راهنمای کامل خرید سوتین | هر آنچه لازم است بدانید

لباس زیر شما با ایجاد فرم ، ظاهر و راحتی برای شما ، نقشی اساسی در بدن شما دارد. نه تنها در زیباتر نشان دادن لباس های شما، بلکه به فرم بدن و حالت بدن نیز کمک می کند. بنابراین ، انتخاب سوتین مناسب، خیلی مهم است.

بنابراین برای کمک به شما در این زمینه ، برخی از جزئیات اساسی را در این مقاله آورده ایم که شما باید قبل از انتخاب لباس زیر خود بررسی کنید.

خرید سوتین مناسب

چگونه اندازه سوتین مناسب خود را پیدا کنیم؟

اولین و مهمترین فاکتور اندازه مناسب است. اندازه گیری ها می توانند در پوشیدن سایز مناسب به شما کمک کنند.  بنابراین هرگز بدون اندازه گیری خود به خرید سوتین نروید. اندازه فنجان و اندازه دور لباس زیر، این دو اندازه گیری های اساسی برای یافتن اندازه مناسب شما هستند.

مرحله اول اندازه گیری:

متر را بردارید و دور زیر سینه‌ خود را اندازه بگیرید، یا همان جایی که بند دور سوتین‌ شما قرار می‌گیرد. عدد بدست آمده را در صورت اعشاری بودن و… گرد کنید ، مثلا اگر ۲۷.۶ اینچ درآمد باید ۲۸ اینچ در نظر بگیرید. حالا اگر اندازه‌تان عدد زوج است، ۴ اینچ (۱۰ سانتی‌متر) و اگر فرد است، ۵ اینچ (۱۳ سانتی‌متر) به آن اضافه کنید. مثلا اگر اندازه‌تان ۳۱ اینچ (۷۹ سانتی‌متر) است، باید ۵ اینچ به آن اضافه کنید. پس یعنی لباس زیر سایز ۳۶ برای شما مناسب است.

مرحله دوم اندازگیری:

این بار سایز خود را از برجسته‌ترین قسمت سینه‌هایتان اندازه گیری کنید. یعنی وقتی متر را دور خود می‌گیرید، روی نوک سینه هایتان قرار بگیرد. سعی کنید متر را طوری بگیرید که احساس راحتی کنید و بار دیگر عدد بدست آمده را گرد کنید.

سایز مناسب سوتین

مرحله سوم اندازگیری:

برای پیداکردن سایز کاپ سوتین کافی است اندازه‌ای را که در مرحله اول حساب کردید، از اندازه به‌دست‌آمده در مرحله دوم کم کنید. اندازه کاپ به اختلاف اندازه دور زیر سینه (اندازه مرحله اول) و دور خود سینه (اندازه مرحله دوم) بستگی دارد. به‌ازای هر اینچ اختلاف (حاصل تفریق سایز دور زیر سینه از سایز دور خود سینه)، سایز کاپ یک سایز افزایش می‌یابد:

اختلاف اندازه سایز کاپ
۰ اینچ (۰ سانتی‌متر) AA
۱ اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) A
۲ اینچ (۵.۱ سانتی‌متر) B
۳ اینچ (۷.۶ سانتی‌متر) C
۴ اینچ (۱۰ سانتی‌متر) D

شما می توانید لباس زیر خود را از بین سبک های مختلف ، انواع پد دار، بدون پد ، زیر فنر ، بدون فنر را انتخاب کنید.

اما شما باید موردی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

سوتین تی شرتی: این یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده روزمره است. این سوتین یکپارچه است و شکلی صاف و متناسب به پستان شما می دهد. کاملا زیر هر تاپ ، تی شرت ، پیراهن و هر چیز دیگری قرار می گیرد.

 تمام فنجانی : اگر سینه های پرتری دارید و می خواهید پوشش کامل داشته باشید ، دنبال این یکی بروید. کاپ های این لباس زیر با قرار گرفتن در قسمت بالاتر بر روی سینه ، پوششی کامل را ارائه میدهد.

سوتین خوب

سوتین پلانج یا چاک دار:  این نوع لباس زیر ، به دلیل بازتر بودن قسمت وسط یا همان یقه، به هیچ عنوان از زیر لباس دیده نمیشود وهمچنین به دلیل قدرت نگه داری خوب و هدایت کردن سینه ها به دو طرف باعث خوش فرم شدن سینه ها و قسمت V شکل گردن می‌شود. این نوع سوتین انتخاب خوبی برای پوشیدن در مهمانی است.

بدون بند : این سوتین مناسب زمانی است که میخواهید لباس های دکلته یا لباسهایی که پشت بازی دارند بپوشید در این شرایط هیچکس دوست ندارد بند لباس زیر او مشخص شود و شما میتوانید به راحتی از این نوع لباس زیر استفاده کنید.

سوتین بدون بند

سوتین Push-up  : اگر می خواهید سینه های شما خوش فرم و روبه بالا تر تشان داده شوند ، این سوتینی است که باید انتخاب کنید. سینه های شما را به سمت بالا و داخل هل می دهد.

 ورزشی : هنگام دویدن ، ورزش یا ورزش یوگا به یک لباس زیر احتیاج دارید که بهترین پشتیبانی را داشته باشد. سوتین ورزشی همه کارها را برای شما انجام می دهد.

چگونه یک سوتین متناسب را پیدا کنیم؟

واقعیت این است که همه اندازه یا شکل پستانها یکسان نیستند و بنابراین همه نمی توانند از یک سبک یا نوع سینه بند استفاده کنند. یک سوتین عجیب و غریب می تواند ظاهری عجیب به هیکل و سینه های شما بدهد ، بنابراین همیشه سوتینی را پیدا کنید که کاملاً مناسب سینه های شما باشد.

چگونه یک سوتین با پارچه مناسب انتخاب کنیم؟

لباس زیر ها با پارچه های مختلف موجودند، از جمله: پنبه ، ابریشم ، توری و موارد دیگر. همیشه باید سراغ پارچه ای بروید که سبک باشد ، قابل کشش باشد و بیشترین راحتی را به شما بدهد. لباس زیر بی نقص سوتینی است که هنگام پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید و ظاهر زیبایی به سینه های شما بدهد. همچنین همیشه به یاد داشته باشید ، اگر سوتینی با جنس پنبه ایی را انتخاب می کنید ، ترکیبی از پنبه و الاستان گزینه بهتری نسبت به پنبه خالص است.

نکات مهم برای خرید مطمئن تر سوتین:

1. باید بیش از یک سوتین در طول زمان استفاده کنید.

جدا از این که همه سوتینها با همه لباس ها مطابقت ندارند ، مهم است که سوتین  خود را حداقل با چند سوتین دیگر به صورت چرخشی عوض کنید تا سوتین شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. پوشیدن یک سوتین برای بیش از سه روز متوالی می تواند سوتین شما را کشش دهد و کش های آنرا خراب کند.

2. فقط نیم کیلو کاهش یا افزایش وزن می تواند روی اندازه سوتین شما تأثیر بگذارد.

همچنین اندازه کاپ سوتین نیز می تواند با رشد تغییر کند. تصور نکنید که سایز شما در همه شرایط یکسان باقی میماند.

3. سوتین خود را روی گشادترین قلاب بپوشید.

همانطور که با گذشت زمان کشیده می شود ، می توانید آن را محکم کنید تا به درستی جا بیفتد.

4. هنگامی که دستان خود را بلند می کنید ، سوتین شما نباید حرکت کند آن را امتحان کنید.

بازوها را روی سر خود بگذارید. سوتین شما بالا می رود؟ اگر چنین شود ، ممکن است کاپ سوتین شما خیلی کوچک و یا طول دور آن خیلی بزرگ باشد.

5- مرکز سوتین شما (که “gore” نامیده می شود) باید کاملاً صاف در برابر جناغ باشد.

وسط لباس زیر خود را به سمت سینه فشار دهید. آیا به راحتی در مقابل جناغ شما قرار می گیرد یا کل سوتین شما حرکت می کند؟ اگر مورد دوم باشد ، احتمالاً باید از اندازه ایی که پوشیده اید یک سایز بزرگتر را امتحان کنید.

اگر کاپ های آن حالت چروکیده به خود گرفته اند ، اندازه آن خیلی بزرگ است. سینه های شما باید کاپ را به اندازه کافی پر کنند تا چین و چروک یا شکاف از بین برود.

7. اگر بند لباس زیر شما روی شانه های شما فرو رفت ، به اندازه بزرگتر نیاز دارید.

تصور نکنید که سینه شما خیلی سنگین است و شما باید با آن فرو رفتگی آزار دهنده شانه زندگی کنید! بند های سوتین فقط 10 درصد از وزن قفسه سینه شما را تحمل می کنند. فرورفتگی به این معنی است که بندهای شما خیلی سخت و محکم هستند و بهتر است از یک سوتین دیگر و یا یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

8- وقتی بندهایتان به پایین می لغزد ، به این معنی است که بندها برای شما خیلی بزرگ است.

و در این صورت سینه های شما به خوبی نگه داشته نمیشوند در این شرایط سعی کنید اندازه بند را پایین بیاورید.

اگر به دنبال ترند صندلهای تابستانی و زیبا هستیداینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درمان موخوره مو

چگونه موخوره را از بین ببریم؟

موهای خشک و وز می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند، اما در اغلب موارد، کمبود رطوبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *