آیا دوستی های مجازی می تواند به ازدواج ختم شود؟

در زمان های گذشته، افراد در بیرون، سینما، محل کار و سایر اجتماعات با یکدیگر ملاقات میکردند و آشنا می شدند.
امروزه، در عصر دیجیتال، تکنولوژی یکی از اصلی ترین راه های ملاقات و ارتباط مردم است.
اما، همانطور که ارتباطات را آسان کرده است، چالشهای زیادی را نیز به وجود آورده است.
قرار ملاقات با کسی که در شبکه های اجتماعی با او آشنا شدید کار مشکلی نیست.
ازدواج با دوستان مجازی
چالش های دوستیابی آنلاین:
پس از قرار ملاقات آنلاین و تصمیم گیری برای ازدواج، چالش های واقعی شروع می شوند.
این زمانی است که تصورات شما با واقعیت روبرو می شود.
به عنوان مثال، ممکن است انچه را که در عکس ها دیده اید در واقعیت مشاهده نکنید و شاهد مواردی باشید که در فضای مجازی مشهود نیست.
همچنین دروغ و فریب رایج ترین مشکلاتی است که شخص در دوست یابی آنلاین با آن روبرو می شود
بسیاری از افراد به دنبال رابطه جنسی، کلاهبرداری یا گرفتن یک حامی مالی ثروتمند هستند. در برخی موارد ، قاتلان زنجیره ای به دنبال قربانیان به صورت آنلاین بوده و زنان را بعنوان کارگران جنسی قاچاق میکنند.

چگونه احتمال گمراه شدن را به حداقل برسانیم؟

جستجوی اطلاعات فرد به صورت آنلاین:
از آنجا که شما در فیس بوک یا شبکه های مجازی قرار ملاقات دارید، بهترین مکان برای شروع پروفایل وی است. اگر شخص یک پروفایل جدید با تعداد بسیار کم پست و با دوستان کم دارد یا دوستی ندارد، پس باید نگران باشید. بسیاری از آنها برای جلب اعتماد شما وانمود می کنند که در فضای مجازی تازه وارد هستند.
می توانید نام و شهر کامل وی را در Google جستجو کنید. به یاد داشته باشید که او نیز حق حریم خصوصی دارد.
پرچم قرمز دیگر زمانی است که او از انجام تماس های ویدیویی خودداری می کند. تماس های ویدئویی برای شما مهم هستند تا تأیید کنید عکس پروفایل او واقعی است. اگر او ادعا کرد که در خارج از کشور است، می توانید شماره تلفن او را درخواست کنید تا بتوانید کد کشورش را تأیید کنید.
اگر نسبت به همه ی این موارد اطمینان حاصل کردید و هیچ مورد مشکوکی را در او مشاهده نکردید میتوانید با شخص مورد نظر خود ملاقات کنید.
ازدواج انلاین
ملاقات برای اولین بار:
تحت هیچ شرایطی نباید موافقت کنید که قبل از ملاقات با کسی ازدواج کنید. مگر در مواردی که والدین شما ازدواج را ترتیب دهند. بنابراین ملاقات با فرد قبل از موافقت ضروری است.
برای ملاقات با او به خارج از کشور سفر نکنید، بگذارید اول او به کشور شما بیاید. برخی از زنان جوان از این طریق قاچاق شده و به مراکزی فروخته می شوند.
همچنین، اگر او در شهر دیگری زندگی می کند، اجازه دهید او به شهر شما سفر کند تا یکدیگر را ملاقات کنید، حتی اگر او پیشنهاد می کند که هزینه سفر شما را تأمین می کند. در آنجا بدون سیستم های پشتیبانی شهر خود آسیب پذیر هستید.

هرگز در یک مکان خصوصی ملاقات نکنید. همیشه در یک مکان عمومی مانند یک رستوران شلوغ ملاقات کنید.
با دوست خود به قرار ملاقات بروید لازم نیست دوست شما با شما بر روی یک میز بنشیند،و میتواند از دور مراقب اوضاع باشد.
اگر نمی توانید دوست خود را با خود ببرید، به کسی بگویید که کجا می روید و جزئیات فرد را بیان کنید.
جایی را انتخاب کنید که کارمندان شما را بشناسند.

مدتی با او قرار بگذارید
هنگام ازدواج با فرد مقابل قرار میگذاریم تا او را در بهترین و بدترین حالت همراهی کنیم. قرار ملاقات زیاد رفتار او در هنگام ناراحتی یا خوشحالی به شما اطلاع می دهد و به نوعی مشخص میکند فرد بعد از ازدواج چگونه با شما رفتار خواهد کرد.

لازم به ذکر است:
گاهی اوقات در دنیای مجازی جذابیت یک زن و یک مرد آنقدر برای طرف مقابل زیاد است که فرد هرگز با چنین وضعیتی مواجه نشده. محققان حدود دو سال بر روی این پدیده تحقیق کردند. به طور خلاصه می‌توان گفت زمانی که شما از تمام استرس ناشی از ارتباط حضوری نجات پیدا می‌کنید احساس بهتری خواهید داشت و می‌توانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید. اما عاشق شدن بدون داشتن ملاقات حضوری با او امری غیر ممکن است این در حالی است که این نوع عشق در همه افراد به معنای عشق واقعی نیست.
اگر چه ممکن است فکر کنید می‌‌توانید از طریق چت در اینترنت، تماس تلفنی و یا از طریق اسکایپ با یک فرد عاشق او شوید اما باید بدانید برخی از جنبه‌های شخصیتی آن فرد هنوز برای شما ناشناخته باقی خواهد ماند و تا زمانی که به صورت حضوری با او ملاقات نکنید نمی‌‌توانید به وجود آنها پی ببرید. به عبارتی ارتباط مجازی و عاشق شدن یک ریسک محسوب می‌‌شود و ممکن است تحریک شدن عواطف و احساسات شما در این موضوع و گاهی اوقات شکست حاصل از این روابط باعث ناامید شدن شما در زندگی شود. همیشه احتمال بروز این مسئله وجود دارد به این ترتیب باید کاملا احتیاط کنید و جدی باشید و تا زمانی که در دنیای واقعی با یکدیگر ملاقات می‌کنید از عاشق شدن خودداری نمایید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *