زوجهای هنری سینمای ایران

زوجهای هنری سینمای ایران ، زوج هایی هستند که با حفظ زندگی مشترک و وفاداری به همسر که یکی از مهم ترین اصول در ازدواج است به بقای زندگی مشترک خود دامن زده اند .

بقایی که باید برای آن آموزش دید و تلاش کرد. هنرمندان و چهره های سرشناس با سختی بیشتری برای حفظ دوام زندگی روبرو هستند زیرا زندگی آنها در میان شهرت و زیر ذره بین نگاه مردم قرار دارد. در میان این قشر از جامعه زوج های هنرمندی وجود دارند که سالهاست در کنار هم زندگی بی حاشیه ای را سپری میکنند . در این مطلب به این زوج های هنرمند که زندگی بی حاشیه ای دارند اشاره میکنیم.

زوج های هنرمند

ازدواج زوجهای ایران

اولین زوجهای هنری سینمای ایران : ازدواج لیلا حاتمی و علی مصفا

«لیلا حاتمی» 45 ساله و «علی مصفا» 51 ساله در سینمای ایران بی مثال هستند؛ منش و بخش زیادی از رفتار حرفه ای شان، جنس انتخاب‎ها و حضورشان در سینما و همین طور تبار فرهنگی هر دویشان، آن ها را تبدیل به ستاره‎های هنر ایران کرده است. لیلا حاتمی چندی پیش در گفت وگویی درباره آشنایی اش با علی مصفا گفته بود:«آشنایی من و علی در فیلم «لیلا» اتفاق افتاد، در حقیقت آقای مهرجویی اول من و علی را به هم علاقه مند کرد و بعد فیلمش را ساخت!» او در پاسخ به این سوال که چقدر از ارتباط عاشقانه فیلم واقعی بوده و آیا حس علاقه مندی این زوج هنرمند سینما در طول همین کار شکل گرفته، هم گفته است:«آن حس ها همه اش واقعی است. قبل از شروع فیلم برداری حس هایمان به هم شروع شده بود.» حاصل 19 سال زندگی عاشقانه این زوج «مانی» و «عسل» عزیز است.

زوجهای هنری سینمای ایران

دومین زوجهای هنری سینمای ایران :افسانه چهره آزاد و شاهرخ فروتنیان زوج هنرمند کشورمان

«افسانه چهره آزاد» با نام اصلی «افسانه نعمت ناصر» 55 ساله و «شاهرخ فروتنیان» 61 ساله بازیگر، نقاش و طراح لباس و صحنه، سابقه 36 سال زندگی مشترک زیر یک سقف را دارند. «افسانه چهره آزاد» نوه «رقیه چهره آزاد» از زنان پیشگام بازیگری درسینمای ایران است، در 15 سالگی عاشق شاهرخ فروتنیان می شود و در نهایت بعد از 5 سال مخالفت پدر در 20 سالگی با او ازدواج می کند. چهره آزاد در مصاحبه ای گفته است؛ «عدد 22 برایم جالب است، زیرا تولدم در روز 22 بهمن ماه است، روز تولد همسرم 22 تیر و روز ازدواجمان در 22 مهر است، به همین دلیل عدد 22 را دوست دارم.»

ازدواج بازیگران

سومین زوجهای هنری سینمای ایران :سحر ولدبیگی و نیما فلاح زوج همیشه همراه کشورمان

شاید باورتان نشود ولی 14سال از زندگی مشترک «سحر ولدبیگی» 40ساله و «نیما فلاح» 45 ساله می گذرد. آشنایی شان برمی گردد به ایفای نقشی در مجموعه «رستوران خانوادگی» و نقش مقابل یکدیگر که باعث شد این دو هنرمند به هم علاقه مند شوند و در اول تیر 1382 همزمان با روز تولد سحر ولدبیگی با هم ازدواج کنند. ولدبیگی در گفت وگویی درباره ازدواجش گفته است:«من و نیما اصراری نداشتیم که حتما جشن عروسی برگزار کنیم، در دوران بازیگری این اتفاق به صورت نمایشی بارها برای ما افتاده بود و این موضوع دیگر جذابیتی نداشت. در مراسم عروسی به تنها کسی که خوش نمی گذرد، خود عروس و داماد است. برای همین خانواده ما هم با این خواسته کنار آمدند و با یک مهمانی بسیار ساده خانوادگی زندگی مشترکمان را آغاز کردیم.» این زوج فرزندی ندارند.

زوجهای هنرمند سینمای ایران

چهارمین زوجهای هنری سینمای ایران :ازدواج رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان

رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان یکی دیگر از زوج های هنرمند سینما هستند که با وجود گذشت بیش از 15 سال (ازدواج در سال 82 ) از عمر زندگی مشترکشان فرزندی ندارند البته ناگفته نماند که رویا تیموریان از ازدواج اولش دو دختر به نام دنیا و درنا مدنی دارد .

شاید به جرات بتوان گفت، که این زوج یکی از خوشبخت ترین زوج های هنری سینمای ایران هم به حساب می آیند. به نظر رویا تیموریان:«زن و شوهر باید یاد بگیرند تحت هر شرایطی در کنار هم باشند و اگر شده حتی یک لبخند را به هم هدیه بدهند.» او درباره آشنایی اش با مسعود رایگان هم می گوید:«من سال ها با دخترانم تنها زندگی می کردم و زمانی که برای اجرای تئاتر به سوئد رفته بودیم، یک شب مسعود رایگان برای تماشای اجرای ما به سالن نمایش آمد و ما بعد از 22 سال دوباره همدیگر را دیدیم (من و آقای مسعود رایگان با هم در یک دانشگاه درس خواندیم) و بعد از سفر به ایران ماجرای آشنایی بیشتر ما و ازدواج شکل گرفت.»

زوج هنرمند

پنجمین : ازدواج رامبد شکرآبی و حدیث فولادوند

رامبد شکرآبی و همسرش حدیث فولادوند را هم میتوان در لیست زوج های هنری که فرزند ندارند قرار داد . این زوج که سال 89 زندگی مشترکشان را آغاز کردند نزدیک به 10 سال است که در کنار هم زندگی آرام و بدون حاشیه ای دارند و برای ادامه زندگی شمال کشور را به زندگی در تهران ترجیح داده اند.

شکرآبی در خصوص آشنایی اش برای ازدواج با فولادوند می گوید:«پروژه‎های بسیاری با هم همکار بودیم و مجموعه ای از صفات خوب را در حدیث دیدم صفاتی که مکمل شخصیت من بود اگرچه نمی توان هر خصوصیت اخلاقی را تک به تک توضیح داد اما در کلیت، من و حدیث کامل کننده یکدیگر هستیم اما بیشتر از همه صبر و صداقت حدیث دوست داشتنی است.

زوجهای هنری سینمای ایران

ششمین : ریما رامین فر و امیر جعفری زوج عاشق پیشه

«ریما رامین فر» 47 ساله، بازیگری که بیشتر با مجموعه تلویزیونی« پایتخت» شناخته شده است و « امیر جعفری» 43 ساله بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، زوج هنرمند دیگری هستند که بیشتر از 10 سال از زندگی مشترک عاشقانه شان زیر یک سقف می گذرد. حاصل این ازدواج پسری به نام «آیین» است. امیر جعفری در مصاحبه‎ای درباره ازدواجشان، گفته است:«زمانی که با ریما رامین فر آشنا شدم خیلی جوان بودم و فاکتورهای خاصی برای عاشق شدن نداشتم اما مطمئن هستم اگر با شخص دیگری ازدواج می‎کردم کل زندگیم تغییر می‎کرد، او با تمام نداشتن ‎‏ها و مشکلات من ساخت، ما 8 سال نامزد بودیم به خاطر این که پول نداشتیم ازدواج کنیم بعضی وقت ‏ها فکر می‎کنم سیمرغ ‎های اصلی من در خانه هستند، بزرگ ‎ترین جایزه ‎هایی که خدا به من داده، همسر و پسرم اند که در خانه ام منتظرم هستند»

زوج های ایرانی بازیگر

هفتمین :ازدواج الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی

از میان زوج های هنری سینمای ایران که مدت زمان کوتاهی از زندگی مشترکشان میگذرد و هنوز صاحب فرزند نشده اند میتوان به الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی ، صبا راد و مانی رهنما، اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی، نرگس محمدی و علی اوجی، سمانه پاکدل و هادی کاظمی ، حدیث میرامینی و مجتبی رجبی اشاره کرد که چند سالی است زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند و باید منتظر ماند دید آیا بعد از گذشت بیش از 10 سال از زندگی مشترک نامشان در لیست بالا قرار میگیرد یا پدر و مادر بودن را تجربه خواهند کرد.

ازدواج بازیگران

هشتمین :ازدواج هادی کاظمی و سمانه پاکدل

هادی کاظمی 41 ساله《نظام دو برره شبهای برره》و سمانه پاکدل 30 ساله با هم ازدواج کردن. یک زوج هنری دیگر با هم به‌صورت رسمی ازدواج کردند ، هادی کاظمی و سمانه پاکدل دو بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون با یک دیگر پیوند زناشویی بستند و به زوج هاي‌ هنری معروف پیوستند.

هادی کاظمی متولد 1355 و سمانه پاکدل متولد 1366 بعد از آشنایی با هم ازدواج کردند. آن ها نزدیک به 10 سال تفاوت سنی نیز دارند ولی از ازدواج خود بسیار راضی هستند

نهمین:مهوش وقاری و مرحوم محسن قاضی مرادی

مهوش وقاری و محسن قاضی مرادی زوج هنری پیشکسوتی هستند که سالهای زیادی از عمرشان را در کنا هم سپری کردند و  خانم بازیگر در روزهای بیماری و پیری پرستار همسرش بود اما محسن قاضی مرادی در 25 فروردین 1400 دار فانی را وداع گفت.

مهوش وقاری در یک مصاحبه اعلام کرد که دوبار باردار شده است اما بارداری او با مشکل مواجه شد و این زوج فرزندی ندارند.

دهمین:فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

فرهاد آئیش و مائده طهماسبی هم یکی دیگر از زوج های هنری سینمای ایران هستند که با وجود گذشت سالهای زیادی از عمر زندگی مشترکشان ( بیش از 20 سال ) هرگز به بچه دارشدن فکر نکرده اند و به گفته خود آقای بازیگر آزادی های دوران جوانی را با تنهایی های پیری تاخت زده اند و با یکدیگر بر سر بچه دار نشدن به توافق رسیده اند.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

زیباترین اسامی مخصوص تخلص

زیباترین اسامی مخصوص تخلص

تخلص، لقبی است که شعرا برای خود بر می گزینند و بیشتر از نام خود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *