چرا لپ تاپ ایسوس بخریم؟

ایسوس یک برند تایوانی است که در سال 1989 پایه‌گذاری شد و در زمینه کامپیوترها و سخت افزار کار خود را آغاز کرد. این سازنده تایوانی در حال حاضر بزرگ‌ترین برند جهان از نظر مادربرد و همچنین تولید لپ تاپ‌های گیمینگ است و در بین سه شرکت برتر در ساخت نوت بوک‌ها نیز قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به این سوال بپردازیم که چرا خرید لپ تاپ ایسوس یک انتخاب خوب و منطقی است.

چرا لپ تاپ ایسوس بخریم؟

دلایل خرید لپ تاپ از برند ایسوس

برای خرید محصول از هر برندی باید دلایل کافی وجود داشته باشد، خیلی از افراد به ایفون‌ها علاقه دارند چون کیفیت ساخت این محصولات بالا است. در دنیای لپ تاپ‌ها هم برند‌های زیادی وجود دارد ولی چرا یک کاربر باید برند ایسوس را برای خرید انتخاب کند؟

تنوع لپ تاپ

یکی از دلایلی که ایسوس گزینه مناسبی برای خرید لپ تاپ به حساب می‌آید، همین تنوع لپ تاپ‌های این برند است. این سازنده تایوانی نه تنها لپ تاپ‌های خود را در سری‌های مختلف تولید می‌کند بلکه هر سری هم محصولات متفاوتی با بازه‌های قیمتی متنوع را در بر می‌گیرد تا کاربر بتواند به بهترین نسخه برسد.

فرقی نمی‌کند که شما لپ تاپی سبک و تبدیل شونده با صفحه نمایش لمسی بخواهید یا به یک لپ تاپ گیمینگ نیاز داشته باشید، در هر صورت ایسوس یک سری یا یک مدل به خصوص را متناسب با نیاز شما تولید کرده است. در ادامه مروری مختصر به سری‌ مختلف لپ تاپ‌های ایسوس خواهیم داشت.

دلایل خرید لپ تاپ از برند ایسوس

  • سری VivoBook: سری اصلی لپ تاپ‌های این برند VivoBook است. این سری به گونه‌ای ساخته شده که برای عموم کاربران بهترین گزینه به حساب می‌آید و دانشجویان، دانش آموزان و کارمند‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. طبیعتا در این سری انتظار کارت گرافیک بسیار قوی یا CPU قدرتمند را نداریم و سازنده تایوانی تلاش می‌کند تا تعادل خوبی بین بخش‌های مختلف برقرار کند. لپ تاپ‌های VivoBook را می‌توان به چهار دسته VivoBook، VivoBook Pro، VivoBook S و VivoBook Flip تقسیم‌بندی کرد.
  • سری ZenBook: لپ تاپ‌های سری ZenBook ایسوس را می‌توان به عنوان محصولاتی خوش ساخت، باریک، باکیفیت و سبک به حساب آورد. در این سری ایسوس تلاش کرده تا تعادل خوبی بین کیفیت ساخت، مشخصات و قیمت برقرار کند و به همین دلیل هم لپ تاپ‌های این سری از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. قیمت محصولات این سری از میان‌رده شروع می‌‌شود و تا محصولات بسیار باکیفیت و گران قیمت افزاش می‌یابد.
  • سری ExpertBookخود ایسوس این سری را با برچسب کاربری تجاری به فروش می‌رساند و تأکید دارد که این لپ تاپ‌ها تمرکز بالایی به روی بهره‌وری دارند. از نظر پردازنده مرکزی شما انتخاب‌های زیادی دارید و می‌توانید تا نسل 11 اینتل Core i7 را انتخاب کنید. لپ تاپ‌های این سری عموما استقامت بالایی دارند و در دو دسته‌بندی کلی P و B به فروش می‌رسند. سری B مشخصات بهتر و طراحی ظریف‌تر و بهتری دارد.
  • سری گیمینگ: شرکت ایسوس لپ تاپ‌های گیمینگ خود را در دو سری کلی ROG و TUF به فروش می‌رساند. سری ROG عموما قیمت بالاتری دارند و سری TUF لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت‌تر را شامل می‌شود.
  • سری ProArt StudioBookاین سری لپ تاپ‌های حرفه‌ای را شامل می‌شوند که برای طراحان کاربرد دارند و در دو نسخه 15.6 و 17 اینچی به فروش می‌رسند و شما می‌توانید تا رزولوشن 4K را در این سری انتخاب کنید.
  • سری ChromeBookایسوس تمرکز خیلی بالایی به روی سری ChromeBook ندارد و به همین دلیل هم این سری تنوع محصول خیلی زیادی ندارد. شما می‌توانید کروم بوک مورد نظر را در اندازه‌های 10.5، 11.6، 12، 14 و 15.6 اینچی خریداری کنید.
  • سری BR، سری W، سری E، سری L، سری M و سری Xسری‌های دیگری از لپ تاپ ایسوس هستند که به روی فاکتور خاصی تمرکز دارند. مثلا سری E لپ تاپ‌های باریک و اقتصادی ایسوس است.

کیفیت ساخت خوب

طبیعی است که هرچه از لیست قیمت لپ تاپ ایسوس محصول بالاتری را انتخاب کنید کیفیت ساخت آن هم بهتر باشد، ولی به طور کلی این سازنده تایوانی لپ تاپ‌های خوش ساختی تولید می‌کند و این در مورد مدل‌های ارزان‌تر هم صادق است. در مواجهه با لپ تاپ‌های ایسوس حس مستحکم بودن به شما منتقل می‌شود و کیفیت ساخت بالا را در اولین لمس متوجه خواهید شد.

بهترین برند لپ تاپ در ایران

عمر طولانی

وقتی یک محصول دیجیتالی مانند گوشی هوشمند یا لپ تاپ را خریداری می‌کنیم به خوبی می‌دانیم که باید چند سال بعد آن‌ها را تعویض کنیم اما در این بین چند موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد. اول این که در طول مدت استفاده 2 الی 4 ساله یا حتی بیشتر محصول باید کیفیت خود را تا حد زیادی حفظ کند، یعنی مثلا بدنه آسیب جدی نبیند و قطعات از کار نیفتند. دوم این قطعات باید کیفیت مطلوبی داشته باشند. مثلا دکمه‌های کیبورد اگر کیفیت خوبی نداشته باشند طبیعتا در یک سال اول کارایی خود را از دست می‌دهد، در صورتی که یک کیبورد باکیفیت تا چند سال کارایی خواهد داشت.

موجودی زیاد در بازار کشور

همان‌طور که قطعا می‌دانید کشور ما ایران از نظر وارد کردن محصولات دیجیتالی به دلیل تحریم‌ها شرایط سخت و دشواری دارد و به همین دلیل برخی از برند‌ها به طور کلی وارد کشور نمی‌شوند و برخی از برندها نیز با قیمت بسیار بالاتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسند.

خوشبختانه این گفته در مورد ایسوس صدق نمی‌کند و شما می‌توانید مدل‌های مختلف لپ تاپ ایسوس را در بازار کشور تهیه کنید و قیمت آن نیز به قیمت دلاری نزدیک است و از این طریق شما می‌دانید که هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید.

همین اتفاق سبب می‌شود ارزش خرید لپ تاپ‌های ایسوس افزایش پیدا کند و شما به عنوان برند اول برای خرید لپ تاپ به سراغ تایوانی‌ها بروید.

جمع بندی

در این مطلب دلایلی که چرا شما باید برای خرید لپ تاپ به سراغ برند ایسوس بروید را توضیح دادیم ولی در انتها به این نکته مهم اشاره کنیم که برندهای دیگری هم در بازار ایران حضور دارند که ارزش خرید آن‌ها زیاد است. مثلا برند لنوو لپ تاپ‌های جذاب زیادی دارد یا به عنوان مثال msi در زمینه گیمینگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پس انتخاب در نهایت با شما خواهد بود.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

ضبط فیلم از صفحه نمایش

آموزش روش‌های ضبط فیلم از صفحه نمایش دسکتاپ

تصور کنید باید به کسی نشان دهید که چگونه به یک حساب آنلاین وارد شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *