بهترین کشور ها برای مهاجرت در سال 2021 کدامند؟

مهاجرت چیست؟

درون‌کوچی، مهاجرت یا کوچ به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است. مردم معمولاً به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده‌ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می‌کنند. دلیل دوم می‌تواند شرایط و عوامل مساعد جذب‌کنندهٔ مقصد مهاجرت باشد. شرایطی مانند امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی‌های سیاسی بهتر باشد.

مهاجرت بشر برای مدت صدها هزار سال وجود داشته و دارد. اما در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک ملیت- کشور به کشور دیگر، که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می‌شود.

چرا باید مهاجرت کنیم؟

عوامل زیادی در انتخاب تصمیم برای مهاجرت دخیل هستند. از جمله عواملی مانند تحصیل، پناهندگی(سیاسی و اجتماعی و غیره)، کار و….. .

هرچند مهاجرت همیشه برای زندگی در شرایط بهتر نیست (مانند مهاجرت به منطقه ای برای ماموریت). اما هدف بسیاری از افراد قرار گرفتن در شرایط زندگی بهتر است.

هر کسی که از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می کند، یعنی نتوانسته خود را با شرایط زندگی در آنجا وفق دهد و به دنبال جایی خواهد بود که این شرایط را داشته باشد.

بهترین کشور ها برای مهاجرت کدام اند؟

کشوری که شما برای مهاجرت انتخاب میکنید بستگی به فعالیت شما در آن کشور دارد. همچنین دلیل مهاجرت شما بسیار پر اهمیت است.

برای مثال اگر به قصد تحصیل میروید، آمریکا، انگستان، ژاپن، سنگاپور، آمریکا، آلمان و کانادا گزینه های مناسب تری هستند. اگر برای زندگی معمولی و کار میروید کشور شرق آسیا و جنوب شرقی آسیا. و اگر برای کار در حوزه تکنولوژی میروید، بعضی کشور های اروپایی، سنگاپور، روسیه، آمریکا و کانادا مناسب اند.

اما امروز و در این مقاله قصد داریم کشور هایی را به شما معرفی کنیم که به صورت عمومی برای مهاجرت مناسب اند.

مهاجرت به انگلستان

انگلستان

در سال 2019، حدود 6.2 میلیون نفر از ساکنین این کشور تابعیتی غیر انگلیسی داشته و 9.5 میلیون نفر نیز خارج از مرزهای این کشور به دنیا آمده بودند. از این جمعیت حدود 37% در شهر لندن تمرکز یافته‌اند. همچنین دانشجویان بیشترین میزان مهاجران را در این کشور تشکیل می‌دهند.

اقتصاد بریتانیا

اقتصاد بریتانیا بر محور اقتصاد بازار آزاد قرار داشته و بر اساس ارزش ارزی، پنجمین اقتصاد جهان محسوب می‌شود. رئیس خزانه‌داری بریتانیا مسئولیت اجرای سیاست‌های اقتصادی این کشور را برعهده دارد. بانک مرکزی انگلستان نیز به سیاست‌های پولی آن رسیدگی می‌کند.

آموزش

حوزه آموزش در کشور بریتانیا در هر چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است، یعنی هر کشور اختیارات خود را در این زمینه دارد. حدود 38% جمعیت بریتانیا تحصیلات دانشگاهی دارند، همچنین پس از آمریکا، این کشور بیشترین تعداد دانشگاه را در لیست 100 دانشگاه برتر جهان در اختیار دارد.

بهداشت و درمان

خدمات درمانی نیز همچون آموزش در کشور انگلستان امری قدرت‌سپاری شده است، یعنی هرکشور اختیارات خود را در زمینه قانون‌گذاری و اجرای آن دارد. طرح پوشش درمانی دولتی برای تمامی شهروندان بریتانیا و دارندگان اقامت دائم آن رایگان بوده و از محل مالیات‌های عمومی تامین می‌شود.

جغرافیا

بیشتر نواحی بریتانیا آب و هوایی معتدل داشته و بارش باران در سراسر سال در جریان است. در زمستان‌ها دمای هوا ممکن است تا 20- درجه کاهش و در تابستان‌ها تا 35 درجه افزایش یابد. قسمت‌های شرقی آب و هوایی خشک‌تر و قسمت‌های غربی آب و هوایی خنک‌تر و مرطوب‌تر دارند. جریان‌های اقیانوس اطلس موجب زمستان‌های معتدل‌تر در غرب شده و تابستان‌ها نیز در نواحی شمالی خنک‌تر از نواحی جنوبی هستند.

مزایای مهجرت به انگلستان

  • تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا

  • برخورداری از پوشش درمانی سراسری و پیشرفته

  • کار و زندگی در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان

مهاجرت به ترکیه

ترکیه

تُرکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه جای گرفته‌است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

جغرافیا

ترکیه در بین شش کشور آسیایی و دو کشور اروپایی قرار گرفته‌است. کشورهای هم‌مرز ترکیه عبارت‌اند از: در خاور با ایران ۴۹۹ کیلومتر، جمهوری آذربایجان ۹ کیلومتر، ارمنستان ۲۶۸ کیلومتر، و گرجستان ۲۵۲ کیلومتر؛ در جنوب خاور با عراق ۳۵۲ کیلومتر و سوریه ۸۲۲ کیلومتر؛ در شمال باختر با یونان ۲۰۶ کیلومتر و بلغارستان ۲۴۰ کیلومتر.

ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد. دریای سیاه،دریای مرمره، دریای اژه و مدیترانه از طریق دو تنگه بسفر و داردانل به دریاهای آزاد مرتبط می‌شوند و از لحاظ جغرافیایی موقعیت مناسبی به این کشور می‌دهند. بزرگترین و مهم‌ترین شهر آن استانبول می‌باشد.

بزرگترین شهرها

بزرگترین شهرهای ترکیه به ترتیب: استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی عینتاب، آنتالیا، قونیه و قیصریه هستند. بیشتر شهرهای این کشور دارای پارک‌های ملی و شهری سطح بالا هستند و همانند کشورهای غربی، هر شهر بزرگ در ترکیه دارای ناحیه تجاری است.

فرهنگ

فرهنگ ترکیه شامل فرهنگ‌ها و آیین‌هایی به شدت متنوع و ناهمگن است که از غرب آسیا، آسیای میانه، اروپای شرقی و سنت‌های قفقاز گرفته شده‌است. بسیاری از این سنت‌ها در ابتدا توسط امپراتوری عثمانی، یک کشور چند قومی و چند مذهبی گرد هم آمده بودند.

ترکیهٔ نوین در حال سرمایه‌گذاری بر بخش‌هایی است که به جهانی‌سازی کشور کمک می‌کند. برای مثال، بخش‌های هنری و معماری مورد توجه ترکیهٔ نوین بوده‌اند. نخبگان کشور در تلاش بوده‌اند تا کشور با سرعت بیشتری فرهنگ غربی را بپذیرد با این حال، فرهنگ ملی، بومی و مذهبی کشور را نیز حفظ کردند. به شکل کلی، حکومت ترکیه در تلاش بوده‌است تا ملی‌گرایی و فرهنگ ملی را تقویت و در کنار آن به جهانی‌سازی کشور بپردازد.

مهاجرت به آلمان

آلمان

هزینه زندگی

زینه زندگی در آلمان نسبت به کشورهایی مثل انگلستان یا ایالات متحده ارزان و مقرون به صرف است. میانگین ماهیانه هزینه زندگی در کشور آلمان در حدود 850€ (یورو) و در سال حدود 10200€ (یورو) می باشد. فقط در آلمان گران ترین آیتم زندگی به هزینه اجاره خانه مربوط می شود. هزینه اجاره یک آپارتمان تک خواب در حومه شهری آلمان حدود 539€ (یورو) می باشد.

شاخص استاندارد زندگی

شاخص استاندارد زندگی یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری برای مهاجرت به هر کشوری محسوب می شود. قدرت خرید مردم، هزینه های معاش و زندگی آنها، ضریب امنیت اجتماعی و نیز وضعیت بهداشتی آنها از جمله فاکتورهایی است که در ذیل شاخص کیفیت زندگی مورد بررسی قرار می گیرد. آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان و اروپا از نظر استاندارد زندگی می باشد.

تحصیل

یکی از 10 دلیل اصلی برای مهاجرت به آلمان تحصیل رایگان در این کشور پیشرفته می باشد. از وقتی که دولت آلمان برنامه خود برای حذف شهریه های دانشگاهی هم در مورد دانشجویان آلمانی و هم درمورد دانشجویان بین المللی اعلام کرد، موج عظیمی از متقاضیان خارجی برای تحصیل به این کشور ایجاد شد. به طوری که هم اکنون نیز درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در صدر اولویت دانشجویان خارجی بالاخص دانشجویان ایرانی قرار دارد.

این نکته را هم باید درنظر داشت که به دلیل سرمایه گذار های خارجی شما ممکن هست برای فردی غیر آلمانی کار کنید. و از آنجایی که سرمایه بسیار زیادی در آنجا وجود دارد، کشور آلمان نمیتواند بدون اجازه دولت هایی مانند ایالات متحده به رابطه آزاد با کشور های دیگر بپردازد. پس اگر برای کارآفرینی به آلمان میروید ممکن است با مشکلات حقوقی برخوردار شوید.

مهاجرت به کانادا

کانادا

وقتی از صحبت از زندگی و کار در خارج از کشور باشد، انتخاب اول بیشتر افراد بررسی روش های مهاجرت به کانادا است. زیرا این افراد حرفه‌ای می‌دانند کانادا فرصت‌های بیشماری را برای بهبود کیفیت زندگی و موقعیت‌های شغلی هر شخص، مقابل او قرار می‌دهد. از طرف دیگر شهرهای کانادا همیشه در ده رتبه برتر لیست‌های بهترین شهرهای جهان برای زندگی وجود داشتند.

آموزش و تحصیل

بحث تحصیل نیز یکی از  مهمترین دلایل مهاجرت به کانادا است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در سطح جهانی شناخته شده هستند و رتبه‌های بالایی در رنکینگ جهانی دارند. و همین یکی از دلایل مهم برای مهاجرت به کاناداست.

شغل

نرخ بیکاری کشور کانادا از سال ۱۹۷۰ تاکنون آن‌چنان کاهش پیدا کرده که از لحاظ آماری جزء برترین‌های دنیا است. این کشور دارای جمعیت سالمند درحال‌رشد است. و این یعنی بازنشسته های بیشتر و نیاز به کار بیشتر و فرصت های شغلی بالاتر. از همین رو بازار کار فوق‌العاده‌ای برای جوانان و مهاجران متخصص فراهم شده و این موضوع خود به‌تنهایی عامل بسیار تأثیرگذاری برای مهاجرت کانادا تلقی می‌شود.

مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور کوچکترین کشور در منطقه جنوب شرقی آسیا و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. سنگاپور 5.6 میلیون نفر جمعیت دارد و همچنین منابع طبیعی بسیار کمی نیز دارد. و از این نظر بسیار فقیر محسوب می شود. ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که این کشور دارد، که باعث شده است به یکی از چهار مرکز تجاری و بنادر مهم جهان تبدیل شود. و همچنین گسترش تجارت و اقتصاد در سنگاپور و رواج زبان انگلیسی در آن، به این موضوع پی می بریم که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت و اخذ اقامت سنگاپور هستند.

مزایای مهاجرت به سنگاپور

  • تنوع قومی: این کشور یک محیط چند فرهنگی است، جایی که می توانید عناصری از هر فرهنگ آسیایی و بسیاری از فرهنگ های غربی را نیز تجربه کنید.
  • فرهنگ غذایی عالی: از مراکز ارزان قیمت هاوکر، گرفته تا ناهارخوری های لذیذ ، سنگاپور برای هر بودجه امکان لذت بردن از تمام طعم ها را فراهم کرده است.
  • فرصت های خرید عالی: افراد برتر آسیا برای خرید لباس و لوازم الکترونیکی به این کشور می روند. مانند غذا، خرید به طیف گسترده ای از مصرف کنندگان مربوط می شود و گزینه های کم مصرف و پرمصرف را نیز ارائه می دهد. زیرا سنگاپور کشوری ارزان است با حقوق بالا.
  • جو عالی سرمایه گذاری: اگر به دنبال ایجاد استارتاپ در آسیا هستید، سنگاپور دارای سریعترین رشد اکوسیستم استارتاپی است که بخشی از آن به دلیل افزایش علاقه دولت به بخش استارتاپ می باشد. سرمایه گذاران نیز شبکه های گسترده ای به سایر کشورهای منطقه دارند. در آسیا، روابط بسیار مهم است.
  • شفافیت اقتصادی: سنگاپور با وجود قرار گرفتن در منطقه ای که فساد در آن عادی است، پنجمین کشور با کمترین میزان فساد به حساب می آید. فساد پایین بخشی از یک استراتژی برای جذب سرمایه گذاری و تشویق افراد خارجی به تاسیس شرکت است. مالکیت و مالیات شرکت ها بسیار شفاف است و این امر باعث شده است که سنگاپور به یکی از بهترین مکان ها برای شروع یک تجارت در آسیا تبدیل شود.
  • سلامتی و ایمنی: سنگاپور بسیار ایمن است و دارای نرخ جرم و جنایت پایین و مراقبت های درمانی با کیفیت با قیمتی مناسب است. و تمام اینها به دلیل قوانین وحشتناک سخنگیرانه آن میباشد.
  • موقعیت مکانی عالی: سنگاپور در مرکز جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و به همین دلیل به راحتی می توانید با اتوبوس یا هواپیما به کشورهای دیگر دسترسی پیدا کنید.

معایب مهاجرت به سنگاپور

  • عدم تعامل
  • فعالیتهای محدود در فضای باز: سنگاپور به عنوان شهری کوچک، سواحل شلوغ و فضای طبیعی محدود دارد.
  • هزینه بالای مسکن: سنگاپور دارای مساحتی کم با جمعیت متراکم است. به همین دلیل قیمت مسکن در آنجا با قیمت های هنگ کنگ یا شهر نیویورک برابر است. و اگر بودجه محدودی داشته باشید ممکن است مجبور شوید در فضایی مشترک اتاق پیدا کنید.
  • کمبود فعالیت در فضای باز: سنگاپور به عنوان یک شهر-ایالت کاملاً حالت شهری دارد.
  • مجازاتهای سخت برای نقض قانون: مجازات ها معمولاً شامل شلاق و حبس طولانی مدت است.

سنگاپور کشوری است که بدلیل اقتصاد، زیبایی، پیشرفته بودن تکنولوژی، همیشه مقصدی فوق العاده و رویایی برای مهاجران بود و هست. اما وقتی به آنجا میروید باید خود را با قوانین عجیب و غریب آن وقف دهید.

برای طلاعات بیشتر صفحه قوانین عجیب سنگاپور که ممکن است شما را هم به دردسر بیندازند را مشاهده فرمایید.

آموزش و تحصیل در سنگاپور

کشور سنگاپور براساس آمار جهانی در عرصه های مختلف آموزشی، رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی در طی چند دهه گذشته به عنوان یک کشور ثروتمند و امن شناخته شده است. کشور سنگاپور در سال های اخیر رتبه هفتم در فهرست نو آوری های جهانی INSEAD را کسب کرده بود. همچنین در رنکینگ رقابت جهانی IMD رتبه سوم را کسب کرده. و رتبه دوم انجمن اقتصادی جهانی را نیز کسب کرده است.

دانشگاه های سنگاپور نیز در زمینه نوآوری در زمره دانشگاه های برتر جهان از لحاظ سطح کیفی آموزش قرار گرفته اند و در بین دانشگاه های کشورهای آسیایی جایگاه عالی رتبه ای کسب کرده اند. موارد ذکر شده بیانگر کیفیت آموزش و همچنین شرایط مناسب برای زندگی و ادامه تحصیل می باشد.

دانشگاه ها: کشور سنگاپور یکی از بهترین کشورها در آسیا برای ادامه تحصیل می باشد زیرا این کشور در زمینه آموزش و پرورش جز کشورهایی است که برترین نظام های آموزشی را دارد. در کشور سنگاپور در حدود 34 دانشگاه وجود دارد که از این تعداد 6 دانشگاه دولتی می باشند. دانشگاه های برتر سنگاپور دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و دانشگاه فنی نانیانگ (NTU) می باشند که از لحاظ رتبه علمی در رنکینگ QS جهانی رتبه علمی بسیار خوبی کسب کرده اند. تحصیل در این دانشگاه ها شامل طیف وسیعی از دوره های تحصیلی در رشته های مختلف می باشد و در حدود بیش از 30،000 نفر در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند. 

مهاجرت به استرالیا

استرالیا

استرالیا کوچک‌ترین قاره و ششمین کشور پهناور جهان به شمار می‌آید. این کشور که در سال 1901 از بریتانیا مستقل شد. از 6 ایالت به نام‌های نیوساوت ولز، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، تاسمانی، ویکتوریا و استرالیای غربی به همراه 2 منطقه با عنوان قلمرو سرزمین‌ شمالی و قلمرو پایتختی استرالیا تشکیل شده است. شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا و شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث، آدلاید و تانزویل بزرگ‌ترین شهرهای آن هستند.

اقتصاد

اقتصاد یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در فرآیند مهاجرت است. در واقع آگاهی از میزان درآمد، هزینه‌های زندگی، نرخ بیکاری، توان اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی بر انتخاب مقصد مهاجرت اثر مهمی دارد، زیرا بیشتر مهاجران به دنبال دستیابی به شرایط بهتر زندگی از کشور خود خارج می‌شوند.

استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. در میان قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۰۸ به گزارش اکونومیست، ملبورن دوم، پرت چهارم، آدلید هفتم و سیدنی نهم بود. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. این کشور معادن فراوانی دارد. شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. بنا بر گزارش بانک جهانی، این کشور در سال ۲۰۰۵ از نظر تولید ناخالص داخلی یا GDP در رده پانزدهم جهان قرار داشته‌است. همچنین بر پایه گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته جهان به حساب می‌آید.

مجموع صادرات این کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۶۶ میلیارد دلار و واردات آن حدود ۲۲۱ میلیارد دلار بوده است.

آموزش و تحصیل

نظام آموزشی کانادا جایگاه مهمی را در اقتصاد و فرهنگ این کشور به خود اختصاص داده است. سیاست‌های آموزشی در این کشور بر عهده دولت‌های منطقه‌ای استرالیا و ایالتی آن است. اما به طور کلی کودکان استرالیایی موظف اند از سنین 5-16 سال به مدرسه بروند.

در کشور استرالیا 37 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی به همراه چندین موسسه آموزشی وجود دارد. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این کشور را به عنوان یکی از گران‌ترین کشورها برای تحصیل اعلام کرده است. زیرا شهریه دانشگاه‌ها، به خصوص برای دانشجویان بین‌المللی بسیار بالاست و در واقع یکی از راه‌های کسب درآمد دولت استرالیا محسوب می‌شود.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

آموزش نقاشی در تهران

۷ باور اشتباه در ارتباط با نقاشی که مانعی برای پیشرفت یادگیری است

بسیاری از ما نقاشی را دوست داریم و از آن با عنوان یک سرگرمی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *