ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد

سلام در این مقاله از وبسایت نیمه شب تعیین خواهد شد که آیا امسال ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد وجود دارد یا خیر .
هر سال خرداد ماه که می شود عده ای از افراد که اکثرا در طول ایام سال مشغله دارند و فرصت خالی ندارند ایام تعطیل خرداد ماه را غنیمت شمرده و بار سفر می بندند اما امسال این تصمیم با ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد ماه همراه است و فرصت تصمیم گیری افراد را با تهدید روبرو می کند.
یکی از دلایل این ممنوعیت ، شیوع ویروس کرونا و عدم واکسینه اکثر افراد جامعه است.
از آنجایی که سفرها با تجمع و ترافیک همراه است موج جدیدی از کرونا در کشور ایجاد خواهد کرد.
بنابرین کاملا منطقی است که از این سفرها جلوگیری شود و در این خصوص نظرات و دستوراتی را رئیس جمهور و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده اند که در ادامه مطلب متن آنها آورده شده است.
با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد
ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد
رئیس جمهور اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر‌های بین استانی در ایام تعطیلات نیمه خرداد تا پایان این تعطیلات ممنوع است.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور افزود: این موج مشکلات فراوانی در استان‌های مختلف کشور به وجود آورد، اما تلاش مدافعان سلامت و یاران شان در سراسر کشور منجر شد تا سریع‌تر از این پیک عبور کنیم.
رئیس جمهور اضافه کرد: موتاسیون‌های دیگری هم وجود دارد، اخیرا نوع هندی این ویروس در برخی از مناطق کشور مردم را مبتلا کرده است لذا باید تلاش کنیم که این موتاسیون جدید به یکی دو استان جنوبی منحصر شود و به نقاط شمالی و مرکزی کشور سرایت نکند.
وی به تعطیلات نیمه خرداد ماه اشاره کرد و گفت: از مردم خواهش می‌کنیم تا سفر‌های بین استانی انجام ندهند و این چند روز را هم تحمل کنند تا ما به خوبی از خرداد ماه و ایام انتخابات عبور کنیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفتیم تا از روز چهارشنبه تا دوشنبه سفر‌های بین استانی ممنوع شود.
همچنین با توجه به شیوع گسترده تر کرونا و اهمیت ممنوعیت سفرهای خردادماه، بابک دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان صدا و سیما خواستار اجرای بند ۱ مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، در خصوص ممنوعیت سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد شد.

گفتنی است در بند ۱ مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که روز شنبه مورخ ۸ خرداد ماه جاری برگزار شد، آمده است:

با توجه به شرایط شکننده کشور بعد از گذر از پیک چهارم و افزایش شاخص بستری در برخی از استان‌های جنوبی و همچنین پیش بینی رشد مسافرت در روزهای تعطیل نیمه خرداد ماه، به منظور پیشگیری و جلوگیری از بازگشت شرایط صعودی بیماری و مدیریت موضوع با در نظر گرفتن فاصله زمانی کمتر از دو هفته به انتخابات آتی، موضوع بررسی و مقرر شد که سفر بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲-۳-۱۴۰۰، لغایت ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه مورخ ۱۷/‏۰۳/‏۱۴۰۰‬ ممنوع می‌باشد (بدون توجه به رنگ بندی‌ها)

ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد

همچنین برابر طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها برای ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه‌ها اعمال خواهد شد و برای شهرهای زرد، صرفاً در طول این بازه زمانی نیز جریمه ۵۰۰ هزارتومانی برای یک بار اعمال خواهد شد.

در ادامه مصوبه آمده است، نیروی انتظامی موظف است، نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تحقق این مصوبه اقدامات ضروری را اجرایی نماید.

همچنین کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع رسانی تصمیمات اتخاذ شده، اقدام نماید.

در این مصوبه آمده است، این ممنوعیت شامل حال سیستم حمل و نقل عمومی و باری نمی‌شود.

علاوه بر رئیس جمهور ،سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز از ممنوعیت سفر بین استانی همزمان با تعطیلات نیمه خردادماه و برقراری جرایم ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای تخلفات در این خصوص خبر داد.

علیرضا رییسی درباره مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و دیگر اعضا برگزار شد، گفت: مصوبه‌ای که امروز در ستاد ملی مورد تایید قرار گرفت مربوط به ممنوعیت سفر بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه 12 خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد ماه است. بنابراین سفر در این بازه زمانی ممنوع است.

وی گفت: به دنبال ممنوعیت تردد بین استانی اتخاذ شده، جرایم یک میلیونی برای تردد در شهرهای قرمز و ۵۰۰هزار تومانی برای شهرهای نارنجی و زرد برقرار است.

رییسی تاکید کرد: این ممنوعیت سفر بین همه استانها بدون توجه به رنگ بندی شهرها است.

ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد

ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد

رییسی در رابطه با ممنوعیت سفرهای استانی در تعطیلات خرداد گفت: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رییس جمهور و حضور همه اعضا برگزار شد و مروری داشتیم بر وضعیت بیماری در سطح دنیا. متاسفانه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در هندوستان با سرعت بالایی دارد دارد افزایش می یابد و میزان موارد ابتلا در این کشور نیز همچنان بالاست.

کشور انگلستان موج ویروس جهش یافته انگلیسی را پشت سر گذاشته و مجددا در اکثر شهرهای این کشور بحث ویروس جهش یافته هندی وجود دارد و این ویروس دارد جایگزین می‌شود. اما این جایگزین شدن ویروس جهش یافته هندی نکته مهمی است و سوش غالب، دیگر ویروس انگلیسی نیست و ویروس هندی جایگزین سوش انگلیسی شده است.

اما با توجه به اینکه در انگلستان حجم واکسیناسیون بالا رفته و علیرغم درگیری با ویروس هندی، اما میزان مرگ و میر ناشی از بیماری بالا نرفته است و این نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است که البته نکته امیدبخشی است.

وی درباره وضعیت بیماری در ایران نیز گفت: در کشور خودمان و در اکثر استان‌ها خوشبختانه همچنان روند نزولی بیماری را طی می کنند و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری دارد کاهش می یابد.

اما نکته مهم آن است که در برخی استانها به بویژه جنوب و جنوب شرق کشور مواردی از افزایش بیماری در برخی شهرها را داریم مشاهده می کنیم که نشان می‌دهد باید در آن مناطق منتظر باشیم و سریع‌تر عمل کنیم و حواس‌مان باشد اگر کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد سوش جدید هندی می تواند اکثر شهرها را درگیر کند و این موضوع هشدار است.

وی ادامه داد: در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا در برخی شهرها دارد افزایش می یابد. این موضوع زنگ خطر و هشداری است که باید دقت شود.

سخن پایانی

اگر شما هم جز افرادی هستید که از مسافرت لذت می برند اما در این شرایط کرونایی برای رفتن به سفر مردد هستند پیشنهاد ما به شما این است که قبل از تصمیم گیری برای سفر ، مطلب زیر را مرور کنید :

مسافرت در کرونا

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *