزریق داخل ژله از پارگی و یا بازشدن ژله نترسید زیرا هنگامی که ژله را داخل یخچال قرار می دهید مجدد ژله خودش را می گیرد و پارگی و شل شدگی ها از بین می رود . پس با دلی آرام و با نشاط کار کنید.

*چهارمین نکته این است که حتما وقتی داخل ژله آلوئه ورا مدل گل خود را کشیدید آن را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را کامل بگیرید و شما در این فاصله یک مقدار از ژله ای به هررنگ که دوست دارید با کمی آب ( به دمای محیط رسیده باشد یعنی نه گرم و نه سرد ) مخلوط کنید تا در آب باز شود سپس به همان میزان که آب ریختید شیر اضافه کنید و مخلوط را آن قدر هم بزنید تا یکدست شود . بعد روی ژله آلوئه ورا بریزید و مجدد داخل یخچال گذارید تا خوب خودش را بگیرد .

ایده های ژله

طرز تهیه ژله به شکل سبزه عید، ایده های ژله

ژله سبزه عید

طرز تهیه ژله به شکل سبزه عید، ایده های ژله

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *