آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری

میخواهیم باهم نصب کاغذدیواری را گام به گام یاد بگیریم. نکته ی مهم قبل از شروع نصب کاغذ دیواری این است که اطمینان حاصل کنید که دیوارهای شما از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

مرحله1: تمام تزئینات روی دیوار را بردارید و از شر هر چیزی که مانع کاغذدیواری میشود خلاص شوید.

مرحله2: آسیب های موجود را برطرف کنید. اگر دیواره های شما دندانه دار، ترک خورده، خراشیده شده و یا به طریقی آسیب دیده باشد، باید آنها را ترمیم کنید.

مرحله3: دیوارها را با کاغذ سنباده صاف کنید.

مرحله4: دیوارها را بشویید و بگذارید خشک شوند. با استفاده از آب، صابون و اسفنج یا پارچه، دیواره های خود را تمیز کنید تا آلودگی ها یا روغنی که روی آن جمع شده تمیز شود. سپس، بگذارید کاملا خشک شوند.

مرحله5: دیوارها را پرایم کنید. اگر می خواهید از دیوارهای خود محافظت کنید، پرایمر کاغذ دیواری ضروری است. این کار کاغذ دیواری را قادر می سازد تا بدون چسبندگی بیش از حد به سطح دیواره های شما، به صورت ایمن نصب شود و بعداً به راحتی و بدون صدمه کنده شود. پرایمر همچنین از معلوم شدن رنگ دیوار از زیر کاغذ دیواری جلوگیری می کند.

نصب کاغذدیواری

مرحله 1: دیوارهای خود را اندازه بگیرید. با استفاده از یک سطح و نوار اندازه گیری، عرض و ارتفاع هر دیوار را اندازه گیری و ثبت کنید. نقطه میانی دیوار را پیدا کنید و یک خط صاف از کف به سقف بکشید. اگر دیوار شما دارای پنجره، در یا حتی نرده ها است، بهتر است خط کشی خود را در مرکز وسیع ترین فضای باز دیوار خود بکشید.

کاغذ دیواری

مرحله 2: تعداد نوارهای کاغذدیواری را برای دیوار خود محاسبه کنید.
عرض کل دیوار خود را بر عرض رول کاغذ دیواری تقسیم کنید. ممکن است با کسری روبرو شوید؛ اما فعلا فقط به تعداد ورق های مورد نیاز خود توجه کنید.

مرحله 3: اولین نوار کاغذدیواری خود را اندازه بگیرید.
رول کاغذ دیواری را به سمت روی میز قرار دهید. اگر کاغذ دیواری شما طرح دار است، تصمیم بگیرید که می خواهید این الگو از کجا شروع شود (مثلا از سقف). حتما کمی به طول شروع الگوی کاغذ دیواری خود اضافه کنید ( توصیه ما ۴ است)، یعنی طول کاغذ دیواری را که به اندازه ارتفاع دیوار شماست به اضافه ۴ کنید. همچنین توجه داشته باشید که کدام قسمت کاغذ در بالا و پایین در پشت قرار دارد.

مرحله 4: تمام نوارهای کاغذ دیواری خود را برش دهید.
با استفاده از اولین نوار به عنوان راهنما، تمام نوارهای کاغذ دیواری را به همان طول اندازه بگیرید و برش دهید. اگر کاغذدیواری شما الگوی تکرارشونده دارد، قبل از اندازه گیری و برش، اولین نوار خود را کنار رول قرار دهید و آن را به صورت مرتب درآورید. اطمینان حاصل کنید که کاغذ اضافی در بالا و پایین هر نوار را لحاظ می کنید.

مرحله 5: کاغذدیواری خود را آماده کنید.
اگر کاغذدیواری شما از قبل چسبانده شده است، آن را طبق دستورالعمل مرطوب کنید. هنگام حرکت در امتداد نوار، بگذارید در مدت زمان مشخص شده در دستورالعمل، بماند تا چسبناک شود.

کاغذ دیواری

مرحله ششم: اولین کاغذدیواری را آویزان کنید.
یک طرف اولین نوار کاغذ دیواری خود را در مقابل خط صاف قرار دهید و به آرامی به درز محل اتصال دیوار و سقف با استفاده از چاقوی بتونی بچسبانید. اگر کاغذ دیواری شما طرح دار است، علامتی را که قبلاً در ابتدای الگو ایجاد کردید، در برابر درز قرار دهید. حالا به آرامی به سمت پایین حرکت کرده و با استفاده از چاقوی بتونی کاغذ را از داخل به آرامی صاف کنید. صاف کردن از وسط کاغذ به سمت لبه ها باعث آزاد شدن حباب و چین و چروک می شود. اگر حباب مشاهده کردید، کاغذ را به آرامی از دیوار بلند کنید و دوباره آن را صاف کنید تا از بین برود.

کاغذ دیواری

مرحله 7: مقدار اضافی را مرتب کنید.
پس از رسیدن به ته، با استفاده از چاقوی بتونی کاغذ را ببرید.

مرحله 8: چسب اضافی را پاک کنید. سپس با یک اسفنج مرطوب روی آن بکشید تا چسب اضافی از بین برود.

مرحله 9: مراحل کار را برای همه نوارهای کاغذ دیواری خود تکرار کنید.
محکم آنها را در مقابل نوار مجاور قرار دهید (در صورت وجود الگو)، روش فوق را برای هر نوار کاغذ متوالی تکرار کنید. درزهای شما باید کنارهم باشند نه اینکه کاغذها روی هم قرار بگیرند.

 

 

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ایده دکوراسیون فرانسوی

ایده‌های خلاقانه برای سبک دکوراسیون فرانسوی در خانه

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک‌های دکور مطرح اروپایی است که از شاخصه‌های لوکس و اشرافی …

2 نظر

  1. خیلی مفید و کامل بود … ممنون :)))

  2. سلام ممنون عالی بود.لطفامطالب مربوط به دکوراسیون خانه بیشتربگذاریدمخصوصاخانه های کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *