معرفی بهترین اپلیکیشن های آیفون برای آموزش کدنویسی به کودکان

برنامه نویسی به طور پیوسته در حال تبدیل شدن به یک مهارت مورد نیاز است. و بهترین بخش این است که هیچ محدودیت سنی در آن دخیل نیست. این چشم اندازهای بی پایانی را برای بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان به طور یکسان ایجاد می کند. بنابراین ، معرفی اصول اولیه برنامه نویسی ممکن است ایده خوبی باشد ، و معرفی این برنامه ها و بازی های کد نویسی مخصوص کودکان برای iPhone و iPad می تواند کمک کننده باشد.

چیزی که من در مورد آنها دوست دارم ، و مطمئناً شما نیز آنها را دوست خواهید داشت ، این است که آنها برنامه نویسی را ساده و بازی را به طور همزمان انجام می دهند. بنابراین ، فرزند شما درس نمی خواند ، فقط سرگرم است و به یادگیری نیز مشغول است.

 

1.Sololearn

توصیه سنی: 12 سال یا بیشتر

مجموعه گسترده ای از دوره های برنامه نویسی رایگان: Swift ، C ++ ، جاوا اسکریپت ، یادگیری زبان ماشین و موارد دیگر

برنامه نویسی به زبان کودکان

Sololearn دارای یک اجتماع گسترده است که به شما در یادگیری کد نویسی کمک می کند. و چه مبتدی باشید ، چه متوسط ​​، چه متخصص ، در این برنامه اطلاعات مفیدی برای همه وجود دارد.

 

Sololearn با بیش از 15000 سوال ، بیش از 2000 آزمون ، تکالیف روزانه، چالش های Code Coach و موارد دیگر ، یادگیری را تقویت می کند. این برنامه همچنین محتوای تازه ای را به صورت روزانه ایجاد می کند ، که برای یادگیری عملی کاربردی است.

به علاوه ، برنامه درسی آن بسیار شخصی است و بر اساس پیشرفت ، و روندهای فعلی بازار کار است. مزیت دیگر این است که رایگان است. تبلیغات مداوم می تواند آزاردهنده باشد ، اما نسخه رایگان برای مرحله مقدماتی کافی است.

 

 

2.  Grasshopper – بهترین برنامه رایگان کد نویسی برای کودکان

کدنویسی

توصیه سنی: 5 سال به بالا

آموزش اصول برنامه نویسی با استفاده از جاوا اسکریپت

 

Grasshopper که توسط Google ایجاد شده است ، اصول برنامه نویسی را به درسهای کوتاه و قابل هضم تقسیم می کند. برنامه درسی شامل اصول برنامه نویسی مانند توابع ، متغیرها ، رشته ها ، حلقه ها و غیره است.

این برنامه به ساده ترین شکل ممکن با معماها و آزمونهای بصری سرگرم کننده ، مفاهیم پیچیده را تمرین می کند. علاوه بر این ، با استفاده از بازی های کوچک و مهارتی کودک را تقویت می کند. قابل ذکر است ، این برنامه از شش دوره ای که بر مبنای برنامه نویسی تمرکز دارند ، فراتر نمی رود. بنابراین ، پس از اتمام کار ، کودک برای یادگیری بیشتر باید به سراغ برنامه های پیشرفته برنامه نویسی برود.

3. CodeSpark Academy – بهترین بازی برنامه نویسی و کد نویسی برای کودکان

توصیه سنی: 4 – 9 سال

کدنویسی کودکان

codeSpark فعالیت های آموزشی را در پازل ها و بازی های سرگرم کننده استتار می کند. و از آنجا که برای بازی کردن به سواد خواندن و نوشتن نیاز ندارد ، برای کودکانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند مناسب است.

این برنامه توسط محققان MIT ، Princeton و Carnegie Mellon تدوین شده است و دارای فعالیتهای روزمره بر اساس پیشرفت کودک است و یادگیری با انگیزه بالا را تضمین می کند.

در نیمه شب بخوانید: آیا آموزش زبان برنامه نویسی برای کودکان مفید است؟

4. Hopscotch – بهترین برنامه برنامه نویسی برای دوره راهنمایی

توصیه سنی: 7-16 سال

زبان برنامه نویسی را گام به گام ، و همراه با بازی یاد بگیرید.

 

به جای آموزش رشته کدها ، این برنامه از رابط گیمیفیکیشن برای آموزش اصول برنامه نویسی استفاده می کند.

 

ایده این است که به بچه ها در کشف ، یادگیری و ایجاد بازی ، هنر یا داستان کمک کنید. در این فرایند ، آنها اصول اولیه را می آموزند ، علاقه مند به برنامه نویسی می شوند و خلاقیت خود را جرقه می زنند. لازم به ذکر است که در این برنامه آنها زبان برنامه نویسی خاصی را یاد نمی گیرند. اما پس از چند هفته بازی با Hopscotch ، آنها به سرعت هر زبان جدیدی را درک می کنند.

5. Tynker – بهترین برنامه iPhone برای آموزش کد نویسی به کودکان

توصیه سنی: 5 سال به بالا

ارائه بازی های برنامه نویسی ، محاسبات فیزیکی ، برنامه نویسی Minecraft ، برنامه نویسی روباتیک و موارد دیگر

کد نویسی کودکان

یکی از مزایای USP Tynker این است که طیف وسیعی از گروه های سنی را پوشش می دهد. برای کوچکترها ، دارای معرفی بلوک اصلی برنامه ها با دستورالعمل های صوتی است. و زبان آموزان پیشرفته می توانند کد نویسی با پایتون ، جاوا اسکریپت و موارد دیگر را بیاموزند.

 

علاوه بر این ، موارد استفاده در دنیای واقعی را شامل می شود. بچه ها می توانند هواپیماهای بدون سرنشین و روبات ها را کد کنند ، برنامه ، بازی یا وب سایت بسازند ، Minecraft را تغییر دهند: bit ، و STEM را کاوش کنند. این برنامه همه آنها را با دستورالعمل های گام به گام دنبال می کند تا اطمینان حاصل شود که کودک این مفهوم را درک کرده است. مهم ترین مزیت این برنامه این است که حتی بدون دسترسی به اینترنت نیز کار می کند.

6. Kodable – بهترین برنامه برنامه نویسی برای مبتدیان و کودکان

برنامه نویسی کودکان ایفون

توصیه سنی: 4-10سال

پشتیبانی گسترده از زبان های برنامه نویسی ، از Swift تا JavaScript و دارای بازی های سرگرم کننده و فعالیت های مناسب سنین مختلف

Kodable برای کودکان از مهد کودک تا کلاس پنجم ، برنامه نویسی را به بازی های سرگرم کننده با اندازه کوچک تقسیم می کند. شعار آن آموزش مهارت برنامه نویسی از همان ابتدا است. این برنامه شامل بازی های آموزشی گام به گام و مجموعه ای از پیش نیاز ها مانند ترتیب ، نحو ، جملات منطقی شرطی و عملیات الگوریتمی را ترسیم می کند.

Kodable آنها را به سفری می برد و آنها را بر می انگیزد تا مانند برنامه نویس در نوشتن کدهای سفارشی فکر کنند.

بهترین قسمت این برنامه چیست؟

این برنامه برای معلمان و والدین برنامه های منحصر به فردی دارد و به آنها کمک میکند فرزندان خود را بهتر آموزش دهند و راهنمایی کنند.

 

7.Coding for kids

توصیه سنی: 4-9 سال

آموزش مفاهیم اولیه برنامه نویسی بیش از 200 بازی سرگرم کننده و شامل بیش از 1000 سطح

یادگیری کد نویسی در سنین پایین نه تنها برای نمودار آینده شغلی مفید است ، بلکه به کودکان کمک می کند تا تفکر منطقی خود و مهارت حل مسئله را تقویت کرده و حافظه آنها را تقویت میکند. Coding for Kids یک برنامه برنده جایزه است که هدف آن این است که این کار را با معرفی اصول برنامه نویسی از طریق بیش از 200 بازی سرگرم کننده مانند بادکنک ، آتش نشانی ، بازی دندانپزشک و غیره انجام دهد.

این بازی های تعاملی ، الگو ، مهارت های توالی منطقی و مفاهیمی مانند حلقه ها ، توالی ها ، مختصات ، آرایه ها ، توابع ، اشکال زدایی و موارد دیگر را به کودک شما می آموزد.

 

8. Hopster Coding Safari for Kids – بهترین بازی برای آموزش اصول برنامه نویسی

 

توصیه سن: 2-6 سال

کد نویسی کودکان

Hopster یک بازی معمایی و آموزشی است که در آن بچه ها حیوانات را به خانه یا والدین خود میچسبانند. بازیکنان با منطق های از پیش کدگذاری شده مانند گروه بندی ، تکرار ، الگوریتم و غیره آشنا می شوند.

 

این که آیا ببر به دنبال لانه است یا میمون یک موز می خواهد ، هر پازل به گونه ای طراحی شده است که استعداد برنامه نویسی کودک را درگیر میکند. با پیشرفت در بازی ، معماها پیچیده تر می شوند و این مسئله اشتیاق آنها به پازل ، تفکر محاسباتی و حل مسئله را بیشتر می کند.

 

9. ScratchJr – بهترین برنامه برنامه نویسی جهان باز برای بچه ها

 

توصیه سن: 5 – 7 سال

نسخه مبتدی از زبان برنامه نویسی محبوب Scratch طراحی شده توسط متخصصان برجسته MIT Media Lab

کد نویسی کودکان

نسخه ای دوست داشتنی از زبان برنامه نویسی Scratch که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود. ScratchJr به بازیکنان اجازه می دهد تا بلوک های مختلف برنامه نویسی گرافیکی را در کنار هم قرار داده و شخصیت ها را متحرک کنند.

آنها می توانند از ویرایشگر رنگ برای ویرایش/ترسیم شخصیت های خود ، درج عکس ها و صداها برای ایجاد پروژه های منحصر به فرد استفاده کنند. به طور کلی کودکان می توانند  یاد بگیرند که چگونه مشکلات را حل کنند و پروژه هایی را طراحی کنند.

این برنامه همچنین مفاهیم ریاضی و زبان را برای افزایش سواد و حساب در دوران کودکی را در بر می گیرد.

 

10. Programming Hub: یادگیری برنامه نویسی

توصیه سنی: 13 سال به بالا

شامل چندین زبان – HTML ، Javascript ، Swift ، Python ، C ، C ++ ، هوش مصنوعی ، CSS و موارد دیگر مجموعه عظیم بیش از 5000 نمونه کد

Programming Hub با داشتن بیش از 20 زبان برنامه نویسی و 5000+ برنامه از پیش تدوین شده (نمونه برنامه نویسی)  ابزاری مناسب برای افرادی که در زمینه کد نویسی جدی هستند را فراهم میکند.

این برنامه دوره های تعاملی با اندازه کوچک ، تصاویر مبتنی بر مفهوم ، جستجوی سریع و مثالهای برنامه نویسی منظم را شامل میشود تا یادگیری آسان و سرگرم کننده باشد.

در نیمه شب بخوانید: ده تا از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی که ارزش یاد گرفتن دارند

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

معرفی 10 برنامه ضبط مکالمات تلفنی

برخی مکالمات هستند که گاهی نیاز به نت برداری دارند و به دلیل عدم دسترسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *