بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران

با توجه به ترافیک سنگین تهران، یافتن بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران که خلوت باشند، در عین حال هم به راحتی به مقصد خود برسند و هم ورزشی را انجام داده باشند بسیار مهم است.

همان طور که همه می دانیم دوچرخه سواری یکی از ورزش هایی است که بسیار مفرح بوده و اکثر افراد به خصوص جوانان و نوجوانان از آن لذت می برند. اما شرایط محیطی شهر تهران به گونه ای است که یافتن یک مسیر مناسب و زیبا برای دوچرخه سواری تا حدودی سخت می باشد.

در این مقاله وبسایت نیمه شب قصد دارد با معرفی مکان های مناسب دوچرخه سواری در تهران به دوچرخه سواران برای یافتن مسیری زیبا در نزدیکی محل سکونت خود کمک کند.

در ادامه به معرفی بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و نقاط مختلف آن می پردازیم.

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران

اگر غرب تهران هستید:

۱- پیست دوچرخه سواری برج میلاد تهران

این پیست یکی از پیست های مناسب شهر تهران با طول حدود ۵ کیلومتر است که در کنار برج میلاد تهران قرار گرفته و از فضای خوبی برای لذت بردن از دوچرخه سواری در قلب پایتخت برخوردار است.

۲- پیست دوچرخه سواری بوستان نهج البلاغه

این پیست با حدود ۹ هزار متر طول یکی از پیست های خوب و استاندارد شهر تهران برای لذت بردن از ورزش دوچرخه سواری به شمار می رود.

۳- مسیرهای دوچرخه سواری مترو صادقیه

با راه اندازی دو مسیر دوچرخه سواری در ایستگاه متروی صادقیه واقع در خط دو مترو تهران، علاقمندان می توانند به آسانی با استفاده از دوچرخه در این پیست ها تردد کرده و به ورزش، تفریح و یا تردد در شهر بپردازند.

۴- دوچرخه سواری پارک الهام

این پارک یکی از پارک های نه چندان بزرگ در محدوده غربی تهران است که دسترسی بزرگراهی خوبی برخوردار دارد . این پارک دارای پیست دوچرخه سواری مجهزی است که از امکانات خوبی برای علاقه مندان به این ورزش برخوردار است.

۵- مسیر دوچرخه سواری اکباتان

به منظور ترویج ورزش همگانی و تشویق شهروندان به انجام فعالیت های ورزشی جاری ۸ ایستگاه دوچرخه سواری در شهرک اکباتان راه اندازی شده است. این مسیر دوچرخه سواری به ایستگاه مترو شهرک اکباتان نیز دسترسی دارد و از این نظر امکان دسترسی خوبی را برای دوچرخه سواران فراهم می کند.

۶- دوچرخه سواری پارک ترافیک پونک

در این مجموعه امکان استفاده از پیست دوچرخه سواری و همچنین دوچرخه سواری خانوادگی در فضای مفرح وجود دارد.

۷- بوستان ایران زمین

یکی از بوستان های بزرگ تهران که در شمال غرب تهران احداث شده بوستان ایران زمین است که پیست دوچرخه سواری آن نیز پس از اقدامات فنی و زیر ساختی نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

۸- پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر

پیست دوچرخه سواری چیتگر یک پیست کاملا حرفه ای است و اگر دوست دارید دوچرخه سواری کوهستانی را تجربه کنید، با آن پستی و بلندی های نفسگیر و هیجان انگیزش یک پیشنهاد استثنایی است.

اگر شرق تهران هستید:

۹- پیست دوچرخه سواری سرخه حصار

پیست دوچرخه سواری پارک جنگلی سرخه حصار با طول بیش از هشت کیلومتر در امتداد این پارک جنگلی و در محدوده شرقی تهران واقع شده است و از فضا و شیب مناسبی برای رکاب زدن در دل طبیعت برخوردار است.

۱۰- دوچرخه سواری بوستان فدک

پیست دوچرخه سواری فدک یکی از پیست های ویژه ساکنان شرق تهران است که دورتادور بوستان فدک کشیده شده است.

۱۱- پیست دوچرخه سواری منطقه هشت

این بوستان بیشتر از اینکه کارکرد تفریحی داشته باشد، یکی از پروژه های حمل و نقل عمومی است اما با این وجود مسیر مناسب سازی شده در این منطقه با دارا بودن ۳۳ خانه دوچرخه و بیش از هزار دستگاه دوچرخه، مکانی مناسب برای لذت بردن از دوچرخه سواری در قلب تهران است.

۱۲- دوچرخه سواری بوستان تمدن

پیست دوچرخه سواری بوستان تمدن (گلبرگ) یکی از اجزای محدوده بزرگ دوچرخه سواری منطقه هشت به شمار می رود که در شرق تهران واقع شده است.

۱۳- دوچرخه سواری مجموعه ورزشی تختی

ورزشگاه تختی تهران پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران است که در شرق تهران جای گرفته است.

۱۴- دوچرخه سواری پارک پیروزی

پارک پیروزی، یکی از پارک های خوب و سرسبز شرق تهران است که از جمله امکانات آن می توان به یک پیست دوچرخه سواری مناسب برای استفاده علاقه مندان این ورزش اشاره کرد. همچنین در این بوستان دوچرخه نیز به علاقه مندان کرایه داده می شود.

۱۵- دوچرخه سواری بوستان تسلیحات

پیست دوچرخه سواری بهاران یکی از پیست های محدوده شرق تهران است که در بوستان تسلیحات واقع شده و از مسیر مسطحی برخوردار است.

۱۶- دوچرخه سواری بوستان کوثر

پیست دوچرخه سواری بوستان کوثر در امتداد مسیر های دوچرخه سواری منطقه هشت قرار دارد و به دلیل مسطح بودن زمین، از اقبال خوبی در میان علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری برخوردار است.

۱۷- دوچرخه سواری بوستان گلسار

پیست دوچرخه سواری بوستان گلسار چندان بزرگ نیست اما با این وجود توانسته امکان خوبی را برای علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری فراهم کند.

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران

اگر مرکز تهران هستید:

۱۸- دوچرخه سواری پارک رازی

پیست دوچرخه سواری پارک رازی یکی از پیست های بزرگ و طولانی در محدوده مرکزی شهر تهران است که در پیرامون بوستان رازی تهران قرار گرفته است.

مکان های دوچرخه سواری مخصوص بانوان

برای بانوانی که مایلند در امنیت و آسایش رکاب بزنند می توانند دوچرخه سواری در بوستان بهشت مادران را امتحان کنند. پیست دوچرخه سواری بوستان بهشت مادران یکی از پیست های با شیب مناسب است که در دل این بوستان ویژه بانوان قرار گرفته است.

مکان های دوچرخه سواری مخصوص جانبازان و معلولان

برای جانبازان و معلولان گرامی نیز دوچرخه سواری بوستان جانبازان نیز یکی دیگر از مکان های دوچرخه سواری در تهران است که با مساحت ۱۴هکتار در منطقه ۲۰ شهرداری تهران در ضلع جنوبی مجموعه فرهنگی معلولان وجانبازان ری قرار گرفته است و از امکان پیست دوچرخه سواری برای علاقه مندان به این ورزش به ویژه جانبازان و شهروندان دارای معلولیت برخوردار است.

برای دیدن مسابقات دوچرخه سواری نیز استادیوم دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی یکی از بزرگترین استادیوم های دوچرخه سواری در خاورمیانه که اکثر مسابقات بین المللی ایران در آن برگزار می شود.

اگر جنوب تهران هستید:

۱۹- دوچرخه سواری بوستان ولایت

پیست دوچرخه سواری بوستان ولایت نیز یکی از بزرگ ترین پیست های دوچرخه سواری تهران است که به عنوان یک رینگ بزرگ ورزشی در دور تا دور بوستان ولایت کشیده شده است.

۲۰- دوچرخه سواری بوستان دانش

بوستان دانش واقع در محدوده شهر ری از زمینی مسطح و فضایی مناسب برای دوچرخه سواری برخوردار است. پیست دوچرخه سواری این بوستان امکان مناسبی را برای علاقه مندان به این ورزشی فراهم کرده است.

۲۱-دوچرخه سواری شهرورزش

دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی شهر ورزش را می توانید امتحان کنید. پیست دوچرخه سواری شهرورزش در فاز اول بوستان بزرگ ولایت در مجموعه قلعه مرغی به بهره‌برداری رسیده و تاکنون به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه کمک بسیاری داشته است.

۲۲- دوچرخه سواری بوستان بعثت

بوستان بعثت با فضای پارک، دریاچه و شهربازی یکی از بوستان های بزرگ و قدیمی در جنوب پایتخت و در جوار ترمینال جنوب به شمار می رود. یکی از امکانات خوب این پارک پیست دوچرخه سواری برای استفاده علاقه مندان به این ورزش است.

دوچرخه سواری بوستان مادر : پارک مادر یکی از بوستان های واقع در محدوده جنوب شرقی تهران است که از جمله امکانات آن می توان به پیست دوچرخه سواری مناسب اشاره کرد.

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران

اگر شمال تهران هستید

عناوین بهترین اماکن دوچرخه سواری شمال تهران عبارتند از

۲۳- پیست دوچرخه سواری سرخه حصار

این پیست یکی از قدیمی‌ترین و کامل‌ترین پیست‌های دوچرخه سواری در تهران است و طولی حدود ۸ کیلومتر دارد.

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار در یک پارک جنگلی قرار گرفته و از طبیعت زیبایی برخوردار است.

شما می‌توانید به راحتی وسیله‌ی نقلیه خود را در کنار در ورودی پیست پارک کنید و وارد پیست دوچرخه‌ سواری پارک جنگلی سرخه حصار شوید.

همچنین می‌توانید با کرایه دوچرخه‌های با کیفیت از دوچرخه‌سواری در جاده‌های آسفالت شده‌ مخصوص در این مجموعه لذت ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پیست منظره آن روبه شهر تهران است که باعث شده هر دوچرخه سواری علاقه‌مند شود حتی برای یک بار در این پارک رکاب بزند.

نکته جالب بعدی وجود امکانات برای افراد با هوش میانه، کم توان ذهنی، اوتیسم، سندروم دان و …  است.

به دلیل اینکه این افراد نمی‌توانند از دوچرخه‌های معمولی استفاده کنند شهرداری تهران سه‌چرخه‌هایی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد تا بتوانند از دوچرخه سواری لذت ببرند.

۲۴- پیست دوچرخه سواری بانوان بهشت مادران

یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق شمال تهران، پارک بانوان بهشت مادران است. منطقه‌ای سرسبز ، مرتفع و زیبا که حالا چند سالی است مخصوص بانوان شده است.

شکل تپه مانند این پارک توانسته موقعیتی را بوجود بیاورد که افراد بیرون از آن نتوانند به داخل بوستان دید داشته باشند؛ که این ویژگی طبیعی، توانسته امنیت خاصی را برای ورزش کردن و گذراندن اوقات فراغت برای بانوان عزیز در این شهر بوجود بیاورد.

در بوستان بهشت مادران یک پیست دوچرخه سواری وجود دارد که بانوان می توانند در آن به راحتی به دوچرخه سواری بپردازند.

معرفی بهترین مراکز خرید تهران

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *