مسافرت در کرونا | آیا در دوران کرونا سفر برویم یا نه؟

در حال حاضر به خاطر همه گیری ویروس کرونا همه بخش‌های زندگی ما تحت تاثیر قرار گرفته است. این ویروس متاسفانه از ابتدای همه گیری شغل‚ تفریح‚ دید و بازدید‚ سفر و حتی مواردی مانند خرید و بازار رفتن ما را تحت تاثیر قرار بدهد. با این وجود که سفر رفتن و رعایت نکردن پروتکل وضعیت اسفناکی برای ما ایجاد کرده‚ بسیاری از ما مسافرت می‌رویم. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به بررسی مسافرت در کرونا می‌پردازیم.

مسافرت در کرونا
مسافرت در کرونا

مسافرت در کرونا

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا‚ یعنی از اسفند ماه سال 98 فشارها و ترس مردم از ویروس کرونا آغاز شد و به اوج خودش رسید. در ابتدا این ویروس ناشناخته بود. اما پس از انجام تحقیقات پزشک‌ها اقداماتی را برای پیشگیری از ابتلا لازم و ضروری دانستند. اقداماتی مانند شستشوی مداوم دست‌ها و ماسک زدن. از دیگر موارد مهم برای پیشگیری از ابتلا رعایت فاصله گذاری فیزیکی بود. تا به حال ثابت شده رعایت فاصله گذاری فیزیکی اقدام بسیار بسیار مهمی می‌باشد. اما چون در مسافرت‚ افراد ناگزیر با یکدیگر در تماس نزدیک هستند بسیار خطرناک و مشکل آفرین است. طی این مدت شاهد این بودیم که بارها در شهرهای مسافرپذیر تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

شیوع ویروس کرونا به بسیاری از مشاغل در سرتاسر دنیا آسیب زد. در این مدت آسیب‌های چند هزار میلیارد تومانی به صنایع گردشگری وارد شد. بسیاری از مشاغلی که در ارتباط با سفر بودند‚ به علت کاهش چشم گیر سفر ورشکسته  شدند و یا ضرر مالی بسیار زیادی را متحمل شدند.

ویروس کرونا جهش یافته

علاوه بر این که بیش از یک سال است که مردم به علت ویروس کرونا تحت فشار هستند‚ این ویروس در حال جهش نیز هست. این موضوع وضعیت را بسیار خطرناک‌تر کرده است. در تاریخ 19 بهمن 99 وزارت بهداشت اعلام کرد که ویروس جهش یافته کرونا در ایران شناسایی شده است. این ویروس با نام ویروس انگلیسی شناخته می‌شود. طبق گفته مسئولان، سرعت انتشار این ویروس تا حدی بالاست که یک بیمار می‌تواند آن را در مدت بسیار کوتاه حداقل به ۷ نفر دیگر منتقل کند. ویروس کرونا انگلیسی بر خلاف ویروس قبلی که حدود ۲ هفته طول می‌کشید تا بیمار را از پا بیندازد، می‌تواند در ۷۲ ساعت فرد مبتلا را از پا در آورد.

مسافرت در کرونا
مسافرت در کرونا

در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت امسال شاهد افزایش چشم گیر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا بودیم که بسیاری از آن‌ها مبتلا به ویروس کرونا جهش یافته یعنی کرونا انگلیسی شده بودند. این اتفاق به این دلیل رخ داد که مسافرت و تردد بین شهرها ممنوع اعلام نشد و بسیاری از افراد در نوروز به سفر رفتند. علاوه بر این بسیاری هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به حداقل رساندند. این باعث شد که در مدت کوتاهی تقریبا رنگ بندی کل کشور به رنگ قرمز و نارنجی تغییر کند. متاسفانه تا به حال ویروس کرونا جهش‌های خطرناک‌تر دیگری هم داشته است. از این ویروس‌های جهش یافته با نام کرونا هندی و کرونا آفریقایی یاد می‌شود.

در کرونا مسافرت برویم یا نه؟

با توجه به موارد گفته شده و بهترین کار این است که در این دوران که با وبروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم‚ تا جای ممکن از سفر رفتن اجتناب کنیم. در حال حاضر همه ما شاهد آمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه هستیم. این آمارها نشان دهنده وخامت اوضاع برای همه ما است. این یعنی جان خودما و عزیزان مان در خطر است. متاسفانه روند کند واکسیناسیون وضعیت را برای ما سخت‌تر کرده است.

پس بهترین کار این است که در این دوران تا زمان انجام کامل واکسیناسیون به مسافرت نرویم. مخصوصا اگر در گروه‌های پر خظر کرونا قرار دارید. چون این افراد در صورت ابتلا به کرونا به احتمال زیاد به علائم بسیار شدید دچار شوند. سفر رفتن برای این دسته در این اوضاع بازی با جان آن‌هاست. افراد سالخورده‚ مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های تنفسی‚ افراد تحت درمان با داروهای کاهش دهنده قدرت سیستم ایمنی بدن در گروه های پر خظر کرونا قرار دارند.

در کرونا سفر برویم یا نه
در کرونا سفر برویم یا نه

با این وجود بسیاری از افراد مجبور به سفر رفتن هستند. به این افراد توصیه می‌کنیم که موارد زیر را در سفر مد نظر قرار دهند.

اقدامات مهم برای مسافرت در کرونا

توجه داشته باشید که برای مسافرت در کرونا ممکن است حین سفر دچار علائم بیماری کرونا شوید. یا حتی ممکن است مبتلا به کرونا باشید اما علامت خاصی نداشته باشید. به یاد داشته باشید که در این صورت هم می‌توانید ناقل ویروس کرونا باشید و آن را بین اطرافیان منتشر کنید. پس اگر به هر دلیلی ناچار به سفر در این دوران هستید حتما به نکات زیر توجه کنید.

  • در طول سفر فاصله فیزیکی حداقل یک و نیم متری را رعایت کنید.
  • اگر شما یا کسی از همسفرها در گروه پرخطر قرار دارید بهتر است سفر را کاملا محدود کنیم یا از آن بپرهیزیم.
  • حتما بعد از سفر حداقل به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنید.
  • اگر کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنید در گروه پرخطر قرار دارند، حتما پس از سفر حداقل به مدت دو هفته از آن‌ها دور بمانید. چون ممکن است کرونا شما بدون علامت باشد.
  • در تمامی اماکن طی سفر از ماسک استفاده کنید. استفاده از دو ماسک روی هم احتمال ابتلا بسیار کاهش می‌دهد.
  • مرتب دست‌های خود را با صابون بشویید.ش

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *