چگونه دسته گل عروسیمان را قاب کنیم؟

بعد از تمام شدن عروسی، فکر اکثر عروس خانم‌ها به این سمت می‌رود که چطور از دسته گل عروسیمان به بهترین شکل نگهداری کنیم؟ قاب کردن دسته گل، یکی از بهترین روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند علاوه بر دسته گل، سایر یادگاری‌ها و اکسسوری‌های شب عروسیتان را در یکجا جمع کنید و با هر بار نگاه کردن به قاب، تک تک خاطرات آن روز خاطره انگیز را به یاد بیاورید. اینروزها قاب کردن دسته گل عروسی یا سایر مراسم‌ها آنقدر محبوب شده که اکثر گل فروشی‌ها اینکار را برایتان انجام می‌دهند. اما خبر خوب این است که می‌توانید اینکار را در خانه خودتان و با کمترین وسایل هم انجام بدهید. پس برای اینکه با روش قاب کردن دسته گل آشنا شوید، تا انتها ما را همراهی کنید.

همچنین اگر یک نوعروس یا خانم خانه‌دار هستید و دوست دارید که فضای خانه خود را با چند ایده ساده تر و تازه کنید، به مقاله ۲٠ ایده عالی برای نو و تازه کردن فضای خانه و دیوارها نیز سری بزنید.

قاب کردن دسته گل

یک ایده زیبا!

قبل اینکه به سراغ اصل مطلب برویم، لازم است که یک سری ایده جالب و خیلی زیبا را به شما معرفی کنیم تا دسته گل زیبای عروسی خود را به تنهایی در قاب قرار ندهید! چون حتم دارم که یک‌سری وسایل خاطره انگیز دیگر که مربوط به شب عروسی یا عقدتان باشد را بلاتکلیف در کشوهای خود رها کرده‌اید. پس چه بهتر از این که آنها را هم قاب بگیرید؟ در ادامه این ایده‌ها و وسایل خاطره انگیز را به شما یادآوری خواهیم کرد.

اکسسوری‌های مراسم عقد که می‌توانید آنها را قاب بگیرید:

• گیفت یادبود
• خودکار یا خودنویسی که با آن عقدنامه خود را امضا کرده‌اید
•کله قندهای کوچک
•جام عسل
• قرآن‌هایی که سایز کوچکی دارند
• تاج گل، ریسه گل یا دستبند گل (در صورتی که دیگر نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید)
• یک عدد از عکس‌هایی که در مراسم یا عقد محضری خود انداخته‌اید و دوست دارید که همیشه جلوی چشمتان باشد
• کارت دعوت عقد

اکسسوری‌های مراسم عروسی که می‌توانید آنها را قاب بگیرید:

• گیفت یادبود عروسی
• چند شاخه از گل‌هایی که در تزئین ماشین عروس استفاده شده‌اند
• تاج، ریسه یا گیره‌های سر (در صورتی که دیگر نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید)
• کارت دعوت عروسی
• یک عدد از زیباترین عکس‌های مراسم عروسی

چگونه دسته گل عروسی‌مان را قاب کنیم؟

 

مرحله اول، وسایل مورد نیاز را آماده کنید:

قاب عکس عمق دار

برای قاب کردن دسته گل به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

• قاب عمق‌دار به رنگ دلخواه ( عمق و ابعاد قاب بسته به سایز دسته گل و اکسسوری‌های عروسی یا عقد شما متفاوت است. مثلا ابعاد یک مدل از این قاب‌های عمق دار ۲۵ × ۲۵ × ۴.۵ است). پس برای اینکه سایز قاب مناسب خود را پیدا کنید، اکسسوری‌ها و گل عروسی را روی یک تکه مقوای بزرگ یا کاغذ آچار بچینید و ابعاد برگه را با دقت اندازه بزنید تا متوجه شوید که باید چه قابی را تهیه کنید)
• گل عروسی یا عقد
• اکسسوری‌های دلخواه
• چسب حرارتی، چسب مایع، چسب رژی ( هر یک از این چسب‌ها برای چسباندن یک قسمت کاربردی هستند که در ادامه مطالب متوجه خواهید شد)
• سیم مفتول گل سازی
• نوار یا تورهای تزئینی مثل ریسه مرواریدی یا گیپوری، طناب کنفی، گیره‌های کوچک، نوار چسب تزئینی یک یا چند مورد به دلخواه

مرحله دوم، قاب عکس را باز کنید:

باز کردن قاب عکس برای قرار دادن دسته گل

خارج کردن زمینه سفید از قاب عکس

قاب عکس را برعکس کنید و گیره‌های پشتی قاب عکس را باز کنید. حالا زمینه مربعی سفید رنگی که داخل قاب عکس قرار دارد را خارج کنید و قاب عکس اصلی را کنار بگذارید.

مرحله سوم، زمینه قاب عکس را تزئین کنید:

تزئین زمینه برای قاب کردن دسته گل

شما باید تمام کارها را روی همین زمینه سفید انجام دهید. پس اگر قصد تزئین کردن آن را دارید، از همین حالا شروع کنید. شما می‌توانید از پارچه‌های توری، کاغذ کادو یا هر چه که دوست دارید برای تزئین زمینه استفاده کنید. البته حواستان باشد که طرح زمینه را خیلی شلوغ نکنید. چون آنچه که قرار است توجه همه را به خود جلب کند دسته گل و اکسسوری‌های عروسی شماست نه تصویر زمینه! البته که اگر ساده پسند هستید و دوست ندارید که زمینه کار شلوغ پلوغ باشد، بیخیال این مرحله بشوید.

مرحله چهارم، دسته گل را به قاب متصل کنید:

حالا باید به سراغ متصل کردن دسته گل بروید. برای اینکار دو راه دارید. اول اینکه قسمت پشت دسته گل را با چسب حرارتی فراوان به زمینه بچسبانید که در این صورت قسمت پشت دسته گلتان کاملا چسبی خواهد شد (که البته خیلی فرقی هم نخواهد کرد! چون در هر صورت پشت دسته گل در قاب قابل مشاهده نخواهد بود.)
اما اگر نمی‌خواهید که حتی یک گلبرگ از دسته گل عزیزان چسبی و خراب شود، می‌توانید دور ساقه دسته گل را چند لایه سیم مفتولی مخصوص گلسازی بپیچید و دو سوراخ کوچک در زمینه ایجاد کنید. سپس سر و ته سیم‌ مفتولی که به ساقه دسته گل پیچیدید را از آن دو سوراخ رد کنید و به سمت عقب ببرید. حالا سر و ته سیم را از پشت محکم گره بزنید تا توانایی نگه داشتن دسته گل را داشته باشد. البته سیم را طوری دور ساقه گل بپیچید که زیر گل‌ها مخفی شود و مشخص نباشد، اما اگر نتوانستید آن را پنهان کنید، با پیچیدن پارچه‌های توری آن را مخفی کنید.

مرحله پنجم، چسباندن عکس، کارت عروسی یا هر دو:

اگر قصد قرار دادن عکس یا کارت عروسی داخل قاب را دارید، بهترین کار این است که از چسب رژی برای اینکار استفاده کنید. چرا که ممکن است چسب‌های دیگری مثل چسب حرارتی یا مایع، به عکس یا کارتتان آسیب برسانند. در ضمن دقت کنید که چسب رژی نباید خاصیت خود را از دست داده باشد و چسبندگی خوبی داشته باشد. البته برای چسباندن عکس می‌توانید از نوار چسب هم استفاده کنید که در این صورت نتیجه کار خیلی جالب نخواهد بود. پس ما ایده‌های بهتری را به شما معرفی می‌کنیم:

ایده اول:

استفاده از نوار چسب تزئینی برای تزئین قاب
اگر عکس یا کارت دعوت بدون حاشیه یا شلوغی را می‌پسندید که لازم نیست کار دیگری کنید. اما اگر دوست دارید عکستان فریم بامزه و کمی شلوغ داشته باشد، می‌توانید طبق تصویر آن را با نوار چسب‌های رنگی و تزئینی زیباتر کنید و به کمک آنها عکس را به طور همزمان بچسانید و هم تزئین کنید.

ایده دوم:

استفاده از ریسه مرواریدی یا گیپوری برای تزئین
اگر دوست دارید که حتی تزئینات قاب عکستان هم حال و هوای عروسی را داشته باشد، کمی ریسه مرواریدی تهیه کنید و با حوصله، دور تا دور عکس یا کارت عروسیتان را ریسه مرواریدی یا مدل‌های دیگری از ریسه (مثل ریسه گیپوری) یا حتی نوارهای تزئینی پارچه‌ای بچسبانید.

ایده سوم:

آویزان کردن عکس به ریسه کنفی
به تصویر بالا نگاه کنید؟ ایده‌ای جذاب‌تر از این برای تزئین عکس سراغ دارید؟ پس اگر شما هم عاشق این ایده هستید، کمی طناب کنفی نازک را به همراه گیره‌های زیبا تهیه کنید و پس از تعیین محل ریسه و چسباندن آن، عکس‌ها را با گیره به آن وصل کنید. در این روش هم می‌توانید عکس‌ها را به قاب بچسبانید و هم اینکه آنها را رها بگذارید.

مرحله ششم، سایر اکسسوری‌ها را بچسبانید:

تبریک میگویم! شما بخش عمده قاب کردن دسته گل را انجام دادید و حالا وقت آن رسیده که سایر اکسسوری‌ها را هم به زمینه بچسبانید. چسب مایع یا حرارتی برای چسباندن گیفت یادبود، کله قند، گل‌های ریز و تک شاخه‌ای مثل گل ماشین عروس مناسب است. البته بهتر است که قبل از چسباندن هر یک از این اکسسوری‌ها، مقدار خیلی کمی از چسب حرارتی را روی آنها یا یک وسیله شبیه به آنها امتحان کنید. اگر دیدید که وسیله به خاطر استفاده از چسب حرارتی آب یا جمع شد، به هیچ وجه از چسب حرارتی برای چسباندن اکسسوری‌های اصلی از آنها استفاده نکنید و از چسب مایع کمک بگیرید.

مرحله هفتم، قرار دادن اکسسوری‌های سنگین در کف قاب:

چسباندن اکسسوری‌های سنگین به کف قاب

به تصور بالا نگاه کنید، بعضی از اکسسوری‌ها مثل مجسمه، تاج، قرآن کریم یا حتی عکس‌هایی که خودشان دارای قاب عکس هستند وزن سنگینی دارند و بهتر است که به جای چسباندن روی زمینه قاب، در کف قاب گذاشته شوند. پس ابتدا محل قرارگیری یادگاری دلخواه خود در کف قاب را تعیین کنید و سپس آن را بچسبانید.

مرحله آخر، بستن قاب:

حالا باید با احتیاط زمینه‌ای که درست کردید را داخل قاب شیشه‌ای قرار دهید و قاب را ببندید! امیدوارم توانسته باشم در ساخت این قاب دسته گل زیبا و به یادماندنی به شما کمک کرده باشم.

حالا چند ایده قاب کردن دسته گل را باهم تماشا کنیم

ایده قاب کردن دسته گل

ایده قاب کردن گل عقد و عروسی

ایده قاب کردن دسته گل

ایده قاب کردن اکسسوری و دسته گل

قرار دادن دسته گل داخل قاب

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

چاپ بوم

چاپ بوم کنواس چیست؟

چاپ بوم یکی از بهترین روش ها برای چاپ عکس مورد علاقتان و نصب آن …

دیدگاهتان را بنویسید