طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی

در مقالات پیشین از بخش آشپزی وبسایت نیمه شب ، به آموزش انواع دسر پرداختیم و حال امروز همراه شما هستیم با آموزش هایی جدید تحت عنوان آموزش دو روش طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی و همچنین آموزش مکمل این دسر که عبارت است از مینی چیز کیک لوتوس که امیدواریم از این آموزش ها ، بهره کافی را ببرید.

شیک لوتوس چیست؟

دسر شیک لوتوس یک دسر بین المللی است که از کرم و بیسکوییت لوتوس بدست می آید. این دسر به صورت لایه ای با مخلوط خامه و پنیر و مخلوط بیسکوییت و کرم تهیه می شود که بسیار خوشمزه است. پیشنهاد می شود این دسر زیبا را به صورت تک نفره در ظروف کوچک تهیه نموده و تزیین نمایید.

طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی

طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی

روش اول تهیه شیک لوتوس

مواد لازم برای تهیه دسر لوتوس
پودر بیسکویت لوتوس ۱ پیمانه
پودر شیر خشک ۱ پیمانه
آرد سمولینا ۱ پیمانه
کرم یا کره لوتوس به مقدار لازم
خامه صبحانه ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه

برای تهیه شیک لوتوس ابتدا ۱ بسته بیسکویت لوتوس را تهیه کنید و داخل غذاساز یا مخلوط کن پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بزنید تا پودر شود. می توانید از بیسکویت پتی پور نیز استفاده کنید ولی طعم این دسر با بیسکویت لوتوس فوق العاده می شود.

در ادامه آرد سمولینا یا سمید را داخل یک تابه الک کنید و با حرارت خیلی کم به مدت ۵ دقیقه مواد را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه شیر خشک دلخواه خود را به آرد اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. باید مرتب مواد را هم بزنید وگرنه خیلی زودد می سوزد.

حالا آرد و شیر خشک را داخل یک کاسه الک کنید و صبر کنید کمی خنک شود. حالا بیسکویت پودر شده و خامه صبحانه و کمی کره لوتوس را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدستی بدست بیاد. کرم لوتوس را کم کم اضافه کنید تا مواد خمیری شکل شود.

در ادامه تهیه شیک لوتوس ، دست های خود را کمی چرب کنید و از مواد به اندازه گلوله های کوچک بردارید و در دست آن را گرد کنید. حالا توپک ها را در سینی چیده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. موقع سرو کمی سس لوتوس را روی آن بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر فوق العاده خوشمزه پاناکوتا

روش دوم

مواد لازم

کرم لوتوس به مقدار لازم
بیسکوییت لوتوس به مقدار لازم
خامه صبحانه ۱ پاکت
پنیر خامه ای ۳۵۰ گرم
پودر شکر به میزان لازم
پودر خامه ۲ ق غ

طرز تهیه دسر شیک لوتوس

مرحله اول

برای تهیه دسر شیک لوتوس مجلسی در ابتدای کار، مقداری از بیسکوییت لوتوس را درون آسیاب یا غذا ساز می ریزیم تا پودر شود. سپس در یک کاسه، بیسکوییت پودر شده را به کرم لوتوس اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که کرم لوتوس در لوازم قنادی فروشی ها و سوپر مارکت های خارج از کشور به راحتی یافت می شود. البته مطمئنا در برخی فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی داخل کشور هم بتوانید آنرا پیدا کنید.

مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه دیگر برداشته و خامه و پنیر را درون آن می ریزیم و کمی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس شکر را اضافه کرده و با هم با همزن می زنیم تا یکدست شود. اگر فرم گرفت که نیازی به پودر خامه نیست.

مرحله چهارم

در صورتی که مواد به خوبی فرم نگرفت، کمی پودر خامه حدود دو تا ۴ قاشق غذا خوری به مخلوط اضافه کرده و با همزن چند دقیقه مواد را می زنیم تا فرم بگیرد. توحه داشته باشید که معمولا از ظرف های تک نفره برای این دسر استفاده می شود.

مرحله پنجم

البته برای شیک تر شدن دسر می توان از شیشه های کوچک مربایی یا دنت استفاده کرد. یک لایه از مخلوط کرم لوتوس می ریزیم. لایه دوم را از مخلوط پنیر و خامه استفاده می کنیم. مجدد این لایه ها را یکی در میان تکرار می کنیم تا ظرف پر شود.

مرحله ششم

در آخرین مرحله از تهیه شیک لوتوس ، یک بیسکوییت لوتوس روی آن جهت تزیین قرار می دهیم. می توان با استفاده از شکلات رنده شده یا ترافل های رنگی آن را تزیین کرد. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی استراحت کند. حدود ۴ تا ۶ ساعت زمان برای استراحت کافی است.

نکات کلیدی در تهیه طرز تهیه شیک لوتوس 

می توانید بجای خامه از شیر عسلی استفاده کنید.
اگر از بیسکویت پتی پور استفاده می کنید به دلخواه می توانید از هر طعم و مزه آن استفاده کنید.

مکمل شیک لوتوس چیست؟

این دسر خوشمزه را می توان در کنار چیز کیک لوتوس سرو نمود که در ادامه مطلب ، به ارائه آموزش آن نیز خواهیم پرداخت.

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی

مواد لازم

دو بسته بیسکویت پتی بور

بیسکویت لوتوس

۲۰عدد پنیر کیبی یا ۴۰۰ گرم پنیر ماسکار پونه یاخامه ای کم نمک

یک پیمانه شکر

یک پیمانه شیر خشک

نصف پیمانه ماست

دوق غ شیر عسلی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ایتالیایی تیرامیسو

طرز تهیه

ردیف اول 

ابتدا بیسکویت پتی بور و لوتوس مخلوط باهم کاملا نرم شده را با کره آب شده و دو ق خامه مخلوط کرده و سپس در ته قالب فشرده می کنیم.

ردیف دوم 

پنیر کیبی یا پنیر ماسکار پونه یا خامه ای کم نمک , شکر ، شیر خشک ، ماست و شیر عسلی همه مواد را داخل میکسر ریخته روی
ردیف اول می ریزیم و سپس در فر حرارت بالا بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا مواد خودش را بگیرد.

حالا می توانید بلافاصله بعد از پخت ، بر روی آن بسکویت لوتوس بگذارید سپس بعد از پخت ؛ آن را داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد یا آن را بن ماری می کنیم.

ردیف اخر

در این مرحله ، چیز کیک را از قالب بیرون آورده و کرم لوتس بن ماری شده را بر روی آن بریزید و به دلخواه به تزئین آن بپردازید.

سخن پایانی

دسر شیک لوتوس با طرز تهیه آسان و ساده ، دسری بسیار شیک و مجلسی هست که با مواد اولیه در دسترس به راحتی قابل تهیه نمودن است و پیشنهاد می شود که شما هم همراه با این آموزش ، این دسر فوق العاده را تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید و در مجالس و مهمانی هایتان مورد استفاده قرار دهید.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *