طرز تهیه چند مدل دسر و کیک جذاب با کدو حلوایی

با آمدن فصل پاییز و زمستان ، بیشتر در بازارهای میوه و تره بار شاهد حضور کدوهای حلوایی هستیم و امروز به همین منظور طرز تهیه چند مدل دسر و کیک جذاب با کدو حلوایی را برای شما عزیزان آماده نموده ایم که امیدواریم شما هم همراه ما به تهیه این نوع دسرها پرداخته و از طعم بی نظیر آنها لذت ببرید.

طرز تهیه چند مدل دسر و کیک جذاب با کدو حلوایی

طرز تهیه چند مدل دسر و کیک جذاب با کدو حلوایی

دسر کدو گلاسه

مواد لازم

روغن حیوانی 3 قاشق غذاخوری

عسل 4 قاشق غذا خوری

کدو حلوایی 700 گرم

پودر بیسکوئیت پتی بور 4 قاشق غذا خوری

رب انار 5 قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چای خوری

پودر نارگیل به میزان لازم

پودر گردو یک فنجان

پودر دارچین دو قاشق چای خوری

زعفران آب گرفته شده غلیظ نصف فنجان

مراحل تهیه

1- ابتدا روغن حیوانی را بر شعله ای قرار می دهیم و منتظر می شویم کمی داغ شود سپس پس از داغ شدن ، به آن کدو حلوایی هایی را که از پیش به صورت مربعی شکل برش زده بودیم را اضافه می نماییم و تفت می دهیم.

2- پس از تفت خوردن کدوها ، به آن زعفران را اضافه می نماییم و تفت می دهیم و پس از آن پودر هل را اضافه می نماییم و سپس به فرایند تفت ادامه می دهیم.

3- حال در این مرحله ، عسل و پودر گردوها را به کدوها اضافه می نماییم و مواد را با هم مخلوط می نماییم و سپس به آن پودر دارچین را اضافه می نماییم.

4- حال به مواد ، رب انار را اضافه می نماییم و کمی تفت می دهیم و پس از تفت خوردن ، مواد را به کمک گوشتکوب برقی یا میکسر ، مخلوط می نماییم به طوری که مواد کاملا له شوند.

5- حال در این مرحله دسر ما آماده است و برای تکمیل کار لازم است که در یک لیوان زیبا و مخصوص سرو ، مقداری پودر بیسکوئیت را در ته لیوان ریخته و پس از آن مقداری از دسر را بر روی آن به عنوان لایه سوم اضافه کرده.

6- حال در مرحله نهایی و به عنوان لایه آخر مقداری پودر نارگیل و پودر دارچین و نصف مغز گردو را بر روی دسر قرار داده و دسر را اگر تمایل به سرو گرم داریم سرو می نماییم و اگر تمایل به دسری سرد داریم دسر را برای مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

دسر کیک کدو حلوایی

مواد لازم

5 حلقه کدو حلوایی

تخم مرغ 4 عدد

وانیل 1 قاشق چای خوری

شکر 250 گرم

روغن مایع نصف لیوان

آرد سفید 2 لیوان

بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری

مغز گردو یک فنجان

طرز تهیه

1- ابتدا پوست کدوها را گرفته سپس آنها را با رنده بصورت ریز ، رنده می کنیم و به میزان 2 لیوان کدوی رنده شده جدا می کنیم.

2- حال درون یک ظرف بزرگ ، تخم مرغ ها را می شکنیم و به آن ، وانیل و شکر را اضافه می نماییم و سپس مواد را به مدت 10 دقیقه با دور تند هم زن برقی ، هم می زنیم تا مواد پف کنند و کرم رنگ شوند و حالت غلیظ و کش دار پیدا کنند.

3- حال در این مرحله ، روغن مایع را به مواد اضافه می کنیم و به مدت 10 ثانیه با هم زن ، مواد را مخلوط می کنیم تا روغن بطور کامل داخل آن عجین شود.

4- در این مرحله پس از عجین شدن مواد ، به آن ، آرد و بکینگ پودر و کدوی خرد شده را اضافه می نماییم اما قبل از اضافه نمودن سعی کنید از الک استفاده کنید و پس از اضافه نمودن آرد ، سعی نمایید که مواد را بصورت دورانی و در یک جهت هم بزنید.

5- پس از مخلوط نمودن مواد ، گردوها را درون مقداری آرد آغشته نمایید و به مواد کیک اضافه نمایید.

نکته: مخلوط نمودن گردوها درون آرد به این دلیل است که گردوها درون کیک ته نشین نشوند و در تمام سطح کیک پخش شوند.

6- حال در این مرحله مقداری روغن جامد را با یک قاشق آرد مخلوط می نماییم و کف قالب را به کمک آن چرب می نماییم و سپس مواد کیک را به آن منتقل می کنیم و قالب را درون فری که از قبل گرم شده به مدت 50 دقیقه و در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

7- پس از اتمام تایم فوق ، یک خلال دندان را درون کیک فرو می کنیم و اگر مواد کیک به آن نچسبیدند نشان دهنده آن است که کیک بطور کامل پخته است اما اگر بر خلاف این بود کیک را مجدد ده دقیقه دیگر داخل فر قرار می دهیم.

کیک ما آماده شده است پس از سرد شدن می توانید آن را از قالب خارج نمایید.

نکته: پس از پخته شدن کیک و خاموش شدن فر ، اجازه دهید که کیک ، 10 دقیقه در فر خاموشی که درب آن نیمه باز است بماند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز

 

طرز تهیه چند مدل دسر و کیک جذاب با کدو حلوایی

دسر اسموتی کدو حلوایی

مواد لازم

پوره کدو حلوایی یک پیمانه

پودر بیسکوئیت یک چهارم پیمانه

جو دو سر یک سوم پیمانه

موز یک عدد

عسل یک قاشق غذا خوری

شیر دو پیمانه

دارچین 2 قاشق چایخوری (جهت تزئین)

زنجبیل نصف قاشق چایخوری (جهت تزئین)

جوزی هندی یک سوم قاشق چای خوری (جهت تزئین)

طرز تهیه

این نوع دسر طرز تهیه ای ساده دارد و برای تهیه آن ، ابتدا همه مواد را به جز مواد تزئین ، در میکسر با هم ترکیب نموده و پس از ترکیب نمودن در لیوانی مخصوص سرو منتقل می کنیم و سپس روی آن را با سه پودر دارچین و زنجبیل و جوز هندی تزئین می نماییم.

دسر بستنی کدو حلوایی 

مواد لازم

شیر نارگیل یک لیوان

پوره کدو حلوایی یک پیمانه

شکر قهوه ای نصف پیمانه

پودر دارچین یک قاشق چای خوری

پودر زنجبیل نصف قاشق چای خوری

جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری

پودر میخک یک ششم قاشق چای خوری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوتلاچ، دسر لذیذ ترکیه ای

 

طرز تهیه چند مدل دسر و کیک جذاب با کدو حلوایی

طرز تهیه

1- ابتدا همه مواد را با هم ترکیب نموده و آن را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به آهستگی هم می زنیم تا زمانی که شکر به طور کامل در آن حل شود و پس از حل شدن ، مخلوط را به یک ظرف مخصوص فریزر منتقل می نماییم و آن را به مدت یک و نیم ساعت درون فریزر قرار می دهیم.

2- حال در این مرحله ، مواد را به مدت 10 الی 15 دقیقه به دستگاه بستنی ساز منتقل می کنیم و به آن اجازه منجمد شدن و کش آمدن را می دهیم.

3- پس از اتمام تایم فوق ، بستنی ما آماده است ، می توانید آن را با پودر پسته و پودر گردو تزئین نمایید.

سخن پایانی

هر فصل با آمدن میوه های مخصوص خودش ، دسرهای خاص خودش را می طلبد و حال که فصل پاییز و زمستان فرا رسیده است بهتر است که از سوغات این فصول استفاده نماییم و با کدو حلوایی دسرهای خوشمزه ای را تهیه و در کنار اعضا خانواده خود نوش جان کنیم.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *