ریزش مو کناره سر | علت ریزش موی شقیقه و راه های درمانی

داشتن موهای پر پشت و ضخیم از عوامل تاثیر گذار در زیبایی و جوانی افراد است. در برخی افراد مخصوصا آقایان ریزش مو با ریزش مو کناره سر و شقیقه ها آغاز می‌شود. این نوع ریزش مو ممکن است به طاسی کامل منجر شود. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به موضوع ریزش موی شقیقه و کناره سر می‌پردازیم.

دلایل ریزش مو کناره سر

ریزش مو کناره سر و شقیقه هم در زنان و هم در مردان وجود دارد. اما در مردان شایع‌تر است. این نوع ریزش مو از اولین علائم طاسی می‌باشد. به این صورت که نازکی و ریزش مو از شقیقه آغاز و به بالای سر می‌رسد. البته که می‌تواند فقط یک قسمت و یا هر دو طرف سر را درگیر کند. ریزش مو از شقیقه و کناره سر معمولا به دلیل آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی با الگوی مردانه می‌باشد و طبق تحقیقات ۵۸ درصد از مردان ۳۰ تا ۵۰ سال را درگیر می‌کند. به صورت کلی برخی دلایل ریزش مو موارد زیر می‌باشد.

ریزش مو کناره سر
ریزش مو کناره سر
  • عوامل ژنتیک
  • استفاده زیاد از اسپری و ژل حالت دهنده مو
  • مشکلات تیروئید
  • استفاده زیاد از اکستنشن مو
  • برنامه غذایی نامناسب و کمبود ویتامین‌ها
  • پس از زایمان
  • مصرف داروهای خاص
  • استرس
  • مصرف دخانیات و مشربات الکلی و نوشابه
  • سفت بستن مو
  • عدم تعادل هورمونی
  • استفاده نامناسب و با حرارت زیاد از سشوار‚ اتو مو و …

باید بدانید که الزاما هر ریزش مویی نگران کننده نیست. ریزش تقریبا ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه کاملا طبیعی است. میزان رشد روزانه مو در مقابل میزان ریزش روزانه مو بسیار چشمگیر است و جای نگرانی برای این میزان ریزش مو وجود ندارد. اما زمانی که متوجه ریزش شدید مو و رشد کند یا عدم رشد مو شدید باید برای درمان به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

درمان ریزش مو در شقیقه

بهترین کاری که شما با مشاهده علائم ریزش مو در شقیقه باید انجام دهید مراجعه به پزشک است. بهتر است که درمان و مصرف دارو تحت نظر پزشک انجام گیرد. همه داروها برای همه افراد مناسب نیستند و بهتر است که طبق صلاحدید پزشک دارو مصرف شود. پس شما با مشاهده علائمی مانند عقب رفتن خط رویش مو‚ نازک شدن مو‚ کاهش حجم مو‚ ضعیف و شکننده شدن مو‚ ریزش مو‚ نمایان شدن پوست سر و سایر موارد این چنینی برای معالجه به پزشک مراجعه کنید.

مراجعه زود هنگام به پزشک می‌تواند نتایج بهتری را برای بهبود و رشد دوباره مو برای شما به همراه داشته باشد. چون در مراحل اولیه به احتمال زیاد پیاز مو هنوز فعال باشد. پزشک پس از پی بردن به علت ریزش مو‚ با روش‌ها و داروهای مناسب اقدام به درمان خواهد کرد. اما برای آشنایی شما‚ روش‌های که برای درمان این مشکل وجود دارد را در ادامه به اختصار توضیح می‌دهیم.

ریزش مو در ناحیه شقیقه
ریزش مو در شقیقه
  • کاشت مو: این روشی است که احتمالا همه ما با آن آشنایی داریم. البته در مراحل اولیه ریزش مو نمی‌توان از این راهکار استفاده کرد. اما در نهایت آخرین راهکار برای از بین بردن طاسی سر می‌باشد.
  • روش PRP: به این روش پلاسمای غنی از پلاکت نیز گفته می‌شود. در این روش بدون انجام جراحی از پلاکت‌هایی که از خون بیمار استخراج شده‚ برای رشد مو استفاده می‌شود و با این کار طاسی افراد را برای مدت قابل توجهی تاخیر می‌اندازیم. این یک روش بی خظر است و در زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فیناستراید: این دارو دارنده تاییدیه سازمان FDA است و برای درمان موضعی ریزش مو در زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • محلول ماینوکسیدیل: این دارو به صورت کف یا محلول برای مالش روی محل دچار ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محلول مورد تایید سازمان FDA است و برای رشد مجدد مو در زنان و مردان کاربرد دارد.
  • نور درمانی: استفاده از فتوتراپی با انرژی پایین می‌تواند در میزان اثر بخشی دارویی مانند ماینوکسیدیل موثر باشد. اما خود به تنهایی برای درمان ریزش مو کافی نیست.

درمان طبیعی ریزش مو

در کنار جراحی‌ها و دارو و درمان‌های شیمیایی که برای درمان ریزش مو و یا رشد مجدد در شقیقه و کناره سر وجود دارد‚ درمان‌های خانگی می‌توانند در تقویت مو تاثیر گذار باشند. در ادامه چند مورد از این روش‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از پیاز

در این روش باید به اندازه یک قاشق چایخوری آب پیاز را بگیرید. سپس آن را روی شقیقه و کناره سر خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم و یک شامپوی ملایم سر خود را بشویید. تکرار این روش درمان به مدت دو تا سه بار در هفته موثر خواهد بود.

دلایل ریزش مو در شقیقه
دلایل ریزش مو کنار سر

روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون را چند ثانیه حرارت دهید. سپس آن را روی شقیقه‌های خود ماساژ دهید. می‌توانید از این روغن بر روی بقیه موهای سر خود نیز استفاده نمایید. بعد از گذشت مدت زمان نیم ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. از این روش نیز برای تقویت مو می‌توانید در هفته دو یا سه بار استفاده کنید.

ترکیب دارچین و عسل و روغن زیتون

به میزان یک قاشق غذا خوری عسل و دارچین را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را خوب با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب مغذی را به مدت ۴۰ دقیقه روی مو و پوست سر خود قرار دهید. پس از گذشت این زمان سر خود را با یک شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید. از این روش نیز می‌توانید در هفته دو بار استفاده کنید.

آلوئه ورا

ابتدا ژل تازه آلوئه ورا تازه تهیه کنید یا این ژل را از برگ آن استخراج کنید. سپس آن را روی محل مورد نظر برای تقویت مو بمالید. بعد از گذشت حدودا یک ساعت سر خود را با یک شامپو ملایم و آب ولرم شستشو دهید. از این روش می‌توانید بیشتر از سه بار در هفته استفاده کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *