سفر به آلاچاتی؛ شهر رویایی آلاچاتی کجاست؟

Alaçatı (با تلفظ “Ala-cha-ti”) یک شهر کوچک است و از ازمیر در ساحل غربی ترکیه دور می شود. این شهر جذاب یک گوهر پنهان است که اکثر مردم در مورد آن چیزی نشنیده اند.

آلاچاتی

رستوران در آلاچاتی(alacati )ترکیه:

آلاچاتی بیشتر به دلیل گذشته یونانی خود تاریخ غنی دارد. اگرچه جمعیت یونانی Alaçati از آغاز سال 1914 مجبور به ترک شد، یونانیان ارتدکس باقی مانده در ترکیه در سال 1923 با یک تبادل رسمی جمعیت با یونان برکنار شدند. این شهر در سال 2005 به عنوان یک مکان تاریخی اعلام شد، و خانه های سنگی سنتی یونان هنوز به خوبی محافظت شده و امروز در خیابان های سنگ فرش با فریم بوگنویلا باقی مانده است.

ترکیه آلاچاتی

خیابان اصلی آلاچاتی در ترکیه:
آلاچاتی یک شهر قشنگ با آب و هوای خنک است. آلاچاتی یکی از بهترین مکانها برای بازدید در ترکیه است. برای داشتن سفری آرام و عالی در ترکیه،و محل اقامت خوب و خوشمزه ترین غذاها مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

چگونه می توان به آلاچاتی رفت؟

آلاچاتی زیبا در ترکیه

ازمیر به آلاچاتی: نزدیکترین فرودگاه به آلاچاتی در ازمیر است. فرودگاه Admir Menderes ازمیر همچنین رانندگی از ازمیر به آلاچاتی تقریبا 45 دقیقه طول می کشد. میتوانید یک هیوندای i20 از Alamo اجاره کنید. هزینه ی اجاره برای 8 روز 110 دلار است و عوارض در ترکیه عملاً وجود ندارد. و در طول مسیر مکان های زیادی برای پر کردن بنزین وجود دارد.

استانبول به آلاچاتی: اگر پرواز به استانبول را ترجیح می دهید می توانید به راحتی با هواپیمای داخلی به ازمیر بروید. هر روز چندین پرواز مستقیم از هر دو فرودگاه استانبول انجام می شود و پرواز فقط 1 ساعت طول میکشد.

نحوه رفت و آمد در شهر alacati :

بهترین راه برای گشت و گذار در آلاچاتی اجاره اتومبیل است ، به خصوص اگر دوست دارید از برخی از سواحل اطراف دیدن کنید. در اکثر نقاط شهر پارکینگ (بصورت پولی و رایگان) وجود دارد و این امکان را برای شما فراهم می کند که در امتداد ساحل به سمت Çeşme حرکت کنید و مکانهایی را که خارج از مسیر عبور قرار گرفته اند تماشا کنید.

هتل بوتیک Gaia Alacati در Alacati ترکیه

 

این هتل زیبا، شیک و پر از بوتیک است. طراحی بی عیب و نقص و شیک و در عین حال دنجی دارد. یکی از بهترین قسمت های این بوتیک کوچک، محوطه داخلی حیاط-رستوران است که در آن می توانید غذاها و نوشیدنی ها را تهیه کنید.

همینطور که گفته شد، در اینجا چند مکان وجود دارد که اگر چند روز در Alacati میمانید، می توانید از آنها بازدید کنید!

1. در شهر گشت بزنید:

قدم زدن در اطراف آلاچاتی به شما این احساس را می دهد که انگار در یک جزیره کوچک کاملاً عالی از یونان هستید. این معماری بر خلاف آنچه در مناطق دیگر ساحلی مانند فتحیه و اولودنیز می بینید ، وجود دارد و خانه های سنگی با تزئین بیشتر به زیبایی بازسازی شده اند.

کافی شاپ در Alacati در ترکیه:

خیابان اصلی ، Kemalpaşa Cd. ، مملو از تعداد زیادی رستوران ، مغازه ، کافه و بار است. شما میتوانید از همه خیابانهای فرعی کوچک و آرام عبور کنید تا بتوانید به سنگهای قیمتی پنهان و کافی شاپ های کوچک برسید.

2. استراحت در ساحل

Alaçati توسط سواحل و تعداد زیادی کلوپ ساحلی احاطه شده است. ممکن است بخواهید به ساحل محبوب Ilica در شمال بروید، به غرب به سواحل اطراف Çeşme بروید یا در جنوب Delikli Koy حرکت کنید و از صخره های سنگ آهک سفید و ساحل صخره ای دیدن کنید.

Delikli Koy نزدیک Alacati در ترکیه:

اگر به سمت دلیکلی کوی می روید ، حوله شخصی خود را همراه خود ببرید و از بردن ماشین خود بر روی تپه های شنی خودداری کنید تا ماشین شما گیر نکند.

3. آسیاب های بادی را ببینید

آلاچاتی

این آسیاب های بادی سنتی یونان برای آسیاب کردن گندم به آرد ساخته شده اند و از سقف های  مخروطی شکل برخوردار هستند. این آسیاب های بادی هنوز در خیابان اصلی وجود دارند.هزینه ورودی وجود ندارد و می توانید در هر زمان از روز از آن بازدید کنید.

4. یک نوشیدنی بخورید.

Alacati پر است از کوکتلهای مرسوم و خوشمزه است.

کارخانه شراب سازی:

اگر از علاقه مندان به شراب هستید ، خود را به کارخانه شراب سازی Urla ، یک تاکستان محلی برسانید که بیش از 10 نوع شراب تولید می کند. Urla یک کارخانه شراب سازی برنده جایزه است و در میانه راه بین ازمیر و Alacati واقع شده است. اگر رانندگی می کنید تقریباً 40 دقیقه طول می کشد تا به آنجا بروید.

اگر میخواهید اطلاعاتی درباره گرفتن اقامت در کشور زیبای ترکیه دریافت کنید اینجا کلیک کنید.

5. مناطق دیدنی دیگر آلاچاتی(alacati)

شما میتوانید علاوه بر مکانهای دیدنی که گفته شد مناطق دیگری را نیز بازدید کنید و از سفر خود لذت ببرید در ذیل نام این مناطق را عنوان میکنیم:

  • Ilica ساحلی زیبا در شمال آلاچاتی
  •  Aya Yorgi ساحل زیبایی دیگه که در شمال غرب و در منطقه Dalyan میباشد
  • استخرها و چشمه های مناسب آب گرم و سرشار از مواد معدنی در Şifne
  • آثار تاریخی در شمال شرق که بسیار ارزشمند میباشند و در منطقه Ildiri (Erythrai) واقع شده اند
  • دو ساحل زیبای Altinkum و Pirlanta که در غرب و در منطقه Ciftlikkoy میباشد
  • موزه ی آثار تاریخی و معروف آلاچاتی

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ویزای توریستی انگلیس

شرایط ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلیس موضوع مقاله امروز مجله نیمه شب است. همانطور که می دانید گردشگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *