راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از اپیلاسیون

بسیاری از خانم ها و اقایون بعد از انجام اپیلاسیون جوش می زنند که بهتر است نکاتی را قبل از انجام اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش زدن بعد از اپیلاسیون بدانید، تا ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

راهکارهایی برای درمان جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون

خانم هایی که مستعد زدن جوش هستند بعد از اپیلاسیون به علت التهاب و ورم پوستشان و بسته شدن فولیکول ها بیشتر از بقیه جوش می زنند این خانم ها برای جوش نزدن پس از اپیلاسیون باید نکات زیر را رعایت کنند .

1.برای اپیلاسیون به فردی مراجعه کنند که تبحر کافی برای انجام این کار را داشته باشد.

2. عمل اپیلاسیون باید به آرامی و با حوصله انجام شود تا بعد از آن، التهاب کمتری به وجود آید و کمتر جوش بزنند.

3. التهاب پوست را با گذاشتن کمپرس سرد کاهش دهند. یخ، سطح پوست را خنک می کند و در نتیجه التهاب و قرمزی پوست کم می شود .

4. بعد از اپیلاسیون از داروهای کاهش دهنده التهاب پوست استفاده کنند.

چه کارهایی باید بعد از اپیلاسیون انجام دهیم؟

برای جلوگیری از جوش زدن بعد از اپیلاسیون از موارد زیر نیز اجتناب کنید:

  • 24 ساعت اول پس از اپیلاسیون، از آب کلردار مانند آب استخر استفاده نکنید.
  • در 24 ساعت اول پس از اپلاسیون از حمام کردن یا رفتن به سونا خودداری کنید.
  • از تماس با ناحیه ای که علائم التهاب را دارد جلوگیری کنید و اگر می خواهید این کار را انجام دهید ابتدا دست ها خود را بشویید.

 

بیشتر بخوانید : حجامت برای درمان جوش

 

استفاده از یخ و آب خنک بعد از اپیلاسیون برای درمان جوش

برای از بین رفتن قرمزی بعد از اپیلاسیون، می توانید از آب خنک یا یخ استفاده کنید. به این منظور، تکه ای یخ داخل یک حوله قرار دهید و آن را بر روی  جوش ها قرار دهید. می توانید به جای استفاده از یخ، حوله نرمی را با آب سرد مرطوب کنید و روی جوش ها قرار دهید.( هر چند دقیقه یک بار، حوله را دوباره خیس کنید). بگذارید حوله حاوی یخ یا حوله مرطوب 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. با اینکار منافذ باز، بسته می شوند.

استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از اپیلاسیون برای درمان جوش

راهکار دیگر برای درمان آثار قرمزی بعد از موم انداختن، ژل آلوئه ورا است. همانگونه که می دانید، آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش ها، باعث آبرسانی پوست نیز می شود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. چند بار در روز، از ژل آلوئه ورا  را بر روی پوست بمالید.

راه-های-جلوگیری-از-جوش-زدن-پس-از-اپیلاسیون

روغن ویتامین E برای درمان جوش

برای بهبود جوش بعد از موم انداختن ، چند بار در روز، روغن ویتامین E بر روی پوست بمالید. شاید برایتان جالب باشد که می توان از کپسول ویتامین E برای رفع خشکی مو نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : درمان خانگی سریع برای جوش های صورت

راه-های-جلوگیری-از-جوش-زدن-پس-از-اپیلاسیون

بهترین زمان برای اپیلاسیون چه زمانی است؟

برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون به غیر از آماده کردن پوست باید بدانید که چه زمانی برای اپیلاسیون مناسب است. این موضوع به خصوص برای خانم هایی که پشت لب، پاها، بازوها یا خط بیکینی را اپیلاسیون می کنند مهم است.

اگر پوست قبل از اپیلاسیون تحریک شده یا ملتهب شده باشد، باید کمی صبر کنید. انجام وکس بر روی پوست هایی که نشانه هایی از التهاب، بثورات پوستی، برآمدگی و عفونت دارد کار اشتباهی است. اپیلاسیون کردن در این شرایط می تواند وضعیت پوست را تشدید کرده و حتی عفونت جدی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : تخلیه جوش 

جوش کمتر با کدام روش اپیلاسیون؟ !

جلوگیری از جوش زدن

نمی توان گفت که کدام روش اپیلاسیون از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می کند زیرا این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. افراد مستعد جوش باید از روش هایی استفاده کنند که تحریک پوستی کمتری دارند . مانند استفاده از کرم اما استفاده از کرم موبر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست زیرا این کرم ها چربند و با مصرف آن ها جوش های شان تشدید می شود .

روش هایی که همراه با کندن مو مثل مومک و بند انداختن هستند موجب افزایش جوش می شوند. لیزر موهای زائد می تواند به کاهش این جوش ها کمک کند زیرا تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می کند. اما مشکل این روش این است که موهای کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند و خانم ها مجبور می شوند آنها را اصلاح کنند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *