ماسک خانگی برای درمان جوش صورت | آموزش ساخت ماسک خانگی برای پوست

به طور کلی جوش زدن برای هیچکس خوشایند نیست و همه ما از جوش فراری هستیم. اما در دوران‌های خاصی به دلایل مختلف جوش می‌زنیم. این جوش زدن می‌تواند ناشی از استرس‚ تغذیه نامناسب‚ قرار گرفتن در معرض آفتاب و … باشد. حل کردن این مشکلات روش‌هایی دارد. به عنوان مثال حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و تا جای ممکن از تماس نور آفتاب با پوست جلوگیری کنید. پوست خود را به صورت روزانه با مواد مناسب شستشو دهید. اما یکی از روش‌های مراقبتی برای پوست استفاده از ماسک‌های پوستی است. در این مقاله چند ماسک خانگی برای درمان جوش صورت را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک خانگی برای درمان جوش صورت

یکی از راهکارها برای مراقبت و یا درمان پوست استفاده از ماسک است. شما می‌توانید حتی در خانه با مواد اولیه‌ای که در خانه وجود دارد هم ماسک‌های مفید و مغذی برای پوست خود درست کنید. از دیگر ویژگی‌های ماسک‌های خانگی‚ طبیعی بودن و ارزان بودن آن‌هاست. شما می‌توانید با هزینه کمتر نسبت به دیگر ماسک‌ها‚ ماسک خانگی بسازید و پوست خود را تقویت کنید. حتی در زمانی که جوش ندارید هم باید رساندن مواد مغذی به پوست را در برنامه خود قرار بدهید. در ادامه با آموزش ساخت ماسک برای پوست در خدمت شما هستیم.

ماسک خانگی برای درمان جوش
اموزش ماسک خانگی برای درمان جوش

ماسک زردچوبه و عسل برای پوست

اگر از خواص عسل اطلاع داشته باشید می‌دانید که عسل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد. همچنین زردچوبه نیز می‌تواند باکتر‌ی‌هایی که موجب ایجاد جوش روی پوست می‌شود را از ببرد. ماسک زردچوبه و عسل یک ماسک مفید برای از بین بردن جوش‌ها می‌باشد. شما می‌توانید از این ماسک هفته‌ای دو تا سه بار استفاده کنید.

مواد لازم برای ساخت این ماسک یک قاشق غذا خوری عسل و نصف قاشق غذا خوری زردچوبه می‌باشد. شما باید عسل و زردچوبه را در ظرف بریزید و سپس آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد. پس از آماده شدن ماسک آن را روی صورت بمالید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را از روی صورت خود بشویید.

ساخت ماسک عسل و لیمو

همانطور که در آموزش ماسک قبلی اشاره شد‚ عسل یک ماده ضد باکتری است که می‌تواند پوست شما را مرطوب بکند. همچنین حاوی مواد مفید و مغذی بسیاری است که می‌تواند پوست شما را تقویت کند. ماسک عسل و لیمو را می‌توانید هر روز برای پوست خود استفاده کنید.

مواد اولیه لازم برای ساخت این ماسک یک قاشق غذا خوری عسل و نصف یک لیمو است. شما باید عسل را داخل یک ظرف بریزید و آب لیمو را روی آن بریزید و سپس آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را آهسته روی صورت خود بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را خوب بشویید.

ساخت ماسک آووکادو و لیمو یک ماسک مغذی برای پوست

حتما می‌دانید که در ساخت بسیاری از ماسک‌ها از آووکادو استفاده می‌شود. اما دلیل آن چیست؟ آووکادو حاوی موادی است که می‌تواند تولید کلاژن در پوست را به طرز قابل توجهی افزایش دهد و سلول‌های ناسالم را بازسازی کند. آووکادو می‌تواند پوست شما را مرطوب کند و به دلیل خاصیت ضد التهابی منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کند.

مواد اولیه لازم برای ساخت ماسک آووکادو و لیمو یک آووکادو رسیده‚ یک قاشق غذا خوری عسل و نصف لیمو است. شما باید یک برش از آووکادو را له کرده و با یک قاشق عسل ترکیب کنید و سپس آب لیمو را روی آن بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید. پس از آماده شدن این ماسک را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

به یاد داشته باشید که در صورتی که پوست حساسی دارید از لیموی کمتری در این ماسک استفاده کنید.

ساخت ماسک آلوئه ورا و زردچوبه یک ماسک خانگی برای درمان جوش

حتما از خواص آلوئه ورا و فواید آن برای پوست چیزهایی شنیده‌اید. آلوئه ورا حاوی مواد مغذی و ضد باکتری است که می‌تواند از پوست در مقابل سموم محافطت کند. علاوه بر این آلوئه ورا دارای موادی همچون سولفور و سالیسیلیک اسید است که می‌تواند به پوست‌های آسیب دیده کمک کند و پوست را به حالت اولیه خود نزدیک کند. همچنین زردچوبه نیز خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری دارد. لازم به ذکر است که این ماسک برای افراد دارای پوست حساس مناسب است و شما می‌توانید از این ماسک مفید در هفته ۲ تا ۳ بار استفاده نمایید.

مواد لازم برای ساخت ماسک آلوئه ورا و زردچوبه شامل یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه می‌باشد. این مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس آن را روی پوست صورت خود بمالید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک را از روی صورت خود به صورت کامل بشویید.

به طور کلی استفاده از ماسک‌های حاوی آلوئه ورا برای افراد دارای پوست چرب مناسب است.

ماسک خانگی برای درمان جوش
اموزش ساخت ماسک خانگی برای درمان جوش

ماسک خانگی روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی مواد ضد التهاب و ضد میکروبی است که می‌تواند برای از بین بردن جوش‌های صورت شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. البته باید بدانید که در هر بار استفاده از این ماسک بیشتر از یک تا دو قطره از این روغش استفاده نکنید. به این دلیل که بیش از این مقدار ممکن است موجب بروز حساسیت در پوست شما شوذ.

مواد اولیه لازم برای ساخت ماسک روغن درخت چای‌ دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا‚ نهایتا دو قطره روغن درخت چای و یک سفیده تخم مرغ می‌باشد. سفیده تخم مرغ را به همراه ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای داخل یک ظرف بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را روی پوست خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.

دیگر روش‌های خانگی برای درمان جوش

  • یک تکه یخ را داخل یک پاره تمیز بگذارید و آن را روی جوش‌های خود قرار دهید.
  • پیش از این که یک جوش کامل روی صورت شما دربیاید‚ کمی خمیر دندان سفید روی آن بمالید و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.
  • استفاده از بخور صورت برای بیرون بردن مواد ناسالم از پوست می‌تواند مفید باشد.
  • می‌توانید به جای تونر پوستی از گلاب استفاده نمایید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *